NatasjavE schreef:Laten we met een nieuw topic maar wachten tot we wat dan nieuwe voorstel is.
Inderdaad, er is nog niets zeker!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:forse belasting verhoging...moet je ook niet blij mee zijn.
gohya schreef:geerke schreef:forse belasting verhoging...moet je ook niet blij mee zijn.
Dat is toch alleen voor de rijken en de midden inkomens?
Weet je,ik vind het het premiegeld wel waard,als je ziet hoe goed onze zorg is.
Ik bedoel,kijk eens naar andere landen.
Maar voor de armen onder ons vind ik het wél erg dat de zorg duurder word.
gohya schreef:Dat de zorg zoveel geld kost,komt omdat er ontzettend veel geld over de balk word gesmeten.
En dan vooral door de ziektekosten verzekeraars.Want,zo zeiden ze zelf,ze hoefde niet te kijken naar goedkopere geneesmiddelen,vonden ze niet nodig.Als ze bij A 100,- betalen voor medicijnen en bij B 50,- voor exact dezelfde medicijnen,dan boeide ze dat niet.Hebben ze zelf verteld op t.v. bij een programma op Ned.2.
NatasjavE schreef:Medicatie is 8% van het totale budget in de gezondheidszorg. Dus zelf bij verspilling is dat het probleem niet.(al laat de overheid ons denken dat dat wel het geval is.
In Frankrijk is het medicijnbudget veel hoger overigens. Daar worden zoveel meer medicijnen voorgeschreven. In Nederland is met heel voorzichtig in het voorschrijfgedrag(gelukkig)
NatasjavE schreef:Medicatie is 8% van het totale budget in de gezondheidszorg. Dus zelf bij verspilling is dat het probleem niet.(al laat de overheid ons denken dat dat wel het geval is.
In Frankrijk is het medicijnbudget veel hoger overigens. Daar worden zoveel meer medicijnen voorgeschreven. In Nederland is met heel voorzichtig in het voorschrijfgedrag(gelukkig)
gohya schreef:Medicatie was 1 v.b. en wat denk je van rolstoelen,trapliften,douchestoelem,enz,enz.
Dat kan vaak allemaal een 2de ronde mee,maar veel word vernietigd!
Ook het WMO is corrupt,veel geld wat voor de zorg is bedoeld,word gewoon gebruikt voor andere doeleinden.Hier in ermelo tenminste wel!Een boekhouding is makkelijk zó te doen,dat ze niet zien dat er geld ergens anders is heen gegaan.En dan nog de mensen die de boel besodemieteren,w.b.t. het WMO.
Electra63 schreef:gohya schreef:Medicatie was 1 v.b. en wat denk je van rolstoelen,trapliften,douchestoelem,enz,enz.
Dat kan vaak allemaal een 2de ronde mee,maar veel word vernietigd!
Ook het WMO is corrupt,veel geld wat voor de zorg is bedoeld,word gewoon gebruikt voor andere doeleinden.Hier in ermelo tenminste wel!Een boekhouding is makkelijk zó te doen,dat ze niet zien dat er geld ergens anders is heen gegaan.En dan nog de mensen die de boel besodemieteren,w.b.t. het WMO.
Ik vind dit nogal behoorlijke uitspraken.
Ik werk zelf in de GGZ en ik weet dat alle uitgaven (salarissen, rekeningen, bestellingen) gecontroleerd worden. Overal moeten budgetverantwoordelijken voor akkoord tekenen. Daarbij hebben wij een afdeling interne controle en natuurlijk controles door de accountants.
Ik geloof best dat er wel eens gesjoemeld wordt, maar niet zoals jij aangeeft, i.i.g. niet bij of door de instelling waar ik werk, dat is niet mogelijk.
gohya schreef:Er zijn PGB's waarover geen controle word uitgevoerd.Je vult alleen het aantal uren in en welke zorg en thats it.Niemand die controleerd of het geld wel naar de verzorgende persoon gaat en of het aantal uren idd. word gedaan.
Ik heb het hier dus niet over instellingen maar over het WMO loket bij de gemeente.En ja,ik durf dat idd. te zeggen,want ik weet dat het hier gebeurt is!Meerdere mensen weten dit,niet alleen ik.
En dan maar niet te spreken over al die tussen bureautje's die de PGB voor mensen 'regelt'.
Daar word ontzettend veel geld verdient.Het is een poosje geleden nog in het nieuws geweest,en hoor je er nu nog iets over? helemaal niets meer.
Electra63 schreef:Eigenlijk zou PGB dus beter afgeschaft kunnen worden? Als het zo fraudegevoelig is?
verootjoo schreef:Er wordt overal gesjoemeld in de zorg. Als ik alleen al op mijn eigen vakgebied kijk hoeveel mensen er een of twee keer per week worden gemasseerd of gekraakt door een fysio/manueel/chiropractor zonder dat het enige nut heeft. Of op kosten van de verzekering wekelijks trainen bij een fysio zonder daarvoor een goede indicatie hebben...
gohya schreef:@Wendy
Ik loop hier niet te klagen,ik zeg alleen maar wat ik om me heen zie.
Mijn buurman kreeg een verzorgende,die wist niet eens hoe je steunkousen moest aan doen.
Een kennis van me werkt in een zorginstelling [bij oudere] had geen enkel diploma en deed werk wat normaal een gediplomeerd iemand mag doen.Zoals mensen in en uit bed tillen,in het bad of douche,enz.
En dit melden bij de inspectie? nee ik ben geen Judas.Ook het kabinet weet van al die fraude,zij moeten dit oplossen d.m.v. controle.En ja dat kost geld,maar je haalt meer geld terug dan dat het kost.