Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:28

Kan momenteel geen laatste updates meer vinden over de wolf, ook niet via Google. Het laatste is dat-ie (wolvenkenners die alle beelden hebben bekeken beweren dat het een jongvolwassen mannetje is) vanmorgen rond 8.00 uur in de Eemshaven (industriegebied) is gezien.

Daarmee zit-ie in de uiterste kop van Nederland in een soort "fuik", want stuit daar op het water: hij zal dus moeten afslaan om daar weg te komen. Gek dat er nog geen berichten zijn dat hij sedert vanochtend nog gespot is. Zal toch niet al platgereden zijn...?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:35

Ik denk dat er dan wel melding van gemaakt zou zijn?
Zou het niet heel gek vinden als het dier aangereden zou worden trouwens. Hoe zeer ik natuurlijk hoop dat het niet gebeurd. Ben wel van mening dat het misschien het beste is het dier te verdoven en eventueel weer uit te zetten in een bosrijke omgeving als blijkt dat hij door woonwijken en industriegebieden blijft wandelen. Dat zijn voor mensen, maar zeker voor de wolf zelf, geen goede omstandigheden. Als ze de wolf echt graag terug willen in Nederland zorgen ze voor een gebied waar hij een vrouwtje kan vinden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:40

Hij schijnt gezien te zijn in overschild, maar geen bewijs. Zou best kunnen, dan gaat ie zuidwaarts.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:04

Overschild was gisteren... Heeft de Eemshaven weer verlaten al :-)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:05

Er is wel degelijk verschil tussen een tjech en een wolf. De staart is bij de wolf meestal iets korter en oren zijn meer behaard bij de wolf. Meeste mensen zien dit niet. Zo zag ik ook niet het verschil tussen een saarloos en een tjech tot ik de 2 in het echt zag. Als je een beetje beter de tjech, de saarloos of de wolf kent is je oog ook al wat meer op die typische verschillen getraind zeg maar. Volgens mij gaat het hier op het filmpje toch om een wolf. De manier van lopen en zijn vacht die minder contrast bevat als de meeste wolfhonden + de harige oren en kortere staart en fijnere snuit. Denk echt dat het een wolf is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:06

het is door kenners al vaker gezegd dat dit ook om een echte wolf gaat ;) en geen kruising of hond of iets :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:26

Ga ik speciaal RTL late night kijken omdat ze zeggen dat er een stuk over de wolf komt, komt er 1 klein stukje van de wolf wat ik vandaag allemaal al heb gelezen :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:02

Huertecilla schreef:
Perceptie is realiteit maar je verminkt wat ik schreef behoorlijk en ook nog zonder context.
Je illustreert hoe zinloos informeren is tegen een roodkapje-syndoom in.

Je geeft de paradox van het internet goed aan, misinformatie alom. Er is niemand die hele lappen teksten gaat lezen (behalve mensen zoals jij en ik dan). Heb jaren gewoond op een plek waar wolven in principe toegang hadden, hoewel de roedels zich meestal op rond de 20 km ophielden.

Het gevaarlijkste dier in Nederland is een teek. Een wolf die hier komt zal daar niets aan veranderen. Wel is het zo meer dan 90% van de Nederlandse bevolking geen flauw benul heeft hoe om te gaan met wilde dieren en eventuele risico's. Risico's van wilde dieren zijn vele malen kleiner dan risico's door tweebeners, maar hoe dan ook, als we 170 jaar hebben overleefd zonder wolf, zullen we het ook nog wel 170 jaar meer overleven zonder wolf. Laat die beesten toch gewoon lekker op een voor hun redelijk veilig gebied rondlopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:30

joostvangestel schreef:
Laat die beesten toch gewoon lekker op een voor hun redelijk veilig gebied rondlopen.

