Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:08

newt schreef:
Ten tweede wanneer je "moet" kijken omdat t voorbij komt en vaak een topverslag is zijn de foto's op Facebook..

Hihi, ik kom echt heel toevallig net op facebook zo'n foto tegen. Baby aan de borst, gefotografeerd van boven, door de moeder zelf. Ik kan me er niet aan storen, maar zou het zelf veel te privé vinden, zo'n foto (je ziet borst en een stukje tepel). Maar ik moest er wel even om grinniken omdat ik net deze discussie had gelezen. :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:09

vencedor schreef:
Omdat ik grof gezegd niks met tieten / tepels en baby s heb. Zo vind ik het ook goor om dieren in bed te hebben, maar daar heb ik geen last van. Als er een kerel met ontbloot lijf een restaurant binnen komt moet het shirt ook aan. Kwestie van normen en waarden en respect voor anderen lijkt me.. als je een hondloos restaurant wil kun je daarvoor kiezen maar bij dit schijnbaar niet.

Maar... ben ik nou gek? Je ziet geen tieten, je ziet geen tepels, je ziet hooguit een stukje baby.

Ik heb regelmatig naast mn beste vriendin gezeten terwijl zij borstvoeding gaf, soms moest ik twee keer kijken of ie nou gewoon lekker lag te slapen of dat ie aan het drinken was.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:11

Kana schreef:
Als ik in een restaurant zit te genieten van mijn eten of koffie dan hoef ik geen borstvoeding taferelen te zien.
Ik snap niet waarom dat moet worden opgedrongen, doe het ergens discreet en een beetje verstopt. Hoe moeilijk is het om in te zien dat niet iedereen dat een magisch mooi wonder vindt?

:') werkelijk...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:14

Blijft toch altijd boeiend, dit soort discussies. Men neemt een volledig natuurlijk fenomeen, gooit er een sausje van moderne normen en waarden overheen et voila: voor en tegen vliegen elkaar in de haren en beide partijen vinden dat de ander respect moet hebben.... En beide partijen hebben imo gelijk :-)

Ik heb enorm rammelende eierstokken en vind babys aan de borst alleen maar prachtig om te zien, maar kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen dit even prettig vind. Midden in een restaurant de boel open gooien en ermee rond paraderen vind ik respectloos naar anderen maar komt volgens mij ook weinig voor. Het volledig afgezonderd in een verdomhoekje met een kleed er overheen vind ik weer respectloos naar de moeder en het kind, alsof ze iets doen wat eigenlijk heel verkeerd is.
Dus ik deel de algemene mening hier: een beetje discreet voeden is imo totaal geen probleem. Dat dit niet altijd even goed lukt, zal mij persoonlijk worst wezen. Stoor je je er aan? Kijk lekker de andere kant op. Doe ik ook als ik smakkende mensen zie, of mannen met een snor die eten (iiieewww). Zo heeft iedereen dingen die je liever niet ziet, wat is nou de moeite om even een andere kant op te kijken?

Voordat anderen aankomen met andere natuurlijke fenomenen die niet geaccepteerd worden: ik begrijp daar ook veel dingen niet van.... Dat je plast en poept op een correcte plaats is logisch vanuit hygienisch oogpunt....seks openbaar is ook niet erg hygienisch en volgens mij al veeeeeeel langer een prive gebeuren. Voor de rest begrijp ik veel zogenaamde fatsoensnormen niet zo. Ik draag braaf een bh in het openbaar, maar eigenlijk alleen omdat mensen het anders raar of weet ik veel wat vinden. Thuis en op mn eigen terrein mogen mn dames lekker vrij hangen (gewoon shirt aan hoor, niet topless buiten) en vaak verlang ik wel naar een wereld waarin dit in het openbaar ook gewoon zou kunnen zonder gezeik!
Ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden dat de moderne (westerse...) mens zo ver is "ontwikkeld" dat totaal natuurlijke dingen een negatieve lading krijgen of zelfs worden gezien als afstotelijk of onacceptabel....

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:15

Amaris schreef:
Kana schreef:
Als ik in een restaurant zit te genieten van mijn eten of koffie dan hoef ik geen borstvoeding taferelen te zien.
Ik snap niet waarom dat moet worden opgedrongen, doe het ergens discreet en een beetje verstopt. Hoe moeilijk is het om in te zien dat niet iedereen dat een magisch mooi wonder vindt?

