Jeugdzorg ‘blundert’ bij aangrijpende uithuisplaatsing...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:20

Shadow0 schreef:
*knip*
De problemen komen voornamelijk voort uit de risico's van de vader en de confrontatie met jeugdzorg, en bestaan onder andere uit een kind dat een kind dat zich enorm onveilig voelt en nachtmerries heeft en kampt met extreme verlatingsangst, en een moeder die geen vertrouwen heeft in jeugdzorg. Niets wat er nu gebeurt lost die problemen op.

Het lijkt vrij duidelijk dat dit inderdaad het probleem is.
Maar daarmee ben je er nog niet...

Ik denk dat het vooral belangrijk is wat de aanleiding voor de bovenstaande situatie is.

Zijn de risico's van de vader realistisch, of zit dit voornamelijk tussen de oren van de moeder.
In het laatste geval is het toch echt de moeder die (goed bedoeld) het leven van haar kind vergalt... :(:)

Blijkbaar heeft Jeugdzorg aanleiding om te denken dat moeder door haar gedrag het kind meer kwaad dan goed doet.

Stel dat dit laatste aan de gang is, dan is het sowieso de vraag waar je beter aan doet.

Niet ingrijpen? Moeder overtuigd laten zijn van het gevaar, steeds op de vlucht laten slaan voor vader die misschien juist bang is dat moeder nog meer de weg kwijtraakt en het kind iets aandoet? Wat ze in die situatie trouwens al zou doen: moeder en daardoor kind constant bang en geen vaste grond onder de voeten door de angst en vluchtneigingen van moeder.... arm joch.

Moeders vertelt het allemaal zo mooi en de kans is natuurlijk groot dat ze gelijk heeft, maar het zou de eerste niet zijn die enorm de weg kwijt is en haar ex neerzet als een boeman... terwijl die ondanks zijn minpunten die er ongetwijfeld zijn, wellicht een hele prima vader zou kunnen zijn.

Moet zo'n vader dan maar opgeven? In belang van het kind de moeder laten "winnen" zodat het ventje in relatieve rust kan opgroeien?

Je hoort vaak dat vaders dat doen :(:)

Maar ik kan me best voorstellen dat je niet opgeeft als je als vader werkelijk denkt dat je kind verknipt raakt als die onder die moeders rokken opgroeit.

Wie weet blijkt moeders wel een heel raar mens te zijn en is vader juist de "goede" partij hier.
Zo niet in deze zaak dan wel in een andere zal dat ongetwijfeld voorkomen :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:07

pmarena schreef:
Zijn de risico's van de vader realistisch, of zit dit voornamelijk tussen de oren van de moeder.
In het laatste geval is het toch echt de moeder die (goed bedoeld) het leven van haar kind vergalt... :(:)

Blijkbaar heeft Jeugdzorg aanleiding om te denken dat moeder door haar gedrag het kind meer kwaad dan goed doet.

Als dat zo zou zijn, hoort dat meer thuis in een open rechtzaak met goede nadruk op waarheidsvinding. Spoeduithuisplaatsing is dan niet de aangewezen weg - want er is in feite geen sprake van spoed (ernstige accute verwaarlozing / mishandeling / risico.)

Citaat:
Niet ingrijpen? Moeder overtuigd laten zijn van het gevaar, steeds op de vlucht laten slaan voor vader die misschien juist bang is dat moeder nog meer de weg kwijtraakt en het kind iets aandoet?

Essentieel lijkt me hier de realiteit. Is het werkelijk een gevaar? En is moeder 'steeds' op de vlucht of uitsluitend op het moment dat haar geheime adres wordt uitgelekt aan de persoon waarvoor het geheim had moeten blijven? Dat zijn nogal cruciale zaken - en een 'gulden middenweg' doet geen recht aan die situatie.

Citaat:
Moet zo'n vader dan maar opgeven? In belang van het kind de moeder laten "winnen" zodat het ventje in relatieve rust kan opgroeien?

Salomon indachtig zou ik zeggen: ja, in hele extreme situaties uiteindelijk wel. Maar niet zomaar natuurlijk.

Citaat:
Wie weet blijkt moeders wel een heel raar mens te zijn en is vader juist de "goede" partij hier.

