overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:49

MarvanTom schreef:
Nikass schreef:
Omdat je naast Marokkanen heb gewoond kun je alle Marokkanen over één kam scheren en veroordelen blijkbaar. Dat vind ik kortzichtig.
Je hebt mij niet gehoord over sympathie voor de daders, ik ken ze namelijk niet. Hun afkomst is voor mij niet relevant.
Ik probeer iedereen een mening op te dringen? Waar is dat nou weer op gebaseerd? Lekker discussie niveau zeg :O

Dit is precies wat ik bedoel: je wimpelt alles van iedereen af of valt iedereen aan en andermans mening niet telt in jouw ogen.
Is idd geen discussie niveau. ;)

in iedere post van Nikass@is wel een denigrerende ondertoon te vinden :D

Blue_Eyes

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:09

En in die van jou niet? Persoonlijk aanvallen lijkt me niet nodig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:10

Blue_Eyes schreef:
En in die van jou niet? Persoonlijk aanvallen lijkt me niet nodig.

en weer een pot die de ketel verwijt....onderbouw het eens? :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:11

Ik ben geen pot hoor, zeker niet :D

Lees je eigen posts nog eens terug, zou ik zeggen. Ik ga verder die discussie hier niet voeren, die hoort hier niet thuis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:13

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet persoonlijk te worden.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 01:14

cherie78 schreef:
Sok schreef:
Ik vind het een hele moeilijke kwestie.. Aan de ene kant snap ik de reactie van mevrouw de juwelier wel, maar aan de andere kant vind ik het ook een heel eng idee dat mensen het recht in eigen handen nemen.. Voor hetzelfde geld word ik een keer voor overvaller aangezien en schieten ze mij ook neer/dood. :\

Wat mij betreft staat het feit dat het Marokkanen waren totaal los van de hele discussie. De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren mag dan misschien groter zijn, maar dat doet niks af aan het feit dat deze mevrouw 2 overvallers heeft doodgeschoten, niet 2 Nederlanders, niet 2 Marokkanen, niet 2 Japanners, nee, gewoon 2 overvallers. Dat heeft niets met discriminatie te maken.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/03/adv ... den-tonen/

Volgens de advocaat van de overvallen juweliers was het dus "regelrecht noodweer"

Tuurlijk zegt de advocaat dat het noodweer is! Zou een slechte advocaat zijn anders.. Of er sprake is van noodweer zal de rechter moeten bepalen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:06

Er is een inzamelingsactie vanuit de marokkaanse gemeenschap voor de marokkaan die hier op "vakantie" was. Als ze nu zo'n actie hielden voor de slachtoffer kon ik dat nog wel waarderen. Nu walg ik ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:36

Tja.....de ouders hebben ook de advokaat van Badr Hari in de arm genomen, dus arm? Wie appelen vaart die appelen eet.

Overigens weet de overvaller-toerist goed waar juweliers zitten.....goed VVV onder zijn " vrienden"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:37

Blue_Eyes schreef:
Ik ben geen pot hoor, zeker niet :D

Lees je eigen posts nog eens terug, zou ik zeggen. Ik ga verder die discussie hier niet voeren, die hoort hier niet thuis.

Haha, cursusje Nederlands?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:39

Nou dat vraag ik me weleens af hoe ze in het algemeen aan die dure advocaten komen! Denk dat ik aangewezen zou zijn op Judidisch Loket ofzo :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:12

Precies...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:15

russel schreef:

Die geef ik ja, dat klopt :')
Maar aangezien we in het andere topic ook al tot de conclusie kwamen dat jij mijn woordgrapjes niet snapt, moeten we daar verder misschien maar niet op ingaan. :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:58

chanicha schreef:
Nou dat vraag ik me weleens af hoe ze in het algemeen aan die dure advocaten komen! Denk dat ik aangewezen zou zijn op Judidisch Loket ofzo :(:)

Die advocaten willen maar al te graag de grote media zaken

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:12

kanniet schreef:
Er is een inzamelingsactie vanuit de marokkaanse gemeenschap voor de marokkaan die hier op "vakantie" was. Als ze nu zo'n actie hielden voor de slachtoffer kon ik dat nog wel waarderen. Nu walg ik ervan.

Ik vind het ook zeer ongepast en vooral ook vreemd om geld in te zamelen voor de nabestaanden van een crimineel. Net of de buit van de overval de oudedag voorziening van zijn ouders zou zijn... En nu de marokkaanse gemeenschap maar het geld gaat inzamelen.

