Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:00

Nessah schreef:
xSogno schreef:
Nou dikke mensen anders niet, in ieder geval niet op tv. Want dan promoot je overgewicht.

1 (!!!!!) Pagina terug nog staat dat ik het juist goed vind om reclames te maken met mensen met overgewicht zoals Plus.. Maar dan als doel diversiteit en niet onderscheid want dik,dun,donker,wit... iedereen is hetzelfde... LEES 1 pagina terug! jeetje mina zeg!

Daaag nu ben ik écht weg. Kinderachtig gedoe.

Als iedereen hetzelfde was bestond dit topic niet...

Iedereen is JUIST anders, dat is de grap.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 15-07-14 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:01

Qimm schreef:
Je had gewoon je eigen lichaam helemaal niet moeten noemen, dan was dat ook geen issue geweest

Want? De vollere vrouwen hier vermelden toch ook hier hun mening? Dat ze trots zijn op hun lichaam?

Nessah trek je er aub niks van aan.
Dit topic geeft wel weer (sommige reacties) hoe het is... triest dat je wel dik mag zijn maar mager of gewoon slank dat is een nono. Vooral als je trots op je lichaam bent. Wat nou accepteren zoals je bent..!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:02

Nessah schreef:
petraaken schreef:
Tja graatmager en grote boobs gaan niet samen. Maar daar heb je tegenwoordig siliconenborsten voor dus dat probleem is dan ook snel opgelost. :+

Ik heb anders maat D en kledingmaat 32, dus dat is niet helemaal waar :)

Maar maat d is de nieuwe b/c denk ik... Want ik heb een flinke cup maar je zou toch echt niet zeggen dat het een e is :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:03

sevke schreef:
NatasjavE, dat zeg ik toch ook ? Voor ENKELEN is dit inderdaad zo, maar niet voor 90% van de jonge vrouwen. Daarom is het gevaarlijk om zoiets als norm te gaan hanteren.
En dit paard is niet vel over been. Dit paard is gewoon mager, net als de VS-modellen. Ik heb express een paard uitgezocht wat niet over-the-top mager was.
Daar is niks neerbuigends aan. Mager is mager en dik is dik. punt. Noem de dingen gewoon bij hun naam.

Ik denk niet dat die VS modellen een BMI lager dan 18,5 hebben. :n Dus gewoon 'gezond, normaal, slank' whatever.
Snap sowieso niet waarom een model het gemiddelde uit zou moeten drukken. Ik weet dat ik geen model ben, so be it. Heb alleen maar bewondering voor degene die het wel zijn.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:03

Nessah schreef:
xSogno schreef:
Nou dikke mensen anders niet, in ieder geval niet op tv. Want dan promoot je overgewicht.

1 (!!!!!) Pagina terug nog staat dat ik het juist goed vind om reclames te maken met mensen met overgewicht zoals Plus.. Maar dan als doel diversiteit en niet onderscheid want dik,dun,donker,wit... iedereen is hetzelfde... LEES 1 pagina terug! jeetje mina zeg!

Daaag nu ben ik écht weg. Kinderachtig gedoe.

Maar waarom alleen om diversiteit aan te geven en niet in een reclame dat je ook best trots mag zijn op je lijf, ook als je een paar kilo teveel weegt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:04

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:05

tess_84 schreef:
Te dik is even ongezond als te mager. Waarom kunnen we het er niet over eens zijn dat overgewicht evengoed een aanslag op je lichaam is als ondergewicht? En ja, je mag best trots op je lichaam zijn als je overgewicht hebt, maar je moet er wel bij nadenken dat het gewoon niet gezond is, net als ondergewicht ook niet gezond is.

Maar dát is nou de hele crux van dit topic. Wát is overgewicht? maat 40? BMI boven de 25? Daar zit meer de onenigheid dan het wel of niet gezond zijn onder-/overgewicht hebben.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:06

NatasjavE schreef:
minikatje schreef:
even iets heel anders, leg t iemand ook de link met dit topic?
[LZP] Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Dat gaat voor mij heel erg over de non-verbale communicatie tussen partners.

ah ok, voor mij dat vrouwen vooral discussiëren met emotie. Vandaar dat dit een beladen onderwerp is.
niemand wil horen dat hij/zij lelijk is, dat tast je aan in je ego en je emoties. Vanuit daar redeneer je weer.
Maar dat is vast een gedachtenkronkel van mij

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:06

VivaLaVida schreef:
Want? De vollere vrouwen hier vermelden toch ook hier hun mening? Dat ze trots zijn op hun lichaam?

Nessah trek je er aub niks van aan.
Dit topic geeft wel weer (sommige reacties) hoe het is... triest dat je wel dik mag zijn maar mager of gewoon slank dat is een nono. Vooral als je trots op je lichaam bent. Wat nou accepteren zoals je bent..!

