Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:49

suikermeisje schreef:
Poess91 schreef:
[ Afbeelding ]
Dit is toch prachtig? Aso ziet ze er naar mijn mening niet uit :')

Aso niet nee, maar vind haar er wel goedkoop en hoerig uit zien :o

Ik vind het +:)+ R&R levensstijl. Niet mijn smaak maar wel gewoon perfect in stijl.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:51

Ik vraag eigenlijk zelfs bekende vaak niet naar hun tattoo!
Omdat ik weet dat er soms een erg persoonlijk verhaal achter kan zitten.
Het enige wat ik doe is complimenten geven als ik ze erg mooi vind en vragen door wie ze 'm hebben laten zetten.

Haha ik snap echt niet dat je dat al hoerig vind, aangezien je uit Tiel komt.
Daar loopt toch veel meer rond waarvan je denk >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:52

suikermeisje schreef:
Zit er bij jou niks tussen helemaal niet kennen en wel kennen?

Sterker nog 'HEEL goed kennen' en het antwoord is; nee, in dit geval niet.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:53

Huertecilla schreef:
suikermeisje schreef:
Zit er bij jou niks tussen helemaal niet kennen en wel kennen?

Sterker nog 'HEEL goed kennen' en het antwoord is; nee, in dit geval niet.

Haha vind ik altijd zo mooi als iemand roep "Ja die ken ik!"
Vervolgens niets over degene weten...
Weten wie het is vind ik dan mooier om te zeggen :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:06

Poess91 schreef:
Ik vraag eigenlijk zelfs bekende vaak niet naar hun tattoo!
Omdat ik weet dat er soms een erg persoonlijk verhaal achter kan zitten.
Het enige wat ik doe is complimenten geven als ik ze erg mooi vind en vragen door wie ze 'm hebben laten zetten.

Haha ik snap echt niet dat je dat al hoerig vind, aangezien je uit Tiel komt.
Daar loopt toch veel meer rond waarvan je denk >;)

Woon naast Tiel, in een dorp ;), aangezien dat nogal klein is hoeft niet iedereen te weten waar ik precies vandaan kom :)
Maar fijn dat jij aan iemands woonplaats kan zien wat diegene gewend moet zijn. En ja, daar loopt inderdaad veel erger rond, betekend toch niet dat ik dat niet hoerig vind?

Poess91

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:09

suikermeisje denk dat haar jurk gemiddeld langer is dan wat er rond loopt. Dus dan zou je denken dat je wel wat gewend ben :')...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:12

Poess91 schreef:
suikermeisje denk dat haar jurk gemiddeld langer is dan wat er rond loopt. Dus dan zou je denken dat je wel wat gewend ben :')...

Dus omdat haar jurk 2cm langer is mag ik haar er niet hoerig uit vinden zien?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:13

MirandaFuego schreef:
:D
Ik ook niet!
Er zijn echt veeeeeel mensen met een tattoo, omdat het 'in' is en niet meer alleen voor zeelui zoals vroegâh.
Veel meiden en jongens hebben op hun 18e al ergens een plaatje.

als niet eerder, ken genoeg die met 16 al 'vol' zitten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:13

Maar associaal is toch je daden en handelingen, niet hoe je eruit ziet? :') Dat vind ik wel een huge vooroordeel.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:15

vertel dat eens aan het volk;)

een tattoe maakt je, en de meeste mensen kunnen hier niet tegen en word bestempeld als asociaal of crimineel

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:17

suikermeisje schreef:
Poess91 schreef:

Dus omdat haar jurk 2cm langer is mag ik haar er niet hoerig uit vinden zien?

Overdrijven is ook een vak hahahah :')

Je mag zelf weten wat je vind, ik snap het alleen niet. Maar dat is toch niet jouw probleem?
Net zo min als dit mijn probleem zou zijn.

