Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Je kan altijd nog 3 weken niet douchen, zit je ook alleen!![]()
Nee geintje natuurlijk.
Als ik in een niet-sociale bui ben dan ga ik op een klapstoel bij de deur zitten.
Zwerte schreef:En wat nou als het ov de enige manier is om op je therapie te komen? Die situatie heb ik eerder beschreven (en zelf meegemaakt, echt geen pretje hoor) maar niemand reageert daar op.
Ik ben het heus met jullie eens dat je nooit kan eisen dat de stoel naast je leeg blijft. Als het vol is, heb je gewoon pech. Maar als er wel nog ruimte is op andere plekken, wat is er dan in hemelsnaam zo vreselijk ernstig aan rekening houden met iemand die moeite heeft met vreemden in zn persoonlijke ruimte? Waarom zo iemand zelfs uitlachen? Jemig zeg, als je het hebt over asociaal en respectloos....of misschien eerder onwetend en naief....
EskeGirl schreef:Ik heb geen sociale fobie, wel asperger (een vorm van autisme). Soms is reizen met OV onvoorkomelijk, en ik haal ook netjes m'n tas weg als het moet, maar ik kan vrij duidelijk zijn dat ik vreemde mensen liever niet te dicht bij me heb door muziek te luisteren, uit het raam te kijken en lekker in m'n hoekje te zitten.
suus_pepper schreef:Ik heb mijn tas ook altijd op een stoel. Niet omdat ik aso ben, maar omdat dat makkelijk is. En natuurlijk haal ik hem weg als er iemand wil zitten / het druk is.
Je tas naast je zetten is gewoon gemakzucht. Niet meer en niet minder.
Iedereen heeft een mond en die kun je ook gebruiken
miss_lizje schreef:xxcleeoo schreef:Ik zag er net een in de trein die op het 'balkon' zijn moutenbike voor 3 zitplaatsen had geparkeerd en nog rustig op zijn fiets zitten..
Buiten de spits moet een fiets zelfs daar staan. Je word zelfs uit je stoel gehaald door de conducteur.