sonjim schreef:Leuke discussie dit. In het openbaar voeden ik zou zeggen moet kunnen (33 weken zwanger van de eerste, geen ervaring maar wel van plan om borstvoeding te geven), wel discreet en op passende plekken. Geen super 5 sterren restaurant misschien, maar een lunchroom, cafetaria, gewoon restaurant of mac of dergelijke waarom niet. Mijn idee is dat je het wel discreet doet niet shirt omhoog en 2 blote borsten in beeld voor de overige bezoekers. Wat ik wel vies vind is mensen die hun kinderen in een restaurant verschonen ipv op het toilet, net zoals ik vind dat je je kind niet op de wc voedt, hoef je je kind niet te verschonen tussen etende mensen. Dat zal ik dan ook niet doen. Ik hoop dat ik gewoon lekker mag voeden waar ik wil zodat ik ook gewoon kan genieten van mijn leven net als nu en me niet hoef op te sluiten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Het is denk ik een beetje dat wat je zegt. Het borstvoeden zelf is natuurlijk niet verkeerd. Maar verschillende mensen verschillende grenzen. Sommige mensen vind het oké om baby's te verschonen op MCDonalds tafeltjes en sommige niet, zo werkt dat ook met borstvoeding in restaurants, verschillende mensen verschillende meningen.
Overigens is het al anders in bijvoorbeeld parken waar andere mensen niet standaard eten consumeren. Daar stoot je minder snel mensen voor de borst, denk ik.