Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:22

Angeliquee18 schreef:
Daar gaat het mij niet om, daar ben ik voor om de meeste aan te pakken die zich misdragen. Maar ik vind het gewoon banketstaaf dat er gelijk zo geoordeeld word. Marokkaan + pitbull is gelijk slecht. Dus heeft de politie zeker gelijk, nee dat vind ik niet kunnen.

Mijn hond heeft 2 jaar eens een kat doodgebeten, ja hartstikke erg. Waarom weten wij ook niet, de hond leeft immers met katten samen.
Hond is ontsnapt uit de achterdeur, en voordat wij het doorhadden was de kat al dood. Ben ik dan gelijk een slecht mens? En is de hond dan gelijk slecht? Volgens mij niet.

Een hond die andere dieren dood bijt hoort ook niet te kunnen ontsnappen of los in de samenleving, en de kans bestaat, als ze dit eenmaal een keer gedaan hebben, dat die de volgende keer wel de kat(ten) grijpt waarmee die samen leeft. Ik zou dat risico nooit nemen, voor mij zou dat exit hond zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:30

Fiffill schreef:
Pepperspray heb je weinig aan in zo'n situatie lijkt me. Dat wil ook niet altijd meteen werken en op afstand heb je daar natuurlijk ook niet zoveel aan. Volgens mij heeft de politie in NL niet zomaar rubberen kogels op zak? Maar dat weet ik niet zeker.

Maar als het op afstand is dan wordt je dus (nog) niet daadwerkelijk aangevallen.
Waar komt het idee vandaan dat pepperspray niet direct werkt? Wordt ook gebruikt bij criminelen zou lekker worden als je dan eerst 20 minuten moet wachten voor de overvaller last krijgt van de pepperspray.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 30-08-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gruis

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:41

Heeft iemand van jullie ooit wel eens met pepperspray gesprayt? Weet je hoe moeilijk dat is? In het gunstigste geval kan je op +- 3 meter afstand goed gericht en effectief kan sprayen. Tel daarbij op dat het buiten is (=wind), dat het 'doelwit' beweegt en dat de agent ook nog heel snel moet handelen. Dan had hij zo ongeveer moeten wachten tot één van zijn honden in zijn been hing voordat hij écht effectief kon sprayen.
Verder meng ik me niet in de discussie, omdat er geen beginnen aan is, maar pepperspray was in dit geval echt geen optie geweest.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:47

Nens77 schreef:
Angeliquee18 schreef:
Daar gaat het mij niet om, daar ben ik voor om de meeste aan te pakken die zich misdragen. Maar ik vind het gewoon banketstaaf dat er gelijk zo geoordeeld word. Marokkaan + pitbull is gelijk slecht. Dus heeft de politie zeker gelijk, nee dat vind ik niet kunnen.

Mijn hond heeft 2 jaar eens een kat doodgebeten, ja hartstikke erg. Waarom weten wij ook niet, de hond leeft immers met katten samen.
Hond is ontsnapt uit de achterdeur, en voordat wij het doorhadden was de kat al dood. Ben ik dan gelijk een slecht mens? En is de hond dan gelijk slecht? Volgens mij niet.

Een hond die andere dieren dood bijt hoort ook niet te kunnen ontsnappen of los in de samenleving, en de kans bestaat, als ze dit eenmaal een keer gedaan hebben, dat die de volgende keer wel de kat(ten) grijpt waarmee die samen leeft. Ik zou dat risico nooit nemen, voor mij zou dat exit hond zijn.

Jeetje de hele tijd dat "het hoort niet" dat irriteert me mateloos. In de praktijk zijn honden en bazen geen robots en gaat er wel eens iets anders dan gepland. (Lees mijn voorbeeld eerder in dit topic)
Ik heb 11 jaar geleden een pracht van een hond uit het asiel gehaald. In de eerste week beet ze een kat dood. Die had ik niet zien aankomen: volgens het asiel kon ze met katten. Kostte het een en ander aan training maar de hond afmaken?? No way, wat een belachelijk idee. Ze is nu 12, 5 en loopt altijd los en laat alle katten met rust. Ongelooflijk wat kort door de bocht weer zeg. Hop het past niet in het plaatje, dan moet het maar dood. Ik ben nog nooit zoveel onverschilligheid ten opzichte van dieren tegen gekomen als hier op bokt.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 30-08-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:47

Ik bedoelde niet dat je 20 minuten moet wachten, maar dat het lastiger is om raak te spuiten als iets beweegt en verder weg is... wat Gruis zegt dus.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:50

Fiffill schreef:
Ik bedoelde niet dat je 20 minuten moet wachten, maar dat het lastiger is om raak te spuiten als iets beweegt en verder weg is... wat Gruis zegt dus.

