Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Dus toch die jongen, he bah, dit gun je niemand, nu niet nooit niet
vreselijke toestand en wat naar voor de vrouw/man? die hem voor het laatst heeft gesproken.
Zo wil niemand aan zn einde komen.
triest
Ontploffende stofzuiger lijkt me raar, kan me niet voorstellen dat daardoor vanalles in de hens vliegtlijkt me ook een reactie om er mee naar de gracht te rennen en hem daar in te donderen?
little_king schreef:prugelpiet schreef:Dus toch die jongen, he bah, dit gun je niemand, nu niet nooit niet
vreselijke toestand en wat naar voor de vrouw/man? die hem voor het laatst heeft gesproken.
Zo wil niemand aan zn einde komen.
triest
Ontploffende stofzuiger lijkt me raar, kan me niet voorstellen dat daardoor vanalles in de hens vliegtlijkt me ook een reactie om er mee naar de gracht te rennen en hem daar in te donderen?
Een vonkje onder een kleding rek dat je niet opmerkt kan genoeg zijn. Dan is de stofzuiger wel geblust maar alle aandacht daarop en het vonkje is ondertussen geen vonkje meer.
Gewoon als voorbeeld, weet natuurlijk ook niet hoe het gegaan is.
Telpeva schreef:Joh wat een rare reacties nu ineens...? Hadden ze de kachel/stofzuiger (who cares wat het was?) niet 'even' de gracht in kunnen mikken, hadden ze niet 'even' zelf dat brandje in de winkel kunnen blussen door er wat op te gooien of door het zelf te blussen toen het nog klein was... lekker schuldgevoel praten jullie die mensen nu aan, natuurlijk zullen die mensen van alles geprobeerd hebben, of hadden jullie het zelf soms beter gekund? dit is gewoon tragisch, als die mensen deze brand hadden kunnen voorkomen, hadden ze dat toch zeker wel gedaan... lijkt mij dan. Die mensen voelen zich nu al buitengewoon klote, zullen waarschijnlijk zelfs professionele hulp krijgen nu door het schuldgevoel wat ze hebben, ga ze ff niet nog meer de grond in trappen ajb? kan wezen dat ik even iets te fel reageer maar ik kan hier dus flink boos om worden, alsof die mensen het zichzelf niet elke minuut nu afvragen: 'had ik maar dit of dat gedaan, dan had de stad niet afgebrand en die jongen nog geleefd'
Roosch schreef:Ik vind het overdreven, maar goed. Mensen zoeken antwoorden op vragen als 'wat is er gebeurd?', 'wat is de oorzaak?' en 'hoe kon dit gebeuren?'
Ik zie nergens verwijten, alleen maar mensen die zich iets afvragen. Logisch in dit soort situaties.