Nu draai je eigenlijk de OP om. De dove campagne gaat over trots zijn op eigen lijf. Daar worden dames in gebruikt met een voor sommige een normaal gewicht, voor sommige mensen met overgewicht. Dat mag niet want dan wordt overgewicht gepromoot? Van wie mag je niet slank of mager zijn? Kijken jullie dan hele andere tv dan ik ofzo? Kijken jullie in andere bladen? Andere catwalks? Dat wordt toch voor 90 % overheerst door de slanke modellen en acteurs?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 15-07-14 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:08

Xsogno dit gaat over de aanval op Nessah... :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:08

Ik snap wel waar TS heen wil; of het normaal moet zijn dat te dik/mollig gepromoot wordt als gezond (op tv/in reclame spotjes/ plaatjes op FB).

Maar het verschil is nu dat wat TS te dik/mollig/ongezond vindt door de meeste wel als gezond wordt ervaren.
Dat maakt de referentiekader voor een discussie moeilijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:11

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:11

Als ik dan even terug mag verwijzen naar die foto's van Victoria Secret en Dove een paar pagina's terug, vind ik de dames van VS te mager en de dames van Dove te dik. Mijn (met de nadruk op "mijn") ideaalbeeld zit daar net tussenin. Beide vind ik te weinig "afgetraind", of hoe je het ook mag noemen. Bij de VS-dames mag er wat spier bij, bij de Dove-dames mag er wat vetjes af en ook wat spier bij. Maar, nogmaals, dat vind ik.
Ik begrijp echter wel TS haar frustratie: het is precies of te dik is het nieuwe normaal. Dat is voor slanke dames echt zeer frustrerend. En als je er dan wat van durft te zeggen, haal je je echt wat over je hoofd hoor, want iets zeggen over dikke mensen, dat doe je niet. Maar iets zeggen over magere mensen, dat mag dan wel?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:13

VivaLaVida schreef:
Xsogno dit gaat over de aanval op Nessah... :)

Dat weet ik. Maar er worden gewoon een aantal zaakjes omgedraaid. Slanke/ magere mensen beginnen hier te blèren dat je niet slank zou mogen zijn vanwege een paar plaatjes op facebook en een enkele reclamecampagnes terwijl het reclamebeeld voor zo'n 90 % nog steeds overheerst wordt door slanke mensen. Over overdrijven gesproken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:13

tess_84 schreef:
het is precies of te dik is het nieuwe normaal. Dat is voor slanke dames echt zeer frustrerend.

Waarom?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:14

Qimm schreef:
tess_84 schreef:
het is precies of te dik is het nieuwe normaal. Dat is voor slanke dames echt zeer frustrerend.

Waarom?

Oh god, moet ik daar echt een tekening bij maken?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:14

Ehm, ja, want ik snap dat echt niet.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:15

Je kan ook geen discussies voeren wanneer iedereen anders denkt over dik en dun. Het is een mening, gevoel en smaak.

Ik heb het idee in dit topic dat de slankere dames zich achtergesteld voelen omdat er nu ook mooie volslanke dames in spotlights staan..

Waarom jezelf hier druk over maken als je zo trots bent op je lichaam?

En TS sommige dingen heb je echt wel gezegd..zelf beter terug lezen misschien.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:15

Nee maar het slaat toch nergens op? Door die paar reclame campagnes en een paar fb plaatjes is dat de nieuwe moraal? Terwijl alle modellen, acteurs reclames en weet ik het wat voor 90 % bestaat uit slanke mensen?
Slank word echt nog door de meeste mensen als ideaal gezien hoor,.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:22

tess_84 schreef:
Als ik dan even terug mag verwijzen naar die foto's van Victoria Secret en Dove een paar pagina's terug, vind ik de dames van VS te mager en de dames van Dove te dik. Mijn (met de nadruk op "mijn") ideaalbeeld zit daar net tussenin. Beide vind ik te weinig "afgetraind", of hoe je het ook mag noemen. Bij de VS-dames mag er wat spier bij, bij de Dove-dames mag er wat vetjes af en ook wat spier bij. Maar, nogmaals, dat vind ik.
Ik begrijp echter wel TS haar frustratie: het is precies of te dik is het nieuwe normaal. Dat is voor slanke dames echt zeer frustrerend. En als je er dan wat van durft te zeggen, haal je je echt wat over je hoofd hoor, want iets zeggen over dikke mensen, dat doe je niet. Maar iets zeggen over magere mensen, dat mag dan wel?

