Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:03

Natuurlijk kunnen kinderen ziek worden van de inenting zelf, wat koorts en wat hangerig 1 a 2 dagen. Maar ik heb nog nooit of zelden gehoord dat ze er blijvend letsels aan overhouden.
Geloofsovertuiging ? Denk je nu echt dat God tegen vaccinaties is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:19

tweebelgen schreef:
Natuurlijk kunnen kinderen ziek worden van de inenting zelf, wat koorts en wat hangerig 1 a 2 dagen. Maar ik heb nog nooit of zelden gehoord dat ze er blijvend letsels aan overhouden.

Bijwerkingen BMR inenting
Af en toe, enkele uren na de injectie:
Pijn op de plaats van de injectie, soms met roodheid of zwelling.

Soms, enkele uren na de injectie:
Griepachtige verschijnselen, zoals hoofdpijn, koorts, spierpijn, misselijkheid of buikpijn. Dit houdt meestal niet langer dan een paar dagen aan.

Zeer zelden:
Overgevoeligheid. Dit kan gepaard gaan met huiduitslag, jeuk, benauwdheid, zwelling in het gezicht of flauwvallen.

Twee tot vier weken na de vaccinatie kun je last krijgen van koorts of huiduitslag. Sommige mensen krijgen last van opgezette lymfeklieren in de hals en nek of voorbijgaande gewrichtsklachten. Heel zeldzame bijwerkingen zijn ITP (bloedingsziekte, dit komt voor bij ongeveer één op de 20.000 kinderen binnen twee jaar na de prik) en hersenontsteking (nog zeldzamer).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:19

tweebelgen schreef:

Sommige mensen denken dat je het leven zijn loop moet laten nemen, Gods wil etc. etc. Daar kun je niet over discussiëren, dat is iemands geloof :)
Maar de vraag is wat zwaarder weegt: iemands geloofsovertuiging (individu) of het welzijn van de maatschappij (groep).
En dan komt de vraag er nog bij: gaat het recht op gezondheid van de groep voor op de vrije wil en zelfbeschikking van het individu.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:23

randalinpony schreef:
Toch snap ik deze redenering nooit zo goed...

Vaccins werken toch doordat ze een immuunsysteem mobiliseren, waardoor antistoffen worden aangemaakt? Kennelijk werken deze antistoffen dan niet zo best, en in sommige gevallen slechter dan de natuurlijke antistoffen als de ziekte natuurlijk doorlopen wordt.

Hoe werkt zon vaccin dan in de praktijk, hoe werkt herd immunity?

Door zoveel mogelijk mensen te enten, maak je de besmettingskans zo klein mogelijk. En 'de ziekte natuurlijk doorlopen'; heb je enig idee wat dat te weeg brengt? Het is dan echt niet zo dat je je kind twee dagen thuis kunt houden en weer naar school brengt daarna hoor :D

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:26

Vjestagirl schreef:
Jouw keuze is ook niet 100% slachtofferloos. Er worden ook kinderen ziek van de inenting zelf. En het kan tegen mensen hun geloof ingaan; geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als lichamelijke gezondheid.

Daarbij gaat jouw keuze tegen de grondwet in, die van hen niet :).

Verplichte enting gaat niet tegen de grondwet in en is grondwettelijk gewoon mogelijk.

En mijn keuze brengt geen slachtoffers mee. Een pijnlijke arm of 1/10000e kans op een beetje diarree maakt een kind geen slachtoffer en is niets in vergelijking met wat mazelen of polio (permanent) aanrichten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:27

LHO schreef:
Door zoveel mogelijk mensen te enten, maak je de besmettingskans zo klein mogelijk. En 'de ziekte natuurlijk doorlopen'; heb je enig idee wat dat te weeg brengt? Het is dan echt niet zo dat je je kind twee dagen thuis kunt houden en weer naar school brengt daarna hoor :D

Ligt eraan over welke ziekte je het hebt. Jij slaat een groep 'kritische prikkers' over.
Het is niet allemaal zwart - wit, of wel of niet prikken. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld de combinatievaccins los geven, of bepaalde vaccins (DKTP) en bepaalde niet (bijvoorbeeld de B en R van BMR).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:28

Kan niemand mij een verwijzing geven?

Sizzle schreef:
Ik herhaal mijn vraag nog even: waar vind ik dat BMR geente kinderen daarna besmettelijk zijn voor gezonde kinderen?

Bij het waterpokken vaccin staat erbij dat er 'virus shedding' kan optreden maar bij de BMR staat alleen dat het verstandig is om uit de buurt te blijven van mensen met een zeer verzwakt immuunsysteem (leukemie, hiv etc) omdat daar het verzwakte virus eventueel een kans zou hebben in een zeer laag percentage. Ofwel, voor normale mensen geeft het geen besmettingsgevaar. Waar vind ik dan het tegengestelde?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:30

Anoniem schreef:
Nee, het gaat in de rechtzaak die ik aanhaalde niet over een hulpstof. Maar jullie blijven 100 verschillende dingen er bij aanhalen die er niets mee te maken hebben en een boel niet onderbouwde onzin spuien om iets goed te praten wat bewezen slecht is. Dus blijf jezelf maar vooral voor de gek houden. Succes!

Ik vind het interessant dat je ons domme dingen vindt zeggen maar zelf elk redelijk bewijs de grond in boort. Bijvoorbeeld hoe toevallig het is dat mazelen nu weer de kop op steekt in regionen waar niet of minder gevaccineerd wordt.
Maar goed, ik merk al dat jij pas tevreden bent als wij massaal roepen JA! Dood aan de farmaceutische industrie! en we met zijn allen weer jammerlijk kindjes moeten laten gaan, dus misschien kun je je inderdaad beter niet druk maken om deze discussie :wave:

randalinpony schreef:
Toch snap ik deze redenering nooit zo goed...

Vaccins werken toch doordat ze een immuunsysteem mobiliseren, waardoor antistoffen worden aangemaakt? Kennelijk werken deze antistoffen dan niet zo best, en in sommige gevallen slechter dan de natuurlijke antistoffen als de ziekte natuurlijk doorlopen wordt.

Hoe werkt zon vaccin dan in de praktijk, hoe werkt herd immunity?

In sommige gevallen werken inderdaad de antistoffen niet zoals ze horen, of het vaccin slaat niet goed aan, of of of.... Talloze redenen te bedenken waarom je toch net niet helemaal beschermd bent, waardoor je toch nog ziek kan worden. In elk geval zal een gevaccineerd kind in de regel minder ziek worden dan wanneer hij/zij niet gevaccineerd was en onder dezelfde omstandigheden besmet was geraakt.

Vergelijk het met voorbehoedsmiddelen: die zijn ook niet 100% effectief, maar ze verkleinen het risico op conceptie wel.

Over kudde-immuniteit: stel dat niemand gevaccineerd is. Wanneer iemand besmet is met de mazelen duurt het een dag of drie voordat hij/zij symptomen gaat vertonen (dat heet incubatietijd). Dan blijft diegene thuis uitzieken, maarrr, in de incubatietijd ben je al besmettelijk voor anderen. Tel maar eens met hoeveel mensen je in contact komt op een dag: dat zijn een hoop mensen die je hebt kunnen besmetten! Al is het iemand naast wie je in de bus zat. Dan ontstaat er een epidemie.
Als iedereen gevaccineerd is, is de kans dus maar 90-95% dat iemand ziek wordt als je met een besmet persoon in contact komt. Ik weet niet precies hoe hoog dat percentage is voor niet-gevaccineerden, maar het zal in elk geval lager liggen, dus dat je eerder ziek wordt. Je kunt je voorstellen dat als alle mensen met wie je in contact komt als je ziek (aan het worden) bent gevaccineerd zijn, er misschien maar één iemand daadwerkelijk ziek wordt. De ziekte kan zich nauwelijks verspreiden en "sterft uit" (in jouw omgeving). En dat is kudde-immuniteit :)
Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg was!