En dan? Is het ok om een kind met trauma's op te zadelen omdat het in andere situaties 'ongetwijfeld' wel voorkomt?
En ook dan lijkt dit me trouwens absoluut niet de juiste weg: het kind zo volkomen over de rooie laten gaan, het kind zomaar zonder behoorlijke rechtzaak (waar alle partijen zich kunnen verdedigen) weghalen... Dat kan gewoon niet. En al helemaal niet als er de kans is dat je het mis hebt.

NoGo

Re: Jeugdzorg ‘blundert’ bij aangrijpende uithuisplaatsing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:33

Er stond online, nu niet meer te vinden dat jeugdzorg hans uit huis heeft geplaatst omdat moeder vluchtgevaarlijk zou zijn dit zou voortkomen daar zij hans een aantal dagen (in overleg met school) had meegenomen naar vrienden om hans tot rust te laten komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:57

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:

Als dat zo zou zijn, hoort dat meer thuis in een open rechtzaak met goede nadruk op waarheidsvinding. Spoeduithuisplaatsing is dan niet de aangewezen weg - want er is in feite geen sprake van spoed (ernstige accute verwaarlozing / mishandeling / risico.)

Ik heb geen idee wat in een dergelijke situatie de aangewezen weg zou zijn Y;(
Ik kan me wel voorstellen dat een instantie ter bescherming van het kind denkt: moeder staat op het punt van doordraaien, straks knapt er iets in moeder en doet ze zichzelf / kind iets aan of ze verdwijnt onder de radar waar we haar niet meer kunnen vinden: we halen het kind weg uit deze situatie.

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Niet ingrijpen? Moeder overtuigd laten zijn van het gevaar, steeds op de vlucht laten slaan voor vader die misschien juist bang is dat moeder nog meer de weg kwijtraakt en het kind iets aandoet?

Essentieel lijkt me hier de realiteit. Is het werkelijk een gevaar? En is moeder 'steeds' op de vlucht of uitsluitend op het moment dat haar geheime adres wordt uitgelekt aan de persoon waarvoor het geheim had moeten blijven? Dat zijn nogal cruciale zaken - en een 'gulden middenweg' doet geen recht aan die situatie.

Dat zeg ik :P De vraag of er werkelijk gevaar is is mijns inziens dus ook cruciaal voor een goed beeld en beleid.

Moeder heeft zelf geschreven dat ze al jaren in angst leeft en op de vlucht is, er teveel stress is, het zo niet langer kan, enz.
Dus de situatie was sowieso ongezond nu voor moeder en kind :(:)

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:

En dan? Is het ok om een kind met trauma's op te zadelen omdat het in andere situaties 'ongetwijfeld' wel voorkomt?
En ook dan lijkt dit me trouwens absoluut niet de juiste weg: het kind zo volkomen over de rooie laten gaan, het kind zomaar zonder behoorlijke rechtzaak (waar alle partijen zich kunnen verdedigen) weghalen... Dat kan gewoon niet. En al helemaal niet als er de kans is dat je het mis hebt.

Niemand zegt natuurlijk dat het okee is om een kind met trauma's op te zadelen :\
Maar het is ook niet okee om een kind jarenlang meegesleept te laten worden door de extreme stress van de moeder.

Ik kan me goed voorstellen dat een uit huis plaatsing een periode van rust kan geven. Natuurlijk is het niet grappig op het moment dat je als kind bij je moeder vandaan gehaald wordt. Al helemaal niet als je moeder er een stukje drama bij op gaat voeren zoals op dat filmpje te zien was, ze had er zelf een heel groot aandeel in dat het kind zo overstuur raakte. Heel begrijpelijk allemaal, maar feit blijft dat die jongen getriggerd door zijn moeder over de rooie ging :(:)

Rechtszaak: Dit hele verhaal lijkt niet pas een paar weken te spelen hè, het speelt al jaren en al jaren loopt die moeder op haar tandvlees. Het is klöte maar het kan best zijn dat het alle partijen relatieve rust oplevert als moeder niet meer 24 uur per dag als een havik op dat kind zit te broeden. Ik kan me voorstellen dat men er wel degelijk een acute situatie in zag i.v.m. het genoemde vluchtgevaar en de al langdurig aanwezige en nog oplopende stress. Ook al zou die stress door “buitenaf” veroorzaakt worden: het blijft dat die jongen er middenin zit en dat zijn moeder hem toch niet kan helpen hierin.

