Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:
Aria_zz schreef:Dus thesserd, jij hebt geen probleem met islam, jij hebt een probleem met mensen die niet gematigd zijn. Daar zit de islam voor niets tussen.
Ik overgens ook, ik hou niet van mensen die dingen in extreem doortrekken, bv kunstenaars. Of poëten die dan maar doordrammen. Maar dat ligt dus aan dat type mens, niet aan het feit dat hij/zij kunstenaar/poëet is.
Btw, moslim ben je in je hart, niet in wat je doet.
Thesserd schreef:Aria_zz schreef:Dus thesserd, jij hebt geen probleem met islam, jij hebt een probleem met mensen die niet gematigd zijn. Daar zit de islam voor niets tussen.
Ik overgens ook, ik hou niet van mensen die dingen in extreem doortrekken, bv kunstenaars. Of poëten die dan maar doordrammen. Maar dat ligt dus aan dat type mens, niet aan het feit dat hij/zij kunstenaar/poëet is.
Btw, moslim ben je in je hart, niet in wat je doet.
Nou, dat inderdaad. Klopt helemaal.
Toch nog een 'maar'... Je ziet bij de Islam (vooral tegenwoordig natuurlijk) erg veel geëscaleerde gevallen. Dit komt omdat de Islam op heel veel manieren, en dus ook foute manieren, te interpreteren valt. Op die manier heb ik ook moeite met de Islam zelf. We weten allemaal wat voor dingen er in de Koran staan. Zeker ook goede dingen, maar ook extreme dingen. En ja, die staan er ook in de Bijbel alleen gaat het dan altijd om het Oude Testament, en juist het Oude Testament is niet een boek wat Christenen als leidraad gebruiken in hun leven. Dan zou je als Christen heel veel dingen moeten en niet mogeno.a. geen varkensvlees eten etc. Nouja, er zullen vast groeperingen zijn die wel volgens oude testament leven
Maar laten we het over het gemiddelde hebben.
elenaMM77 schreef:Thesserd schreef:
Nou, dat inderdaad. Klopt helemaal.
Toch nog een 'maar'... Je ziet bij de Islam (vooral tegenwoordig natuurlijk) erg veel geëscaleerde gevallen. Dit komt omdat de Islam op heel veel manieren, en dus ook foute manieren, te interpreteren valt. Op die manier heb ik ook moeite met de Islam zelf. We weten allemaal wat voor dingen er in de Koran staan. Zeker ook goede dingen, maar ook extreme dingen. En ja, die staan er ook in de Bijbel alleen gaat het dan altijd om het Oude Testament, en juist het Oude Testament is niet een boek wat Christenen als leidraad gebruiken in hun leven. Dan zou je als Christen heel veel dingen moeten en niet mogeno.a. geen varkensvlees eten etc. Nouja, er zullen vast groeperingen zijn die wel volgens oude testament leven
Maar laten we het over het gemiddelde hebben.
wat heb je nu toch met de tien geboden gedaan? uitgescheurd en in het nieuwe testament gedaan?
en alle wijze levenslezen?
je kent ze wel.. een oog om een oog.. wie zijn kind liefhebbe spare hem de roede niet?
nee ook de islamieten handlen niet naar de gewelddadigheden natuurlijk.. maar helaas net als bij de christenen heb je ook tussen de islamieten idioten zitten die die oude beeldspraken en wijsheden uit hun verband rukken en er dood en verderf mee zaaien
edit
zijn de neonazi's nu christelijk of atheist? dat weet ik niet.. maar gemiddeld genomen zitten daar ernstig weinig moslims tussen.. en ook die zijn nooit weggeweest..
elenaMM77 schreef:zijn de neonazi's nu christelijk of atheist? dat weet ik niet.. maar gemiddeld genomen zitten daar ernstig weinig moslims tussen.. en ook die zijn nooit weggeweest..
Thesserd schreef:Maar, dat zei ik ook al eerder... dat soort extreem christelijke dingen worden steeds meer verleden tijd, terwijl extreem islamitische dingen steeds meer tegenwoordige tijd worden. Maar dit is wéér offtopic. Sorry guys
Thesserd schreef:Grappig dat je dat noemt, die werden in de eerste instantie gevoerd om het 'heilige land' weer vrij te krijgen van Islamitische heersers
Maar, dat zei ik ook al eerder... dat soort extreem christelijke dingen worden steeds meer verleden tijd, terwijl extreem islamitische dingen steeds meer tegenwoordige tijd worden. Maar dit is wéér offtopic. Sorry guys
NatasjavE schreef:Thesserd schreef:Maar, dat zei ik ook al eerder... dat soort extreem christelijke dingen worden steeds meer verleden tijd, terwijl extreem islamitische dingen steeds meer tegenwoordige tijd worden. Maar dit is wéér offtopic. Sorry guys
Nou,...de meeste extremistische christenen wonen tegenwoordig in de verenigde staten,...en laten die nu net met de zoveelste kruistocht naar het midden-oosten optrekken.
En ja,..die zijn behoorlijk ernstig in de leer met op diverse scholen een verbod op de evolutie theorie. Dat vind ik behoorlijk extreem.
NatasjavE schreef:elenaMM77 schreef:zijn de neonazi's nu christelijk of atheist? dat weet ik niet.. maar gemiddeld genomen zitten daar ernstig weinig moslims tussen.. en ook die zijn nooit weggeweest..
In Amerika zijn de neo-nazi's juist veelal protestants.
Oh,...en het oude testament vind ik een gruwelijk gewelddadig boek. Met oorlogen, verkrachtingen en vernieteging van hele steden.
elenaMM77 schreef:echter Biotechnologie.. toch wel een toppunt van evolutietheorie en genetica zit vooral vol met studenten met een christelijke achtergrond en veel minder atheisten in verhouding..
dit heeft te maken met de aantrekkingskracht en verbanden tussen bijbel teksten en evolutietherie.. waardoor de twee op wetenschappelijk niveau rustig hand in hand door 1 deur kunnen tenzij je pure Theologie studeert daarna de preekstoel beklimt want het 'klootjesvolk (om het maar even opruiend te noemen kijken of er nog iemand hap doet) ' krijg wel te horen dat evolutietheorie niet deugt..
terwijl je dus in discussiegroepen bijbels/evolutie veel overeenstemming vind over onderwerpen.
maar dan heb je het dus niet over de diepgelovigen die door een theoloog zo hard met de bijbel op het hoofd zijn geslagen dat enige vorm van beschaafd discusieren niet meer mogenlijk ismen moet wel open staan voor elkaars inzichten en dan blijken er meer raakvlakken dan op het eerste gezicht lijkt
elenaMM77 schreef:maar aan de andere kant.. met welke achtergrond meppen de niet gelovige mannen dan op hun vrouwen in? want ook daar zit een fiks portie vrouwen onderdrukkers natuurlijk
Peperkroket schreef:Elise_0o, de gebedsruimte is niet alleen bedoeld voor moslims, dus als jij wil bidden voor het pastafarianisme, dan kan dat daar gelukkig ook!
Elise_0o schreef:Peperkroket schreef:Elise_0o, de gebedsruimte is niet alleen bedoeld voor moslims, dus als jij wil bidden voor het pastafarianisme, dan kan dat daar gelukkig ook!
Er staat toch echt ingericht voor moslims, niet voor gelovigen, dus het lijkt me dat het specifiek voor moslims gaat worden..?
Dit nieuwsbericht is van 2012, gaat ook al over het creëren van een ruimte.. Was de ruimte niet goed genoeg of?
http://www.nd.nl/artikelen/2012/decembe ... -in-walibi