Ja dat geloof ik ook van je, maar als het verder weg is, hoe kan het dan een bedreiging zijn?

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:51

Nens77 schreef:
Angeliquee18 schreef:

Jeetje de hele tijd dat "het hoort niet" dat irriteert me mateloos. In de praktijk zijn honden en bazen geen robots en gaat er wel eens iets anders dan gepland. (Lees mijn voorbeeld eerder in dit topic)
Ik heb 11 jaar geleden een pracht van een hond uit het asiel gehaald. In de eerste week beet ze een kat dood. Die had ik niet zien aankomen: volgens het asiel kon ze met katten. Kostte het een en ander aan training maar de hond afmaken?? No way, wat een belachelijk idee. Ze is nu 12, 5 en loopt altijd los en laat alle katten met rust. Ongelooflijk wat kort door de bocht weer zeg. Hop het past niet in het plaatje, dan moet het maar dood. Ik ben nog nooit zoveel onverschilligheid ten opzichte van dieren tegen gekomen als hier op bokt.[/quote]

Waar lees je dat ik zeg dat mijn hond dan dood zou moeten ?
Ik wil een dergelijke hond niet bij mijn katten en kinderen in huis.
Dus exit hond. Dat is wat anders dan hond af laten maken.
Ik ben trouwens heel wat dieren tegen gekomen in de tijd dat ik als paraveterinair werkte. Ook honden die afgemaakt moesten worden omdat ze een kind in het gezin (of van familie op bezoek) hadden gegrepen. Blijft sneu maar gelukkig zijn dergelijke eigenaren wel realistisch genoeg om niet het risico te willen lopen op ernstigere incidenten.

Heb zelf ook dieren zat (gehad), ben zeker gek op dieren maar die moeten zich wel aan mijn regels houden, zeker met jonge kinderen in huis.
Laatst bijgewerkt door Nens77 op 30-08-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:56

Wat is exit hond dan?
En al ben je nog zo goed voor je hond, zo'n hond ksn toch een keer ontsnappen, ook al "hoort" het niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:57

Nikass schreef:
Fiffill schreef:

Ja dat geloof ik ook van je, maar als het verder weg is, hoe kan het dan een bedreiging zijn?

Als er een hond op mij af komt gerend schiet ik liever dan dat ik wacht tot 'ie in mijn been hangt zodat ik mijn pepperspray kan gebruiken.

Zoals ik al zei kan ik er hier niet over oordelen of het wel/niet beter was geweest om pepperspray te gebruiken, maar ik zou in zo'n situatie waarschijnlijk ook liever het zekere voor het onzekere nemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:58

Nikass schreef:
Wat is exit hond dan?
En al ben je nog zo goed voor je hond, zo'n hond ksn toch een keer ontsnappen, ook al "hoort" het niet.

ligt eraan hoeveel mensen,andere honden hij grijpt en hoeveel auto's hij vernielt.Als dat niet het geval is kan het weinig kwaad.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:01

Nikass schreef:
Wat is exit hond dan?

Je hond dus afstaan naar een huis waar die zich niet aan andere dieren kan vergrijpen.
Natuurlijk kan een hond ontsnappen, mijn kat is ook een keer het huis uitgeglipt. Werd aangereden en heeft het overleeft maar kostte veel geld om hem weer op te lappen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de automobilist de schuld te geven, IK had beter op moeten letten.
Dat is niet anders dan de honden die ontsnapt zijn, zich misdragen en dus geschoten worden. Eigenaar is de verantwoordelijke, niet de politie agent.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:02

geerke schreef:
Nikass schreef:
Wat is exit hond dan?

ligt eraan hoeveel mensen,andere honden hij grijpt en hoeveel auto's hij vernielt.Als dat niet het geval is kan het weinig kwaad.