Ik kan me voorstellen dat het beter is om elders ondergebracht te worden zodat hij 1] niet meer zo volop de stress van zijn moeder meepakt, en 2] niet hoeft mee te maken hoe zijn moeder hem niet kan beschermen. Dan kan het hele proces wellicht in veel meer rust doorlopen worden, en blijft zijn moeder misschien nog een veilige haven in zijn beleving, waar hij weer naar terug kan?

Want dan heeft de politie en BJZ hem meegenomen tegen de wil van zijn moeder, dan is het zowel hem als zijn moeder “aangedaan”.
Lijkt me beter dan een moeder die steeds de situatie opdrijft naar grote stress, en dan vervolgens het inmiddels panische kind toch de rug toekeert

Het klinkt sowieso als een hele nare situatie voor zo'n kind... :(:) als BJZ niet ingegrepen had en moeders had geknapt en hem wat aangedaan, of vader had geknapt en ze wat aangedaan, dan zou iedereen ook weer moord & brand schreeuwen.

Kortom: het kan heel erg fout zijn wat er hier is gebeurd, maar het kan ook heel erg goed zijn.
Wij weten het simpelweg niet dus om BJZ te veroordelen puur op het verhaal van de moeder die het haar kind ook niet bepaald makkelijk maakt... dat gaat me echt te ver :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:11

Tja. Ik ken helaas ook 1 geval met jeugdzorg.
Tijdelijke pleegouders waarbij het relatief heel goed ging. Was een puber, dus tuurlijk niet geheel over rozen.
Pleegkind vond het jammer dat ze niet langer dan afgesproken kon blijven. De volgende pleegouders etc verliep minder goed en de tijdelijke pleegouders mochten geen contact meer van jeugdzorg. (Waarom mag joost weten, want het kind voelde zoch totaal verlaten en waren juist de enige die nog relatief goed konden communiceren met het kind)
kromme beslissingen gemaakt die nadelig waren voor het kind in die moeilijke fase. Onbegrijpelijk!
Voor ons dus ook zeker geen pleegkind nadat ik dit moest aanschouwen.

Het idee is goed, maar de uitvoering en hun regeltjes zijn zo krom als wat.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:57

De gedachte dat even rust voor het kind niet verkeerd is kan ik volgen, maar waarom dan in een instelling en niet in een rustig pleeggezin?

Blijf het van jeugdzorg een vreemde actie vinden die niet in het belang van het kind is. Ben het ook eens dat jeugdzorg ook medeveroorzaker van de stress is.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:17

estja schreef:
Nou Junia, ik kan me helemaal in jouw reactie vinden. Moeder zendt inderdaad signalen uit die bij mij ook bellen doen rinkelen. Maar ze weet het goed te doen, subtiel. Dus veel mensen zullen achter haar staan, zeker in deze tijd waarin alles op sociale media gegooid wordt.

Er is hier echt maar één slachtoffer en dat is het kind ;(

Als ik moeder zo zie en hoor en lees komt het woord Borderline stoornis bij me boven drijven maar wie ben ik.

Dit schreef ik dus een aantal pagina's geleden. Inmiddels lees ik het verslag van jeugdzorg waarin ook het vermoeden Borderline geuit wordt. Typisch. Ik heb heel wat Borderliners meegemaakt de afgelopen jaren en bij het zien van de filmpjes kreeg ik hetzelfde gevoel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:21

Vader zegt dat moeder borderline heeft. Ze hebben dat niet kunnen controleren en willen dat wel graag.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:25

Het lijkt me zeker een hele goede om dat te controleren. Liefst om het uit te sluiten dat het zo is, dat zou echt het fijnste zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:23

Hans mag niet terug naar zijn moeder.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/21320 ... +Oss+.aspx