:') werkelijk...

:') Werkelijk.

Amaris schreef:
Maar... ben ik nou gek? Je ziet geen tieten, je ziet geen tepels, je ziet hooguit een stukje baby.

Ik heb regelmatig naast mn beste vriendin gezeten terwijl zij borstvoeding gaf, soms moest ik twee keer kijken of ie nou gewoon lekker lag te slapen of dat ie aan het drinken was.

Niet elke moeder is hier echt een pro in helaas. Als er daadwerkelijk niks te zien is dan zou het me echt helemaal niks uitmaken. Maar verder hoef ik geen tepels te zien van vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind, ik vind dat onsmakelijk. Waarom is het voor jou zo raar dat er mensen zijn met verschillende ideeën daarover?
Laatst bijgewerkt door Kana op 14-05-14 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:16

Leuke discussie dit. In het openbaar voeden ik zou zeggen moet kunnen (33 weken zwanger van de eerste, geen ervaring maar wel van plan om borstvoeding te geven), wel discreet en op passende plekken. Geen super 5 sterren restaurant misschien, maar een lunchroom, cafetaria, gewoon restaurant of mac of dergelijke waarom niet. Mijn idee is dat je het wel discreet doet niet shirt omhoog en 2 blote borsten in beeld voor de overige bezoekers. Wat ik wel vies vind is mensen die hun kinderen in een restaurant verschonen ipv op het toilet, net zoals ik vind dat je je kind niet op de wc voedt, hoef je je kind niet te verschonen tussen etende mensen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik hoop dat ik gewoon lekker mag voeden waar ik wil zodat ik ook gewoon kan genieten van mijn leven net als nu en me niet hoef op te sluiten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:19

sonjim schreef:
Leuke discussie dit. In het openbaar voeden ik zou zeggen moet kunnen (33 weken zwanger van de eerste, geen ervaring maar wel van plan om borstvoeding te geven), wel discreet en op passende plekken. Geen super 5 sterren restaurant misschien, maar een lunchroom, cafetaria, gewoon restaurant of mac of dergelijke waarom niet. Mijn idee is dat je het wel discreet doet niet shirt omhoog en 2 blote borsten in beeld voor de overige bezoekers. Wat ik wel vies vind is mensen die hun kinderen in een restaurant verschonen ipv op het toilet, net zoals ik vind dat je je kind niet op de wc voedt, hoef je je kind niet te verschonen tussen etende mensen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik hoop dat ik gewoon lekker mag voeden waar ik wil zodat ik ook gewoon kan genieten van mijn leven net als nu en me niet hoef op te sluiten.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het is denk ik een beetje dat wat je zegt. Het borstvoeden zelf is natuurlijk niet verkeerd. Maar verschillende mensen verschillende grenzen. Sommige mensen vind het oké om baby's te verschonen op MCDonalds tafeltjes en sommige niet, zo werkt dat ook met borstvoeding in restaurants, verschillende mensen verschillende meningen.

Overigens is het al anders in bijvoorbeeld parken waar andere mensen niet standaard eten consumeren. Daar stoot je minder snel mensen voor de borst, denk ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:22

MarjanB schreef:
vencedor schreef:
Ik snap dat het natuurlijk is, maar een.baby aan de tiet bij mama naast me in een restaurant zou ik echt niet blij mee zijn. Heb dan ook helemaal niets met baby. Mijn gedachte is dan ook helemaal leuk dat die mensen kinderen hebben, maar JIJ kiest voor kinderen. Een ander kiest er niet voor om naar voedingstaferelen te gaan kijken, dat wordt dan min of meer opgedrongen. Dus dan JIJ met baby aanpassen. Er zitten dan waarschijnlijk meer mensen zonder baby aan de borst dan met. Dus democratisch gezien in minderheid.