@Urielle en tweebelgen: mijn moeder zei vandaag ook "Kan het niet gewoon zijn dat dokters een instrument van de Heer zijn?" Zit ook wat in. Dat God ervoor heeft gezorgd dat dokters vaccins uitvinden.
Ik ben verder niet gelovig ofzo, mijn moeder ook niet, maar elke zelf nadenkende Christen moet zich toch kunnen indenken dat dat soort dingen niet op miraculeuze wijze gebeuren.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:33

Iris82 schreef:
LHO schreef:

Ligt eraan over welke ziekte je het hebt. Jij slaat een groep 'kritische prikkers' over.
Het is niet allemaal zwart - wit, of wel of niet prikken. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld de combinatievaccins los geven, of bepaalde vaccins (DKTP) en bepaalde niet (bijvoorbeeld de B en R van BMR).

Die ben ik hier ook niet tegengekomen. En het probleem met deze discussie is eigenlijk dat je het hebt tegenover een (Te grote) groep mensen die op basis van valse informatie of angstgevoelens beredeneren dat hun kind mogelijk iets oploopt, en daardoor hun eigen kind én die van anderen in gevaar brengen. Ik heb vooral het idee dat een groep mensen hier geen idee heeft van wat de mazelen of polio aanrichten. Hoe vaak ik hier wel niet "het natuurlijk verloop van de ziekte doorgaan" en "de ziekte natuurlijk uitzieken" voorbij heb zien komen...

Ja, feest. Laten we niet-geënte kinderen massaal naar Pakistan sturen (daar wordt ook niet massaal geënt, en komt polio nog voor) zodat die kinderen op de 'natuurlijke manier' de ziekte doorlopen. En vervolgens, als ze het al overleven, zo verder moeten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jottem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:35

Ook als je de ziekte wel doorgemaakt hebt is dat geen garantie dat je immuun blijft. Vriendin van mij kreeg mooi als volwassene nog een keer waterpokken.
Soms blijven antilichamen niet lang genoeg in het lichaam of wordt het antigeen te laat herkend.
In het laatste geval maakt het lichaam dan geen afweer aan, wat in het geval van een vaccin hooguit jammer is, maar in het geval van een echte infectie dodelijk kan zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:36

Magrathea schreef:
@Urielle en tweebelgen: mijn moeder zei vandaag ook "Kan het niet gewoon zijn dat dokters een instrument van de Heer zijn?" Zit ook wat in. Dat God ervoor heeft gezorgd dat dokters vaccins uitvinden.
Ik ben verder niet gelovig ofzo, mijn moeder ook niet, maar elke zelf nadenkende Christen moet zich toch kunnen indenken dat dat soort dingen niet op miraculeuze wijze gebeuren.

Dat is de visie van de ene christen tegenover de andere :j Veel christenen denken idd ook volgens de gedachtengang die je moeder verwoordde. Maar niet iedereen. En dat mag ook, je mag geloven en denken wat je wilt. De vraag is alleen of de gevolgen van iemands geloof bestaansrecht hebben als deze de gezondheid van andersdenkenden in de mainstream beïnvloeden.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:39

Urielle schreef:
Magrathea schreef:

Dat is de visie van de ene christen tegenover de andere :j Veel christenen denken idd ook volgens de gedachtengang die je moeder verwoordde. Maar niet iedereen. En dat mag ook, je mag geloven en denken wat je wilt. De vraag is alleen of de gevolgen van iemands geloof bestaansrecht hebben als deze de gezondheid van andersdenkenden in de mainstream beïnvloeden.

