Nucleaire top, wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:40

Even realistisch, Obama wilde zelf graag naar het rijksmuseum, dus.... dan kan je alles wel op de Veluwe zetten, maar die mensen willen even goed toerist uithangen net als iedere andere buitenlander die toch Nederland gaat bezoeken en dan moet je daar toch de boel gaan beveiligen.

Vind maar eens op de Veluwe een locatie waar de top kan plaatsvinden, vind daar ook maar eens voor ruim 5000 mensen in de buurt hotelkamers van een bepaald nivo.
Ik heb een kijkje mogen nemen langs de polderbaan en veel vliegtuigen kunnen echt niet landen op een militair vliegveld. Het ene vliegtuig was nog groter dan het andere.

Daarnaast hebben de deelnemende landen ook geld meegebracht om dit mee te betalen, niet elke euro uitgegeven aan deze top is door Nederland betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:45

Heeft hij te willen dan in een zo kleine stad, het is hier geen Amerika..

Laat hem toerist zijn op een moment dat het niet aan de klok gehangen is...met heli landen en hups museum een paar uurtjes dicht, desnoods op zondag.....

Het heeft Nederland 24 miljoen EX beveiligingskosten, dat bedrag noemen ze liever niet....gekost...toch een aanzienlijk bedrag, verdubbel het maar alvast om een reeel bedrag te krijgen...misschien wel 3x...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:49

Het zal ook wel met politieke belangen, handel en hieruit voortkomende opbrengsten te maken hebben.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:52

Prestige.......Rutte ging kwijlend op Obama af......

Wij moeten alles maar weer geloven wat er naar buiten gebracht wordt....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:05

Obama zat ook te kwijlen bij onze koningin, maar dat neemt toch niet weg dat er niets zinnigs uit de gesprekken is gekomen?!

Ik ben het er absoluut mee eens dat ik het van de zotte vind dat het allerlei ondernemers zelf geld (en misschien zelfs blijvend klanten) heeft gekost!! Het heeft allemaal al zoveel gekost, daar hadden ze uiteraard ook prima een post voor mee kunnen nemen in de berekeningen!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:14

Ik denk dat de top heel gunstig was voor Nederland en dan vooral voor de handel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:18

Als je klanten hebt die geen rekening houden met een evenement van 2 dagen wat eigenlijk een unieke gebeurtenis is, dan vraag ik me af wat voor klanten dat zijn... het is niet alsof men het niet wist van tevoren..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:26

Dat is zeker zo! Maar stel dat ze nu uitwijken naar een andere gelegenheid en dat bevalt ze ook goed, dan zouden ze een volgende keer daar voor kunnen kiezen...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:31

Ik denk dat de top voor bepaalde sectoren zeker nuttig is geweest. Echter, voor heel veel andere sectoren alles behalve!

Ik zou graag een totaalplaatje willen zien van wat het allemaal gekost heeft, alles meegerekend. Beveiligingskosten, de afsluitingen, de economische schade die het heeft opgeleverd door mensen die vrij namen omdat ze bang waren niet op hun werk te kunnen komen, bedrijven die omzetverliezen hebben geleden... Het echte totaal.

Ik vermoed dat dat uiteindelijk niet zo fraai is als men graag wil laten geloven! En ben het in dit geval volledig eens met Russel.

En ja, mensen zijn kortzichtig en kort van geheugen. Er zijn genoeg bedrijfjes, kleine dan, die blijvend klantenverlies lijden/ gaan lijden hierdoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:39

Ik snap dat ook allemaal wel, en ik heb er geen enkel belang bij, dus zoals ik al eerder schreef * advocaat van de duivel *

Mensen hebben ook de neiging om alleen aan zichzelf te denken en alles heeeeeel erg te maken..

Die klanten kan je altijd kwijtraken.. En idd, ik zou ook wel eens de cijfers willen zien van welke bedrijven / bedrijfjes op zondag en maandag open zouden zijn geweest en nu noodgedwongen (!) gesloten zijn en daar klanten aan verloren hebben..

