Janine1990 schreef:Oh, ja das wel een vet verschil inderdaad...
Maar dan nog... Ik zit in trekker onderdelen, minitrekker onderdelen welteverstaan... Wij hebben wielnaven voor 16 inch velgen (achter) die krengen zijn echt serieus zwaar, meer dan 3 kilo per stuk! Van enorm dik metaal gemaakt. Een trekkertje weegt misschien eens 400/500 kilo? Praktisch niets dus... En een asmaat van 9cm...
Een naaf breekt niet zo makkelijk en een velg scheurt niet zo makkelijk... Vandaar dat ik het raar vindt dat er een los wiel ligt... Gewoon niet voor te stellen hoe enorm die impact moet zijn geweest...
Tja als dat hele toestel in kleine stukjes ligt is er heel veel kracht vrij gekomen en wie zal het zeggen misschien hebben de piloten in een ultieme poging de klap te verzachten het landingsgestel wel laten zakken, dan vangen die wielen een toestel van rond de 54000 kilo op met een snelheid van 600km per uur.