Nikass schreef:Geerke: Geen mensen, honden en auto's, maar katten dus wel vroeger. En ze kan ook de weg op lopen en een aanrijding veroorzaken. Dus ik pleit niet voor een hond op straat zonder toezicht, maar dat is niet altijd opzet.
Ik heb al genoemd dat mijn buren in mijn afwezigheid de schutting van de tuin weghaalden. Honden konden zo de straat op lopen. Nou had ik toevallig geen AmStaff, maar dat had natuurlijk ook iemand met een Staff kunnen overkomen.
Nens77: allereerst is zo'n hond niet altijd herplaatsbaar. En ten tweede moet je je afvragen of je dat de hond aan wil doen. Maar los daarvan, ook bij zelfverdediging geldt dat het gebruikte geweld in verhouding moet staan tot de bedreiging. Kunnen wij hier allemaal niet over oordelen want we waren er niet bij, maar de vraag is of schieten in verhouding stond met het risico dat de hond zou kunnen aanvallen (ik heb m dat op het filmpje niet zien doen)
Fijne buren
De honden hadden al aangevallen, waren dus niet relaxt aan het rondschooien.
Ik snap de agent wel.
Mijn zus heeft destijds ook een Amerikaanse Stafford gekocht, ze had wel katten en jonge kinderen dus ze heeft destijds een hoop geld aan de fokker betaald om zeker te weten dat het dier niet uit agressieve lijnen kwam. Gouden beestje, ze is inmiddels 11. Ze heeft de hond echter nooit alleen gelaten met de jonge kinderen en ook de katten moesten altijd de mogelijkheid hebben om weg te komen. Ze is dus altijd realistisch en oplettend geweest. Ze heeft er nu een pup bij, american Bully. Ook hier kijken ze nu al heel goed hoe deze zich gedraagt. Ik weet zeker, dat wanneer deze de tanden ontbloot naar de kinderen of katten (onterecht) het ook exit hond is. Hoe leuk ze hem dan ook vinden en terwijl ze echt wel ervaring (of juist misschien daarom) hebben met dit type hond.