En inderdaad Courses daar heb je helemaal gelijk in

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:22

suikermeisje: het model is niet hoerig maar zet een bepaalde style neer met deze foto...oftewel gekleed op de shoot , een bepaalde afbeelding waarmee ze een bepaalde sfeer willen uitdragen.
Het heeft juist wel wat zo en ik vind het prachtig!

ik vind je reactie;s vrij apart als ik eerlijk mag zijn, lijken wel geen meningen meer maar afgunst :=

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:30

tattoages zijn prachtig naar mijn weten, ik word de 19de voor het eerste getattooeerd en er volgen er nog heel wat, ik wil me er ook aan gaan wagen in opleiding te gaan voor tattooeerder, ben gek op tekenen en het lijkt me prachtig mensen te kunnen voorzien van een eeuwig blijvende herinnering. het zal een hele poos duren voor ik het eindelijk kan! maar het is de moeite waard naar mijn idee^^ we zien wel waar het schip strand.

tattoo's zijn niet hoerig en mensen met korte rokjes ook niet, hoerig is intimiteit waar voor betaald wordt en ik snap echt niet hoe je dat kunt combineren met een jurkje dat typisch uit de 70's komt... dus dan mag je iedereen uit de 70's een prutsmuts noemen..... beetje discriminerend:).

als een werkgever mij later niet wilt om mijn tattooages of piercings wil ik diegene al helemaal niet als baas^^ ik ben wie ik ben en aan mij kun je dan ook zien dat ik een creatieveling ben!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:32

Verbazingwekkend hoeveel mensen op dit topic, en hoogstwaarschijnlijk ook buiten dit topic, de fantastische gave hebben om mensen te be/ver/oordelen tot asociaal en vies aan de hand van een tattoo :=

Voor deze gave sla ik mijn beurt over, ik kijk liever eerlijk naar mensen en trek dan mijn oordeel over vies en asociaal zijn en laten véél mensen ZONDER tattoo dit nou zijn ! ;)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:35

AMEN!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:37

Ik wilde eigenlijk niet reageren maar goed... Bassenqua zegt precies wat ik denk. En het verbaast me dat er zoveel mensen zijn die zich ergeren aan andermans tattoos... Verspilde moeite.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:41

Bassenqua schreef:
Verbazingwekkend hoeveel mensen op dit topic, en hoogstwaarschijnlijk ook buiten dit topic, de fantastische gave hebben om mensen te be/ver/oordelen tot asociaal en vies aan de hand van een tattoo :=

Voor deze gave sla ik mijn beurt over, ik kijk liever eerlijk naar mensen en trek dan mijn oordeel over vies en asociaal zijn en laten véél mensen ZONDER tattoo dit nou zijn ! ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik hou van tattoo's en wat ik ga op mijn lijf zetten zal vele wenkbrauwen laten rijzen maar weet je...........................daar heb ik zo een sch*t aan.
Het ontwerp heb ik nu nog de juiste artiest en als ik dan met mijn tattoo volgens anderen een aso ben...prima joh zegt meer over hun dan over mij :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:52

Ik heb nog niet het hele topic gelezen (dat ga ik zeker nog doen!) maar wilde graag alvast reageren.

Je hebt tattoos en tattoos. En mensen die een tattoo hebben met een verhaal, mensen die tattoos 'sparen' en mensen die even snel iets hebben laten zetten omdat ze dat 'cool' vinden.
Mijn nichtje heeft een tattoo die ze snel en goedkoop heeft laten zetten. Doodzonde, het hád een mooie tattoo kunnen zijn: nu is het een lelijke vlinder, bestaande uit één lijn die notabene nog scheef staat ook :').
Mijn collega heeft her en der op haar lijf losse, kleine en grotere tattoos. Er staan wat mooie tussen, maar de meesten zijn prut. Standaard kriebellettertjes en woordjes waar zijzelf bovendien niet achter staat. Het grootste deel van haar tattoos vind ze na een week al geen hol meer aan en zet ze maar gauw een nieuw goedkoop kriebelwoordje om mee te kunnen pronken.
Maarr! Je hebt ook mensen die tatoeages met trots dragen en die ook achter de woorden staan die zij hebben laten zetten. Sommigen hebben kunstwerkjes die een groter lichaamsdeel bedekken, anderen hechten hun waarde aan een kleiner kunstwerkje dat ze uitsluitend voor zichzelf gezet hebben.

