Kwanyin schreef:Jis_ schreef:
Die ex inbreker moet niet alle inbrekers op 1 hoop gooien, tuurlijk zijn er wel inbrekers die aanvallen als mensen liggen te slapen in bed, dat zijn de gevallen waarbij de inbrekers bv weten dat er een kluis is in huis en ze de eigenaar nodig hebben om die aan te wijzen en open te maken.
Of de inbrekers die met een bloemetje voor de deur staan en zodra dat lieve oude vrouwtje open doen naar binnen denderen.
Of als je toevallig een inbreker hebt die knalpsychotisch is...die kunnen ook hele rare sprongen maken. Of, zoals iemand hier al eerder zei, een junkie die koste wat het kost geld nodig heeft voor zijn heroïne...als ze er echt zwaar aanzitten dan gaan ze ook niet zomaar van hun doel af, want ze moèten geld hebben om zo snel mogelijk weer wat te kunnen gaan inslaan..
Precies.
Las een tijdje terug een artikel over een vrouw die in haar huis was overvallen als ik het goed heb onthouden onder bedreiging van een pistool, kinderen waren net naar school gelukkig. Ze werd met de handen op de rug vastgebonden en even later in de meterkast gepropt. Jaren later had ze nog last van angstaanvallen. Bleken tieners te zijn die geld nodig hadden voor sigaretten, zijn godzijdank opgepakt en zijn er voor gestraft.
Laatst een vriend van me die naar zijn auto liep en zag dat iemand zijn auto probeerde open te breken, klaarlichte dag, vriend tikt hem op zijn schouder en vraagt wat hij aan het doen is,

Heb gezegd dat ik die actie niet zo slim vond maar goed begrijp hem wel.