Arm mannetje. Op de plek waar hij nu zit wordt hij al gepest met het UHP filmpje dat zijn moeder online heeft gezet. Wat een heftige zaak. In eerste instantie voelde ik erg mee met de moeder, maar hoe meer artikelen ik lees hoe meer mijn mening verandert.
Absurd wat zij allemaal op internet (facebook) gooit. Ik zag zelfs foto's voorbij komen van een enorm smerig huis met schimmel. Hansje heeft verteld samen met zijn moeder op de bank te slapen en afgesloten te zijn van water.
En dat filmpje van dat omgangshuis. Die moeder voedt haar zoontje gewoon met angst lijkt het wel. Kinderen zijn zo ontzetten loyaal aan hun ouders, dus de reactie van dat mannetje zegt ook niet zo heel veel.
Moeder wilt meewerken aan een persoonlijkheidsonderzoek en ik denk dat dit een heel goed idee is.

Ik hoop dat hij snel tot rust kan komen!

Hier kun je de uitspraak van de rechtbank lezen: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:3398

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:35

Ik snap niet zo goed hoe dat zit met het pesten - dan lijkt die omgeving me ook niet erg veilig eigenlijk. Pesten gaat enerzijds immers zelden om aanleidingen, en anderzijds zit de jeugdzorg vol met kinderen met een 'opmerkelijke' achtergrond (criminaliteit, misbruik, verwaarlozing, psychische problemen, kortom: aanleiding genoeg voor iedereen) - waarom zou dit jongetje als enige gepest worden met zoiets? Het lijkt nu net alsof dit als schuld bij de moeder neergelegd wordt - maar uiteindelijk lijkt het me toch echt de verantwoordelijkheid van de huidige begeleiders dat het een omgeving is dat dat niet gebeurt.

De uitspraak moet ik eens even rustig doorlezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:48

Shadow0 schreef:
Ik snap niet zo goed hoe dat zit met het pesten - dan lijkt die omgeving me ook niet erg veilig eigenlijk. Pesten gaat enerzijds immers zelden om aanleidingen, en anderzijds zit de jeugdzorg vol met kinderen met een 'opmerkelijke' achtergrond (criminaliteit, misbruik, verwaarlozing, psychische problemen, kortom: aanleiding genoeg voor iedereen) - waarom zou dit jongetje als enige gepest worden met zoiets? Het lijkt nu net alsof dit als schuld bij de moeder neergelegd wordt - maar uiteindelijk lijkt het me toch echt de verantwoordelijkheid van de huidige begeleiders dat het een omgeving is dat dat niet gebeurt.

De uitspraak moet ik eens even rustig doorlezen.

Dat van het pesten staat vermeld in de uitspraak. Ik vond het ook opmerkelijk. Ik vraag me af in wat voor leeftijdsgroep hij dan zit. Het lijkt me dan dat ze vrije toegang hebben tot internet. Al vraag me ik ook af in hoeverre deze zaak en dat filmpje interessant is voor de overige kinderen in die woongroep. En net wat jij zegt, zijn het stuk voor stuk kinderen die al iets hebben meegemaakt. Je zit er immers niet voor niks.

Wel moet ik zeggen dat ik het niet niks vond wat zij allemaal op facebook gezet heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:01

Wat dacht je dan van deze foto..... het arme kind..... 8)7

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:57

Ze gaat wel ver vind ik inderdaad. Vechten voor je kind begrijp ik, maar het begint wel een beetje op vechten over de rug van het kind te lijken zo. Ik denk niet dat ze haar zaak er beter op maakt met dit soort dingen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:15

Jeetje dat kan echt niet die foto! Schandalig en sneu voor het mannetje. En het is al vaker bewezen dat dingen op internet je helaas je hele leven kunnen achtervolgen. Dat kleine mannetje zou beschermd moeten worden door foto's te verbieden die in verband staan met deze zaak.
Een gewoon pleeggezin is al bijna geen optie meer, omdat heel Nederland het mannetje 'kent'.
Inderdaad vechten voor je kind is alleen, maar goed al kan dat prima zonder foto's en zonder je kind als strijdmiddel in te zetten.

Ook dingen als ''nu is het oorlog'' en al die beschuldigen aan het adres van de vader zo open en bloot op facebook zetten getuigd niet echt van volwassenheid.
Vreselijk dat een kind zo de dupe kan worden van een ordinaire vechtscheiding.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:17

Is deze foto door moeder op internet gezet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:36

Hij stond op de FB pagina Jeugdzorgslachtoffers, maar schijnbaar stond hij eerst op haar eigen FB (en heeft ze hem wijselijk verwijderd).

Ik blijf het triest vinden, dit gaat steeds meer over de rug van dat arme jongetje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:58

Delphi schreef:
Ook dingen als ''nu is het oorlog'' en al die beschuldigen aan het adres van de vader zo open en bloot op facebook zetten getuigd niet echt van volwassenheid.

Daar ben ik het niet zonder meer mee eens. Het kind is volgens mij veel meer de dupe van het conflict tussen jeugdzorg en de moeder dan tussen de moeder en de vader.
Door het voor te doen als 'ordinaire vechtscheiding' stapt jeugdzorg als partij er tussenuit en zijn ze ineens de buitenstaander ipv nadrukkelijk betrokkene bij het conflict. Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:07

Shadow0 schreef:
Delphi schreef:

Daar ben ik het niet zonder meer mee eens. Het kind is volgens mij veel meer de dupe van het conflict tussen jeugdzorg en de moeder dan tussen de moeder en de vader.
Door het voor te doen als 'ordinaire vechtscheiding' stapt jeugdzorg als partij er tussenuit en zijn ze ineens de buitenstaander ipv nadrukkelijk betrokkene bij het conflict. Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen.

Maar als de moeder wel gewoon had voldaan aan de plicht om haar zoon zijn vader te laten bezoeken, had jeugdzorg niet zo in hoeven grijpen. Het ingrijpen van jeugdzorg zie ik als het gevolg van ...
De vader is niet schuldig bevonden aan mishandeling dus voor de wet gewoon onschuldig en het zou zomaar kunnen dat moeder haar zoon angst in gepraat heeft en tegen vader opgezet heeft.
Nog voor het eerste bezoek aan vader gaat plaatsvinden, hoop ik dat ze eerst gaan onderzoeken of die angst voor zijn vader gegrond is en voortkomt uit eigen vervelende ervaringen of dat het angst is enkel ingeboezemd door moeder.
Het kind had al veel schade opgelopen voor jeugdzorg de UHP geregeld heeft. Maar dit conflict doet er inderdaad niet goed aan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:21

Ik vind het steeds meer een toneelstuk worden moeder plaats vanalles op facebook. En dit ventje zal zijn hele leven achtervolgd worden door deze filmpjes en foto s. Verwijderen lukt niet want zijn verhaal alles staat overal op het net. Echt erg. Hij zal overal herkent worden als hij op straat speelt. Ik weet het een kat in het nauw maakt gekke sprongen! Maar het word steeds erger. Kinderen kunnen ook bang gemaakt worden. Er is ook een uifzending geweest van ontvoerd waar ook de kinderen tegen hun moeder waren opgezet. Doodsbang waren ze voor haar. Ik wil niet zeggen dat ze alles bij elkaar liegt. Maar ik denk ook niet dat wij alles moet geloven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:32

Ik vind het een hele rare beschikking van de rechtbank, en dan niet eens qua inhoud maar ook op de manier waarop die is opgesteld. Ik lees wel eens vaker uitspraken maar vaak is daar veel duidelijker een scheiding tussen de diverse stellingen van de partijen.

Neem bv het verschil tussen de stellingen van 'de stichting' (ik maak er even een lijstje van voor de duidelijkheid)
"Ter zitting heeft de stichting aanvullend nog naar voren gebracht dat er al vier jaar strijd is over de omgang.
- De moeder geeft de verkeerde signalen af.
- De blinde paniek bij [minderjarige] wordt versterkt door de moeder.
- Verder heeft de moeder de media opgezocht met een filmpje van de uithuisplaatsing van [minderjarige].
- Dit is niet in zijn belang."

en van de moeder:
"- Zij betwist dat onduidelijk is hoe het contact tussen [minderjarige] en de vader in het verleden is geweest.
- Dit staat volgens haar in de beschikkingen en het raadsrapport beschreven.
- Verder betwist de moeder dat zij niet in staat is [minderjarige] toestemming te geven voor contact met zijn vader.
- Zij geeft aan dit te ondersteunen, zij stelt er enkel voorwaarden aan, welke voorwaarden voortkomen uit ervaringen in de praktijk.
-Zij stelt dat uit de opnames blijkt dat zij [minderjarige] stimuleert in contact met zijn vader."