Toen men in Staphorst overging op anonieme ipv. massa-vaccinaties, schoot het aantal gevaccineerde inwoners ineens omhoog. Als de mede-kerkgangers niet weten of je gevaccineerd bent of niet, doet de wil van god er ineens een stuk minder toe.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:42

Urielle schreef:
Magrathea schreef:

Inderdaad. Een kind kan daar namelijk niet voor kiezen... Als dat gelovige niet-geënte kind de mazelen krijgt en doogaat, probeer dan dat kind maar eens met droge ogen te vertellen dat dat de wil van God is. Ik denk niet dat dat kindje daar veel boodschap aan heeft. :n

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:45

Waarom is het in Nederland een probleem dat kinderen de bof krijgen of de mazelen? Maar is er geen haan die ernaar kraait als iemand kanker krijgt.
Waarom mag een kind niet gewoon ziek worden?
En als jouw vaccinatie zo goed werkt, maakt het niet uit dat een ander kind niet gevaccineerd wordt, jij hebt immers weerstand door je fantastische vaccin.
Deze vaccinaties zijn overigens niet op kinderen getest, want dit is niet toegestaan.
Verder bevatten vaccins een heleboel rotzooi als
kwik (maar een kwikthermometer of bloeddrukmeter mag niet meer)
formaldehyde
E621
neomycine
aluminium (gevonden in de grijze massa bij Alzheimerpatienten)
en nog meer rotzooi! Wees je bewust wat je doet als je je laat indoctrineren door RIVM en consorten en weet dat alleen de farmaceutische industrie beter wordt van al die vaccinaties (er gaan miljarden in om).

Mungbean

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:49

Zucht......,
Er zit GEEN kwik in de nederlandse vaccins!

Aluminium vind je overal, in groente en fruit maar vooral in hoge mate in Soja producten. En ja zelfs in moedermelk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:50

sanne1221 schreef:
Waarom is het in Nederland een probleem dat kinderen de bof krijgen of de mazelen? Maar is er geen haan die ernaar kraait als iemand kanker krijgt.
En als jouw vaccinatie zo goed werkt, maakt het niet uit dat een ander kind niet gevaccineerd wordt, jij hebt immers weerstand door je fantastische vaccin.
Deze vaccinaties zijn overigens niet op kinderen getest, want dit is niet toegestaan.
formaldehyde
E621
neomycine
en nog meer rotzooi! Wees je bewust wat je doet als je je laat indoctrineren door RIVM en consorten en weet dat alleen de farmaceutische industrie beter wordt van al die vaccinaties (er gaan miljarden in om).

Heb jij ook maar één post buiten de OP gelezen?

En gaan ook miljoenen om in de groenten en fruitteelt trouwens. En de fietsenindustrie. Ook maar geen groenten en fruit meer eten en nooit meer een nieuwe fiets kopen :7 ?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-04-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:50

@ Urielle, daarom zou er een wet moeten komen die verplicht om kinderen de nodige inentingen te geven.
Hierboven al vermeld, in België is een inenting tegen polio verplicht

Maand cel voor koppel dat kind niet laat inenten tegen polio

Bron: BELGA
De Hasseltse correctionele rechtbank heeft een koppel uit Nieuwerkerken tot één maand cel en 165 euro boete veroordeeld, omdat ze een van hun kinderen niet tegen polio of kinderverlamming hadden laten inenten. De gerechtskosten bedragen 440 euro.
.De 31-jarige vrouw en haar 43-jarige man hadden tussen 27 februari 2007 en 27 juni 2008 hun zoon niet laten inenten tegen polio. Ze beweerden dat ze wel in orde waren en wilden hun gelijk halen door met een document aan te tonen dat het kind ingeënt was, maar ze daagden niet meer op tijdens de rechtbankzitting. Op de eerste zitting beweerden de man en de vrouw dat ze het attest van inenting aan de wijkagent hadden meegegeven, maar dat het document zoek geraakt was.

