De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:26

Beb_bokt schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar het valt me op dat sommige mensen een mond vol vooroordelen hebben.
Buitenlanders dit, buitenlanders dat. Maar van Beatrix, Maxima en Alex houden we wel, en ook van de kinderen natuurlijk.
Beste mensen, ik zal jullie er even aan herinneren dat Alex nog altijd half Duits is, en Maxima is ook niet al te Nederlands :')

Waar maken we ons druk over. Ten eerste zingen we braaf dat Willem van Nassau van Duitse bloed is en ten tweede zijn de koningshuizen van Engeland, België, Luxemburg en jawel ook Nederland, van oorsprong van Duitse afkomst.

Ik ben dan ook tegen het Koningshuis, maar dat is weer een andere discussie.

geerke

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:31

wat heeft het koningshuis te maken met 10.000 marokkanen die het verzieken voor hun medemens?
En vooral hun medemarokkanen....Dat uitschot zorgt voor de slechte naam van marokkanen...niet ik of Geert Wilders.Dat doen ze toch echt zelf.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:35

Iedere vergelijking met de tweede wereld oorlog, is de grootste fout die je kunt begaan. Het valt altijd verkeerd en je maakt er geen punt mee.

Gewoon niet meer doen, ook niet uit emotie. blijf bij deze tijd en zeg je punt, maar geen vergelijking maken met de tweede wereld oorlog, heb nog nooit een goede vergelijking van dit punt gehoord en is super kansloos.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:37

geerke schreef:
wat heeft het koningshuis te maken met 10.000 marokkanen die het verzieken voor hun medemens?
En vooral hun medemarokkanen....Dat uitschot zorgt voor de slechte naam van marokkanen...niet ik of Geert Wilders.Dat doen ze toch echt zelf.

Heeft er indd helemaal niks mee te maken :+ grotendeels is echt slecht. woonde in een buurt met dit soort en was echt niet uit te houden, onze buurman wou mijn broertje van (toen) 7 met een steen op zn hoofd slaan omdat hij geluid maakte in de trappenhal!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:47

'Grotendeels is echt slecht'... en dat is niet generaliserend?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:51

Ligt er aan wat je onder slecht verstaat. 60% is onder de 23 al bekend bij de politie (als ik het goed onthouden heb van een paar pagina's terug). Dat noem ik slecht, dus dan is het grotendeels slecht volk en dan spreek je enkel over feiten.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:53

Ochja, we roepen allemaal heel graag de 2e wereld oorlog erbij,
maar als we eens zouden gaan vergelijken met ons in de tijd van koloniën?

Nee nee, Nederland heeft nooit wat fout gedaan en is nooit enige dictatuur gehad etc.
Wij hebben ons er met de tijd van vrij gevochten
en we moeten trots op zijn dat iedereen zijn eigen mening nu mag uiten en dat we mensen rechten hebben...

en we zouden er trots op moeten zijn dat we zo divers zijn,
maar we mogen er niet trots op zijn dat die diversiteit zorgt voor een slechtere samenwerking + voor 'waarden en normen in een cultuur, die botsen met onze regeltjes over mensen rechten.

Ja, ik ben voor PVV.
Ik ben voor aanpakken van de mensen die het verzieken in ons land.
Maar dan ook elk persoon aan pakken die het verziekt. Geen discriminatie op ras, maar op iemands doen.

Iedereen roept wel ' zij komen ook uit arme wijken!'
rechtvaardigt honger hebben tot het stelen van een brood bij de bakker?
rechtvaardigt geen flatscreen tv hebben tot het stelen van een tv bij de rijkere?
rechtvaardigt met broodfok je geld verdienen het stelen en vermoorden (omdat ze gesteriliseerd is) van de hond van een ander (mijn broer) ?
NEE!!!

Kap met ' ik kom van die wijk en ik kom van die cultuur, dus ik mag dat!'
NEE NIEMAND MAG DAT!

