Batlow schreef:Ik weet waarom ze verplaatst en verbrand worden. Ik heb ook niet in mijn bericht gezegd dat ik het niet snap. Ik snap allemaal waarom, maar die redenen zijn niet genoeg voor mij om dit goed te keuren... Dan mag dit bij de paarden ook gebeuren, en dat keur ik ook niet goed...
Wij halen vlees speciaal bij iemand wat 100% bio is. Dus niet bij de albertheijn. Het is erg duur vlees, maar dat hebben we er voor over.
Je hebt het idd niet letterlijk gezegd, echter wanneer je het zo stelt denk ik dat je het nog niet direct snapt.
Ik ben zelf ook niet voor staartjes branden. en wanneer je een gesloten bedrijf hebt is het in mijn ogen ook niet nodig, Omdat je dan zelf de ventilatie en hokken zo kan indelen dat er geen staartbijten voorkomt. echter meestal gaan de biggetjes na enkele weken van het bedrijf af, en komen op een ander bedrijf. waar er door de stress toch begonnen wordt met staarten bijten. Ik zelf ben dan liever van de korte pijn dan van de lange pijn. dat wil zeggen liever nu even staarten branden dan dat straks de staarten gebeten worden met alle complicaties van dien. (ontstekingen met dood tot gevolg)
het verplaatsen is logisch als jij een merrie hebt die je gaat (laten) dekken gebeurd dit ook steeds meer op locatie dus je verplaatst je merrie ook. dan komthet weer drachtig thuis. waarna je meestal besluit om je merrie in een grotere box te zetten voor het veulenen? dus eigenlijk gaat dit de zelfde weg als met de varkens. alleen een varken draagt maar 3 mnd en 3 week en een merrie heel wat langer... dus bij een varken verplaatsen ze meer.
En daarbij vind ik het echt heel goed dat je nadenkt over waar je vlees vandaan komt echt TOP! want deze boer krijgt nu goed geld voor een eerlijk product.
Echter is biologisch niet altijd beter dan bio-industrie. Al laat de dierenrechten organisaties je dat wel geloven.
Want ook daar kan en zal regelmatig gesjoemeld worden.
een dier heeft het goed daar waar de boer een hart voor dieren heeft! En dat kan op elke bedrijfsvoering!