Sizzle schreef:Niemand is onmisbaar. Zolang mensen denken dat ze onmisbaar zijn is een burn-out een reeel risico.
Dat is op zich natuurlijk helemaal waar

Val je weg binnen een bedrijf, gezin of wat dan ook, dan word je vervangen / wordt er een manier gevonden om het gat dat je achter laat, op te vullen.
Maar dan heb je het over een hele vervelende situatie, iets dat beter niet kan gebeuren en dat je toch echt niet zomaar moet gaan creëren. Na een half jaar zijn er dan toch al snel zaken structureel veranderd en kan je niet zomaar weer terug naar de oude situatie.
Ik denk dat er toch zat mensen in principe een onmisbare functie vervullen, die toch echt niet een half jaar onvervuld kan blijven.
Dan moet een bedrijf dus iemand anders vinden om die functie te vervullen.
Moeten ze iemand inwerken en na een half jaartje er weer uit knikkeren omdat de originele medewerker dan weer terugkomt. Of die is gewoon zijn baan kwijt

Zowel voor bedrijf als voor werknemer is dat nogal een situatie die niet bepaald economisch en maatschappelijk gunstig is.
En dan heb je nog dat veel mensen niet alleen maar werken maar ook allerlei andere taken vervullen zoals zorg voor dieren en mensen om hun heen, wellicht (vrijwilligers)werk bij een vereniging, binnen een relatie / huishouden dat de taken zo verdeeld zijn dat het echt een serieus probleem is als er iemand een half jaar vertrekt... dat kan toch niemand willen dat er zo goed functionerende zaken in elkaar vallen waardoor er allerlei problemen ontstaan

En naast dat alles zit je dan nog met de vergoeding: iemand die een topfunctie of gewoon een meer dan gemiddeld betaalde baan heeft, gaat die van het rijk dan een vergoeding van dezelfde hoogte ontvangen voor dat half jaar? Als je een duur huis hebt zal toch de hypotheek betaald moeten worden

Zelf zit ik zoals zovelen met een eenmanszaak. Moet ik een half jaar wat anders doen dan heb ik niemand die het over kan nemen. Als ik wegval dan is het einde verhaal voor mijn zaak en zo zal dat bij heel veel anderen ook zijn.
Dan kom je terug na een half jaar niks er aan gedaan te hebben en kun je niet verder gaan waar je gebleven bent....zo simpel is dat allemaal niet

Daarom geloof ik niet dat ze zomaar alle volwassenen die al volop in het web zitten een half jaar uit hun normale leven weg zullen trekken, dat is gewoon niet haalbaar, dan ontstaan er veels te grote problemen.
Ik zou gerust wat training willen krijgen hoor waar ik en mijn omgeving wat aan hebben als er rampen gebeuren, maar een half jaar helemaal weg dat kàn gewoon niet zonder hele grote, vervelende gevolgen.