Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:52

Kentaro schreef:
ik snap werkelijk niets van deze wending?!? Op het nieuws van 6 uur hoor ik nog dat ze hopen dat het hoge tij hem misschien gaat helpen en nu zijn ze bezig met hem inslapen?!?!

stef, ik hoop dat je gauw een duidelijke reactie terug krijgt!!

Ik was ook heel verbaasd. Ik had verwacht dat ze nog een laatste poging zouden wagen vanavond. In ieder geval 'beter' dat ze het dier niet langer laten lijden en dat het ingeslapen wordt. Eerst waren de enige opties een granaat of het dier aan zijn lot over laten, heb ik vernomen van RTL.

Skessa_

Marianne Thieme ‏@mariannethieme
Heb net minister Kamp gesproken en dringend beroep gedaan om #bultrug nog een kans te geven tot komende springtij.

Ahhh ze is ook eindelijk wakker geworden!

Anoniem

caroline_max schreef:
Mindim; het maakt mij niet uit of het haarfimpje is of van een ander. Dat er mensen zijn die met dit weer toch komen om een dier uit zijn lijden te verlossen vindt ik al dapper genoeg. Daar hoeft niemand filmpjes van te maken, en al helemaal niet op twitter commentaar op te geven. Dat is gewoon respectloos. Dat zeaan het stuntelen zijn lijkt me niet, neem aan dat er proffesionals daar zijn die bevoegd zijn m zoiets te doen. Dat het niet zo soepel verloopt als iedereen zou wilen kan, maar dan nog zijn de tweets erg respectloos in mijn ogen.

Heb je wel eens een koe voor noodslacht zien gaan? Komen nog heel watbewegingen aan te pas van de koe, mischien is dat staartzwaaien ook wel een stuip ofzo?

En zoals stef zegt; stemmingmakerij noem je dat ook wel.

Mijn opa had een slachthuis.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:53

NeverGiveUp schreef:
Dat hoge tij kan hem dus misschien redden..?

Of lees ik nu te weinig

je leest een beetje weinig :) , het dolfinarium is nu de bultrug een spuit aan het geven ze kregen geen toestemming van minister voor nog een reddingsactie..

Jolandaa_

Helaas was Riva dan een grote uitzondering. Beest kon van zwakte niet eens meer staan, maar verzette zich duidelijk tijdens het spuiten. Paarden arts had dit ook nog nooit mee gemaakt. Kwam gewoon ondanks dat ze zo ziek was door de narcose heen.

Maargoed, we gaan nu offtopic.

Iris82

Mindim schreef:
Waarom spuiten ze dan niet overdag af. Volgens ecomare ligt het dier overdag er als dood bij. Alleen wanneer het hoog water wordt, wordt hij weer levendig. Ze hebben de hele dag de tijd gehad, dus waarom dan nu met hoog water, donker en veel wind gaan euthenaseren. Dat is dan toch een knullige beslissing van de deskundigen.

Weet niet Mindim. Kan van allerlei oorzaken hebben die we nu niet weten.
Wellicht was het juiste materiaal niet voorhanden of was de DA bezet.

Myfairytale

Ben benieuwd hoe het afloopt...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:55

Skessa_ schreef:
Marianne Thieme ‏@mariannethieme
Heb net minister Kamp gesproken en dringend beroep gedaan om #bultrug nog een kans te geven tot komende springtij.

Ahhh ze is ook eindelijk wakker geworden!

Ik dacht al: waar blijft ze toch? Maar daar is ze wel...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:55

Stef, mwah, das niet helemaal waar, sommige dieren willen gewoon echt niet dood, ook niet als je voldoende of zelfs dubbele dosis inspuit. Naar, maar waar.

Mindim, geen idee waarom ze het niet overdag hebben gedaan, maar als ik het nieuws beetje heb gevolgd is er pas na het donker toestemming gegeven voor euthanisatie, nadat het dier was opgegeven. Overdag vandaag kon dus al niet, en om nou het dier een hele nacht te laten liggen... Hmm, zou nog langer worden dan een nacht, want het is om uur of, ik dacht 2-3 vannacht weer laag, dus om 8-9 uur morgen ochtend is het weer hoog. Dan moeten ze dus wachten tot halverwege de dag morgen. Das een hele lange tijd lijden voor dit dier... Ik kan me zo voorstellen dat dat een motivatie zou kunnen zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:56

Airborn schreef:
Een paar rake klappen met de staart van een bultrug, in koud water, in het donker, met regen en flinke golven zou best wel eens tot doden kunnen leiden... (zn klap alleen al kan een nek breken, en te water raken daar in het donker, bewusteloos of met een gebroken been ofzo, dan heb je grote kans dat je niet word gevonden en verzuipt dan wel door onderkoeling dood gaat...) Dus of we dat nou moeten wensen?