Ik vind tattoos niet per definitie lelijk of nietszeggend, ik vorm mijn oordeel pas als ik de drager ook ken (kennen als in weten wie hij of zij is, 'waar' hij of zij vandaan komt, zijn of haar verhaal kennen zegmaar). Iemand kan zomaar wél heel erg veel waarde hechten aan het inimini dolfijntje dat haar bovenarm siert, wie ben ik dan om daar een oordeel over te hebben?
Ik zal alleen nooit zelf een tattoo laten zetten. Ik ken mezelf: het enige waar ik nog niet op uitgekeken ben in mijn leven zijn mijn pony en mijn vriend :'). Kortom, ik ben gewoon bang dat ik uitgekeken raak op mijn tattoo. En als ik me eraan ga irriteren, wat dan? Dus voor mij geen tattoos, maar ik kan wel heel erg genieten van andermans tattoos.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:00

Bhriseis schreef:
@ Tigra: ik zit in de juridische sector, en daar gaat men (let op: ik zeg niet 'ik') er van uit dat zichtbare tattoos niet passen bij het sluiten van grote deals. Je wordt geacht in je netste en sjiekste jurk/maatpak voor de dag te komen, zonder piercings etc. Je moet er zo professioneel en zakelijk mogelijk uitzien, en over het algemeen worden alle uiterlijke uitspattingen (om het zo te noemen; ik bedoel alles wat opvallend is) niet geaccepteerd daar.

Denk jij dat als je het je collega's zou vragen dat hun zelf het ook niet passende vinden? Dit is iets wat iemand opstelt als regel waarschijnlijk al een oudere regel maar zouden de mensen van nu daar ook nog zo overdenken? Tijden zijn inmiddels wel veranderd en we houden ons wel graag vast aan bepaalde regels maar ik vraag me werkelijk af of er nog steeds een meerderheid is die het daar mee eens zijn.
Bij mij op school zo'n 8/9 jaar terug heb ik toen een piercing laten zetten waren er meerdere op school de er al een hadden en denk 1 week nadat ik hem had was er ineens een nieuwe regel dat piercings uit moesten dit heb ik toen gedaan maar omdat het zo kort was kreeg ik de piercing slecht terug in dus gezegd dat ik hem niet meer uit zou doen. Dus toen was er de keus of pleister er over of uitdoen. Daar is veel commentaar op geweest van klanten uit(kapperschool). Die het belachelijk vonden dat vele met pleisters op liepen. Denk dat een week later de regel weer is afgeschaft.
In dit geval vond de directeur een piercing niet passend maar door commentaar van leerlingen en klanten moest hij het eigenlijk wel afschaffen.
Er is iemand die het verzonnen heeft maar ik betwijfel eigenlijk of mensen het daar wel mee eens zijn. Iedereen doet het maar omdat het zo hoort maar wat mij betreft is het wel tijd voor verandering.

Daarnaast denk ik dat er toch meer mensen met een tatoeage rondlopen dan je denkt.
Permanente make-up zie je ook vrij veel. Mensen zeggen tatoeëren op je gezicht is niets maar zijn er toch wat die wenkbrauwen of lipliner of eyeliner laten aanbrengen. Zou dat wel geaccepteerd zijn in de juridische sector?