_/-\o_ dat bedoelde ik dus ook :)

Ik ben heel vaak in de minderheid, maar ik WIL niet van iedereen aanpassing verwachten. Ik hou niet van piercingsv of tattoo's overal, niet van rokende mensen, niet van tongzoenende stelletjes en nog heel veel meer.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:26

Citaat:
s snoepje? Nee, als een slokje melk... als troost... Ik vind snoep een vreemde vergelijking. Dat krijgen mijn kinderen sowieso vrijwel nooit en is absoluut onnodig en niet gezond. Borstvoeding is voor mijn kleine meid nog zeker nodig en absoluut gezond. Compleet tegengesteld. Ze heeft geen rust overdag om flink te drinken, want er is zoveel wereld te ontdekken. Dus neemt ze slokjes.

En nee, ik ben niet zwaar oververmoeid. We slapen samen en ik merk van de voedingen echt niet zo enorm veel. Nu met tandjes krijgen, ja, dat is even pittig, en dan is de borstvoeding ('s nachts) extra fijn als troost voor kleine meid. Die tanden doen haar echt wel pijn
voeding als troost wel degelijk vergelijkbaar met snoep. Verder klinkt het mij in de oren als "verwende aap". Waarom zou kind niet even kunnen wachten met eten? Zelfde als kind bij ouders in bed. Moet iedereen zelf weten maar je creeert zelf problemen voor je kind.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:30

Ik kruip even uit de meeleesmodus ;).

Interessante maar moeilijke discussie. Vroeger vond ik, al dan niet discreet, borstvoedende dames walgelijk :o. Ik ben wel genuanceerder gaan denken nu ik wat ouder en wijzer ben :D. Alsnog vind ik het absoluut niet nodig om andere mensen een ongemakkelijk gevoel te bezorgen door (buiten proportioneel) te schockeren. Er is al lang en breed bewezen dat discreet borstvoeding geven mogelijk is dus waarom dan niet? Gelukkig geven de meeste moeders hier ook aan dat te doen :j.

Er wordt gezegd leven en laten leven maar ik heb een beetje het gevoel dat dat vooral geldt voor de -borstvoeding-in-het-openbaar-moet-kunnen stelling :o. Andersom wordt er niet zo goed begrepen dat er mensen zijn die er gewoon geen behoefte aan hebben om daarmee geconfronteerd te worden :o. Respect werkt beide kanten op. Ik heb, tegenwoordig, geen moeite meer met BV in het openbaar maar doe het dan gewoon een beetje respectvol.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:31

Wat zwerte ook al zegt iedereen heeft een beetje gelijk. Persoonlijk zit ik niet te wachten op de borsten van iemand anders en ik snap ook heel goed dat mensen niet in een wc of kelder willen zitten om hun kind eten te geven. Als we ons allemaal nou gewoon een beetje aanpassen moet het toch goed komen?!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:38

vencedor schreef:
Citaat:
s snoepje? Nee, als een slokje melk... als troost... Ik vind snoep een vreemde vergelijking. Dat krijgen mijn kinderen sowieso vrijwel nooit en is absoluut onnodig en niet gezond. Borstvoeding is voor mijn kleine meid nog zeker nodig en absoluut gezond. Compleet tegengesteld. Ze heeft geen rust overdag om flink te drinken, want er is zoveel wereld te ontdekken. Dus neemt ze slokjes.

En nee, ik ben niet zwaar oververmoeid. We slapen samen en ik merk van de voedingen echt niet zo enorm veel. Nu met tandjes krijgen, ja, dat is even pittig, en dan is de borstvoeding ('s nachts) extra fijn als troost voor kleine meid. Die tanden doen haar echt wel pijn
voeding als troost wel degelijk vergelijkbaar met snoep. Verder klinkt het mij in de oren als "verwende aap". Waarom zou kind niet even kunnen wachten met eten? Zelfde als kind bij ouders in bed. Moet iedereen zelf weten maar je creeert zelf problemen voor je kind.

