Shadow0 schreef:*knip*
De problemen komen voornamelijk voort uit de risico's van de vader en de confrontatie met jeugdzorg, en bestaan onder andere uit een kind dat een kind dat zich enorm onveilig voelt en nachtmerries heeft en kampt met extreme verlatingsangst, en een moeder die geen vertrouwen heeft in jeugdzorg. Niets wat er nu gebeurt lost die problemen op.
Het lijkt vrij duidelijk dat dit inderdaad het probleem is.
Maar daarmee ben je er nog niet...
Ik denk dat het vooral belangrijk is wat de aanleiding voor de bovenstaande situatie is.
Zijn de risico's van de vader realistisch, of zit dit voornamelijk tussen de oren van de moeder.
In het laatste geval is het toch echt de moeder die (goed bedoeld) het leven van haar kind vergalt...

Blijkbaar heeft Jeugdzorg aanleiding om te denken dat moeder door haar gedrag het kind meer kwaad dan goed doet.
Stel dat dit laatste aan de gang is, dan is het sowieso de vraag waar je beter aan doet.
Niet ingrijpen? Moeder overtuigd laten zijn van het gevaar, steeds op de vlucht laten slaan voor vader die misschien juist bang is dat moeder nog meer de weg kwijtraakt en het kind iets aandoet? Wat ze in die situatie trouwens al zou doen: moeder en daardoor kind constant bang en geen vaste grond onder de voeten door de angst en vluchtneigingen van moeder.... arm joch.
Moeders vertelt het allemaal zo mooi en de kans is natuurlijk groot dat ze gelijk heeft, maar het zou de eerste niet zijn die enorm de weg kwijt is en haar ex neerzet als een boeman... terwijl die ondanks zijn minpunten die er ongetwijfeld zijn, wellicht een hele prima vader zou kunnen zijn.
Moet zo'n vader dan maar opgeven? In belang van het kind de moeder laten "winnen" zodat het ventje in relatieve rust kan opgroeien?
Je hoort vaak dat vaders dat doen

Maar ik kan me best voorstellen dat je niet opgeeft als je als vader werkelijk denkt dat je kind verknipt raakt als die onder die moeders rokken opgroeit.
Wie weet blijkt moeders wel een heel raar mens te zijn en is vader juist de "goede" partij hier.
Zo niet in deze zaak dan wel in een andere zal dat ongetwijfeld voorkomen