Ik houd van ieder mens op deze aardkloot! <3

maar niet als ze onrechtvaardige dingen doen of tegen principes van onze cultuur nu ingaan.
Nederland is geen 'eigen' cultuur meer maar wordt vermengt met allerlei culturen om ons heen, prima.

maar vergeet niet wat de westerse wereld allemaal heeft moeten leren door de jaren heen qua hoe met mensen omgaan etc. waar anderen landen nog flink op achter lopen.
moeten wij ons aanpassen omdat mensen uit achterlopende landen hier komen wonen? NEE

Daarbij is hoe wij onze maatschappij regelen op dit moment niet goed.
Er is extreem veel veranderd in de tevredenheid van de mensen in dit land.
steeds meer ontevredenheid is in opkomst,
en dat moet je niet kiezen voor ene behoudende partij, maar voor een partij die streeft naar grondige verandering :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:54

Het zou een deugd zijn als de Marokkaanse gemeenschap nu eindelijk eens dit probleem intern zelf ging oplossen.

De groep goede om het maar zo te zeggen is velen malen groter dan de groep verziekers maar distantiëren zich wel van hun problematiek en als de Marokkaan negatief in het Nieuws komt door uitspraken of maatregelen dan vinden ze de media wel luidkeels..

Jammer dit...want dan is alles de schuld en de verantwoording van de regering en de Nederlander die dan o zo fout is. Maar zij zijn ook onderdeel van de huidige samenleving en net zo schuldig en verantwoordelijk!

Maar de westerse en geschoolde Marokkaan hult zich dan in het Marokkaanse cultuurdenken door de andere kant op te kijken, wat je niet ziet is er niet....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:55

De cijfers die ik net ergens tegenkwam waren anders, zit alleen nu op mobiel dus kan even de link niet terughalen. Daar stond iets van de Nederlandse autochtone bevolking van 12 en ouder 1.7%, Marokkaanse bevolkingsgroep in Nederland 5.4% ofzo. Maar goed, zal kijken of ik dat vanavond nog terug kan vinden.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:56

Blue_Eyes schreef:
'Grotendeels is echt slecht'... en dat is niet generaliserend?

Nee hoor:
Nies_ schreef:
Ligt er aan wat je onder slecht verstaat. 60% is onder de 23 al bekend bij de politie (als ik het goed onthouden heb van een paar pagina's terug). Dat noem ik slecht, dus dan is het grotendeels slecht volk en dan spreek je enkel over feiten.

En zelfs 80% is bezig met criminaliteit. echt ongelofelijk dat we dit toelaten in ons land, ik walg ervan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:58

Zie mijn antwoord hierboven. Ik denk dat de cijfers wat anders liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:13

In dit land, Crime does pay! Dat is wat er aan de hand is, we zijn daar allemaal schuldig aan.......

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:15

Gevonden.

Citaat:
Zoals bekend neemt de criminaliteit met de leeftijd eerst toe, daarna af. Van de Marokkaanse minderjarigen werd in 2009 8,8 procent verdacht, van de jong-volwassenen 10,4 procent en van de 25 tot 45-jarigen 4,1 procent.

In vergelijking met de totale bevolking van 12 jaar en ouder komen onder de Marokkaans-Nederlandse bevolking vermogensdelicten, drugsdelicten, geweldsdelicten en openbare orde delicten relatief veel voor.

Marokkaanse Nederlanders worden ten opzichte van de totale bevolking bijna vier keer zo vaak verdacht van vermogensdelicten en ruim drie keer zo vaak verdacht van geweldsdelicten, drugsdelicten en openbare orde delicten. Verkeersdelicten komen onder Marokkaanse Nederlanders relatief weinig voor. Ten opzichte van de totale bevolking worden Marokkaanse Nederlanders hiervan 1,7 keer zo vaak verdacht.

En een aantal cijfers uit een tabel van het CBS:
Totaal aantal verdachten van een misdrijf in 2012: 243 530. Autochtoon: 128 890, allochtoon: 113 140, waarvan 71 840 niet-westers.
Let wel: verdachten zijn nog niet hetzelfde als veroordeelden en ja, ook bij de politie hebben ze last van vooroordelen.

