Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:44

Ik had wel 100 euro gedoneerd, als ik zeker zou weten dat het daar terecht zou komen. Ik heb daar gewoon heel erg mijn twijfels over. En dat vind ik echt heel erg, die mensen hebben het zo nodig! En het geld blijft hangen.. tja waar eigenlijk? Bij de mensen die al genoeg geld hebben, en alleen maar meer willen hebben. Bah!

Magrathea

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:13

Hebben jullie de column gelezen? Youp slaat namelijk de spijker op zijn kop en jullie bevestigen dat alleen maar...

Je doet nu net alsof alles wat je doneert bij de directeuren terecht komt 8)7

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:18

Magrathea schreef:
Hebben jullie de column gelezen? Youp slaat namelijk de spijker op zijn kop en jullie bevestigen dat alleen maar...

Het is nog altijd mijn recht om te weten wat ik wel of niet doneer. Daar hebben jij en Youp geen moer over te zeggen. Bovendien vraag ik mij af hoeveel van de BN-ers die gemiddeld meer te besteden hebben, ook daadwerkelijk gedoneerd hebben? Want de gewone Nederlander kan in jullie ogen wel meer missen dan een euro, maar hoe zit dat dan met de BN-ers onder ons?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:23

xx_Horsiex schreef:
Magrathea schreef:

Het is nog altijd mijn recht om te weten wat ik wel of niet doneer. Daar hebben jij en Youp geen moer over te zeggen. Bovendien vraag ik mij af hoeveel van de BN-ers die gemiddeld meer te besteden hebben, ook daadwerkelijk gedoneerd hebben? Want de gewone Nederlander kan in jullie ogen wel meer missen dan een euro, maar hoe zit dat dan met de BN-ers onder ons?

Oh, dat is het zeker, maar ik kan dus slecht tegen de non-argumenten in de trant van 'het komt allemaal bij de directeuren terecht'. Er gaan mensen dóód daar, gewoon vanwege het gebrek aan eten, onderdak, medicijnen. En wat jij daarvoor kan missen heeft niets te maken met wat een willekeurige BN'er kan missen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:24

Magrathea schreef:
xx_Horsiex schreef:

Oh, dat is het zeker, maar ik kan dus slecht tegen de non-argumenten in de trant van 'het komt allemaal bij de directeuren terecht'. Er gaan mensen dóód daar, gewoon vanwege het gebrek aan eten, onderdak, medicijnen. En wat jij daarvoor kan missen heeft niets te maken met wat een willekeurige BN'er kan missen.

En blijkbaar kan jij in mijn portemonnee, en in mijn leven en in dat van andere kijken en beoordelen wat ik wel of niet kan missen. Dus waarom doe je daar uitspraken over?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:15

Waar Youp op doelt is dat er heel erg *\%/* wordt gedaan door BN'ers want wel zoveel miljoen euro. Als je dat terugrekent is dat helemaal niet zo heel spannend, en is het bijna genant om daar zo'n ophef over te maken. Tenminste, zo vat ik hem op. Geef wat je wilt maar doe er niet zo heel interessant over. Dat is denk ik wat hij bedoelt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:20

xx_Horsiex schreef:
Magrathea schreef:

En blijkbaar kan jij in mijn portemonnee, en in mijn leven en in dat van andere kijken en beoordelen wat ik wel of niet kan missen. Dus waarom doe je daar uitspraken over?

En blijkbaar kan jij in mijn hoofd kijken, of in elk geval in mijn mond, gezien je allerlei uitspraken daarin legt :?

Als je niets kan missen moet je niets geven.
Als je wel wat kan missen moet je het wel geven.
Als je niets kan missen hoef je dus niet met vage argumenten te gaan strooien, zeg het gewoon zoals het is.
Als je wel wat kan missen en je roept dat het allemaal bij de directeuren terecht komt vind ik je op zijn zachtst gezegd slecht geïnformeerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:52

Niemand moet iets! Het alleen een zwaktebod om het geven en de hoeveelheid te bekritiseren...de niet-gevers hoeven op die manier niet te overtuigen waarom ze niet willen geven...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:14

Magrathea schreef:
xx_Horsiex schreef:

En blijkbaar kan jij in mijn hoofd kijken, of in elk geval in mijn mond, gezien je allerlei uitspraken daarin legt :?

Als je niets kan missen moet je niets geven.
Als je wel wat kan missen moet je het wel geven.
Als je niets kan missen hoef je dus niet met vage argumenten te gaan strooien, zeg het gewoon zoals het is.
Als je wel wat kan missen en je roept dat het allemaal bij de directeuren terecht komt vind ik je op zijn zachtst gezegd slecht geïnformeerd :)

Jij hebt dit dus niet gezegd?

Magrathea schreef:
Mij maak je niet wijs dat Nederland niet meer dan 1 euro pp kan missen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:27

Da's een gemiddelde hè. Als er 10x zo weinig mensen 10 euro geven en de rest niets kom je op hetzelfde bedrag (en ik ben ervan overtuigd dat de bovenste laag van de bevolking bést iets meer dan 10 euro kan missen. Zo beter? :) )

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:50

Tijdens de inzamelingsactie voor Haïti destijds werd gesteld dat slechts 5 á 10 % echt aan hulpgoederen werd besteed.

Ok, ik snap dat transport en opslag ook betaald moeten worden, maar max 10% is me gewoon écht te gortig..
Ik doneer wel een lokaal goed doel, zodat 100% aan hulpgoederen opgaat ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:05

Magrathea schreef:
Da's een gemiddelde hè. Als er 10x zo weinig mensen 10 euro geven en de rest niets kom je op hetzelfde bedrag (en ik ben ervan overtuigd dat de bovenste laag van de bevolking bést iets meer dan 10 euro kan missen. Zo beter? :) )

Zo begrijp ik het in ieder geval beter!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:04

Russel heeft gelijk. Veel mensen willen ook niets geven, en zoeken naar een excuus. In feite ben je niemand verantwoording schuldig. Of zeg gewoon, "ik geef niets"

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:57

Het is mooi dat ze daar geholpen worden,maar bij de volgende Tyfoon heb je weer exact hetzelfde.Mensen zijn wéér alles kwijt, begin je weer opnieuw met geld vragen.
Een Tyfoon is niet makkelijk tegen te houden,maar als ze nou eens wat betere huizen zouden bouwen daar voor die mensen? daar hebben ze toch veel meer aan,dan ze een nieuw hutje te geven.
Je zag genoeg 'goede' huizen die zijn blijven staan,sommige was alleen het dak vanaf.
Elk jaar razen daar Tyfonen over het land.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:12

Ik weet dat ze in Haïti dat wel hebben gedaan.

Het is ook maar net wat je wilt doen met het geld. Wil je zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen van onderdak kunnen voorzien? Of wil je minder mensen een duurzaam huis geven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:30

Je kan wel zoveel mogelijk mensen een nieuw dak boven hun hoofd geven,maar als er weer zo'n Tyfoon komt zijn ze dat huisje weer kwijt.Ik denk ook dat die mensen,als ze mogen kiezen,ze best tijdelijk in een hutje willen zitten en dan na een tijdje een echt goed huis krijgen wat behoorlijk storm bestendig is.
Het geld is er echt wel voor,een huis bouwen kost daar lang niet zo duur als hier in Nederland.