Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:30

Malaysia is 1 van de meer betrouwbare luchtvaartmaatschappijen, ik neem daarom aan dat de schade wel mee zou vallen. Tis geen Onur Air...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:09

Op nu.nl staat nu dat het vliegtuig mogelijk uitgeweken is, enkele 100erden kilometers buiten de route. Een nog groter zoekgebied...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:11

Als een vliegtuig van de radar verdwijnt kan die dan niet meer gewoon doorvliegen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:18

Een vliegtuig kan alleen zomaar van de radar verdwijnen door onder het radarveld te komen. Dat is een bepaalde kmhoogte in de lucht. Dat is erg laag trouwens en dan zou het door boten in de buurt ongetwijfeld gezien moeten zijn. (als ze daar bijv. een aantal km zouden vliegen)

Vliegtuigen horen een bepaalde route te volgen waar wel wat beweging in mogelijk is. Echter zonder overleg honderden km afwijken is, dacht ik, zonder overleg niet oké. Er behoort altijd contact te zijn met de dichtsbijzijnde vliegtoren. (met hier en daar een uitzondering in erg verlaten gebied)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:24

Klopt Sammie door veel te laag te vliegen [óf veel te hoog] kunnen ze van de radar verdwijnen.
Ook als ze té ver van hun route afwijken verdwijnen ze van de radar.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:28

Ik las ergens (dacht VK of Nos.nl, even vergeten) dat het zoekgebied zo groot is als Nederland...lijkt me dat dat nu toch wel 'bestreken' is? Maar ze gaan nu ook op land zoeken, maar daar zou veel sneller iets gezien moeten worden lijkt me puur en alleen omdat er mensen wonen die of iets zouden kunnen vinden of gezien zouden kunnen hebben.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:35

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:37

Mocht dat ding de zee in zijn gedoken.. dan kunnen ze dat toch zien?

Ben benieuwd waar het vleigtuig zich uiteindelijk bevind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:57

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:58

Sammie schreef:
Een vliegtuig kan alleen zomaar van de radar verdwijnen door onder het radarveld te komen. Dat is een bepaalde kmhoogte in de lucht. Dat is erg laag trouwens en dan zou het door boten in de buurt ongetwijfeld gezien moeten zijn. (als ze daar bijv. een aantal km zouden vliegen)

Vliegtuigen horen een bepaalde route te volgen waar wel wat beweging in mogelijk is. Echter zonder overleg honderden km afwijken is, dacht ik, zonder overleg niet oké. Er behoort altijd contact te zijn met de dichtsbijzijnde vliegtoren. (met hier en daar een uitzondering in erg verlaten gebied)

ik las net ergens dat de militaire radar ze misschien gespot heeft flink wat kms terug. 2 verschillende ooggetuigen hebben aangegeven het vliegtuig laag over te hebben zien vliegen. Verklaart dan het radar verhaal misschien wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:00

Dan heeft hij dus veel te laag gevlogen, als het klopt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:03

Winged schreef:
Malaysia is 1 van de meer betrouwbare luchtvaartmaatschappijen, ik neem daarom aan dat de schade wel mee zou vallen. Tis geen Onur Air...

Ik zou zo, weer, in een toestel van Malaysia stappen hoor :j Liever dan een toestel van bijv. KLM maar dat ligt meer aan de service dan aan de betrouwbaarheid :D

Straat van Malakka is een drukke vaarroute, je zou zeggen dat het daar wel opgevallen was als het daar in zee is gestort.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:03

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:05

Best een eng idee dat een heel vliegtuig zo kan verdwijnen. Maar verdwijnen gaat soms best makkelijk. Een paar maand (?) geleden was er een man onwel geworden in de auto en van de snelweg af gereden. Mensen hadden het zien gebeuren, maar hij werd pas na een paar dagen gevonden omdat de auto toch ergens anders stond dan ze dachten.... Raar dat dat soort dingen kunnen gebeuren, maar blijkbaar kan het.

Een vliegtuig is dan wel vele malen groter, maar het zoekgebied is ook enorm groot natuurlijk...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:10

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat het vliegtuig bijvoorbeeld compleet van koers afgeweken was en daarnaast dus ook heel laag vloog (wat wellicht de piloten niet door hadden) en dat er daardoor op een bepaald moment dus wel telefoonverbinding was bij de inzittenden (die overigens niets doorhadden)?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:16

Ahum, ik weet uit 1e hand werkervaring dat de toestellen van de MH niet zo altijd zo betrouwbaar zijn. Er vliegen heel wat oude kisten rond die behoorlijk vaak technisch zijn.

Maar goed, dat staat misschien los van wat er hier gebeurd is, eerst maar hopen dat hij snel gevonden wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:17

Volgens mij hebben ze telefonisch contact proberen te maken ruim nadat het toestel verdween? En op dit moment, als het vliegtuig niet is neergestort, moet het inmiddels echt ergens geland zijn want de brandstof is sinds (eer?)gisteren op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:20

ruitje schreef:
Oh my cardy.... luchtvaartexpert Benno Baksteen!

You just made my day :') :') :')

doet me denken aan de vogelgriep.... Echt serieus, een meneer HANENMAAIER kwam aan het woord _/-\o_ _/-\o_ ik lag echt helemaal plat op de grond van het lachen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:56

Kan het niet zo zijn dat die naar het verdwijnen van de radar ergens anders heen is gevolgen ?
Daar veilig geland en toen de passagiers gegijzeld hebben oid (al moet een landingsbaan natuurlijk wel mega lang zijn)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:02

Het vliegtuig is 60meter lang. Die kunnen alleen landen op bepaalde landingsbanen (3km lang stond hier al). Daarnaast vraag ik mij af of de hoogte van onder radar vliegen voldoende is om veilig te kunnen landen? Dat is echt een vraag, want ik weet het serieus niet. Je moet immers onder een bepaalde hoek landen.

Bovendien wat heb je aan gijzelaars als je je niet kenbaar maakt. Na drie dagen zou het dan misschien een idee zijn om aan te geven waarom je het vliegtuig heb gekaapt.

Ik vrees nog steeds gewoon voor een duik in de oceaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:04

Sammie schreef:
Bovendien wat heb je aan gijzelaars als je je niet kenbaar maakt. Na drie dagen zou het dan misschien een idee zijn om aan te geven waarom je het vliegtuig heb gekaapt.

Ik vrees nog steeds gewoon voor een duik in de oceaan.

Je eigen Utopia beginnen?

Ik vrees ook het laatste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:22

Kan eigenlijk ook bijna niet anders of dat hij nu diep in de zee ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:25

Het laatste zou mij ook niet verbazen..

Maar aangezien nu.nl vanmiddag een ander nieuwsbericht had, over ergens bij straat malaka (ofzoiets :+) weet ik het niet hoor.. Maar dat moet toch opvallen? En als er dan 'in de buurt' een vliegtuig vermist is, en er vloog een vliegtuig heel laag over moet dat wel opvallen toch?!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:29

Die straat van Malacca is een druk bevaarde zeestraat, dan zou je denken dat als daar wel wat opvalt als daar iets te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:30

Daarom is dat wel heel apart..

Ik kan de puzzel gewoon niet compleet maken :)
De mobieltjes, geen/bijna geen brokstuken..
Geen signaal en nu dit weer..

Kan dat van malaka geen andere zwarte doos of whatever zijn?!