Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:05

Ann schreef:
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die na alle ophef en uitleg, nog steeds niet het punt van Koelman zijn column begrijpen...

Omdat je geen punt maakt over de rug van een overleden jongen is het geen punt meer, maar alleen een smakeloze respectloze domme actie van een narcist die nu nog steeds denkt dat ie goed bezig is, bah wat een naar ventje.
Metro heeft er nu openbaar afstand van genomen omdat ze niet anders konden, maar die man werkt nog steeds voor ze dus is niets waard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:08

Jij roept wel wat, want je zegt dit: Ik maak me ernstig zorgen over de homo-intolerantie wereldwijd (alleen al in Belgie; als homo's hand in hand lopen vorden ze uitgescholden: NOS bericht en Column )

NU kom je met een artikel waar het in zou staan.

Het gaat mij niet om het feit dát het wel of niet zo is. Je haalt 1 filmpje aan en daarvoor zegt je ik maak mij zorgen. Als je gelijk meldt volgens dit artikel zus en zo en dat vind ik zorgwekkend komt het al heel anders over. ;)
Bovendien gaat het dan nog steeds op wereldwijd niveau en dat zegt dan weer niks over micro niveau in Belgie of Nederland an sich.

Met andere woorden.. dat filmpje in Belgie is dus voor mij geen reden om mij zorgen te maken voor acceptatie in Nederland of provincie x of y.

< we dwalen wel af zo>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:13

Koelman heeft geen punt. Wat koelman doet is zoit in de wonden wrijven en dat voor een Christen! Die zou beter moeten weten als je kind net is begraven!

Vind het nog veel onkiezer om te imliceren dat Tim een homo is en om te chargeren maar gecastreerd had moeten worden voor hun koor!

Als dat humor is of op die smakeloze manier iets onder de loep wil leggen, dan snap je niet war Media in houdt als afgezand van een groep die LIEFDE predikt!

Sammie

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:21

Is Koelman christelijk?

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:21

Hoe ouderwets kun je denken? Zulke mensen zouden ze moeten sterilliseren/castreren... dat mag toch geen kinderen meer krijgen...? Dus lieve mevrouw Orban-de Haas als u dit leest... het is een doodzonde dat uw kinderen heeft mogen krijgen...

edit: oh het is dus inderdaad een hoax... maar goed zat mensen die zo denken idd! Tuurlijk vrijheid van meningsuiting moet er zijn... maar je kan ook te ver gaan...
Laatst bijgewerkt door Myrthe_x op 09-11-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 14:23

Kanelly schreef:
Er zal ongetwijfeld al veel de revue gepasseerd zijn, heb nog niet alles bijgelezen.
Oké, ik snap de ophef wel, hier komen waarschijnlijk meer emoties bij kijken omdat 'Tim' vers in ieders geheugen zit.
Maar ik vind het zo ontzettend hypocriet.
Waar was deze ophef op het moment dat Mevr. Orban haar uitspraken deed? Toen heb ik alle social media 'deel' berichtjes toch echt gemist.
Waar was deze ophef toen een politiek leider, nog niet zo lang geleden, een bevolkingsgroep met een ander geloof opzettelijk kwetste?
Nee, dát was vrijheid van meningsuiting. Dat moest kunnen in een vrij land.
En nu?

Hypocriet.

Aangezien ik dit topic heb gestart voel ik me aangesproken, maar over Wilders (je mag het beestje best bij het naampje noemen) heb ik ook zo mijn mening en vind ik ook dat die te ver gaat, en geef ik die mening ook in diverse topics.
Mevr Orban de haas had ik nog nooit van gehoord, maar daar zal op bokt ongetwijfeld ook wel een topic over geweest zijn.... dus ik snap niet waarom je dit hypocriet vind :?

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:24

Ik gun mensen die moeite hebben met homo's van harte een openlijk homosexueel kind.

Ik gun homo's daarintegen warme hartelijke ouders en een fijn leven waarin ze zichzelf kunnen zijn !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:25

Sammie schreef:
Als je gelijk meldt volgens dit artikel zus en zo en dat vind ik zorgwekkend komt het al heel anders over. ;)

Nogmaals, ik maak me zorgen. Ook omdat mijn vriend zich zorgen maakt. Ondanks alle inspanningen in Nederland om het geaccepteerd te krijgen én houden.

