Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:36

TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:37

ik vind dat er voor somige gevallen wel de doodstraf weer mag worden ingevoerd net zoals america :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:38

Babsiej schreef:
TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.

en dan dus het risico maar nemen?Het zal je kind maar wezen :7
Doodstraf ben ik ook voor....Dutroux mag de spits afbijten ;)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:39

indd dutroux... als zijn moeder al zegt van hij gaat het weer doen moet hij gewoon niet meer loskomen..

als ik de verhalen hoor van mijn vriend(die werkt in gevangenis) wat voor leven ze daar hebben... het lijkt net een hotel..
ze krijgen geld en lekkere dingen etc.. en wie betaald het allemaal... wij :j
Laatst bijgewerkt door sloffiee op 30-03-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:40

sloffiee schreef:
indd dutroux... als zijn moeder al zegt van hij gaat het weer doen moet hij gewoon niet meer loskomen..

Zijn moeder is ook geen deskundige....

En ja er is risico met een TBSer maar dat risico is er ook met heel veel mensen die loslopen... Het doel van TBS is ze weer " normaal " terug te krijgen in de maatschappij.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:57

geerke schreef:
deskundigen zijn ook vaak van mening dat kinderen weer thuis geplaatst kunnen worden en TBS'rs op verlof kunnen.....

En gelukkig hebben ze het ook heel vaak goed.
Maar dat wordt voor de handigheid vaak vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:05

Ik ben van mening dat mensen die een ander mens/kind sexueel hebben misbruikt en op brute wijze hebben vermoord het recht niet meer hebben om ooit nog een normaal en leuk leven te leiden. Dat recht hebben ze m.i. opgegeven op het moment dat ze zoiets walgelijks deden. Daar is geen passende straf voor te bedenken want 20 jaar zitten in een gevangenis hier in NL is een lachertje... vooral als zo iemand dan ook nog "recht" heeft op seks met een prostituee of partner (ze zouden hem zijn hele zaakje eraf moeten snijden en laten plassen via een catheter ofzo).
En de doodstraf is te easy... dan komt hij er veel te makkelijk vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:06

Dus wat is dan jouw voorstel Repelsteel?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:09

Anoniem schreef:
Ik ben van mening dat mensen die een ander mens/kind sexueel hebben misbruikt en op brute wijze hebben vermoord het recht niet meer hebben om ooit nog een normaal en leuk leven te leiden. Dat recht hebben ze m.i. opgegeven op het moment dat ze zoiets walgelijks deden. Daar is geen passende straf voor te bedenken want 20 jaar zitten in een gevangenis hier in NL is een lachertje... vooral als zo iemand dan ook nog "recht" heeft op seks met een prostituee of partner (ze zouden hem zijn hele zaakje eraf moeten snijden en laten plassen via een catheter ofzo).

Daar heb je inderdaad gelijk in
maar niet zoals ik hier melde dat ze Geld krijgen om Shag of sigaretten te kunnen kopen en een lekkers te mogen uitkiezen en hun eigen boodschappen.. het is net een hotel.. zo kun je het bekijken.
Diegene die zoiets hebben gedaan Met kinderen.. Gewoon water en brood ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:10

Lente, er is geen passende straf voor te bedenken zoals ik al zei.
Maar als je mij persoonlijk vraagt zou ik hem liever levenslang in een vreselijke buitenlandse gevangenis gooien waar hij dagelijks te grazen wordt genomen door mensen die sterker zijn dan hij.... dan mag hij wat mij betreft dagelijks gedeeltelijk doorstaan wat hij dat meisje aan heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:15

Maar dat laatste is van rechtswege geen optie. Iemand die in Nederland is berecht, waarbij het misdrijf in Nederland heeft plaatsgevonden en wie de Nederlandse nationaliteit heeft zit hoe dan ook zijn straf in Nederland uit.

Heeft het zin om iemand hetzelfde te laten doormaken dagelijks? Krijgt het slachtoffer daar zijn leven mee terug? Nee. :n Hebben wij het recht om hetzelfde te (laten) terugdoen? Nee. Zou makkelijk zijn...