In haar geval had de hond een kat dood gebeten, vind ik ook best kwalijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:07

kat doodbijten vind ik ook niet kunnen....ik heb er jammergenoeg ook zo een.Een adoptiehond,ik kon er nog net opspringen ze had haar al vast.Poes had gelukkig niets.Poes gaat nu snachts naar buiten,waar de honden snachts niet komen.Het gaat al wel beter,ze stonden neus aan neus laatst.Honden komen niet in huis,poes wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:08

Geerke: Geen mensen, honden en auto's, maar katten dus wel vroeger. En ze kan ook de weg op lopen en een aanrijding veroorzaken. Dus ik pleit niet voor een hond op straat zonder toezicht, maar dat is niet altijd opzet.
Ik heb al genoemd dat mijn buren in mijn afwezigheid de schutting van de tuin weghaalden. Honden konden zo de straat op lopen. Nou had ik toevallig geen AmStaff, maar dat had natuurlijk ook iemand met een Staff kunnen overkomen.

Nens77: allereerst is zo'n hond niet altijd herplaatsbaar. En ten tweede moet je je afvragen of je dat de hond aan wil doen. Maar los daarvan, ook bij zelfverdediging geldt dat het gebruikte geweld in verhouding moet staan tot de bedreiging. Kunnen wij hier allemaal niet over oordelen want we waren er niet bij, maar de vraag is of schieten in verhouding stond met het risico dat de hond zou kunnen aanvallen (ik heb m dat op het filmpje niet zien doen)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:12

Nikass schreef:
Fiffill schreef:
Pepperspray heb je weinig aan in zo'n situatie lijkt me. Dat wil ook niet altijd meteen werken en op afstand heb je daar natuurlijk ook niet zoveel aan. Volgens mij heeft de politie in NL niet zomaar rubberen kogels op zak? Maar dat weet ik niet zeker.

Maar als het op afstand is dan wordt je dus (nog) niet daadwerkelijk aangevallen.
Waar komt het idee vandaan dat pepperspray niet direct werkt? Wordt ook gebruikt bij criminelen zou lekker worden als je dan eerst 20 minuten moet wachten voor de overvaller last krijgt van de pepperspray.

dat is allang onderzocht en het is helaas zeker geen wondermiddel. Hangt van allerlei oorzaken af of het werkt. Goed raaksprayen is al moeilijk, dan nog de gevoeligheid van de persoon. De tijd die het nodig heeft om goed in te werken per persoon.enz..

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:20

Nikass schreef:
Geerke: Geen mensen, honden en auto's, maar katten dus wel vroeger. En ze kan ook de weg op lopen en een aanrijding veroorzaken. Dus ik pleit niet voor een hond op straat zonder toezicht, maar dat is niet altijd opzet.
Ik heb al genoemd dat mijn buren in mijn afwezigheid de schutting van de tuin weghaalden. Honden konden zo de straat op lopen. Nou had ik toevallig geen AmStaff, maar dat had natuurlijk ook iemand met een Staff kunnen overkomen.

Nens77: allereerst is zo'n hond niet altijd herplaatsbaar. En ten tweede moet je je afvragen of je dat de hond aan wil doen. Maar los daarvan, ook bij zelfverdediging geldt dat het gebruikte geweld in verhouding moet staan tot de bedreiging. Kunnen wij hier allemaal niet over oordelen want we waren er niet bij, maar de vraag is of schieten in verhouding stond met het risico dat de hond zou kunnen aanvallen (ik heb m dat op het filmpje niet zien doen)

Fijne buren |o
De honden hadden al aangevallen, waren dus niet relaxt aan het rondschooien.
Ik snap de agent wel.
Mijn zus heeft destijds ook een Amerikaanse Stafford gekocht, ze had wel katten en jonge kinderen dus ze heeft destijds een hoop geld aan de fokker betaald om zeker te weten dat het dier niet uit agressieve lijnen kwam. Gouden beestje, ze is inmiddels 11. Ze heeft de hond echter nooit alleen gelaten met de jonge kinderen en ook de katten moesten altijd de mogelijkheid hebben om weg te komen. Ze is dus altijd realistisch en oplettend geweest. Ze heeft er nu een pup bij, american Bully. Ook hier kijken ze nu al heel goed hoe deze zich gedraagt. Ik weet zeker, dat wanneer deze de tanden ontbloot naar de kinderen of katten (onterecht) het ook exit hond is. Hoe leuk ze hem dan ook vinden en terwijl ze echt wel ervaring (of juist misschien daarom) hebben met dit type hond.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:55

Al met al blijft het op het zelfde neerkomen... Als een van de honden later een kind gebeten hadden dan was de agent opeens een domme banketstaaf geweest dat hij niks had gedaan. De agent vertrouwde het niet (verbaast me niks als 2 losgeslagen staffs op je af komen rennen) en reageerde. Niet de schuld van de agent dat er nu een hond dood is, schuld van de eigenaar dat die honden zich niet normaal kunnen gedragen. Ze vormden op dat moment een bedreiging.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 02:15