Ik vind het raar als homo's niet geaccepteerd worden en zelfs als 'raar' gezien worden.
Maar dat is mijn (blijkbaar beperkte) visie, ook omdat ik dit meemáák, voel, bespreek.
Ik zal volgende keer met artikelen onderbouwen wat ik bedoel, omdat niet iedereen homo's in de directe omgeving heeft om mee te bespreken, of dit zo ervaart en dit op deze manier via internet kan snappen.

stef schreef:
Mevr Orban de haas had ik nog nooit van gehoord,

Ik ook niet, maar ze is nu wel tegen wil en dank een BN'er :=
Laatst bijgewerkt door Nic op 09-11-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:25

Dat met Wilders was een heel ander geval, die sprak een hele groep fundamentalisten aan die zelf wat terug kunnen zeggen, niet een specifieke jongen die is overleden en die deed het recht in je gezicht en niet verborgen achter de naam van een ander zoals Luuk Koelman.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:31

Met alle respect, Koelman hield zich niet verborgen achter de naam van een ander, als je deze column zo hebt gelezen, heb je in mijn ogen het punt wat hij wilde maken niet begrepen.

Dat hij Tim zijn overlijden heeft gebruikt voor dat punt, vind ik zelf ook not done.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:38

maura schreef:
Miepie77 schreef:
doodsbedreigingen gaan ook te ver, maar ze zijn wel een reactie op ZIJN stuk, dus dat kan je een vorm van uitlokking noemen, niet iedereen is communicatief even sterk dus dan krijg je dit

Dit vind ik wel een interessant punt, want wat betekent het eigenlijk?
Het stuk was overduidelijk bedoeld om te provoceren en columns zijn daarvoor een geschikt en gebruikelijk instrument. Hoe op een provocatie gereageerd wordt kan enigszins worden voorspeld, dus dat sommige mensen heel erg boos werden was vast geen verrassing voor de columnist of de krant. Maar wat jij hier lijkt te zeggen is dat mensen die communicatief niet zo sterk zijn al snel met doodsbedreigingen aankomen en dat de ontvanger van die bedreigingen dat over zichzelf afroept. Had 'ie maar geen communicatief minder sterke mensen moeten provoceren. Alsof het je eigen verantwoordelijkheid is om rekening te houden met doodsbedreigingen als je een provocerend stukje publiceert, net zoals je rekening moet houden met een hap uit je broek als je een hond pest.
Ik denk dat er een groot verschil zit in gedrag waar je bij mensen rekening mee moet houden en gedrag dat je van een hond kunt verwachten. Het verschil zit 'm er in dat mensen, zeker volwassenen, zichzelf (moeten) kunnen beheersen. Een kerel die op straat een lekker wijf ziet moet z'n poten thuishouden, ongeacht de primaire reactie van z'n brein en lijf. Net zo moet iemand die witheet wordt om zo'n column de columnist op een normale manier laten weten dat hij het werkstukje niet waardeert. Als je communicatief niet zo sterk bent ga je maar iets anders doen om je af te reageren, of je doet een beetje je best om communicatief sterker te worden waardoor je wel normaal op een provocatie in kunt gaan. Maar je gaat niet als de eerste de beste Neanderthaler om je heen meppen. Als je dat toch doet ben je stout en verdien je straf, ongeacht wat er in die column staat.

Ik wou dat ik communatief net zo sterk was als jij _/-\o_ ik zou het niet beter kunnen verwoorden en ben het helemaal met je eens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:39

En ik sluit me weer bij Storrum aan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:54

er staan wel vaker provocerende stukken in de kranten en daar is op zich niets mis mee, maar er zijn grenzen en Luuk Koelman is er nu duidelijk overheen gegaan, stuk staat in een gratis krant die iedereen dus kan lezen en kan reageren, ik vind die doosverwensingen ook veels te ver gaan, maar ik snap het wel, de mensen zijn geraakt en verbolgen dat iemand zo ver durft te gaan over de rug van een ander, dit roept emotie op en als hij werkelijk zo sterk was had ie het uit eigen naam geschreven en niet via een omweg via een ander, want dat heeft ie wel gedaan, ookal staat helemaal onderaan zn eigen naam

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:04

Tycho schreef:
Ik gun mensen die moeite hebben met homo's van harte een openlijk homosexueel kind.

Ik gun homo's daarintegen warme hartelijke ouders en een fijn leven waarin ze zichzelf kunnen zijn !

En volgens mij gaan die twee niet helemaal goed samen. Dus gun je mensen die moeite met homo's hebben een homoseksueel kind, dan wens je voor dat kind eigenlijk ouders die moeite met hem hebben...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:14

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen die moeite hebben met een hsx-kind die dat ‘gegund’ moeten krijgen. Je ‘gunt’ dus beide kanten iets verschrikkelijks, de ene kant iets waar ze moeite mee hebben (en echt niet opeens gaan veranderen) en de andere een mogelijk identiteitsprobleem?