Ze kregen nog een kans om aan te tonen dat ze het stuk hadden bijgebracht, maar blijkbaar klopte dat niet. Voor de strafbepaling hield de rechtbank rekening met het gevaar dat dergelijk misdrijf met zich meebrengt voor de gezondheid van hun zoon en voor de volksgezondheid in het algemeen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:01

sanne1221 schreef:
formaldehyde
E621
neomycine

8-) :D

Afbeelding

(Voor hen die het niet weten - E621 is een onschuldige smaakversterker welke een hartige smaak aan eten geeft).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:04

Mijn 11 maanden oude dochter is tot nu toe alleen geent voor polio, Ik zit dichtbij gebieden waar polio nog steeds voorkomt. Voor de andere ending een ben ik er nog steeds niet uitwat te doen. Nu heb Ik hier wel te maken me tenting een waar mercury in voorkomt, naast een flink dossier aluminum hydroxide, die ook in de nederlands enting zit. Tot op heden heb Ik een gezonde dochter, ze heeft eenmaal koorts gehad door haar tanden. Grappige is ook dat mijn consultatie bureau achter mijn Keuze staat om nog niet te enten en Misschien wel helemaal niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:09

@UrielleLHO (sorry, ik keek effe scheef), daar is een app voor! :D

Citaat:
Smaakversterker
Synthetisch
Het mono-natriumzout van glutaminezuur, ook bekend als MSG of ve-tsin. Vergelijkbare stoffen zijn E620-E627. Mogelijke bijwerkingen zijn stemmingswisselingen en er zijn geruchten dat het medeverantwoordelijk is voor ADD, ADHD en autisme. Kans op een verslavende werking waardoor je meer eet (remming van vol gevoel). Wetenschappelijk is hier geen bewijs van.

Oh ja, dat was dat ding...

Ghehe, Fry :D ik hou van die meme!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:11

Magrathea schreef:
@UrielleLHO (sorry, ik keek effe scheef), daar is een app voor! :D

Citaat:
Smaakversterker
Synthetisch
Het mono-natriumzout van glutaminezuur, ook bekend als MSG of ve-tsin. Vergelijkbare stoffen zijn E620-E627. Mogelijke bijwerkingen zijn stemmingswisselingen en er zijn geruchten dat het medeverantwoordelijk is voor ADD, ADHD en autisme. Kans op een verslavende werking waardoor je meer eet (remming van vol gevoel). Wetenschappelijk is hier geen bewijs van.

Oh ja, dat was dat ding...

Ghehe, Fry :D ik hou van die meme!

Wél onderzocht he. Wel onderzocht, geen bewijs voor.

Maar zo'n vaccinatie smaakt dus in elk geval hartig, weten we dat ook weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:12

Wat kwik betreft. Ik wil het liever ook niet in mijn lijf, maar eten alle mensen die tegen kwik zijn dan ook geen vis en knolgroente? Want dat is de hoofdleverancier van kwik in ons lichaam.

Magrathea

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:14

LHO, ja zoiets was het. Dat tekstje kwam in elk geval uit mijn E-nummer vrij app :D
(Is een heel leuk ding trouwens, zo ben ik erachter gekomen dat bacon-kaas-tijgernootjes volledig vegetarisch zijn :oo )

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:16

Klopt sizzle. De hoeveelheid kwik in zee gevangen vis is hoog. Vooral In de roofvis soorten. Gekweekte vis in afgesloten systemen is een stuk "veiliger". Naast het nog niet enten probeer Ik een zo gezond mogelijke gif vrij voeding aan te eten.

Edit. Naast kwik zijn er met vis nog wel meer problemen, denk maar aan de hoeveelheid plastic die in vissen zitten.
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 03-04-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:18

Zahlina schreef:
Klopt sizzle. De hoeveelheid kwik in zee gevangen vis is hoog. Vooral In de roofvis soorten. Gekweekte vis in afgesloten systemen is een stuk "veiliger". Naast het nog niet enten probeer Ik een zo gezond mogelijke gif vrij voeding aan te eten.

Wel eens gezien hoe vis in een kweekvijver gekweekt wordt? Ook niet echt gezond hoor... :n

Maar we gaan wel heel offtopic.

Ik ben benieuwd of er wat uit komt. Het lijkt me toch dat KDV's hun eigen regels mogen opstellen en mensen mogen weigeren... Net als dat ze als regel mogen stellen dat kinderen die ziek zijn niet naar de KDV mogen tot ze volledig beter zijn.