Precies, als je als slank persoon taart of iets afwijst, gewoon omdat je niet wil, wordt er zo vaak gezegd; "ach jij kan dat wel hebben!".
Moet ik dan tegen een persoon met overwicht zeggen, "niet doen, dat kan jij niet hebben hoor!".

Dit is en blijft een moeilijke situatie, omdat mensen het lastig vinden om elkaar te respecteren en accepteren. Ook ik vind de plaatjes van "real man like real woman with curves" onrespectvol.
Sommige mensen kunnen dit soort plaatjes als een aanval oppakken, anderen draaien hun hoofd er voor om.
Laten we het gezellig houden hier dames :) en allemaal zo gezond mogelijk ;)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:23

JastieHorse schreef:
Je kan ook geen discussies voeren wanneer iedereen anders denkt over dik en dun. Het is een mening, gevoel en smaak.

Ik heb het idee in dit topic dat de slankere dames zich achtergesteld voelen omdat er nu ook mooie volslanke dames in spotlights staan..

Waarom jezelf hier druk over maken als je zo trots bent op je lichaam?

En TS sommige dingen heb je echt wel gezegd..zelf beter terug lezen misschien.

Hoe kom je hier nou weer bij? Dat is echt vergezocht zeg..

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:26

Bedankt naamgenootje ;) Dat bedoel ik inderdaad precies!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:29

BelleTessa schreef:
tess_84 schreef:

Precies, als je als slank persoon taart of iets afwijst, gewoon omdat je niet wil, wordt er zo vaak gezegd; "ach jij kan dat wel hebben!".
Moet ik dan tegen een persoon met overwicht zeggen, "niet doen, dat kan jij niet hebben hoor!".

Dit is en blijft een moeilijke situatie, omdat mensen het lastig vinden om elkaar te respecteren en accepteren. Ook ik vind de plaatjes van "real man like real woman with curves" onrespectvol.
Sommige mensen kunnen dit soort plaatjes als een aanval oppakken, anderen draaien hun hoofd er voor om.
Laten we het gezellig houden hier dames :) en allemaal zo gezond mogelijk ;)

En denk je dat dat soort opmerkingen nooit gemaakt worden? Ik vind het een beetje een zeurtopic worden voor mensen die te mager of een paar kilootjes te veel wegen. Wedstrijdje over wie sieliger is?

Ik heb net nog zo'n plaatje gepost, waar stevige mensen tegen aan moeten kijken, do you want pizza or hipbones? Denk je dat dat voor stevige mensen respectvol is? Alsof die allemaal pizza naar binnen aan het werken zijn?

Nee net zo min leuk. Laat elkaar lekker in haar waarde, en niet elke kilootjes teveel of te weinig op tv zet aan tot anorexia of overgewicht, maar hopelijk tot inzicht dat er veel verschillende mensen bestaan met veel verschillende lijven. Maar voor de slanke dames, blijf wel even reëel alsjeblieft, niet gaan mekkeren over een paar plaatjes op facebook of een paar campagnes als je in 90% van de reclames wordt verheerlijkt tot ideaalbeeld, kom op zeg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:32

JastieHorse schreef:

.

Nou,...ik voel me niet achtergesteld als er volslanke dames in de spotlights staan. Die dove campagne vond ik prima. En ook recentere acties kan ik heel goed waarderen.

Waar ik me wel over kan ergeren is de botten zijn voor de honden uitspraken.

Dat is gewoon opzettelijk beledigen. Niet alleen naar mij toe maar ook nog naar mijn man die blijkbaar een hond is.

Ik probeer de volslanke(of als we het beestje bij de naam moeten noemen dikke) medemens ook niet te beledigen.
Sterker nog je zal mij niet horen zeggen dat het eigen schuld dikke bult is als men overgewicht heeft. En ik zal ook geen oordeel geven over of het mooi is of niet.

Dat er mensen zijn die minderwaardig doen over volslank en overgewicht kan ik ik niks aan doen. En ik zal het zeker ook niet goedkeuren.

Maar er is een gezegde...."Wat u niet wil wat u geschied,..doe dat ook een ander niet".

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:33

xSogno, ik vind die dames op dat plaatje dat jij gepost hebt, trouwens ook niet gezond mager hoor.
Zo'n plaatjes zijn even respectloos als die plaatjes met "real men want real women with curves" of iets dergelijk. Als je je goed in je vel voelt en je gezond bent, wat is dan het probleem? Maar ik heb de indruk dat zulke plaatjes gepost worden door mensen die net niet tevreden zijn met zichzelf en gewoon even bevestiging zoeken dat ze toch echt niet te dik/mager zijn. Ik voel bijvoorbeeld echt geen behoefte om zulke plaatjes te posten/delen, omdat ik (ik durf het amper te zeggen!) best tevreden ben met mijn lichaam.