Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:ik ben jarenlang leiding geweest van kinderen en dat ging er onderling ook af en toe flink aan toe.
wendyenbram schreef:Tja een dikke duim, Terwijl ik zo vaak juist anders gezien heb... Mensen die het sielug vinden dat je je kind in de hoek zet. Ach kind toch wat is er dan? grrr Ben ik mijn kind aan het opvoeden komt zo`n stom mens zich er mee bemoeien, en dochter gaat nog even zielig zitten huilen. Ik heb toen maar pardoes mijn spullen laten staan, en dochter bij de hand genomen, en een beetje te hard gezegd, dat we thuis wel verder gingen opvoeden.... Kind boos, want het kreeg niet wat ze wilde hebben, teleurgesteld, want we gingen nu helemaal naar huis ipv een afkoelingsperiode, en ik boos, omdat je weet dat een volgende keer als je dochter weer zo iets flikt, en je geen straf geeft (of signaal afgeeft dat het niet kan) er weer andere mensen zijn die zich ergeren dat je niks doet.
En zo doe je het voor niemand goed, Dus moet je wel heel sterk in je schoenen staan, om met kinderen die altijd grenzen opzoeken te gaan winkelen, niet voor je kinderen zelf, maar voor alle medemensen in die winkel, waarbij de een zo denkt en de ander weer anders..
BaileyMix schreef:Bovendien voel ik ook passief-agressief de borstvoedingsterroristen naar boven komen in dat prachtige stukje....
Shadow0 schreef:Wat is de reden dat je (nu toch meerdere keren) zo'n statement maakt waarbij je reageert op een of ander karikatuur dat ik nooit heb gezegd?
benangelique schreef:Dit heeft niets, maar dan ook werkelijk niets met voorstanders van bv te maken.
Citaat:Omdat moeder heeft aangegeven heel erg te zitten met de borstvoeding komt er een lactatiekundige IBCLC bij. De lactatiekundige verteld dat de natuurlijke speenleeftijd (het geheel stoppen met borstvoeding) tussen de 2-7 jaar ligt.
Sammie schreef:Er was toch een alternatief? Het is nou ook weer niet dat het kind helemaal niks mocht drinken. Ik snap t probleem niet zo. Als iemand liever afbouwt prima, maar ik kan echt het kwaad niet zien in hoe het nu is gebeurd. Kind heeft welgeteld een dag en nacht gejengeld. Denk dat bij afbouwen er meer en langer gejengeld was. Het is maar net waar je als ouder liever voor kiest.ik kan mij in beiden vinden, maar in deze methode zie ik echt geen probleem.
Diane65 schreef:Shadow, jij benadert kinderen alsof het al volwassenen zijn die de consequenties van hun keuzen kunnen overzien.
Citaat:Een kind drie soorten drinken voorzetten omdat het elke 5 seconden iets anders wil of keuzes moet hebben, mondt uit in een manipulatief verwend jong dat bij elke weigering totaal over de z..k gaat en constant zijn/haar zin moet hebben.
benangelique schreef:Het alternatief was er inderdaad, maar werd niet aan het kind verteld. Tenminste. .. niet in beeld.
Direct stoppen of afbouwen is van ieders eigen keuze, maar leg die keuze wel uit aan je kindje
benangelique schreef:Kolder.. Ja je moet uitleggen aan het kind dat ‘we’ gaan stoppen met borstvoeding (ongeacht of je direct stopt of afbouwt). Nee je hoef niet tegen het kind te zeggen we gaan direct stoppen, we hadden ook voor afbouwen kunnen kiezen en voor x en voor y, maar dat doen we allemaal niet. We stoppen direct, want *insert waslijst aan redenen*. Een kind van twee jaar hoeft al die informatie niet te hebben. Daar snappen ze sowieso al geen r*t van en al die informatie is ook nog eens veel te verwarrend voor ze. We gebruiken als volwassenen niet voor niks korte zinnen en simpele woorden op die leeftijd. Uitleggen waarom je stopt en dat herhalen als het kind toch komt is voldoende. Waarom mama tot juist die ene specifieke keuze is gekomen is niet relevant voor een kind van die leeftijd.Het alternatief was er inderdaad, maar werd niet aan het kind verteld. Tenminste. .. niet in beeld.
Direct stoppen of afbouwen is van ieders eigen keuze, maar leg die keuze wel uit aan je kindje
Nicolle89 schreef:benangelique schreef:Het alternatief was er inderdaad, maar werd niet aan het kind verteld. Tenminste. .. niet in beeld.
Kom op! Het kind is twee jaar uit! Je hoeft geen verantwoordig te leggen tegenover je kind! De borst is gewoon klaar en daarmee basta. Waarom? Omdat het zo is. En geen prutsmuts...
Krijgt ie echt geen trauma's van hoor. Al dat geknuffel en gezever. Ik vind dat Jo top werk levert! Ze gaat het gesprek aan met de ouders EN kinderen en heeft een heel goed oog voor waar er streng moet worden opgetreden en waar vrijheid en liefde is!
Laten we dan ook eens naar de natuur kijken: Ieder zoogdier heeft moederzorg en in alle moederzorg is ook correctie naar de kinderen. Een paardenmoeder bijt ook haar veulen wel eens ter correctie. Is het veulen dan getekend voor zijn leven?
Begrijp me niet verkeerd! Ik ben geen voorstander van slaan, schop onder de kont en een draai om de oren maar anderzijds vind ik een ouderwetse schop onder de kont ook echt verdiend! Ik ben er ook groot mee geworden en ik houdt nog even veel van mijn ouders! Bovendien met als gevolg dat als mijn ouders nu zeggen: Nicol ik zou het niet zo doen, dat ik daar dan oprecht ook naar luister
BaileyMix schreef:Want nogmaals, leuk dat jij zo'n kind de wereld in plempt, maar ik wil geen, hoef geen en weiger daar hinder van te ondervinden. Als ik een avondje uit ben dan is het verschrikkelijk irritant als één of ander snotjong de boel verziekt.
Sammie schreef:Als kinderen irritant zijn en niet luisteren naar hun ouders of naar andere mensen zijn het snotjongen. Op het moment dat ze dat gedrag vertonen verzieken ze de boel voor andere mensen. Dát is onfatsoenlijk. Het gebruik van die woorden niet.
Citaat:Het gedrag wordt als irritant ervaren.
Citaat:Nu wil het geval dat de meeste ouders tegenwoordig helemaal uit hun naat gaan als de omgeving een poging doet.