Een interessante leestekst staat op de pagina's 174-180 uit deze tekst, het jaarrapport integratie 2012 (2013 is nog niet beschikbaar).
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-03-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:17

Maar een Marokkaan met een nederlandse nationaliteit is een autochtoon..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:20

In dit rapport ging het over de afkomst, dus ik ga ervan uit dat dat is meegenomen in de berekening.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:23

Laatst bijgewerkt door Alexandra_ op 15-03-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:25

Pim Fortuyn niet nee? Volkert van der Graaf - ja, klinkt heul Marokkaans inderdaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:26

weet je hoe vaak mensen zeggen "het was maar wachten tot Pim fortuyn door een allochtoon werd vermoord"...

ja kan je heel lang op wachten, was namelijk een oerhollandse vent :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:27

Neenee, wacht, ze heeft gelijk - Volkerts moeder was een Engelse, dus hij was is een allochtoon! :=
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-03-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:29

Alexandra_ schreef:
Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)

80% is echt niet een logisch getal hoor :') Je hebt het hier over ALLOCHTONEN. Allochtonen zijn mensen waarvan minstens 1 van de ouders uit het buitenland komt (Dus daar is geboren) of zelf in het buitenland is geboren. Allochtonen zijn Turken, Marokkanen, Belgen, Engelse, Polen, Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Chinezen, Italianen en ga zo maar even door. En jij zegt dat daar MINSTENS 80% van in aanraking is gekomen met de politie?

Lekker realistisch :') Mensen hebben echt géén enkel benul.

Betreft Nederlanders en criminaliteit, Nederlanders worden gewoon niet gepakt :') Het schijnt dat Marokkanen veelplegers zijn. Dat houd in dat ze kruimeldieven zijn en dus voor meerdere verschillende delicten worden opgepakt. Autochtonen zijn beter in het doen van 1 grote misdaad. Heb dit ooit ergens gelezen :) Genoeg Nederlanders die moorden of verkrachten ofzo hoor :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 15-03-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:30

Oké goed, maar uit wélke naam werd dit gedaan? Omdat hij zijn mening gaf over wat er gebeurde in NL, en was deze meneer niet ingehuurd ofzo? heb me daar niet helemaal in verdiept.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:31

lifaya schreef:
Alexandra_ schreef:
Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)

80% is echt niet een logisch getal hoor :') Je hebt het hier over ALLOCHTONEN. Allochtonen zijn mensen waarvan minstens 1 van de ouders uit het buitenland komt (Dus daar is geboren) of zelf in het buitenland is geboren. Allochtonen zijn Turken, Marokkanen, Belgen, Engelse, Polen, Amerikanen, Portugezen, Spanjaarden, Chinezen, Italianen en ga zo maar even door. En jij zegt dat daar MINSTENS 80% van in aanraking is gekomen met de politie?

Lekker realistisch :') Mensen hebben echt géén enkel benul.

80% van de marokkanen, ben het aan het zoeken, heb het ergens gelezen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:31

Wilders zegt wat hij denkt, heeft hij altijd natuurlijk al gedaan, maar is nu weer een goede verkiezings-stunt. Maar het speelt natuurlijk dan voor hem, maar ook zeker tegen hem.
Hij schudt de boel weer even wakker, goed toch.
Want o, wat mis ik Pim Fortuyn, de man die de politiek weer interessant maakte.
Wilders probeert hetzelfde te doen, maar dit valt zeker niet altijd in goede aarde.
Ik blijf er bij dat heel veel politici hetzelfde denken, maar het voor zich houden.
Misschien laf, maar wel verstandiger als je leven je lief is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:32

off topic: lange leve de cookies: Stem VVD onder aan dit topic :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:32

Citaat:
De dader werd even later enkele straten verderop, na onder meer door Smolders te zijn achtervolgd, door twee agenten gearresteerd. De aangehouden man werd door de politie geïdentificeerd als Volkert van der Graaf, een Nederlander van toen 32 jaar, woonachtig in Harderwijk. Hij had ten tijde van de moord geen strafblad en was werkzaam voor de milieubeschermingsorganisatie Vereniging Milieu-Offensief. Hij hield zich in die tijd met enig succes bezig met juridische procesvoering tegen milieu-overtredingen door met name boeren en tegen dierenmishandeling. Ook controleerde hij vaak eigenhandig of veehouders en boeren de vereiste milieuvergunningen hadden. Als motief voor de moord verklaarde Van der Graaf dat hij Pim Fortuyn zag als een gevaar voor de zwakkeren in de maatschappij.

Uit welke naam? Uit die van Volkert van der G. dus. Nee, hij was niet ingehuurd.

Citaat van Wikipedia, bronnen onderaan gecheckt.

Edit: bron toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-03-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt