tess_84 schreef:Als ik dan even terug mag verwijzen naar die foto's van Victoria Secret en Dove een paar pagina's terug, vind ik de dames van VS te mager en de dames van Dove te dik. Mijn (met de nadruk op "mijn") ideaalbeeld zit daar net tussenin. Beide vind ik te weinig "afgetraind", of hoe je het ook mag noemen. Bij de VS-dames mag er wat spier bij, bij de Dove-dames mag er wat vetjes af en ook wat spier bij. Maar, nogmaals, dat vind ik.
Ik begrijp echter wel TS haar frustratie: het is precies of te dik is het nieuwe normaal. Dat is voor slanke dames echt zeer frustrerend. En als je er dan wat van durft te zeggen, haal je je echt wat over je hoofd hoor, want iets zeggen over dikke mensen, dat doe je niet. Maar iets zeggen over magere mensen, dat mag dan wel?
Precies, als je als slank persoon taart of iets afwijst, gewoon omdat je niet wil, wordt er zo vaak gezegd; "ach jij kan dat wel hebben!".
Moet ik dan tegen een persoon met overwicht zeggen, "niet doen, dat kan jij niet hebben hoor!".
Dit is en blijft een moeilijke situatie, omdat mensen het lastig vinden om elkaar te respecteren en accepteren. Ook ik vind de plaatjes van "real man like real woman with curves" onrespectvol.
Sommige mensen kunnen dit soort plaatjes als een aanval oppakken, anderen draaien hun hoofd er voor om.
Laten we het gezellig houden hier dames
en allemaal zo gezond mogelijk