Ik zie al een paar keer voorbij komen waarom ze aan het filmen waren en niet gelijk naar de DA reden, dat mocht niet! Ze moesten wachten van de politie. De hond is uiteindelijk overleden omdat die niet geopereerd mocht worden omdat ze eerst wilden testen of de hond niet agressief was! Echt diep en diep triest.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 02:23

En nog ff trouwens, niet iedereen is een tokkie die niet weet hoe die met dit soort honden moet omgaan. Ik heb me er heel erg in verdiept, geef ze uitdagingen en zorg dat ze niks tekort komen, ook al woon ik in de stad in een flat http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1802662
In dit topic van mij kan je zien wat ik er allemaal mee doe. En dat is perfect voor dit soort honden, ze kunnen hun ei kwijt en zijn goed bezig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 05:35

En als oom agent pepperspray had gebruikt stond Nederland alsnog op de achterste benen.
Facebook volgeplaatst met zielige foto's en de agent wordt alsnog bedreigd en oncapabel gevonden.

Ben bij dat ze geen kind hebben gegrepen.
Hoe is het met de andere hond en zijn eigenaar?
Snap ook niet dat eigen huisknuffels en stalhonden erbij worden gehaald. Die lopen daar toch niet?

Stervende dieren zijn nooit fijn. Maar als dit een bokker was die er een topic over had geopend denk ik dat half bokt achter de agent stond ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:56

Nens77 schreef:
Fijne buren |o
De honden hadden al aangevallen, waren dus niet relaxt aan het rondschooien.
Ik snap de agent wel.
Mijn zus heeft destijds ook een Amerikaanse Stafford gekocht, ze had wel katten en jonge kinderen dus ze heeft destijds een hoop geld aan de fokker betaald om zeker te weten dat het dier niet uit agressieve lijnen kwam. Gouden beestje, ze is inmiddels 11. Ze heeft de hond echter nooit alleen gelaten met de jonge kinderen en ook de katten moesten altijd de mogelijkheid hebben om weg te komen. Ze is dus altijd realistisch en oplettend geweest. Ze heeft er nu een pup bij, american Bully. Ook hier kijken ze nu al heel goed hoe deze zich gedraagt. Ik weet zeker, dat wanneer deze de tanden ontbloot naar de kinderen of katten (onterecht) het ook exit hond is. Hoe leuk ze hem dan ook vinden en terwijl ze echt wel ervaring (of juist misschien daarom) hebben met dit type hond.

Dat moet je met elke hond.
Voor zover ik weet hadden de honden alleen een andere hond gebeten. Niet tof, maar dan kan je hier in het uitlaat gebied nog een stuk of twintig honden af komen maken. Dat gebeurt nl vaker.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:58

Sammy_xxs schreef:
En nog ff trouwens, niet iedereen is een tokkie die niet weet hoe die met dit soort honden moet omgaan. Ik heb me er heel erg in verdiept, geef ze uitdagingen en zorg dat ze niks tekort komen, ook al woon ik in de stad in een flat http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1802662
In dit topic van mij kan je zien wat ik er allemaal mee doe. En dat is perfect voor dit soort honden, ze kunnen hun ei kwijt en zijn goed bezig.

Martin Gaus heeft een Staff opgevoed tot blinde geleidehond :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:58

Sammy_xxs schreef:
Ik zie al een paar keer voorbij komen waarom ze aan het filmen waren en niet gelijk naar de DA reden, dat mocht niet! Ze moesten wachten van de politie. De hond is uiteindelijk overleden omdat die niet geopereerd mocht worden omdat ze eerst wilden testen of de hond niet agressief was! Echt diep en diep triest.

Inderdaad diep triest. Zo gaat het altijd met die blauwe poppenkast. Lekker doormodderen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:12

Ik heb net al wat gelezen maar hou wijselijk me mond :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:18

Ik neem aan dat de agent gewoon de protocol heeft gevolgd. Hij was daar om de veiligheid van de burgers te garanderen en als dat betekent dat hij een hond moet neerschieten, dan moet ie dat doen. Vergeet niet dat hij moet werken met de informatie die hij heeft. Hoe onjuist of onvolledig dit misschien geweest mag zijn.
Ik vind de agent moedig, hij staat daar oog in oog met honden met de slechtse reputatie van de wereld. Ze blaffen naar hem en komen vervolgens op hem afgerend. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.