Laat die beesten maar gewoon rondlopen. Punt. Als dat in NL is, dan hebben ze daar blijkbaar plek.
Een echt wilde wolf krijg je ook in NL niet/nauwelijks te zien.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:44

Vanochtend in Gasselte gezien

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:49

Dan kan hij vast ook mensentaal :')
Slimme keus iig om weer naar beneden te gaan richting bos.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:57

Volgens kenners die de filmpjes en video's hebben bestudeerd is het een WOLVIN van nog geen jaar oud.
Dat is helemáál vreemd, doorgaans gaan die niet zwerven op zoek naar een maatje en al helemaal niet als ze nog zo jong zijn, dan zijn ze nog gewoon bij de roedel.

Heb nog niets vernomen dat ze weer bij Gasselte zou zijn. Is daar ergens een bron van?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:05

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:12

Had nu ook dezelfde info als Air overigens. Gasselte zal wel fake zijn geweest.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:00

Ja, het is inmiddels bevestigd, wolf is terug over de grens en weer in Duitsland.
Gelukkig, pak van m'n hart, hier in Nederland werd er zo hysterisch gereageerd, dat ik al dacht: beest ga alsjeblieft terug de grens over, hier heb je geen leven!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:17

terpentijn schreef:
Ja, het is inmiddels bevestigd, wolf is terug over de grens en weer in Duitsland.
Gelukkig, pak van m'n hart, hier in Nederland werd er zo hysterisch gereageerd, dat ik al dacht: beest ga alsjeblieft terug de grens over, hier heb je geen leven!

Waar een klein land klein in kan zijn geillustreerd.

De wolf is weer weg, iedereen maakt met een opgelucht hart wat over aan Grienpies en voelt zich weer natuurbewust.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:29

Die wolf loopt dan wel veel afstanden :=

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:35

Da's voor een eenzame wolf echt geen probleem, als je weet wat een mijlen die (bij voorkeur 's nachts) afleggen!

In Duitsland vindt wolf hopenlijk weer aansluiting bij een groep en een geschikte habitat in een rustiger omgeving dan ons kleine hekkenlandje waar alleen maar Roodkapjes schijnen te wonen.

Ik vreesde echt voor het leven van dit dier in ons kikkerlandje.

Als er één ding hierdoor duidelijk is geworden: Hier in Nederland is men NIET klaar voor de komst van de wolf. En dan name de overheden niet.... |o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:48

Die zal wel gedacht hebben: te veel paparazzi.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:23

Nederland is bang voor alles wat er op dit moment niet is :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:47

prugelpiet schreef:
Nederland is bang voor alles wat er op dit moment niet is :')

Hoe zit dat met xenophobie en islamophobie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:07

ik ben banger voor de islam dan voor een wolf eerlijk gezegt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:08

Islam is een mooi geloof als je het goed naleefd. Ik vrees eerder voor de extremisten die het verkeerd naleven

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:11

lifaya schreef:
Islam is een mooi geloof als je het goed naleefd. Ik vrees eerder voor de extremisten die het verkeerd naleven

als je het goed naleeft ben je juist extremistisch bezig....als je het met een korrel zout neemt ben je gematigt,en daar is uiteraard niets mis mee.
Wat denk je van een extremistische wolf? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:16

terpentijn schreef:
Da's voor een eenzame wolf echt geen probleem, als je weet wat een mijlen die (bij voorkeur 's nachts) afleggen!

In Duitsland vindt wolf hopenlijk weer aansluiting bij een groep en een geschikte habitat in een rustiger omgeving dan ons kleine hekkenlandje waar alleen maar Roodkapjes schijnen te wonen.

Ik vreesde echt voor het leven van dit dier in ons kikkerlandje.

Als er één ding hierdoor duidelijk is geworden: Hier in Nederland is men NIET klaar voor de komst van de wolf. En dan name de overheden niet.... |o

Wat mij verbaasd is dat deze wolf zich zo in wijken laat zien.
Lijkt mij niet echt normaal gedrag en ik vrees(de) dan ook dat deze wolf in Nederland geen lang leven zou hebben.
Of hij wordt gejaagd of aangereden.
Maar van mij mag hij terug komen maar dan liever niet in de bewoonde wereld maar ergens op de veluwe of zo.