Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:10

Janine1990 schreef:
Oké, maar bij hoeveel km/h kan de zwarte doos in principe heel blijven?
Ruit van de cockpit, hoe is die opgebouwd? Bestaat er iets als glasmoeheid??

In principe 500km/h (270kts), maar de laatste doorgegeven snelheid van dit toestel was 378kts precies 700km/h. Dus wat dat betreft is het geen goed teken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:10

Captain schreef:
Enkel een wiel.. Echt bizar.

Ik meende inderdaad een los wiel te zien. En verklaarde mezelf voor gek, want het zijn er altijd twee aan elkaar... Zit toch gewoon een as in zo'n poot lijkt me...

Nicje87

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:12

Wielen zitten los afzonderlijk van elkaar vast aan een as.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:13

Nicje87 schreef:

Die snap ik even niet....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:14

Keet schreef:
Janine1990 schreef:
Daarvan kon je nog wel prima zeggen: Hé, een neergestort vliegtuig.
Hiervan zeg ik meer: Hier is confetti uit de lucht komen vallen :?

Inderdaad. Bij de MH17 waren het nog flink grote brokstukken die herkenbaar vliegtuig waren. Geloof dat dat nu totaal niet het geval is ;(

Ik kan me er totaal niets bij voorstellen en dat is misschien maar goed ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:15

En je zag nog een paar stukken met raampjes, maar voor de rest 1 en al puin... vreselijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:16

Janine1990 schreef:
Nicje87 schreef:

Afbeelding

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:17

Janine1990 schreef:
Nicje87 schreef:

Afbeelding

Net als bij de auto kan het wiel van een vliegtuig er gewoon af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:17

Niet alleen voor de mensen zelf en voor de nabestaanden die geen afscheid kunnen nemen, maar laten we ook stilstaan bij de mensen die dit moeten onderzoeken en 'opruimen'.
In hoeverre mate die mensen hier dan ook voor getraind mogen zijn; is hier überhaupt op te trainen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:20

Ja duh... :')

Dit is precies wat ik bedoel, maar die naven en as lijken me wel een stukje sterker dan die van een auto, gezien ook de kracht en het gewicht dat ze moeten verdragen bij een landing, dat ze niet zomaar kapot slaan op een bergkam. Meen me te herinneren dat ik onlangs foto's van de MH17 zag van een RTL verslaggever, waarbij de wielen van het landingsgesteld ook nog gewoon aan de as zaten en 'compleet' waren... Dat is wat ik bedoel :P

En ik neem aan dat wanneer ze fatsoenlijk zijn opgestegen, de naven het niet hebben begeven. En de as evenmin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:21

Zoo hé .... Heel veel sterkte aan alle nabestaanden Y;(

Ik ben benieuwd of het bergen ooit helemaal zal lukken. De Alpen lijkt me een lastig gebied, en het vliegtuig lijkt wel in duizenden snippers verpulverd te zijn... :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:24

KoudbloedKim schreef:
Niet alleen voor de mensen zelf en voor de nabestaanden die geen afscheid kunnen nemen, maar laten we ook stilstaan bij de mensen die dit moeten onderzoeken en 'opruimen'.
In hoeverre mate die mensen hier dan ook voor getraind mogen zijn; is hier überhaupt op te trainen...

Ik denk dat dat iets is dat je van je leven nooit weer kan vergeten...
Net als alle kritiek op de uitspraak van Rutte gisteren (op Nu.nl), erger ik me dood aan. "Ja hij zal er geen traan om laten."
Jezus, doe normaal... die man heeft een hoge functie, die kan toch moeilijk jankend een persconferentie gaan geven? Dat hij zo'n formeel statement geeft, betekent toch niet dat hij het niet verschrikkelijk vindt? :r

Ik vergeet nooit weer dat ik in de derde klas van de middelbare school zat. We zaten aan het treinspoor en er was iemand van de viaduct op het spoor gesprongen (dus dood) en daarna was er nog een trein overheen gekomen... Trein stond stil, brandweermannen waren bezig om witte doekjes neer te leggen op plaatsen waar lichaamsdelen lagen (gelukkig konden we dat niet goed zien). Een lesuur later hadden we geen zicht meer op de stilstaande trein. Maar een klasgenootje van mij was enorm aan het huilen. Haar vader was beroeps brandweerman en nadat zoiets dergelijks was gebeurd was het een hel voor haar om thuis te zijn... En dat in het rustige Groningen...

Moet je nagaan wat voor impact dit heeft op die mensen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:28

Liveblog weer aan , jeetje wat een ravage nu een dag later. En wat een locatie.. :(

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:30

Janine1990 schreef:

Dit is precies wat ik bedoel, maar die naven en as lijken me wel een stukje sterker dan die van een auto, gezien ook de kracht en het gewicht dat ze moeten verdragen bij een landing, dat ze niet zomaar kapot slaan op een bergkam. Meen me te herinneren dat ik onlangs foto's van de MH17 zag van een RTL verslaggever, waarbij de wielen van het landingsgesteld ook nog gewoon aan de as zaten en 'compleet' waren... Dat is wat ik bedoel :P

En ik neem aan dat wanneer ze fatsoenlijk zijn opgestegen, de naven het niet hebben begeven. En de as evenmin.

Maar er is een heel groot verschil met de mh17, dit toestel is als 1 geheel op hoge snelheid tegen een rotswand aan gevlogen. De MH17 is in de lucht uit elkaar gevallen en in dat geval (ga even uit van een parachutist) is de snelheid "maar" 200km/h waarmee de grond wordt geraakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:36

Nils_010 schreef:
Janine1990 schreef:

Maar er is een heel groot verschil met de mh17, dit toestel is als 1 geheel op hoge snelheid tegen een rotswand aan gevlogen. De MH17 is in de lucht uit elkaar gevallen en in dat geval (ga even uit van een parachutist) is de snelheid "maar" 200km/h waarmee de grond wordt geraakt.

