Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Gaat weer lekker op de persoonlijk toer hier.
Ik zie het probleem van/rond sex niet. Geniet er gewoon van en niet met mate![]()
Zoals ik het zie is het gelijkwaardigevoor de betrokkenen.
Daarbij is het recht geen zin te hebben niet de plicht geen behoefte te hebben.
Spreek het af, los het op zoals je wil. Als de betrokkenen van elkaar houden, vóór elkaar zijn, is dat supermakkelijk.
Wat mij persóónlijk betreft wil ik geen sexuele relatie met een partner die problemen met sex heeft. Scheelt een hoop geneuzel
M_D_H schreef:Is er een fors probleem met afspraken tussen partners in Nederland óf is er een fors probleem in eerlijkheid en vertrouwen tussen partners?
Sammie schreef:Je kunt je afvragen of eeuwige trouw eisen besproken moet worden. Vooralsnog is dat in onze maatschappij vanzelfsprekend en wordt het ook bij de huwelijksgelofte uitgesproken. Wil je géén monogamie dan zou je het ter tafel moeten brengen.
M_D_H schreef:om het anders te zeggen, Jij wilt geen kinderen, maar je partner wel heel graag.
dan loopt je relatie stuk op een feit die al van te voren besproken had kunnen worden..
Citaat:Door het tot non-onderwerp te verklaren zitten veel mensen klem: ze beloven iets omdat het van ze verwacht wordt, omdat het op dat moment wel een goed idee lijkt, maar niemand die realistisch kan zeggen hoe ze daar over 10, 15 jaar nog in staan en wat de emotionele en fysieke behoeften op een later moment zijn. En ze mogen vervolgens niet over die verwarring praten 'want ze hebben het beloofd'...
Citaat:Dat soort situaties zijn perfect om mensen in grote psychische nood te brengen - welke kant je ook opgaat, je doet het altijd verkeerd. Dan is een relatie ineens meer een soort test van 'hoever kun je je eigen behoeften onderdrukken' en dat lijkt me een enorm ongezonde situatie.
Citaat:Er zou zoveel leed voorkomen kunnen worden als we meer realistisch kijken naar relaties en de behoeften van mensen daarin, gebaseerd op de ervaring die we hebben, ipv op hoe we vinden dat het zou moeten zijn. Een op de drie huwelijken loopt stuk, 45% gaat ergens vreemd - die cijfers maken dat het tot een belangrijk onderwerp moet zijn.
Sizzle schreef:Als iemand bijvoorbeeld weet dat hij/zij niet trouw kan zijn aan 1 persoon en dit toch belooft en erover zwijgt tov een potentiele monogame partner in spe, dan is dat gewoon een soort 'oplichterij.
Citaat:Hij had het tenminste even ter sprake kunnen brengen niet waar?
Sizzle schreef:Ik vind het een nobel streven, ik ben bang dat ik gewoon zo sceptisch ben omdat heel veel mensen gewoon niet eerlijk zijn. Bij sommigen lijkt oneelijkheid wel hun sterkste punt.
Niet op het werk, niet thuis, niet op straat. Zolang oneerlijkheid bestaat zal je altijd bedrog houden hoe open en laagdrempelig de relatie ook is. Sterker nog, sommigen zullen zelfs misbruik maken van extra 'vrijheid' .
.Citaat:"Van de mensen met een vaste relatie is bijna een kwart, 23%, weleens door zijn huidige partner bedrogen, of heeft dat vermoed."
M_D_H schreef:en toch is dat vreemd...
om het anders te zeggen, Jij wilt geen kinderen, maar je partner wel heel graag.
dan loopt je relatie stuk op een feit die al van te voren besproken had kunnen worden.
dan had al het leed en al het verdriet bespaart kunnen worden gewoon door met elkaar te praten.
datzelfde geld voor vreemdgaan. vreemdgaan is bij voorbaad not done, maar door het bespreekbaar te maken en het onderwerp een lage drempel te geven kun je jou verwachtingspatroon koppelen aan die van je partner waardoor het voor beide duidelijk is wat de relatie inhoud...
tuurlijk heb je in een relatie niks te eisen, maar je kun dingen toch bespreekbaar maken?
je zegt in feite dat je niks te eisen hebt, maar je eist wel volledige trouw zonder dat ooit besproken te hebben? dat is toch vreemd?
waarom is het vreemd dat je dingen bespreekbaar maakt?
na heel wat rotrelaties heb ik juist van te voren geleerd om mijn verwachtingspatroon bespreekbaar te maken.
Shadow0 schreef:Overigens: nee, dat is geen excuus voor die man die wegloopt. Maar toch zie ik liever dat we de hele omgeving zo veranderen dat het minder voorkomt, dan dat we lekker makkelijk alleen die man veroordelen en de rest in stand laten zodat het onvermijdelijk heel regelmatig blijft gebeuren.
Pion schreef:Ik zeg dat léren leven mooi is, van voorkauwen leer je niets. Soms moet je iets ondervinden.
Je kunt je kinderen nog zoveel bijbrengen, sommige dingen moeten ze zelf proberen om vervolgens tegen de muur te lopen.