Proest... mag ik even smakelijk lachen dat jij door het scherm heen al weet dat mijn kind een verwende aap is en dat ik problemen voor mijn zoon en dochter creeër... Ik ben dan vooral zeer dankbaar dat mijn kinderen niet bij jou opgroeien, dat dan weer wel... 8)7

Kijk, vragen staat vrij en andere meningen ook, maar mijn kinderen voor verwende aap uitmaken, omdat ik dingen doordacht anders doe dan jij dat zou doen, gaat me te ver. Ach ja, ik ken je niet, dus eigenlijk moet ik het ook geen probleem vinden.
Ik weet precies waarom ik doe wat ik doe en hoe ik het doe. Fijn dat jij daar andere ideeën over hebt, dat zal me werkelijk aan mijn achterwerk roesten. Mijn kinderen weten in ieder geval zeker dat ze veilig en geborgen zijn, dat er altijd wordt gereageerd en dat hun behoeftes net zo belangrijk zijn als die van mij. <3

Over het snoepjes verhaal... je begrijpt duidelijk het verschil niet tussen snoep (waarom zie je snoep als zoethouder? Ik eet zelf toch echt soms chocolade als ik het lekker vind, niet omdat ik 'zoet' gehouden moet worden) en borstvoeding (eten en drinken in 1). Of drink jij ook maar 1 keer in de 3/4 uur wat en neem je nooit een tweede kopje thee?

Troosten met een borst is overigens ook normaal. :j Waar denk je dat een fopspeen naar terug wijst?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:44

Inderdaad iedereen past zich een beetje aan en de wereld wordt een beetje mooier. Als ik letterlijk aan een tafel zou zitten met iemand zou ik vragen of men bezwaar heeft, net als dat ik het in zo´n geval op prijs stel als mensen vragen of ze mogen roken aan het tafeltje waar je gezamenlijk zit (gebeurt meestal niet dat men dat vraagt maar goed). Als ik discreet in een hoekje zit met de rug naar de mensen toe en een doek om het ergste zicht te belemmeren dan verwacht ik geen problemen te veroorzaken bij anderen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:46

djinnie schreef:
Waar denk je dat een fopspeen naar terug wijst?

En waar denk je dat die voor bedacht is? Om je kind stil te kunnen krijgen (pardon, een gevoel van veiligheid en geborgenheid te geven) in het openbaar zonder dat je er meteen een borst in hoeft te stoppen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:47

Wij hebben een keer meegemaakt dat iemand borstvoeding ging geven terwijl er naast zaten te eten.
Nou neem me niet kwalijk maar hier zit ik niet op te wachten.
Buiten dat ik het niet hoef te zien dat zo'n vrouw haar borst tevoorschijn tovert hoef ik ook het tafereel erna niet te zien, het boerend en spugend kind.
Er zijn mensen die niet veel met kinderen hebben en dat moeders het allemaal maar normaal vinden, gaan ze compleet voorbij aan het feit dat er gewoon een hoop mensen niet op zitten te wachten.
Vrouwen hoeven zich van mij niet terug te trekken op de wc, maar ik heb het laatst ook eens meegemaakt dat een meid haar kind voeden bij een strandtent.
Zij ging in de hoek zitten en haar man ernaast, zij zat enigszins iets uit het directe zicht maar wel op het terras.
Ze gaf haar kind heel discreet de borst en legde een dekentje over het kind zodat er niet veel te zien was.
Hier heb ik geen moeite mee.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:48

Zeker zo. Discrete borstvoeding ook niet erg, dan heeft er niemand last van. Dus beide kanten dan water bij de wijn.

Ik doe het zeker anders. Hier geen kinderen, wel 20 in de klas. En zie dagelijk problemen die voortkomen uit bepaald gedrag en opvoeding. Als een kind niet getroost wordt, met borst, in een eigen bed slaapt en eet wanneer het aangeboden wordt wil dat zeer zeker niet zeggen dat een kind zich niet veilig en geborgen voelt. Goed recht om het zo te doen, de tijd zal uit moeten doen wijzen welke effecten het uiteindelijk zal hebben. Overigen is er GEEN enkele ouder die slecht wil zorgen voor zijn of haar of kind. Maar dat wil nog niet altijd zeggen dat wat er gedaan wordt het juiste is.

Ik ga weer in meeleesmodus want dit is een andere discussie. Overigs zie ik aan mn inbox dat ik niet de enige ben die het zobegrepen heeft.

Urielle

oomens schreef:
djinnie schreef:

En waar denk je dat die voor bedacht is? Om je kind stil te kunnen krijgen (pardon, een gevoel van veiligheid en geborgenheid te geven) in het openbaar zonder dat je er meteen een borst in hoeft te stoppen.

