2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:14

Misschien denk ik te ver door, maar kunnen ze kijken of die vader ergens geflitst is? Zo nee, neem de gemiddelde snelheid van de traject die hij heeft kunnen rijden, tel er een aantal kilometer bij op en bepaal zo het zoekgebied. Wateren, bossen alles!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:17

eclair98 schreef:
Misschien denk ik te ver door, maar kunnen ze kijken of die vader ergens geflitst is? Zo nee, neem de gemiddelde snelheid van de traject die hij heeft kunnen rijden, tel er een aantal kilometer bij op en bepaal zo het zoekgebied. Wateren, bossen alles!

Ik zie meerder Bokkers zeggen dat er toch ook in Rhenen gezocht gaat worden, dit heb ik volgens mij ook gelezen!
Verder vind ik dat van jou ook een erg slim plan! Hij moet ergens geweest zijn en ik denk dat hij na het tanken de kinderen ergens heeft gebracht wat hem +/- anderhalf uur gekost heeft en toen richting het Doornse Gat is gegaan.

Is er inmiddels al meer bekend over de afscheidsbrief die volgens de telegraaf gevonden zou zijn? De politie wilde dit gisteren nog niet bevestigen maar ik heb er vandaag niets meer over gehoord.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:20

De auto is toch ook gevonden? Ze weten voor hoeveel liter er getankt is, dan weten ze ook het verbruik tot aan het vinden. Neem aan dat er ook naar sporen is gezocht in de auto? Kan daar helaas niets over vinden, of daar iets over vrijgegeven is?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:26

Ik zag gisteren dan op telegraaf.nl dat bronnen hadden vermeld dat er een concrete afscheidsbrief gevonden was maar de politie dit niet zou vermelden. Mocht dit waar zijn dan denk ik dat we daar al iets van gehoord zouden hebben..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:27

Nee, heb ik ook niks meer over gelezen..moet wel zeggen, heb me beperkt tot nu.nl inmiddels..weet de andere blog niet, want die schijnt het meest up to date zijn?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:28

Op RTV Utrecht is daar om 7 uur wel iets over gezegd. Weet het niet letterlijk meer, maar het was zoiets als: of er een afscheidsbrief is gevonden kan ik niet zeggen in kader van het onderzoek. Maar mocht er een brief gevonden zijn dan staat daarin niets vermeld over de verblijfplaats van de jongens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:29

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:31

Enorm bedankt VivalaVida..telegraaf etc lees ik met dit soort zaken eigenlijk nooit nl..geloofwaardigheid is soms ver te zoeken..dus een betrouwbare bron was welkom ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:39

Asje :)

Het bos bij rhenen ligt niet direct op de route die hij genomen heeft (je komt door het centrum van rhenen, niet langs het bos) maar in die anderhalf uur zou hij makkelijk daarheen kunnen zij geweest. Dat bos loopt van rhenen-elst-amerongen-leersum en is echt enorm groot. Te paard doe je er wel een uur of 4 over om van rhenen naar leersum te komen denk ik.
Als je dat allemaal moet doorzoeken.. Je weet natuurlijk ook niet of hij een eind van de auto is weggegaan dan.

Wat ik er mee wil zeggen: alles is mogelijk.. Hoop echt dat er nog meer tips komen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:41

Ja, echt de bossen hier in de omgeving zijn huge. :')

Hopelijk komen er snel meer aanwijzingen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:43

waar ik ( en denk ik meer mensen neit aan gedacht hebben )
is dat ALS ze buiten rondliepen,
dan liepen ze gisteren in die onweer/regenbui rond, hopelijk hebben ze op tijd onderdak gevonden dan!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:50

Die lopen echt niet meer buiten rond. Jongens zaten bij de scouting en waren al oud genoeg om zelfstandig de weg te vinden. De enige hoop die er nog is is dat hij ze heeft ondergebracht bij een kennis, die om wat voor reden dan ook het nieuws niet volgt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:51

Nee ik denk inderdaad dat ze niet meer buiten rond lopen, misschien zitten ze wel gewoon ergens opgesloten..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:53

Toeristenseizoen is ook weer volop begonnen..maarja, als ik de bossen bij ons bekijk..jekunt er uren rondlopen, zonder ook maar iemand tegen te komen..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:57

Ik neem aan dat als je 9 bent je wel begrijpt dat je op zoek moet gaan naar mensen, na ongeveer 4 dagen zul je vast wel één iemand zijn tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:58

Als er zoveel tijd tussen beek-rijnbrug zit dan zijn ze daarvoor dus al 'weggeraakt'. Dus zoeken in rhenen zou niet eens logisch zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:00

Nou, als ze daar nog in de auto zaten wel. :o Maar dat denk ik niet, anders zou er niet zo'n lange tijd tussen zitten..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:00

Anoeska27 schreef:
Die lopen echt niet meer buiten rond. Jongens zaten bij de scouting en waren al oud genoeg om zelfstandig de weg te vinden. De enige hoop die er nog is is dat hij ze heeft ondergebracht bij een kennis, die om wat voor reden dan ook het nieuws niet volgt.

Of geloofwaardiger: is opgeled niets te zeggen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:03

F_Orumster schreef:
Anoeska27 schreef:

Of geloofwaardiger: is opgeled niets te zeggen.

Opgelegd door iemand die inmiddels overleden is? Wat zou die dan nog kunnen doen?

Amy77

Dat lijkt me wel ja..maar de bossen in bv belgie zijn niet 'maar 6900 hectare' zoals hier..
Maar er blijft maar een tijdsbestek van anderhalf uur over ALS de jongens NIET meer nabij Rhenen in de auto zaten.. En in die anderhalf uur drop je ze niet middenin een groot bos, donker, ook weer zelf terug moeten lopen, opgesloten, gedrogeerd of wat dan ook. Dat lukt niet in die korte tijd.

Eunomia

Dat lijkt mij ook eerder. Als de jongens ergens zijn waar degene waar ze zijn ervan weet, dan heeft die persoon de opdracht gekregen om niets te zeggen naar mijn idee. Het lijkt mij namelijk niet dat dit nieuws zomaar aan je voorbij gaat ..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:06

_Cowgirl schreef:
Dat lijkt mij ook eerder. Als de jongens ergens zijn waar degene waar ze zijn ervan weet, dan heeft die persoon de opdracht gekregen om niets te zeggen naar mijn idee. Het lijkt mij namelijk niet dat dit nieuws zomaar aan je voorbij gaat ..

Inderdaad... ik koester rote hoop voor deze optie, maar ben bang voor wat anders.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:06

_Cowgirl schreef:
Ik neem aan dat als je 9 bent je wel begrijpt dat je op zoek moet gaan naar mensen, na ongeveer 4 dagen zul je vast wel één iemand zijn tegengekomen.

Er was ooit een vrouw in Spanje die dat ook niet deed.
Hoop is altijd beter dan wanhoop.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:26

Amy77 schreef:
Toeristenseizoen is ook weer volop begonnen..maarja, als ik de bossen bij ons bekijk..jekunt er uren rondlopen, zonder ook maar iemand tegen te komen..

Er zijn plaatsen in Nederland waar nagenoeg nooit iemand komt. In 1986 bij de zoektocht naar cheryl Moriën uit IJmuiden heeft men in het duingebied een stoffelijk overschot hangend in een boom gevonden van een persoon die al anderhalf jaar vermist was.