De eerste beweringen worden allemaal als feiten gebracht, de tweede allemaal als subjectieve meningen. Dat geeft denk ik wel aan hoe verschillend er naar de partijen gekeken wordt. Jeugdzorg (of tenminste, wat er in het verslag als 'stichting' wordt omschreven) wordt als autoriteit gezien en hun visie wordt kritiekloos overgenomen, en dat is precies het bezwaar wat al zovaak voorbijgekomen is: dat de rechtbank weinig kritisch kijkt naar het functioneren van jeugdzorg.
Ja, natuurlijk, als je er vanuit gaat dat de verslaglegging en conclusies van jeugdzorg deugen, dan is de uithuisplaatsing terecht. Punt is dan ook niet of de uithuisplaatsing terecht is op basis van het verslag van jeugdzorg, maar of het terecht is op basis van de werkelijke situatie. Niet de procedures zijn belangrijk, maar de werkelijkheid. Lijkt mij.

Ik heb in elk geval de uitspraak nu deels gelezen en verwerkt, maar voorlopig roept het bij mij nog niet meer begrip op voor de situatie (terwijl ik vaak bij dergelijke verslagen veel meer begrijp van de overwegingen), en beantwoordt het ook veel vragen niet.
(Zo zou ik bv willen weten: staat er in die beschikkingen en het raadsrapport nou wel of niet wat beschreven? Want als dat zo is, dan is de situatie toch heel anders dan als dat niet zo is? Dergelijke feiten die )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:17

Ik vind de uitspraak een keurig verhaal dat veel meer aanvoelt als de waarheid dan het verhaal van de moeder :j

Bovenstaand rijtje dat zijn mijns inzien ook simpelweg feiten :j
Alles dat daar staat, hebben we zelf op de door de moeder geplaatste filmpjes kunnen zien :')

Het rijtje van de moeder is waarschijnlijk hetgene ze op dat moment heeft gezegd als een soort uitleg voor haar gedrag / situatie. En dat zal dan nader onderzocht moeten worden in hoeverre dat waar is en niet slechts beweringen zijn. Logisch toch dat je niet direct 100% zekerheid hebt of iets dat daar op dat moment gezegd wordt, echt waar is? Dat zal eerst nageplozen moeten worden :)*

Niks raars aan dus dat men dat nu nog alleen maar even als een verweer van de moeder opschrijft, gezien het nog maar afwachten is of het feiten zijn :)

Van begin af aan geeft het gedrag van de moeder al het vermoeden dat het grootste deel van het drama bij haar zelf vandaan komt -O-

De uitspraak lijkt mij keurig: het ventje zit te erg onder de invloedssfeer van de moeder, de moeder heeft haar zaakjes niet goed voor elkaar en belast die jongen met zaken waar ze hem juist tegen zou moeten beschermen, en maakt hem constant overstuur en doordringt hem met angst voor zijn vader en BJZ.

Als ik het goed begrijp hield ze hem ook in een ongezond klein wereldje, alleen zij en haar kind, geen andere familie, geen school...want alles is gevaarlijk :=

Het ventje heeft een vader die nog 2 kinderen heeft. Halfbroertjes dus. Er is nog iets van grootouders.
Daar heeft hij nu geen band mee omdat moeder het kind volledig af wil schermen. Dat is toch ook geen gezonde situatie :(:)

Prima dat ze het ventje nu bij de toch echt labiele moeder vandaan halen om hem wat rust te geven en op meer neutraal terrein te zetten.

En te gaan onderzoeken wat er nu eigenlijk speelt bij de moeder en bij de vader, zodat ze tot een goede keuze kunnen komen wat er verder in het belang van het ventje is want moeder komt niet verder dan dat ze hem van de hele wereld af wil schermen :=

Het schijnt zo te zijn dat hij al een poosje niet meer naar school ging, het water in huis afgesloten was en hij met zijn moeder op de bank sliep.