Hmmm, ik denk eerder omdat je boobs verrekte zeer gaan doen als ze 24 uur per dag in een babymond zitten te verweken (been there done that) en om darmproblemen te voorkomen omdat je kind wil zuigen en niet drinken.

Chubby

oomens schreef:
djinnie schreef:

Nee schat, voor hen die geen borstvoeding kunnen of willen geven.

Het wordt een beetje grimmiger. Kunnen we respectvol blijven naar elkaar? Bewoordingen als "verwende aap", "walgelijk" zijn niet echt nodig om een punt te maken toch?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:50

Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar daar het wel wordt aangehaald nu zie ik: ik rook (nog). Ik wil anderen daarmee niet tot last zijn en probeer dan ook altijd rekening te houden met andere mensen. Zit ik op een terras en eten er mensen naast me, steek ik er geen op (tenzij de wind gunstig staat). Heb ik mensen mee in mijn auto, vraag ik even of ze er last van hebben of ik rook. Zelfs écht anti-rookvrienden van mij hebben 0,0 last van mij. En roken doe ik toch ook echt voor mezelf, niet voor een ander.

Is het nu werkelijk zo moeilijk voor iedereen om aan alle kanten een beetje water bij de wijn te doen en rekening te houden met elkaar?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:55

oomens schreef:
djinnie schreef:

Je hoeft het stuk er tussenin echt niet kleiner te maken, hoor. Wat Chubby schrijft, daar is een fopspeen (juist, een nep tepel) voor gemaakt.

Overigens heb ik niet willen suggereren dat zonder samen te slapen of een borst als troost te gebruiken, je een kind zich niet geborgen en veilig kan laten voelen. Mijn excuus als dat wel zo over kwam. Maar ik wilde er wel mee aangeven dat je me best mag aanvallen over hoe ik doe wat ik doe, maar dat ik het samen slapen, lang borstvoeding geven (want ja, ik wil graag borstvoeding blijven geven totdat DL zichzelf speent), dragen en altijd reageren op mijn kind doe met een bepaalde reden. Ik heb daar namelijk wel over na gedacht.
Heb ik de wijsheid in pacht? Nee. Kan het blijken later dat ik dingen beter anders kon doen? Ja. Maar uit diverse onderzoeken heb ik mijn eigen lering getrokken en dus slapen we samen, geef ik (lang) borstvoeding, draag ik mijn kinderen bij mij (jup, beide, als ze dat willen) in een ergonomische drager en vind ik de behoeftes van mijn kind net zo belangrijk als mijn eigen behoeftes.

Dat off topic overigens.

Uiteraard kun je rekening met elkaar houden. Maar in een hoekje gaan zitten, in een aparte ruimte, een doek over mijn kind gooien vind ik respectloos naar mijn kind. En die is voor mij toch even net wat belangrijker dan de gemiddelde onbekende. Daarnaast werkt een doek bij veel kinderen dus gewoon niet.

De vergelijking met roken gaat mank natuurlijk. Met roken veroorzaak je bij anderen schade. Meeroken is minstens net zo ongezond als zelf roken. Met het voeden van een kind veroorzaak je geen mogelijke gezondheidsproblemen bij een ander.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:00

.[/quote]Uiteraard kun je rekening met elkaar houden. Maar in een hoekje gaan zitten, in een aparte ruimte, een doek over mijn kind gooien vind ik respectloos naar mijn kind. En die is voor mij toch even net wat belangrijker dan de gemiddelde onbekende. Daarnaast werkt een doek bij veel kinderen dus gewoon niet.

De vergelijking met roken gaat mank natuurlijk. Met roken veroorzaak je bij anderen schade. Meeroken is minstens net zo ongezond als zelf roken. Met het voeden van een kind veroorzaak je geen mogelijke gezondheidsproblemen bij een ander.[/quote]

Respectloos naar je kind maar hoe zit het dan met je respect naar de andere mensen in een restaurant, speeltuin, winkel, park etc? Er zijn mensen die vanwege geloofsovertuiging hun haren bedekken, hoe denk jij dat het voor hun is als jij daar opeens een blote borst boven te tafel tovert. Gewoon jezelf een beetje afzonderen of wegdraaien van het publiek kan heus geen kwaad en hebben andere, die daar niet op zitten te wachten geen last van.