Vanuit een menselijk oogpunt snap ik het 'pek en veren' gevoel wel, maar als ik vanuit een hulpverleners kant kijk... Het heeft geen zin. En de meeste daders hebben al een hel meegemaakt voor ze tot hun daad overgaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:25

Die "deskundige" neem ik ook maar met een korrel zout.
Jasper S. is volgens de "deskundigen"een pathologisch leugenaar, heeft gebrek aan berouw, grensoverschrijdend seksueel gedrag, egocentrisch en bovengemiddeld intelligent. Maar hij heeft geen stoornis?!

Nogmaals opsluiten en nooit meer loslaten. De wereld is beter af zonder hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:28

Dat iemand een onschuldig ander wezen (zoals een jong meisje) iets aandoet omdat hij veel meegemaakt zou hebben vind ik zo'n onzin!
Dan zou ik hele volksstammen moeten vermoorden, en dan vooral van een bepaald ras.

Ik vind dat je dat soort gevaarlijke idioten nooit meer los rond mag laten lopen. Lekker bij elkaar in 1 ruimte gooien en zo basic mogelijk onderhouden en het fijn met elkaar uit laten zoeken, zijn ze als moordzuchtige mensen mooi afgesloten en onder elkaar... kunnen ze alleen elkaar nog wat aandoen. Who cares!
Deze manier van onderhouden is goedkoper voor ons belastingbetalers dan die dure halve gevangenishotels waarin ze nu worden verzorgd.

Het hoeft ook geen zin te hebben. Moordenaars horen niet meer terug te keren in de maatschappij!
Maar daar denkt iedere hulpverlener anders over. Ik geef ook alleen maar mijn mening.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:40

Lente schreef:
Maar dat laatste is van rechtswege geen optie. Iemand die in Nederland is berecht, waarbij het misdrijf in Nederland heeft plaatsgevonden en wie de Nederlandse nationaliteit heeft zit hoe dan ook zijn straf in Nederland uit.

Heeft het zin om iemand hetzelfde te laten doormaken dagelijks? Krijgt het slachtoffer daar zijn leven mee terug? Nee. :n Hebben wij het recht om hetzelfde te (laten) terugdoen? Nee. Zou makkelijk zijn...

Vanuit een menselijk oogpunt snap ik het 'pek en veren' gevoel wel, maar als ik vanuit een hulpverleners kant kijk... Het heeft geen zin. En de meeste daders hebben al een hel meegemaakt voor ze tot hun daad overgaan.

Precies. Het heeft geen zin en niemand maar dan ook echt niemand wordt er beter van. :n

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:41

sloffiee schreef:
Anoniem schreef:

Daar heb je inderdaad gelijk in
maar niet zoals ik hier melde dat ze Geld krijgen om Shag of sigaretten te kunnen kopen en een lekkers te mogen uitkiezen en hun eigen boodschappen.. het is net een hotel.. zo kun je het bekijken.
Diegene die zoiets hebben gedaan Met kinderen.. Gewoon water en brood ;)

Een gevangenis is echt geen hotel. :n
Absoluut niet. Ik zou er binnen een week horendol zijn.

Overigens, gevangenen die veroordeeld zijn voor verkrachting/seksueel misbruik/en vooral iets met kinderen, die zijn ook onder de 'criminelen' absoluut niet geliefd. Daarom worden zij (vaak) ook apart gehouden.
Het is daar heus geen pretje hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:43

milou123 schreef:
geerke schreef:
deskundigen zijn ook vaak van mening dat kinderen weer thuis geplaatst kunnen worden en TBS'rs op verlof kunnen.....

nee dat vergeet ik niet,maar die aantal keren dat ze het fout inschatten is het vaak met fatale afloop.
De gevangenissen in Nederland zijn prima....thailand of Peru...daar is het super! :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:44

Kaja schreef:
Jasper S. is volgens de "deskundigen"een pathologisch leugenaar, heeft gebrek aan berouw, grensoverschrijdend seksueel gedrag, egocentrisch en bovengemiddeld intelligent. Maar hij heeft geen stoornis?!

nee hoor hij is volkomen normaal.... :j Je kunt toch niet van een stoornis spreken als je iemand vermoord? :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:45

Kaja schreef:

Dat is niet raar hoor. 'Patalogisch liegen' is geen stoornis in de DMS-IV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:46

Als je een stoornis hebt voldoe je aan bepaalde dingen in de DSM IV. Voldoe je daar niet aan dan heb je geen stoornis. Heb je veel raakvlakken maar pas je nergens helemaal in dan kom je vaak in een NOS.