Misschien kunnen ze dan dat skelet gebruiken bij Naturalis? Dan kunnen ze hem/haar naast Johannes hangen...

Skessa_

Dacht ik idd ook Jolien :=

Anoniem

Ecomare had het 4 uur geleden op twitter er nog over dat het springtij van morgen toch hoopvol kon zijn voor de bultrug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 20:57

Ilsaaaa schreef:
NeverGiveUp schreef:
Dat hoge tij kan hem dus misschien redden..?

Of lees ik nu te weinig

je leest een beetje weinig :) , het dolfinarium is nu de bultrug een spuit aan het geven ze kregen geen toestemming van minister voor nog een reddingsactie..

Dit is nog helemaal nergens bevestigd...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:57

te laat dan neem ik aan omdat ze al bezig zijn toch met afspuiten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:58

Anoniem

Airborn schreef:
Stef, mwah, das niet helemaal waar, sommige dieren willen gewoon echt niet dood, ook niet als je voldoende of zelfs dubbele dosis inspuit. Naar, maar waar.

Mindim, geen idee waarom ze het niet overdag hebben gedaan, maar als ik het nieuws beetje heb gevolgd is er pas na het donker toestemming gegeven voor euthanisatie, nadat het dier was opgegeven. Overdag vandaag kon dus al niet, en om nou het dier een hele nacht te laten liggen... Hmm, zou nog langer worden dan een nacht, want het is om uur of, ik dacht 2-3 vannacht weer laag, dus om 8-9 uur morgen ochtend is het weer hoog. Dan moeten ze dus wachten tot halverwege de dag morgen. Das een hele lange tijd lijden voor dit dier... Ik kan me zo voorstellen dat dat een motivatie zou kunnen zijn.

Zou kunnen, maar dan hadden ze misschien beter vannacht kunnen omen, ligt het dier rustiger. Ik kan me voorstellen zodra het dier water voelt het alles op alles zal zetten om weg te komen. Juist dan lijkt het me link om met je spuitje in de staart te friemelen.

caroline_max

@Mindim; Mijn Opa was soldaat, maar daar weet ik verder ook weinig van hoor :P

Het wordt wel een beetje vaag nu. Er wordt nog geroepen door o.a MT om een laatste reddingspoging terwijl Lenie net twittert dat de spuit er al in zit (inclusief bloed enz)?

Jolien87

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:59

Oké, ik ben de draad kwijt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 20:59

Is het niet verstandig om bij de feiten te blijven? Mede op Twitter ontstaat een mega geruchten stroom, waardoor iedereen maar wat gaat roepen en niemand meer weet wat er écht gaande is...

ruitje

Jolien87 schreef:
Airborn schreef:
Een paar rake klappen met de staart van een bultrug, in koud water, in het donker, met regen en flinke golven zou best wel eens tot doden kunnen leiden... (zn klap alleen al kan een nek breken, en te water raken daar in het donker, bewusteloos of met een gebroken been ofzo, dan heb je grote kans dat je niet word gevonden en verzuipt dan wel door onderkoeling dood gaat...) Dus of we dat nou moeten wensen?

Misschien kunnen ze dan dat skelet gebruiken bij Naturalis? Dan kunnen ze hem/haar naast Johannes hangen...

Echt respectloos dit, stel dat er echt een DA sterft vanacht... Ik heb zo het vermoeden dat deze klus ook niet op zijn verlanglijstje stond van dit jaar...

Anoniem

stef schreef:
Dit is nog helemaal nergens bevestigd...

Wat is niet bevestigd?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:00

Lenie is een spuit11
Ze heeft helemaal niks te maken met deze 'zaak'

Ze wilt gewoon aandacht

Jolien87

ruitje schreef:
Jolien87 schreef:

Echt respectloos dit, stel dat er echt een DA sterft vanacht... Ik heb zo het vermoeden dat deze klus ook niet op zijn verlanglijstje stond van dit jaar...

Hij/zij had ook kunnen weigeren lijkt mij

Anoniem

caroline_max schreef:
@Mindim; Mijn Opa was soldaat, maar daar weet ik verder ook weinig van hoor :P

Het wordt wel een beetje vaag nu. Er wordt nog geroepen door o.a MT om een laatste reddingspoging terwijl Lenie net twittert dat de spuit er al in zit (inclusief bloed enz)?

Wij gingen vroeger vaak op bezoek bij opa en oma, jij ook in het leger?

Anoniem

Jilletje schreef:
Lenie is een spuit11
Ze heeft helemaal niks te maken met deze 'zaak'

Ze wilt gewoon aandacht

Haha, net als jij :D