Als iemand ergens iets van vindt is prima, kan alleen maar iemand mijn mening duidelijk maken maar dat gedwing dat iedereen iets op x manier moet vinden.

Ik begrijp de strekking van de opmerkingen, maar waarom soms niet gewoon leven en laten leven. Je kan niet alles controleren, checken en dwingen. Maak je meer druk om je eigen leven en hoe jij dat ingericht wil zien dan dat van een ander. Krampachtig roepen en afdwingen dit moet je normaal vinden werkt zelden. Gewoon normaal vinden en normaal doen en zo handelen werkt veel beter. Je kan mensen niet dwingen iets ‘te vinden’. Iemand iets opleggen werkt alleen maar averechts. Sterker nog, vaak duw je ze nog in de andere richting ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:50

Stef, was niet tegen jou maar in z'n algemeenheid.
Maar heb geen tijd om uitgebreid te reageren, aan t werk....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:51

Miepie77 schreef:
Dat met Wilders was een heel ander geval, die sprak een hele groep fundamentalisten aan die zelf wat terug kunnen zeggen, niet een specifieke jongen die is overleden en die deed het recht in je gezicht en niet verborgen achter de naam van een ander zoals Luuk Koelman.

Koelman sprak Tim Ribberink niet aan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:02

Kanelly schreef:

Ik open het topic, je vind het topic hypocriet...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:02

_San87_ schreef:
Miepie77 schreef:

dit is gewoon puur een kinderachtige reactie, jij begrijpt het prima

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:10

stef schreef:
Kanelly schreef:

Ik open het topic, je vind het topic hypocriet...

Sorry voor de bemoeienis, maar dat schrijft Kanelly niet. Het woord 'topic' komt in haar post niet voor:

Kanelly schreef:
Er zal ongetwijfeld al veel de revue gepasseerd zijn, heb nog niet alles bijgelezen.
Oké, ik snap de ophef wel, hier komen waarschijnlijk meer emoties bij kijken omdat 'Tim' vers in ieders geheugen zit.
Maar ik vind het zo ontzettend hypocriet.
Waar was deze ophef op het moment dat Mevr. Orban haar uitspraken deed? Toen heb ik alle social media 'deel' berichtjes toch echt gemist.
Waar was deze ophef toen een politiek leider, nog niet zo lang geleden, een bevolkingsgroep met een ander geloof opzettelijk kwetste?
Nee, dát was vrijheid van meningsuiting. Dat moest kunnen in een vrij land.
En nu?

Hypocriet.

Zoals ik het lees slaat 'het' dat Kanelly hypocriet vind terug op 'de ophef', en dat lees ik als: de ophef in de media. Dus algemeen, niet gericht op dit topic en nog minder op TS.

Maar dit illustreert wel fantastisch dat het gemakkelijker is om je aangevallen te voelen dan om je af te vragen of je iets wel goed gelezen/begrepen hebt. Niet aanvallend bedoeld naar wie dan ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:11

Miepie77 schreef:
_San87_ schreef:

dit is gewoon puur een kinderachtige reactie, jij begrijpt het prima

Nee, ik begrijp het niet. Je vergelijkt allochtonen met Tim Ribberink. Echter heeft Koelman Tim Ribberink nooit aangesproken, wat ook nogal wiedes is, want hij is dood.

Als je een vergelijking wilt maken, doe het dan goed.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:16

Zowel het stuk van Koelman als ook de doods bedreigingen vind ik beide verwerpelijk.
De maatschappij verhard in razend snel tempo.
En ik ben van mening dat sociaal media daar een groot deel aan bij draagt.
Mensen kunnen elkaar via dit medium heerlijk ophitsen en de kop gek maken....uitschelden en zich weer "veilig" terug trekken in hun eigen hutje.
En het recht op menings vrijheid is een groot goed maar veel mensen kennen daar de grenzen niet van en vinden dat ze andere ongestoord met de meest grove uitlatingen kunnen/mogen kwetsen.
Het zou de mensheid sieren als men eerst eens even na zou denken voordat alles maar klakkeloos verzonden wordt.
Ik kan daar echt triest om worden want ook pesten via sociaal media is een groot probleem aan het worden helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:09

Sammie schreef:
Is Koelman christelijk?

Jevhebt gelijk, refereer naar de Haas

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:11

Vrijheid van meningsuiting is alleen geoorloofd als je andere er niet mee kwetst i.m.o.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet voor op respect en fatsoen voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:25

@ maura, juist :-) zo bedoel ik het.