Vrij nemen vraag ik me af, bij veel bedrijven kan je thuis werken en ik ken ook mensen die bij voorbaat vrij namen maar makkelijk op het werk hadden kunnen komen. Wat gaan zij zeggen? 'ja ik moest vrijnemen en dat heeft me geld gekost'..?? Lijkt me niet.

En idd, schade zal er heus zijn en het heeft HEEEEEL veel geld gekost, maar er zijn meer dingen die zoveel geld kosten. NL is wereldwijd wel op de kaart gezet nu denk ik.

Het afgesloten gebied was vrij klein, wie heeft daar schade geleden?
Het vliegverkeer, en alles wat daarmee samen hangt, kan ik me iets bij voorstellen. Idd, cijfers en feiten, dan kan je wat meten, beide kanten op :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:57

De top heeft financieel een hoop opgeleverd voor ons land maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er behoorlijk last van gehad hebben. De sportvereniging waar mijn vader voorzitter is mocht niet open reken maar dat dat een behoorlijke schade post is geweest. Denk alleen al aan de bar omzetten. En zo zullen er ook anderen zijn.

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze weg zijn. Het luchtruim is weer veel drukker hier en de politie is weer ver te zoeken en de hang jongeren met alle bijbehorende criminaliteit zijn weer terug.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:59

Cer schreef:
Ik snap dat ook allemaal wel, en ik heb er geen enkel belang bij, dus zoals ik al eerder schreef * advocaat van de duivel *

Mensen hebben ook de neiging om alleen aan zichzelf te denken en alles heeeeeel erg te maken..

Die klanten kan je altijd kwijtraken.. En idd, ik zou ook wel eens de cijfers willen zien van welke bedrijven / bedrijfjes op zondag en maandag open zouden zijn geweest en nu noodgedwongen (!) gesloten zijn en daar klanten aan verloren hebben..

Vrij nemen vraag ik me af, bij veel bedrijven kan je thuis werken en ik ken ook mensen die bij voorbaat vrij namen maar makkelijk op het werk hadden kunnen komen. Wat gaan zij zeggen? 'ja ik moest vrijnemen en dat heeft me geld gekost'..?? Lijkt me niet.
En idd, schade zal er heus zijn en het heeft HEEEEEL veel geld gekost, maar er zijn meer dingen die zoveel geld kosten. NL is wereldwijd wel op de kaart gezet nu denk ik.

Het afgesloten gebied was vrij klein, wie heeft daar schade geleden?
Het vliegverkeer, en alles wat daarmee samen hangt, kan ik me iets bij voorstellen. Idd, cijfers en feiten, dan kan je wat meten, beide kanten op :j

Ik heb ook vrij genomen en ja mij heeft het ook vrije dagen en dus geld gekost.

Die opmerking (vetgedrukt) vind ik een beetje heel erg kort door de bocht.
De waarschuwingen waren heel duidelijk, het zou een drama gaan worden. En gezien ik mijn paarden moet doen voor en na mijn werk....
En voor beide de N206 en/of A44 op moet...... Daarbij meegenomen dat mijn baas geen boodschap heeft aan geen enkel excuus om te laat te komen. Ook niet in dit geval. Daar was hij heeeeel stellig in......

Dus ik had geen andere keuze dan vrij nemen van mijn werk...
Uiteindelijk viel het viel wel mee, maar dat kon ik natuurlijk niet vooraf weten.
Al heb ik 2x een uur moeten wachten. Heb hierdoor wel Obama kunnen zien in de Beast.

Wel grappig dat er een vrouw vast stond die (net als die leuke baas van mij) tegen haar personeel had gezegd dat ze er maar voor moesten zorgen dat ze op tijd waren en ze zou niet accepteren als er iemand te laat zou zijn. En nu was ze zelf dus veeeeeelste laat.
Zulke bazen zou je het liefst achter het behang plakken...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:20

Ik was vrij afgelopen dinsdag. Maar ik heb flink wat plantjes gekocht om in de tuin te kunnen planten die dag. Dus ja, het heeft mij een vrije dag gekost, maar ik heb de lokale middenstand weer eens stevig gesteund. Dus per saldo?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:34

