Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.
sloffiee schreef:indd dutroux... als zijn moeder al zegt van hij gaat het weer doen moet hij gewoon niet meer loskomen..
Anoniem schreef:Ik ben van mening dat mensen die een ander mens/kind sexueel hebben misbruikt en op brute wijze hebben vermoord het recht niet meer hebben om ooit nog een normaal en leuk leven te leiden. Dat recht hebben ze m.i. opgegeven op het moment dat ze zoiets walgelijks deden. Daar is geen passende straf voor te bedenken want 20 jaar zitten in een gevangenis hier in NL is een lachertje... vooral als zo iemand dan ook nog "recht" heeft op seks met een prostituee of partner (ze zouden hem zijn hele zaakje eraf moeten snijden en laten plassen via een catheter ofzo).
En de doodstraf is te easy... dan komt hij er veel te makkelijk vanaf.
Lente schreef:Maar dat laatste is van rechtswege geen optie. Iemand die in Nederland is berecht, waarbij het misdrijf in Nederland heeft plaatsgevonden en wie de Nederlandse nationaliteit heeft zit hoe dan ook zijn straf in Nederland uit.
Heeft het zin om iemand hetzelfde te laten doormaken dagelijks? Krijgt het slachtoffer daar zijn leven mee terug? Nee.Hebben wij het recht om hetzelfde te (laten) terugdoen? Nee. Zou makkelijk zijn...
Vanuit een menselijk oogpunt snap ik het 'pek en veren' gevoel wel, maar als ik vanuit een hulpverleners kant kijk... Het heeft geen zin. En de meeste daders hebben al een hel meegemaakt voor ze tot hun daad overgaan.
sloffiee schreef:Anoniem schreef:Ik ben van mening dat mensen die een ander mens/kind sexueel hebben misbruikt en op brute wijze hebben vermoord het recht niet meer hebben om ooit nog een normaal en leuk leven te leiden. Dat recht hebben ze m.i. opgegeven op het moment dat ze zoiets walgelijks deden. Daar is geen passende straf voor te bedenken want 20 jaar zitten in een gevangenis hier in NL is een lachertje... vooral als zo iemand dan ook nog "recht" heeft op seks met een prostituee of partner (ze zouden hem zijn hele zaakje eraf moeten snijden en laten plassen via een catheter ofzo).
En de doodstraf is te easy... dan komt hij er veel te makkelijk vanaf.
Daar heb je inderdaad gelijk in
maar niet zoals ik hier melde dat ze Geld krijgen om Shag of sigaretten te kunnen kopen en een lekkers te mogen uitkiezen en hun eigen boodschappen.. het is net een hotel.. zo kun je het bekijken.
Diegene die zoiets hebben gedaan Met kinderen.. Gewoon water en brood
milou123 schreef:geerke schreef:deskundigen zijn ook vaak van mening dat kinderen weer thuis geplaatst kunnen worden en TBS'rs op verlof kunnen.....
En gelukkig hebben ze het ook heel vaak goed.
Maar dat wordt voor de handigheid vaak vergeten.
Kaja schreef:Die "deskundige" neem ik ook maar met een korrel zout.
Jasper S. is volgens de "deskundigen"een pathologisch leugenaar, heeft gebrek aan berouw, grensoverschrijdend seksueel gedrag, egocentrisch en bovengemiddeld intelligent. Maar hij heeft geen stoornis?!
Nogmaals opsluiten en nooit meer loslaten. De wereld is beter af zonder hem.
Kaja schreef:Die "deskundige" neem ik ook maar met een korrel zout.
Jasper S. is volgens de "deskundigen"een pathologisch leugenaar, heeft gebrek aan berouw, grensoverschrijdend seksueel gedrag, egocentrisch en bovengemiddeld intelligent. Maar hij heeft geen stoornis?!
Nogmaals opsluiten en nooit meer loslaten. De wereld is beter af zonder hem.
milou123 schreef:geerke schreef:deskundigen zijn ook vaak van mening dat kinderen weer thuis geplaatst kunnen worden en TBS'rs op verlof kunnen.....
En gelukkig hebben ze het ook heel vaak goed.
Maar dat wordt voor de handigheid vaak vergeten.
geerke schreef:nee dat vergeet ik niet,maar die aantal keren dat ze het fout inschatten is het vaak met fatale afloop.
De gevangenissen in Nederland zijn prima....thailand of Peru...daar is het super!
Anoniem schreef:We worden er ook niet beter van dat we zoveel belasting moeten betalen om moordenaars hun dure gevangenisverblijf te betalen (want dat kleine beetje werk dat ze daar misschien doen is lang niet voldoende om dit te vergoeden), en ook hun dure therapieën en alle salarissen van de vele hulpverleners moeten vergoeden.... en waarvoor.... zodat zij later weer een fijn en vrij leven kunnen en mogen leven??
Iets waar ze totaal geen recht meer op zouden mogen hebben na wat ze een ander hebben aangedaan!!
Worden we er beter van als we als goede burgers ons eerst uit de naad hebben mogen werken voor de door hulpverleners tot slachtoffer gemaakte moordenaars, we dan ook nog moeten accepteren dat zo iemand zogenaamd "genezen" weer terug geplaatst wordt en misschien wel 2 straten van jouw huis weer zijn leven op gaat pakken terwijl hij dagelijks in aanraking zal kunnen komen met jouw tienerdochter??
Ik bedank daarvoor.
Iemand vermoorden is ook onmenselijk!