Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:pimaude schreef:Maar zoals eerder gesteld: zou je de doodstraf KUNNEN uitvoeren, mentaal? Volgens mij weet je dan meteen of je wel echt voor of tegen bent.
Absoluut. Sluit volgens mij goed aan bij mijn mening
ingedebruijn schreef:Celiien schreef:En dat kind dan? Dat heeft dan maar pech? Net zoals een wees pech heeft dat zijn ouders aangereden zijn en overleden?
Volgens mij zijn dit echt totaal andere dingen.
In het eerste geval heeft de vader blijkbaar iets ergs gedaan en ja pech voor het kind.
Het het tweede geval heb je met een ongeval te maken..?
ingedebruijn schreef:Ik vind het prima dat je dat niet geloofd maar stel dan ook geen vragen want dat is nogal irritant.
_lies_ schreef:Klopt helemaal, zo iemand noem ik geen mens, maar een monster.
minajtje schreef:Ik vindt het behoorlijk krom om iemand die vermoordt heeft te straffen door hem te vermoorden.
Mensen die zeggen dat moordenaars/verkrachters enz dood mogen roepen dat volgens mij alleen op gevoel/uit boosheid. Een paar jaar terug deed ik dat ook hoor, zag ik een filmpje van een mishandeld paard en dan zei ik ook meteen; ze mogen hetzelfde doen met degene die dat gedaan heb.
Nu is mijn mening wat veranderd, van mij mag de doodstraf afgeschaft worden. Het blijven mensen, die vaak ziek in hun hoofd zijn. Ze moorden vaak echt niet voor de leuk. Ik zou zeggen, sluit ze hun helen leven op .. Dat is ook echt geen feestje.
_San87_ schreef:ingedebruijn schreef:Ik vind het prima dat je dat niet geloofd maar stel dan ook geen vragen want dat is nogal irritant.
Jeetje... Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Waarom neem je überhaupt nog deel aan deze discussie wanneer je allereerst al geen discussie wilt voeren en daarnaast ook nog eens zo reageert omdat ik uit pure verbazing vraag of je daadwerkelijk iemand zou kunnen vermoorden.
Overigens maakt jou dat ook het monster dat je zo veracht. Iemand vermoorden is monsterlijk verdient de doodstraf, toch?
_San87_ schreef:ingedebruijn schreef:Ik vind het prima dat je dat niet geloofd maar stel dan ook geen vragen want dat is nogal irritant.
Jeetje... Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Waarom neem je überhaupt nog deel aan deze discussie wanneer je allereerst al geen discussie wilt voeren en daarnaast ook nog eens zo reageert omdat ik uit pure verbazing vraag of je daadwerkelijk iemand zou kunnen vermoorden.
Overigens maakt jou dat ook het monster dat je zo veracht. Iemand vermoorden is monsterlijk verdient de doodstraf, toch?
minajtje schreef:_San87_ schreef:
inderdaad.
Dat kan bijna niemand .. Ik vind het nogal grof om zomaar te roepen dat je wel even iemand kunt vermoorden.
Dan ben je zelf toch niet heel veel beter?
ingedebruijn schreef:_San87_ schreef:
Nee hoor maar waarom vragen stellen om direct het antwoord weg te vatten? Ik heb trouwens niets over monsters gezegd?
_lies_ schreef:Kijk, hier komt het weer: voorstanders zijn nog slechter dan de moordenaars!
Celiien schreef:Lies heb ik overigens iets gemist, je begon zelf over god en nu wij zeggen over normen en waarden etc is t opeens een no-go?
_lies_ schreef:_San87_ schreef:Maar wie ben jij om te beslissen dat iemand geen recht meer heeft om te leven? Vind je dat niet heel extreem? En ben jij dan niet, theoretisch, net zo erg als die moordenaar die besluit dat iemand het recht niet meer heeft om te leven?
Nee vind ik niet, want ik besluit niet op een mooie dag om even een paar mensen te gaan uitmoorden, gewoon omdat ik daar zin in heb.
Plus daarbij beslis ik er niet over, want in Nederland is er geen doodstraf en dat vind ik ook prima.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, gaat het mij meer om de extreme gevallen en dan nog moeten belangen goed afgewogen worden en omstandigheden. Is dat allemaal netjes gebeurd, vind ik het prima.
Jaja, ik zal nu wel weer een heleboel reacties hierop krijgen en ik ben vast een trol en middeleeuws en dieptriest etc. maar dat vind ik eerder van de mensen die hier per sé hun mening aan anderen moeten opdringen, omdat die zo fantastisch is.
Nee, we moeten allemaal een kindermoordenaar warm in de armen sluiten, omdat god dat wil.
Volgens mij schiep god de mens niet om onschuldigen uit te moorden en nee het is geen oog om oog tand om tand want een moordenaar is niet onschuldig en degene die hem executeert zorgt alleen maar voor gerechtigheid.
Joe
Littera schreef:_lies_ schreef:Kijk, hier komt het weer: voorstanders zijn nog slechter dan de moordenaars!
Dat heet niet zwartmaken.Zwartmaken is over iemand roddelen.
Let op het woordje 'dan' en zoek daar maar eens synoniemen van op, dan zie je dat dat woord hypothetisch gebruikt kan worden. Dat is wat ik doe.
Ik zeg niet: voorstanders zijn slechter dan moordenaars!
Ik zeg: Als je iemand de doodstraf geeft, ben je slechter dan de moordenaar, want jij deed het in elk geval met voorbedachte rade.
Het zou fijn zijn als je wat beter zou lezen, dat bespaart ons wat misverstanden.
LesleyxLinn schreef:Voor veelplegers, en dan heb ik het over mensen die herhaaldelijk mensen vermoorden, verkrachten of pedofielen die hun handen niet thuis houden mag je van mij gerust de doodstraf geven. Zo kan diegene nooit meer iets aanrichten. En daarvan is echt wel zeker of ze het ook gedaan hebben..
Voor de mensen die helemaal ervoor zijn, wat vinden jullie van onderstaande?
Jouw kind wordt iets aangedaan, zwaar mishandeld, verkracht en daarna gedood of andere gruwelijke dingen en je dood degene die dit heeft gedaan. Vind je dan ook dat jij dood moet? Natuurlijk is dat niet goed, maar ik weet dat de meeste mensen dit een uitzonderlijke situatie vinden. Maar waar leg je die grens dan?
LesleyxLinn schreef:Voor veelplegers, en dan heb ik het over mensen die herhaaldelijk mensen vermoorden, verkrachten of pedofielen die hun handen niet thuis houden mag je van mij gerust de doodstraf geven. Zo kan diegene nooit meer iets aanrichten. En daarvan is echt wel zeker of ze het ook gedaan hebben..
Voor de mensen die helemaal ervoor zijn, wat vinden jullie van onderstaande?
Jouw kind wordt iets aangedaan, zwaar mishandeld, verkracht en daarna gedood of andere gruwelijke dingen en je dood degene die dit heeft gedaan. Vind je dan ook dat jij dood moet? Natuurlijk is dat niet goed, maar ik weet dat de meeste mensen dit een uitzonderlijke situatie vinden. Maar waar leg je die grens dan?