Jes_sira: ik doel op mensen die over een weg moesten waar geen enkele restrictie voor gold en die toch vrij namen onder het mom van :+ Dat vond ik zelf een beetje suf. Als die gaan piepen dat ze vrij moesten nemen heb ik ook zoiets van .. ja dag hoor :D

Het aankondigen heeft zeker geholpen met het drukken van de verkeerschaos, zodat mensen die echt ergens moesten zijn (gechargeerd) zoals tentames oid redelijk goed konden reizen (volgens mij?).
Echter, leer mij nederlanders kennen, de volgende keer luisteren ze nergens meer naar want 'die keer toen met Obama viel t ook wel mee' :') en staat iedereen weer stil...

De bazen die aangeven 'zorg maar dat je er bent' zijn heel bijzonder qua karakter. Ik ga ervan uit dat ze gelukkig zijn, maar ik betwijfel het :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:35

Ik moest ook gewoon werken. En kon niet eens vrij nemen. :o

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:55

Cer schreef:
Jes_sira: ik doel op mensen die over een weg moesten waar geen enkele restrictie voor gold en die toch vrij namen onder het mom van :+ Dat vond ik zelf een beetje suf. Als die gaan piepen dat ze vrij moesten nemen heb ik ook zoiets van .. ja dag hoor :D

Het aankondigen heeft zeker geholpen met het drukken van de verkeerschaos, zodat mensen die echt ergens moesten zijn (gechargeerd) zoals tentames oid redelijk goed konden reizen (volgens mij?).
Echter, leer mij nederlanders kennen, de volgende keer luisteren ze nergens meer naar want 'die keer toen met Obama viel t ook wel mee' :') en staat iedereen weer stil...

De bazen die aangeven 'zorg maar dat je er bent' zijn heel bijzonder qua karakter. Ik ga ervan uit dat ze gelukkig zijn, maar ik betwijfel het :D

Oke, dan hoef ik me niet aangesproken te voelen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:51

Cer, de mensen die vrij hebben genomen wisten van te voren niet dat ze in een leeg treinstation zouden komen te staan..dat is boter na de vis...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:03

Een vrije dag nemen is dan toch gewoon een vakantiedag ? (heel blond misschien maar ik heb nog nooit voor een baas gewerkt)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:32

Er was in totaal misschien genoeg eten, maar genoeg agenten die 10uur zonder eten,drinken of wc hebben gestaan. Vervolgens geen slaapplaats hadden, alleen in de receptie van een hotel omdat er geen kamers meer waren. :n

kohtje schreef:
Een vrije dag nemen is dan toch gewoon een vakantiedag ? (heel blond misschien maar ik heb nog nooit voor een baas gewerkt)

Klopt :j
Maar.wij mochten geen vrij nemen

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:47

Ik had gehoord dat er zelfs bloedzakken in de auto hingen, mocht er wat met hem gebeuren, dat ze gelijk konden handelen, weet niet of het waar is, maar als het wel zo is, dan denk ik jeetje hoe ver gaat het...

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:22

[quote="kimberley12"]Ik had gehoord dat er zelfs bloedzakken in de auto hingen, mocht er wat met hem gebeuren, dat ze gelijk konden handelen, weet niet of het waar is, maar als het wel zo is, dan denk ik jeetje hoe ver gaat het...[/quote

Die hingen niet in de auto, er was een medisch team in de buurt welke ook zijn bloedtype AB mee had. Deze bloedgroep heeft maar 4% van de Nederlandse bevolkingsgroep. Het is nou eenmaal een politiek gevoelig doelwit, snap best dat in een functie als die van Obama er aan zijn veiligheid gedacht wordt. Stond overigens gewoon op alle nieuws sites hoor waaronder nu.nl

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:12

'The beast' heeft wel degelijk bloed voor Obama aan boord. Permanent overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:17

kimberley12 schreef:
Ik had gehoord dat er zelfs bloedzakken in de auto hingen, mocht er wat met hem gebeuren, dat ze gelijk konden handelen, weet niet of het waar is, maar als het wel zo is, dan denk ik jeetje hoe ver gaat het...

Genoeg hooggeplaatste managers die hun eigen bloedplasma op reis mee hebben...