Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:36

Kwanyin schreef:
Jis_ schreef:

Die ex inbreker moet niet alle inbrekers op 1 hoop gooien, tuurlijk zijn er wel inbrekers die aanvallen als mensen liggen te slapen in bed, dat zijn de gevallen waarbij de inbrekers bv weten dat er een kluis is in huis en ze de eigenaar nodig hebben om die aan te wijzen en open te maken.
Of de inbrekers die met een bloemetje voor de deur staan en zodra dat lieve oude vrouwtje open doen naar binnen denderen.

Of als je toevallig een inbreker hebt die knalpsychotisch is...die kunnen ook hele rare sprongen maken. Of, zoals iemand hier al eerder zei, een junkie die koste wat het kost geld nodig heeft voor zijn heroïne...als ze er echt zwaar aanzitten dan gaan ze ook niet zomaar van hun doel af, want ze moèten geld hebben om zo snel mogelijk weer wat te kunnen gaan inslaan..

Precies.

Las een tijdje terug een artikel over een vrouw die in haar huis was overvallen als ik het goed heb onthouden onder bedreiging van een pistool, kinderen waren net naar school gelukkig. Ze werd met de handen op de rug vastgebonden en even later in de meterkast gepropt. Jaren later had ze nog last van angstaanvallen. Bleken tieners te zijn die geld nodig hadden voor sigaretten, zijn godzijdank opgepakt en zijn er voor gestraft.

Laatst een vriend van me die naar zijn auto liep en zag dat iemand zijn auto probeerde open te breken, klaarlichte dag, vriend tikt hem op zijn schouder en vraagt wat hij aan het doen is, :') vent was duidelijk een junk draait zich om en haalt uit met een schroevendraaier, vriend bukt op tijd en haalt uit met zijn vuist, junk valt neer en probeert vervolgens nog snel de net aangekochte doos met boor van vriend mee te grissen, lukt niet en rent weg.
Heb gezegd dat ik die actie niet zo slim vond maar goed begrijp hem wel.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:40

amykimmie schreef:
Eigen schuld, dikke bult. Hij hoort daar niet!
Het zou belachelijk zijn als de bewoners hiervoor gestraft worden.

zo denk ik er net zo over.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:51

Jis_ schreef:
Kwanyin schreef:

Die ex inbreker moet niet alle inbrekers op 1 hoop gooien, tuurlijk zijn er wel inbrekers die aanvallen als mensen liggen te slapen in bed, dat zijn de gevallen waarbij de inbrekers bv weten dat er een kluis is in huis en ze de eigenaar nodig hebben om die aan te wijzen en open te maken.
Of de inbrekers die met een bloemetje voor de deur staan en zodra dat lieve oude vrouwtje open doen naar binnen denderen.

Of als je toevallig een inbreker hebt die knalpsychotisch is...die kunnen ook hele rare sprongen maken. Of, zoals iemand hier al eerder zei, een junkie die koste wat het kost geld nodig heeft voor zijn heroïne...als ze er echt zwaar aanzitten dan gaan ze ook niet zomaar van hun doel af, want ze moèten geld hebben om zo snel mogelijk weer wat te kunnen gaan inslaan..

Precies.

Las een tijdje terug een artikel over een vrouw die in haar huis was overvallen als ik het goed heb onthouden onder bedreiging van een pistool, kinderen waren net naar school gelukkig. Ze werd met de handen op de rug vastgebonden en even later in de meterkast gepropt. Jaren later had ze nog last van angstaanvallen. Bleken tieners te zijn die geld nodig hadden voor sigaretten, zijn godzijdank opgepakt en zijn er voor gestraft.

Laatst een vriend van me die naar zijn auto liep en zag dat iemand zijn auto probeerde open te breken, klaarlichte dag, vriend tikt hem op zijn schouder en vraagt wat hij aan het doen is, :') vent was duidelijk een junk draait zich om en haalt uit met een schroevendraaier, vriend bukt op tijd en haalt uit met zijn vuist, junk valt neer en probeert vervolgens nog snel de net aangekochte doos met boor van vriend mee te grissen, lukt niet en rent weg.
Heb gezegd dat ik die actie niet zo slim vond maar goed begrijp hem wel.[/quote]

Niet slim? Dat is nou een reactie/reflex ;) Vind het niet meer dan logisch eigenlijk :') Iets met overlevingsdrang...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:22

Bedoelde niet de verdedigings actie maar het zo dichtbij die inbreker gaan staan, net niet op tijd bukken en die schroevendraaier had in zijn nek kunnen zitten.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:44

gummie

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:00

Mee eens...

