Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:03

geerke schreef:
het voorbeeld wat je noemt van een vrouw die haar man laat vermoorden...dat is dus met voorbedachte raade.Ze had het beter zelf kunnen doen terwijl ze mishandelt werd.Dan valt het onder crime passionel en dan zijn er verzachtende omstandigheden.
En nee,zo een vrouw hoeft van mij niet levenslang de bak in.Ik hoop toch niet dat ik moet uitleggen waarom niet.Dat lijkt mij duidelijk.

Ik vind dit ook niet te vergelijken met gewone moorden.En ik vind het feit dat V Pim vermoorde uit landsbelang helemaal van de gekke.
Dan kun je Rutte nu ook wel neerhalen met het regeringsbeleid van nu.

Van der G was trouwens geen lekkere jongen.Hij had wel meer eigenaardige ideen.
Lijkt mij sterkt dat hij die nu kwijt is en het licht heeft gezien.

Nog een voorbeeld...moordenaar van Marianne Vaatstra.Mag van mij ook levenslang opgesloten worden.
Beetje slecht voorbeeld want hij is nu pas gepakt,20 jaar na de moord.

Die Noor die een paar geleden 77 jongeren vermoorde,deed dat ook uit landsbelang.Een heel eiland vol met linkse mensen,hij vond dat dat uitgeroeid moest worden.Moet die dan ook maar weer een kans krijgen in de maatschappij?

Want jij hebt meer ervaring met het maken van die beslissing dan de mensen die de beslissing werkelijk gemaakt hebben? :) Jij baseert je mening op wat je in de media hoort. Verder heb je geen informatie. Daardoor kun je eigenlijk niet eens een klein beetje oordelen of hij terecht is vrijgelaten of niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:37

Geerke, ik zeg nergens dat het okee is dat hij Pim heeft neergeschoten. Ik heb het over zijn motief. Wat hem er toe bracht. Elke moordenaar heeft een eigen motief en dat maakt ook dat je ze verschillend moet zien en behandelen en niet kunt zeggen dat ze allemaal maar levenslang oogeborgen moeten worden.

Verzachtende omstandigheden zijn er niet alleen in het geval van mishandeling. Die zijn vaak ook wel bij andere moorden te bedenken. Daar hebben we verdedigende advokaten voor...
Het rechtssysteem is dan wat dat betreft niet altijd even eerlijk, maar het is waar we het mee moeten doen.

Het lijkt jou sterk dat hij zijn eigenaardige ideeën kwijt is... en dat baseer je precies waarop? Heb je rapporten gelezen? Waarom zou hij niet veranderd zijn?
En wat zou zijn volgende doelwit precies zijn? Is het logisch dat hij een willekeurige inwoner van Apeldoorn maar eens neer gaat schieten?

Het kán hoor, maar ik ga er niet van uit dat iedereen die er mee te maken heeft (en er echt verstand van heeft) zulke grote inschattingsfouten maken.

Geval van Vaatstra weet ik geen hol vanaf, dus daar kan ik niks over zeggen en die man van het eiland zal gepaste straf moeten uitzitten en als deskundigen vinden dat die op een gegeven moment weer terug kan in de maatschappij, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan?
Als ze vinden dat het niet kan, is het mij ook best. Ik zal geen campagne voeren om hem vrij te krijgen.

Ik keur echt een moord niet goed, laat ik dat maar eens even duidelijk zeggen. Ik begrijp een moord soms wel, maar ik vind dat er altijd straf moet volgen. Daar zit dan ook vanzelf begeleiding bij. Ze zitten niet alleen te zitten. Mensen kunnen dus wel degelijk veranderen. Hoeft niet(maar die komen dan ook niet meer vrij), maar kan wel.
Ik zeg dus alleen dat ik er vertrouwen in heb dat er echt wel wat veranderd is in zo´n persoon als hij vervroegd wordt vrijgelaten.

Daarbij wordt hij sterk in de gaten gehouden dus als er iets is dat er op wijst dat het niet gaat, is het ook gewoon "uit met de pret" voor hem. Dat is tevens natuurlijk ook wel een stok achter de deur om zich goed te gedragen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:49

de raporten van dit geval komen pas over 50 jaar vrij....dus nee,ik heb ze niet gelezen.Ik denk ook niet dat ik het redt,qua leeftijd.. :+

Zijn volgende doelwit zou eventueel een politicus zijn die ergere dingen(in zijn ogen dan)verkondigd dan dat Pim ooit gedaan heeft.
Ik weet dat je niet in Nederland woont(ik ook niet trouwens)Maar ik neem toch aan dat de naam Geert Wilders je iets zegt?

Anoniem

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:10

Ik zou net zeggen Volkert vs Geertje , hij heeft toch een band om zijn enkel?

Sammie

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:15

Ik vraag mij af hoe Volkert op dit moment überhaupt een (politieke) moord zou kunnen beramen. Het lijkt mij schier onmogelijk. En al helemaal op Wilders..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:17

Justitie en de reclassering doen heus hun best om geen losgeslagen moordenaars het land weer in te schoppen. Ze hebben echt wel uitgebreid nagedacht over het risico voor de maatschappij in het algemeen en voor Geert Wilders in het bijzonder, en schijnbaar is dat risico laag genoeg dat hij, onder bepaalde beperkingen, weer vrij rond mag lopen. En nu zullen er gerust wel eens fouten gemaakt worden bij dergelijke inschattingen, maar ik ben er toch tamelijk zeker van dat zij die inschatting nog altijd stukken beter kunnen maken dan wij hier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 11:24

Dani schreef:
Justitie en de reclassering doen heus hun best om geen losgeslagen moordenaars het land weer in te schoppen. Ze hebben echt wel uitgebreid nagedacht over het risico voor de maatschappij in het algemeen en voor Geert Wilders in het bijzonder, en schijnbaar is dat risico laag genoeg dat hij, onder bepaalde beperkingen, weer vrij rond mag lopen. En nu zullen er gerust wel eens fouten gemaakt worden bij dergelijke inschattingen, maar ik ben er toch tamelijk zeker van dat zij die inschatting nog altijd stukken beter kunnen maken dan wij hier.

_/-\o_
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:15

geerke schreef:
de raporten van dit geval komen pas over 50 jaar vrij....dus nee,ik heb ze niet gelezen.Ik denk ook niet dat ik het redt,qua leeftijd.. :+

Dus kun je ook niks zeggen over zijn huidige geestesgesteldheid.

Citaat:
Zijn volgende doelwit zou eventueel een politicus zijn die ergere dingen(in zijn ogen dan)verkondigd dan dat Pim ooit gedaan heeft.

Dus niet de gewone burger van Apeldoorn. En daar gaat uiteindelijk het heel gemekker over.

Wilders heeft zijn eigen vijanden en loopt evengoed wel gevaar.
Het is een heel vreemde gedachtengang om die als mogelijk nieuw slachtoffer te zien van juist iemand die net een straf uitgezeten heeft en als voldoende normaal gezien wordt om in de maatschappij te functioneren onder de omstangheden waarin hij zich bevind.