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat niet. Ik vind dat een werknemer beoordeeld moet worden op zijn/haar vaardigheden, niet op het uiterlijk. Ik werk in de psychiatrie, daar zie je in verhouding redelijk wat kleurrijke types :D . Maar mijn man werkt in de zakelijke dienstverlening, daar mogen tatoeages niet zichtbaar zijn (men mag ook niet in spijkerbroek :D ). Men moet representatief zijn i.v.m. klantencontacten. Bij de politie geldt dit ook. Tevens zie je geen zichtbare tatoeages bij accountantskantoren/notatiskantoren, bank- en verzekeringswezen. Bij directiesecretaressen en receptionistes zie je het ook weinig. Omdat het nu zo'n hype is, verwacht ik wel, dat de vooroordelen minder zullen worden.
Mijn man was 16 toen hij zijn 1e tatoeage liet zetten en toen wij ruim 30 jaar geleden op vakantie gingen naar bijv. Griekenland, vroeg men altijd of hij zeeman was of dat hij in de bak had gezeten :D . Onze koffers werden ook altijd bij de douane leeggehaald :D . Dat soort vooroordelen zijn de afgelopen 30 jaar duidelijk verminderd. ;)

Ik denk in het geval van zakelijke dienstverlening dat je eigenlijk altijd wel iets met lange mouwen draagt en lange broek dus door de kleding is het dan al niet meer zichtbaar
Maar bij je man zou dus een getatoeëerde trouwring dus niet mogen of in ieder geval afgedekt zijn.
Persoonlijk vind ik het beetje bekrompen. En zonde dat er toch in bepaalde richtingen nog steeds niet geaccepteerd wordt. Al vraag ik me wel af of er daadwerkelijk een probleem gemaakt zal worden in de meeste gevallen zullen klanten volgens mij niet lastig doen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-07-13 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:07

Bassenqua schreef:

Een groot deel van de mensheid oordeelt op basis van uiterlijk en niet op daden. Zie het stemgedrag in zogenaamde democratieen.
Wat mij verbaast is hoe kortzichtig mensen zijn die om beperking van individuele vrijheden roepen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:10

ik weet het verschil niet tussen je iedere ochtend compleet te beschilderen met een laag make-up of een tattoo.Dat eerste word wel goedgekeurd...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:11

Ondanks 17 pagina's uitleg (en ja, ik heb ze gelezen) kan ik er nog steeds met mijn pet niet bij. Omdat er dus mensen zijn die tattoos aanstootgevend vinden, moet degene die tattoos heeft ze maar verbergen of op een onopvallende plek laten zetten. Dat is de mening die hier dus door sommigen wordt geventileerd. Beetje omgekeerde wereld... Als het je niet bevalt kijk je toch gewoon de andere kant op? Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die zich blijkbaar zo bezig houden met de medemens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:16

Tigra_ schreef:
Mensen zeggen tatoeëren op je gezicht is niets maar zijn er toch wat die wenkbrauwen of lipliner of eyeliner laten aanbrengen.

Daar is een onderwerp over geweest waarin het ronduit verbluffend was hoe mensen dit op basis van gevoelsmatig onderscheid tot fundamenteel verschillend kunnen vinden.
Ook de vergelijking met een sierraad door een gaatje in het oor versus elders gaf exact hetzelfde dus een verharding van het wonderlijke onderscheid maken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:20

Waarop zou ik afgunstig moeten zijn?
Als het om die persoon gaat waar ik het over had, vreemdgaan, onder andermans naam nogal vertrouwelijke dingen vragen vind ik behoorlijk aso en maakt voor mij een persoon wel asociaal, om de dingen die ze doet. Die tattoo, moet iemand lekker zelf weten, maar hoef het toch niet mooi te vinden.
En ik mag dat model toch dat uit vinden stralen? Blijkbaar niet mijn stijl, ik krijg er geen lekker gevoel bij, leven en laten leven?

Ben ook niet iemand die z'n hoofd van onder tot boven met alles ondersmeert iedere ochtend trouwens :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:23

geerke schreef:
ik weet het verschil niet tussen je iedere ochtend compleet te beschilderen met een laag make-up of een tattoo.Dat eerste word wel goedgekeurd...

En terecht, dat maak je toch ook zelf uit :+