Al met al was hij volledig afhankelijk van zijn labiele moeder die hem in haar wereldje afzonderde.
Ventje heeft gewoon recht op omgang met zijn andere familie, vader en halfbroers zodat die een wat groter vangnet rond zich op kan bouwen en niet alleen maar afhankelijk is van zijn bezitterige moeder :(:)

Wat mij betreft kan het nog steeds zo zijn dat moeder dit allemaal doet omdat ze oprecht bang is dat de vader hem wat aandoet, dan is het begrijpelijk hoe ze zich gedraagt :j

Maar het ruikt er toch van begin af aan al heel sterk naar dat vader gewoon een vader voor zijn zoon wil zijn en daar voor vecht +:)+

Werkt de moeder dat tegen dan handelt ze niet in het belang van haar zoon en deze situatie liep gewoon echt uit de hand. Hopelijk kan er een situatie ontstaan waarin het ventje gewoon een gezondere relatie met zijn moeder èn de rest van de familie en buitenwereld op kan bouwen.

Dat die vader nog 2 zoons heeft die blijkbaar wel gewoon bij hem wonen (?) zegt toch ook wel wat dat het dus wel een vader-type is en niet 1 of andere boef die niks met kinderen heeft maar gewoon zijn ex wil tergen zoals de moeder het probeerde af te schilderen.

Ik vind het wel fijn om te lezen dat de publieke opinie nu een beetje begint te draaien, en dat een deel van de mensen die maar domweg achter moeder gingen staan en alles voor zoete koek slikten, nu toch een beetje na gaat denken dat het verhaal misschien wel ietsje anders ligt :roll:
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-06-14 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:21

Ik heb gister een stukje gelezen waardoor wel duidelijk werd dat het verhaal ontzettend krom is. Oke de uhp zelf is niet netjes gegaan, maar Jeugdzorg is meteen weer de boeman, maar ja die kunnen nooit wat goed doen dus wat dat betreft...
Ik vind die foto overigens ontzettend overtrokken en eigenlijk schandalig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 09:30

Ik vraag me af in welk licht deze foto gemaakt is. Ik ken meer kinderen die meedoen aan 'gekke' fotoshoot ideeën van een fotograaf en daar wel erg veel lol mee hebben. Voor hetzelfde geld is de foto n jaar oud en genomen met n heel ander idee...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:46

pmarena schreef:
Bovenstaand rijtje dat zijn mijns inzien ook simpelweg feiten :j
Alles dat daar staat, hebben we zelf op de door de moeder geplaatste filmpjes kunnen zien :')

Nee, het zijn interpretaties, die ook fout kunnen zijn.

Citaat:
Logisch toch dat je niet direct 100% zekerheid hebt of iets dat daar op dat moment gezegd wordt, echt waar is? Dat zal eerst nageplozen moeten worden :)*

Dat is zeker logisch - en normaal gesproken wordt dat dan ook aangegeven in rechtbankverslagen, maar dan geldt dat voor beide partijen. 'Eiser verklaart dat ... en stelt dat...', 'gedaagde stelt dat ...'
en dan in de uitspraak 'op basis van het bewijsmateriaal wordt geconcludeerd dat dit punt van eiser geen basis heeft' of iets dergelijks.

Hier gebeurt het wegen en besluiten wat waar is heel impliciet, en dat maakt het onzuiver. En de zaken die wel nageplozen kunnen worden (staat iets nou wel in het verslag of niet) worden niet gecontroleerd.

Citaat:
En te gaan onderzoeken wat er nu eigenlijk speelt bij de moeder en bij de vader, zodat ze tot een goede keuze kunnen komen wat er verder in het belang van het ventje is want moeder komt niet verder dan dat ze hem van de hele wereld af wil schermen :=

Opmerkelijk is dat de wederbeschuldiging van de moeder niet zomaar leidt tot onderzoek naar de vader. Dat is weer een vreemde onevenwichtigheid.

Het voelt gewoon niet alsof de rechtbank een eigen afgewogen oordeel heeft gevormd naar de diverse alternatieve scenario's, maar gewoon zonder meer het verhaal van jeugdzorg volgt.