Oh, ja das wel een vet verschil inderdaad...

Maar dan nog... Ik zit in trekker onderdelen, minitrekker onderdelen welteverstaan... Wij hebben wielnaven voor 16 inch velgen (achter) die krengen zijn echt serieus zwaar, meer dan 3 kilo per stuk! Van enorm dik metaal gemaakt. Een trekkertje weegt misschien eens 400/500 kilo? Praktisch niets dus... En een asmaat van 9cm...

Een naaf breekt niet zo makkelijk en een velg scheurt niet zo makkelijk... Vandaar dat ik het raar vindt dat er een los wiel ligt... Gewoon niet voor te stellen hoe enorm die impact moet zijn geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:39

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Ik denk dat dat iets is dat je van je leven nooit weer kan vergeten...
Net als alle kritiek op de uitspraak van Rutte gisteren (op Nu.nl), erger ik me dood aan. "Ja hij zal er geen traan om laten."
Jezus, doe normaal... die man heeft een hoge functie, die kan toch moeilijk jankend een persconferentie gaan geven? Dat hij zo'n formeel statement geeft, betekent toch niet dat hij het niet verschrikkelijk vindt? :r

Ik vergeet nooit weer dat ik in de derde klas van de middelbare school zat. We zaten aan het treinspoor en er was iemand van de viaduct op het spoor gesprongen (dus dood) en daarna was er nog een trein overheen gekomen... Trein stond stil, brandweermannen waren bezig om witte doekjes neer te leggen op plaatsen waar lichaamsdelen lagen (gelukkig konden we dat niet goed zien). Een lesuur later hadden we geen zicht meer op de stilstaande trein. Maar een klasgenootje van mij was enorm aan het huilen. Haar vader was beroeps brandweerman en nadat zoiets dergelijks was gebeurd was het een hel voor haar om thuis te zijn... En dat in het rustige Groningen...

Moet je nagaan wat voor impact dit heeft op die mensen....
Dat kan ik me inderdaad voorstellen.

Ik heb ook een keer iemand van de (Hereweg)viaduct af zien springen, was een jaar of 16/17 en op weg van AOC Terra naar het station.
Als ik 5 minuutjes sneller was geweest, had ik haar misschien nog tegen kunnen houden.
Ik zag haar liggen en ondanks dat zij nog helemaal 'heel' was, zal ik dat beeld ook nooit meer vergeten, laat staan als het eruit ziet als nu bij het vliegtuig.
Het is eigenlijk onmenselijk om een ander die taak te geven.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:39

Janine1990 schreef:
Oh, ja das wel een vet verschil inderdaad...

Maar dan nog... Ik zit in trekker onderdelen, minitrekker onderdelen welteverstaan... Wij hebben wielnaven voor 16 inch velgen (achter) die krengen zijn echt serieus zwaar, meer dan 3 kilo per stuk! Van enorm dik metaal gemaakt. Een trekkertje weegt misschien eens 400/500 kilo? Praktisch niets dus... En een asmaat van 9cm...

Een naaf breekt niet zo makkelijk en een velg scheurt niet zo makkelijk... Vandaar dat ik het raar vindt dat er een los wiel ligt... Gewoon niet voor te stellen hoe enorm die impact moet zijn geweest...

Tja als dat hele toestel in kleine stukjes ligt is er heel veel kracht vrij gekomen en wie zal het zeggen misschien hebben de piloten in een ultieme poging de klap te verzachten het landingsgestel wel laten zakken, dan vangen die wielen een toestel van rond de 54000 kilo op met een snelheid van 600km per uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:00

Ik kijk naar nog een persconferentie , nu met de leiders van Duitsland,Frankrijk en Spanje . Reken maar niet op een woord engels :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:04

Och och.... Meneer huppeldepup heeft een chalet aan de andere kant van de berg... "Als het vliegtuig over de berg heen was gegaan had ik het misschien niet naverteld"
:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:06

Bah zou je wel een dikke vinger willen opsteken , zaten 150 mensen in dat vliegtuig 150 kom op zeg }:0

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:08

Nils_010 schreef:
Tja als dat hele toestel in kleine stukjes ligt is er heel veel kracht vrij gekomen en wie zal het zeggen misschien hebben de piloten in een ultieme poging de klap te verzachten het landingsgestel wel laten zakken, dan vangen die wielen een toestel van rond de 54000 kilo op met een snelheid van 600km per uur.

Inderdaad een goede mogelijkheid, wellicht probeerden de piloten een noodlanding te maken.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:14

LadyMadonna schreef:
Och och.... Meneer huppeldepup heeft een chalet aan de andere kant van de berg... "Als het vliegtuig over de berg heen was gegaan had ik het misschien niet naverteld"

Vind dat dat toch wel terecht is, als jij daar had gewoond, ben je toch blij dat je het zelf wel overleefd hebt, hoe erg die andere doden ook zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:24

Er zit een complete berg tussen... Nee, ik vind dit aandachttrekkerij....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:25

Michelleex schreef:
LadyMadonna schreef:

Vind dat dat toch wel terecht is, als jij daar had gewoond, ben je toch blij dat je het zelf wel overleefd hebt, hoe erg die andere doden ook zijn.

Inderdaad, aan de andere kant, als het vliegtuig de berg was over gegaan, was de landing dan misschien iets zachter geweest?

Captain en Nils_010, bedankt voor jullie input, erg interessant!!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:23