Chubby

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:03

Juist in landen waar hoofddoekjes, of zelfs meer lichaamsbedekking, gewoon is, wordt borstvoeding geven in het openbaar heel normaal gevonden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:11

Heb heel veel pagina's overgeslagen maar de mensen die tegen borstvoeding in het openbaar zijn vinden die dat borstvoeding gevende mama's zich gedurende de periode dat de baby borstvoeding krijgt zichzelf in huis moeten opsluiten?

Niet een dagje pretpark kunnen doen, niet een middagje winkelen etc. etc.?

Hoe moet je je baby voeden als dat niet zou kunnen in openbare ruimten?

Las ergens iets over afkolven. Niet elke baby drinkt uit de fles. Die twee van mij hebben dat systematisch geweigerd. Gaf nog problemen toen ze geopereerd was want ze kon mooi met alle toeters en bellen uit bed en aangelegd worden.

Dat je discreet bent vind ik niet meer dan normaal. Net zo min als ik met blote borsten op het strand ga liggen hoeft niet iedereen de volle aanblik te hebben. Ik heb ook nog nooit iemand op die manier borstvoeding zien geven. Je moet wel heel goed kijken wil je echt een borst kunnen zien.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:14

djinnie schreef:
Maar in een hoekje gaan zitten, in een aparte ruimte, een doek over mijn kind gooien vind ik respectloos naar mijn kind. En die is voor mij toch even net wat belangrijker dan de gemiddelde onbekende.

En daarmee krijg je dus een kind dat door anderen gezien kan worden als een 'verwende aap'. Er is niets mis mee om je kind te vertellen dat het nu even niet mag drinken/rennen/gillen/snoepen omdat jullie nu in een bus/restaurant/terras/supermarkt zijn. Dan wek je ook niet onterecht de indruk dat hij/zij zich belangrijker mag voelen dan 'de gemiddelde onbekende'.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:20

oomens schreef:
djinnie schreef:
Maar in een hoekje gaan zitten, in een aparte ruimte, een doek over mijn kind gooien vind ik respectloos naar mijn kind. En die is voor mij toch even net wat belangrijker dan de gemiddelde onbekende.

En daarmee krijg je dus een kind dat door anderen gezien kan worden als een 'verwende aap'. Er is niets mis mee om je kind te vertellen dat het nu even niet mag drinken/rennen/gillen/snoepen omdat jullie nu in een bus/restaurant/terras/supermarkt zijn. Dan wek je ook niet onterecht de indruk dat hij/zij zich belangrijker mag voelen dan 'de gemiddelde onbekende'.

Blijkbaar staat het voeden van mijn kind (in het openbaar) gelijk aan rennen in de bus, gillen en snoepen? Want als je het een doet, moet je ook wel het andere doen? Blijkbaar? Fout. Dat mijn dochter mag drinken wanneer ze wil (want ik voed op haar verzoek), betekent niet dat ZL en DL de hele bus op stelten mogen zetten. Dat ze in de bibliotheek keihard mogen gillen en dat ze onbeperkt mogen snoepen als ze dat willen. Het betekent ook niet dat ze bij oma alles uit de kasten mogen trekken, zelfs als de kasten thuis geen taboe zijn. Het betekent niet dat ze anderen pijn mogen doen, dat ze nooit op hun beurt moeten wachten. Dàt is een aanname van jou, Oomens.

Overigens zíjn ze voor mij belangrijker dan de gemiddelde onbekende ;) En dat mogen ze best weten, dat ze voor mij belangrijker zijn dan wie dan ook. Als ik ze niet belangrijker vindt, wie dan? Mijn zoon mag overigens ook drinken als hij dorst heeft. Alleen drinkt hij uit een beker. Het 'drinken' van mijn dochter komt toevallig uit mijn borst.
Als er ergens sowieso niet gedronken mag worden, dan geldt dat voor iedereen (al zou ik daar met een kleine ukkepuk anders over denken) en zal ik met DL een ander plekje zoeken. Maar daar zijn niet zoveel plekken van. Als ik er mag drinken, ZL er mag drinken, mag DL dat ook.