Vreselijk voor die man en zijn zoon trouwens.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:08

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:24

Welke gek loopt dan ook 's nachts om 1 uur met zwarte kledij en bivakmuts door een woonwijk of straat?
Das toch vragen om problemen en zeker in Amerika moet men beter weten om zo niet 's nachts rond te banjeren.
Tis erg dat het gebeurd is maar ergens was dit ook wel uitlokking.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:28

ik denk dat vrij weinig normale mensen in een bivakmuts zullen lopen ;) doe je dit wel... tjah... dan is dat niet slim
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 28-09-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:28

Dat vind ik ook. En dat is geen bescherming van huis en haard want die jongen liep dus over straat.
Vind dat ook wat anders dan iemand die midden in de nacht in je woonkamer staat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:29

UItlokking in juridische zin: vorm van deelneming waarbij er een initiatiefnemer (uitlokker) is die niet zelf het strafbare feit heeft begaan. De pleger van het feit is zelf ook strafbaar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:31

_lautje_ schreef:
UItlokking in juridische zin: vorm van deelneming waarbij er een initiatiefnemer (uitlokker) is die niet zelf het strafbare feit heeft begaan. De pleger van het feit is zelf ook strafbaar.

Tja in dit verhaal valt de appel dus niet ver van de boom! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:06

Wat een reacties hier. Voor eigen rechter spelen en 'oog om oog, tand om tand' stamt uit de middeleeuwen en is bijzonder ouderwets.
Zolang de reactie proportioneel is, hebben de eigenaren van de woning niets te vrezen. Het is toch van de zotte als een inbreker verder niets doet deze helemaal kapot te meppen bijvoorbeeld?
Hoe doe je dat dan met een kind dat een snoepje steelt in een winkel? Dat is ook iemands eigendom? Mag je dat kind ook finaal in elkaar slaan?
Vreemde reacties van sommigen hoor!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:20

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:32

Rowdine schreef:
Wat een reacties hier. Voor eigen rechter spelen en 'oog om oog, tand om tand' stamt uit de middeleeuwen en is bijzonder ouderwets.
Zolang de reactie proportioneel is, hebben de eigenaren van de woning niets te vrezen. Het is toch van de zotte als een inbreker verder niets doet deze helemaal kapot te meppen bijvoorbeeld?
Hoe doe je dat dan met een kind dat een snoepje steelt in een winkel? Dat is ook iemands eigendom? Mag je dat kind ook finaal in elkaar slaan?
Vreemde reacties van sommigen hoor!!

Nou sorry maar er is toch wel even een groot verschil tussen een klein kind of een uitgegroeide kerel die misschien wel 3x sterker is dan jezelf!
En daarbij leer je een kind wel wat goed en fout is,de kinderen die dat niet geleerd hebben zijn vaak die figuren waar men dan zo'n close encaunter mee heeft!

Maar als jij een inbreken een tikje op zn vingertjes wilt geven en verder koeschiekoeschie wilt doen dan moet je dat vooral doen hoor.
Iedereen reageerd op zn eigen manier in geval van paniek en dan is het gewoon wie het snelste,slimste en sterkste is.
Soms is dat de goeie en vaak is het de slechterik.

Een geluk dat deze keer de slechterik aan het kortste eind heeft getrokken. *\o/*

*edit zie dat je advocaat bent,dat verklaard je mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:42

Dat verklaard m'n mening helemaal niet hoor. Ik vind het werkelijk van de zotte dat sommigen menen dat je een inbreker dood mag meppen. En niks snoepje en betuttelend gedrag; een kind weet verdomd goed dat hij of zij geen snoepje uit een winkel mag stelen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Als iemand m'n spullen harder nodig heeft dan dat ik ze nodig heb, kom ze alsjeblieft halen. Het zijn maar spullen. Zoiets hoeft niemand met de dood te bekopen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:43

Rowdine schreef:
Dat verklaard m'n mening helemaal niet hoor. Ik vind het werkelijk van de zotte dat sommigen menen dat je een inbreker dood mag meppen. En niks snoepje en betuttelend gedrag; een kind weet verdomd goed dat hij of zij geen snoepje uit een winkel mag stelen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Als iemand m'n spullen harder nodig heeft dan dat ik ze nodig heb, kom ze alsjeblieft halen. Het zijn maar spullen. Zoiets hoeft niemand met de dood te bekopen.