Genoeg mensen die ze niet allemaal op een rij hebben maar geen stoornis hebben.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:48

milou123 schreef:
geerke schreef:

geerke schreef:
nee dat vergeet ik niet,maar die aantal keren dat ze het fout inschatten is het vaak met fatale afloop.
De gevangenissen in Nederland zijn prima....thailand of Peru...daar is het super! :+

Thailand of Peru is onmenselijk.
Ik ken iemand die onschuldig heeft vastgezeten in Thailand.
Hij is alles kwijt en door zijn gevangenschap heeft hij zo gigantisch veel problemen en trauma's, dat wil je niet weten.
Nee, een gevangenis zoals daar is echt onmenselijk en ik zou echt gaan emigreren als NL ooit zo'n gevangenissen gaat openen.
Goddank gaat dat nooit gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:50

We worden er ook niet beter van dat we zoveel belasting moeten betalen om moordenaars hun dure gevangenisverblijf te betalen (want dat kleine beetje werk dat ze daar misschien doen is lang niet voldoende om dit te vergoeden), en ook hun dure therapieën en alle salarissen van de vele hulpverleners moeten vergoeden.... en waarvoor.... zodat zij later weer een fijn en vrij leven kunnen en mogen leven??
Iets waar ze totaal geen recht meer op zouden mogen hebben na wat ze een ander hebben aangedaan!!
Worden we er beter van als we als goede burgers ons eerst uit de naad hebben mogen werken voor de door hulpverleners tot slachtoffer gemaakte moordenaars, we dan ook nog moeten accepteren dat zo iemand zogenaamd "genezen" weer terug geplaatst wordt en misschien wel 2 straten van jouw huis weer zijn leven op gaat pakken terwijl hij dagelijks in aanraking zal kunnen komen met jouw tienerdochter??
Ik bedank daarvoor.

Iemand vermoorden is ook onmenselijk!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:52

Ik denk dat je er wel beter van wordt.
Als je een gevangenis zoals Thailand hebt, dan krijg je echt totaal ontspoorde mensen als ze vrij komen en dan is de kans op recidieven vele malen groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:55

Moordenaars horen ook nooit meer vrij te komen! Zij hebben een ander het leven genomen... dus vrijheid zou voor hun ook nooit meer een optie mogen zijn.
Wat zijn we hier toch een stelletje watjes als het op straffen voor zedendelicten en moordzaken aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:55

Het is gewoon niet zo simpel :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:57

Anoniem schreef:
We worden er ook niet beter van dat we zoveel belasting moeten betalen om moordenaars hun dure gevangenisverblijf te betalen (want dat kleine beetje werk dat ze daar misschien doen is lang niet voldoende om dit te vergoeden), en ook hun dure therapieën en alle salarissen van de vele hulpverleners moeten vergoeden.... en waarvoor.... zodat zij later weer een fijn en vrij leven kunnen en mogen leven??
Iets waar ze totaal geen recht meer op zouden mogen hebben na wat ze een ander hebben aangedaan!!
Worden we er beter van als we als goede burgers ons eerst uit de naad hebben mogen werken voor de door hulpverleners tot slachtoffer gemaakte moordenaars, we dan ook nog moeten accepteren dat zo iemand zogenaamd "genezen" weer terug geplaatst wordt en misschien wel 2 straten van jouw huis weer zijn leven op gaat pakken terwijl hij dagelijks in aanraking zal kunnen komen met jouw tienerdochter??
Ik bedank daarvoor.

Iemand vermoorden is ook onmenselijk!

:D ik geloof dat ik het met je eens ben :j
Ik denk in geval van pedosexuelen dat je die 200 jaar TBS kunt geven....met een prijskaartje van 500 euries per dag...die genezen niet.Dat is een niet geaccepteerde sexuele geaardheid.