Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Ben ik dan enige die zo denkt? Waar zijn de ouders en de schoonouders van deze schoondochter, die moeten dan gaan bijspringen en gaan helpen met deze kind.
Haar ouders vonden het te heftig om haar dan te laten steriliseren...............dan is wat hulp wel op hun plaats lijkt me ipv het aan hun lot over te laten..........én het was ook hun zoon die erbij was om haar zwanger te maken............
Dus beiden kunnen best gaan helpen.............
gohya schreef:Sorry,maar ik vind het niet normaal dat ze het kind bij haar weg halen,alleen omdat ze hem niet kan helpen bij huiswerk en ze geen duidelijke grenzen kent.
Waarom dat kind van zijn moeder weg halen? waarom geen hulp geven,zodat de moeder er van kan leren?
Nee hoppa,kind scheiden van de moeder,das veel makkelijker.
Varekaj schreef:Als je een kind met een beperking op de wereld zet, en je staat toe dat dat kind zelf ook een kind krijgt, dan vind ik dat je als ouders toch wel je verantwoording mag nemen en hen niet zomaar aan hun lot mag overlaten.
Ik bedoel, het gaat hier om het welzijn van hun eigen dochter en kleinzoon! Kan me echt niet voorstellen dat daar geen enkele optie is dat ze hen in huis nemen of minstens ondersteunen in de opvoeding. Een aanvraag tot uit huis plaatsen bij een rechter, dat doe je echt niet als er andere mogelijkheden zijn lijkt me. In het belang van het kind is een veilige, vertrouwde basis altijd prioritair. Dan geven ze echt wel voorkeur aan opgevoed worden door de grootouders of onder begeleiding van hen, en niet zo even in een ander gezin gaan stoppen.
gohya schreef:Varekaj schreef:Als je een kind met een beperking op de wereld zet, en je staat toe dat dat kind zelf ook een kind krijgt, dan vind ik dat je als ouders toch wel je verantwoording mag nemen en hen niet zomaar aan hun lot mag overlaten.
Ik bedoel, het gaat hier om het welzijn van hun eigen dochter en kleinzoon! Kan me echt niet voorstellen dat daar geen enkele optie is dat ze hen in huis nemen of minstens ondersteunen in de opvoeding. Een aanvraag tot uit huis plaatsen bij een rechter, dat doe je echt niet als er andere mogelijkheden zijn lijkt me. In het belang van het kind is een veilige, vertrouwde basis altijd prioritair. Dan geven ze echt wel voorkeur aan opgevoed worden door de grootouders of onder begeleiding van hen, en niet zo even in een ander gezin gaan stoppen.
Als mijn dochter een kind zou krijgen,krijgt ze van ons álle hulp die ze nodig heeft!
Geen haar aan me hoofd die er aan denkt dat ze haar kind uit huis zouden plaatsen mocht ze het niet alleen aan kunnen.
Ze woont trouwens nog gewoon thuis,heeft een grote zolderruimte ter beschikking,waar ook een kindje bij zou kunnen.
gohya schreef:_San87_ ja zo kan ik er nog meer noemen,wat als je dood gereden word,wat als je een terminale ziekte krijgt. Dat geld voor alles en iedereen die iemand hulp bied.
Maar dan nog heeft ze 3 broers,ooms en tante's en een [stief] vader die haar helpen.
purny schreef:Wie zegt dat de meeste kinderen die een verstandelijke beperking hebben zo zijn geboren. Er is ook altijd een kans dat iemand een beperking krijgt als hij al is geboren.
Ragdollcat schreef:En mijn vraag is nog steeds: Waar zijn de ouders en schoonouders? Ze moeten zeker bijspringen om hun kleinkind te gaan helpen als hun dochter/ Schoondochter het niet alleen af kan en waar is de vader van het kind?
gohya schreef:_San87_ ja zo kan ik er nog meer noemen,wat als je dood gereden word,wat als je een terminale ziekte krijgt. Dat geld voor alles en iedereen die iemand hulp bied.
Maar dan nog heeft ze 3 broers,ooms en tante's en een [stief] vader die haar helpen.
_San87_ schreef:Als dat probleem opgelost is, is het belangrijkste probleem nog niet opgelost, het feit dat ze geen grenzen kan stellen en geen toekomstvisie heeft.