:wow:
Nou aanvallen dan maar hè! Want ja het zijn maar spullen.

Sorry hoor niemand heeft in MIJN huis te komen en MIJN spullen te jatten waar ik hard voor moet werken. Had hij maar een normale baan moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:49

En wat als iemand geen normale baan kan vinden?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:57

Hier in Nederland hoef je niet zonder uitkering te zitten. Heb je geen eten, dan is er de voedselbank, en desnoods ga je maar bedelen, maar van andermands spullen heb je af te blijven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:58

Rowdine schreef:
En wat als iemand geen normale baan kan vinden?

Dan gaat diegene maar een baan zoeken die hij of zij niet leuk vind :) of wat verder weg is..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:00

Beetje kort door de bocht, de werkloosheid in ons land ligt op moment boven de 5% en dat betekent dat er gewoon niet voor iedereen werk is.
Dat wil niet zeggen dat je hier van de honger om hoeft te komen, maar 'dan ga je maar een baan zoeken' is makkelijk gezegd voor iemand die niet zonder zit.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-09-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:00

Ik vind het van de zotte dat mensen schijnbaar van inbreken hun beroep maken, auto's stelen en mensen trauma's bezorgen heel normaal vinden. Op een dag komen ze iemand tegen die het daar niet mee eens is en ze daar ook op wijst.

Ik zou persoonlijk wel 1 keiharde knal met een koekenpan geven, niet erop los rammen. Dan kun je juridisch in de problemen komen. Mocht hij met die ene knal op zijn kop dood neervallen valt het alsnog onder doodslag door zelfverdediging. Maar als je er op los ramt zit je altijd, volgens het juridische gedeelte, fout.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:01

Blue_Eyes schreef:

En even mezelf quoten: volgens dit artikel hebben de bewoners geen geweld gebruikt, alleen de inbreker vastgehouden. Dus hoe die dan dood komt?

Edit: even het artikel erin geplakt.

Citaat:
'Geen geweld tegen inbreker Diessen'
AMSTERDAM - Tegen de inbreker die dinsdag overleed bij een inbraak in Diessen is geen geweld gebruikt door de bewoners.

Dat zegt advocaat Willem van der Putten zaterdag namens het echtpaar in het Brabants Dagblad. Ze zouden de 36-jarige Tilburger alleen hebben vastgehouden.
"Deze mensen willen ook heel graag weten wat er is gebeurd want ze vinden het raar dat de man is overleden", laat de raadsman in de krant weten. "Er is geen buitensporig geweld gebruikt. Ze hebben niet gemept, ik heb nergens opgevangen dat er een wapen zou zijn gebruikt."
Er is inmiddels sectie verricht op de dode inbreker, maar het Openbaar Ministerie heeft de resultaten daarvan bewust stilgehouden. Aan de onderzoeksresultaten zou niet direct een conclusie te verbinden zijn. Justitie wil voorkomen dat er wordt gespeculeerd.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-09-12 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Blue_Eyes schreef:
Beetje kort door de bocht, de werkloosheid in ons land ligt op moment boven de 5% en dat betekent dat er gewoon niet voor iedereen werk is.
Dat wil niet zeggen dat je hier van de honger om hoeft te komen, maar 'dan ga je maar een baan zoeken' is makkelijk gezegd voor iemand die niet zonder zit.

Ik heb ook geen baan, maar geen haar op mijn hooft die er aan denkt om ook maar in te breken hoor :=

quera

Blue_Eyes schreef:

Zelf heb ik ook geen vaste baan maar een invalcontract. :) en ook daar zoeken ze nog mensen ook zonder diploma's.

Waar ik nu woon in Noorwegen zoekt mijn baas zelfs werknemers in het buitenland. Zo kan het dus ook.