Las net dit op omroep brabant:

''Derde man
Er zou nog een derde overvaller om de hoek in de Eekstraat op de uitkijk hebben gestaan. Daar werd een kauwgom gevonden in het gras. Officieel is het niet duidelijk of er meer dan twee daders zijn, maar de politie is wel nog op zoek naar een mogelijke derde en vierde dader.

De Telegraaf sprak met een sleutelfiguur uit de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven. Die zegt te hebben gesproken met de derde overvaller.

Hij, een jongen van begin 20, zou een behoorlijk strafblad hebben en angstig thuis zitten. Hij is bang voor een arrestatie. De Marokkaanse gemeenschap zou willen dat hij zich aangeeft bij de politie. ''

Dit lijkt mij gewoon medeplichtigheid, het verzwijgen van zeer belangrijke informatie. En de Marokkaanse gemeenschap die wilt dat hij zich aan geeft??? Waarom geven zij de naam en de verblijfplaats niets gewoon aan de politie als ze zo graag zouden willen dat hij gestraft wordt?

Tja en angstig thuiszitten omdat hij bang is voor een arrestatie .... Blijkbaar heeft hij al een behoorlijk strafblad. En dan weer de fout ingaan... Een keuze die hij toch echt zelf gemaakt zal hebben.
Zo iemand is niets en zal ook nooit meer iets worden...
Zulke personen zouden ze per direct het land uit mogen zetten van mij. Dan kost het de maatschappij in ieder geval geen geld meer.

Link: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20916 ... +meer.aspx

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:28

Je trekt wel veel conclusies op basis van een paar regels in de telegraaf.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:36

Dat er een 3e in het spel was is toch vanaf dag 1 bekend, er zijn meerdere getuigen van, hij is alleen nog niet gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:47

Blue_Eyes schreef:
russel schreef:

Die geef ik ja, dat klopt :')
Maar aangezien we in het andere topic ook al tot de conclusie kwamen dat jij mijn woordgrapjes niet snapt, moeten we daar verder misschien maar niet op ingaan. :+

Hitler vergelijkingen vind ik geen woordgrapjes, enfin...we gaan weer on topic...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:13

Nikass schreef:

Inderdaad, zelfs Fleur Agema zei van de week dat je niet alles moet geloven wat er in de Telegraaf staat :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:15

Blue_Eyes schreef:
Nikass schreef:

Inderdaad, zelfs Fleur Agema zei van de week dat je niet alles moet geloven wat er in de Telegraaf staat :D

en Fleur Agema moet ook vooral niet geloven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:39

Geloven doe je in kerk zei mijn, overigens gereformeerd opgevoede, oma altijd :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:41

Eerder werd ik voor weet-ik-veel-wat uitgemaakt toen ik opperde dat dit mogelijk was... Maar tja.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/20957 ... enoot.aspx

Hiermee wil ik overigens niet de overvallers vrijpleiten of goedpraten, zeker niet. Maar het viel me wel even duidelijk op!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:40

Blue_Eyes schreef:
Eerder werd ik voor weet-ik-veel-wat uitgemaakt toen ik opperde dat dit mogelijk was... Maar tja.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/20957 ... enoot.aspx

Hiermee wil ik overigens niet de overvallers vrijpleiten of goedpraten, zeker niet. Maar het viel me wel even duidelijk op!

tja...als je je rot schrikt is veel mogelijk denk ik.Dan zou je een black-out kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:05

Dan wordt noodweer ook weer nog aannemelijker......

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:03

Deze vrouw verdient geen lintje.
Ik weet zelf echt niet wat ik gedaan had in haar positie, misschien had ik ook wel geschoten, misschien was het echt de enige manier om haar man en klanten te beschermen. Daar kunnen wij met zijn allen echter niet over oordelen want wij waren er niet bij, wij wéten niet wat er door deze vrouw heen ging toen ze de trekker overhaalde.
Is het begrijpelijk? Ja, natuurlijk. Maar dat maakt het niet goed. Iemand doodschieten is NOOIT goed, in welke situatie dan ook, ook al word je gedwongen, ook al is het niet anders.
Deze vrouw moet er nu ook mee zien te leven dat ze twee mensen het leven heeft ontnomen. Als dat haar niks zou doen zou ze niet menselijk zijn.
En om daar dan virtuele lintjes voor uit te gaan delen gaat imo ook echt een grens over waarvan ik me écht verbaas dat mensen hier die niet zien. Dit is niet iets wat je moet vieren, enkel betreuren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:12

Bambolina ik sluit me volledig bij je aan. :j