Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:50

anneliesdj schreef:
blokje schreef:
Shiloh, dat denk ik ook! Zulke ‘christenen’ is God echt niet trots op. Die zullen vast en zeker ook niet bij Hem wonen.

Daarover kan en mag jij niet oordelen.

Nou ik mag toch hopen dat god niet trots op zulke christenen. Veel van hun acties zijn niet in de naam van god maar van het geloof. God is misschien zo slechts nog niet, maar wat de mensen die in hem geloven soms doen is belachelijk.

anneliesdj

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:54

Ik bedoel het laatste wat zij zegt 'die zullen vast en zeker niet bij Hem wonen'.
Ik weet niet precies wat Shiloh noemde maar geloof dat het ging over extreme uitingen.
Ik geloof ook niet dat God het zo bedoeld maar toch wil ik me daar niet over uitlaten, zij denken ook dat wat zij doen goed is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:54

@labyrinth: Of zoals iemand hier op Bokt als onderschrift heeft: 'I've got nothing against God, it's his fanclub I can't stand' :))

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:57

blokje schreef:
Natasjav, in Duitsland is een nieuwe test voor down syndroom. Doe je die test en is je kind positief, dus down patiënt dan ben je verplicht abortus te doen. Dat vind ik dus echt heel erg. Bleg. Down syndroom is zo erg nog niet!
In mijn ogen een kleine handicap.

1: Ik vind down absoluut wel een handicap. Ik werk veel met die kinderen en zij die een zware vorm van downsyndroom hebben, zijn echt zwaar beperkt in hun doen en laten. En degenen die een lichte vorm hebben, zijn zich hier sterk van bewust en hebben het daar vaak moeilijk mee.

Als ik zou weten dat ik genetisch een translocatie heb van mijn chromosomen waardoor ik een kind zou kunnen krijgen met down-syndroom, zou ik ook absoluut willen testen zodat ik een gezond kindje ter wereld kan brengen.

2: Die test bestaat, de verplichting tot abortus niet. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Als die wet alleen al voorgesteld zou worden is dat wereldwijd nieuws en schande.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:20

het grootste probleem met down is niet het kindje, wat mischien je hele leven enzo op de kop zet.
Dat is het allemaal niet.

Maar als ik en mijn man niet meer leven....wie o wie gaat er dan van mijn kindje houden. De woongroep waar binnen hij dan leeft?

Ik zou mezelf nooit meer in de spiegel kunnen kijken. Een mens overgeleverd aan een mensenassiel alleen maar omdat ik zo egoistisch was.

Ik zou van dat kindje net zo veel houden als van elk ander kind...maar daarna. Ik moet er niet aan denken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:24

Als je er niet meer bent, hoef je jezelf ook niet meer in de spiegel aan te kijken :+ Verder: broers, zussen?

Smiley edit. Vind de nieuwe knipoog toch niet zo duidelijk...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:37

Blue_Eyes schreef:
Als je er niet meer bent, hoef je jezelf ook niet meer in de spiegel aan te kijken :+ Verder: broers, zussen?

Ik vindt niet dat je een broer of zus kan opzadelen met de gevolgen van jouw keuze.

Zolang je leeft en zorgt voor dat kindje heb je de wetenschap dat het ooit alleen is en afhankelijk is van mensen diedaarvoor betaald krijgen. En dus niet de onvoorwaardelijke liefde van een partner en kinderen.( uitzonderingen daargelaten)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:37

anneliesdj schreef:
Ik bedoel het laatste wat zij zegt 'die zullen vast en zeker niet bij Hem wonen'.
Ik weet niet precies wat Shiloh noemde maar geloof dat het ging over extreme uitingen.
Ik geloof ook niet dat God het zo bedoeld maar toch wil ik me daar niet over uitlaten, zij denken ook dat wat zij doen goed is.

Nee, dat ging niet over extreme uitlatingen. Dat ging over de vreselijke dingen die bijv. de kerk "in naam van god" hebben gedaan in het verleden. Een onderdeel van de discussie zo'n 10 pagina's geleden. Er zijn heel veel zogenaamde "vrome" mensen geweest die in het verleden (denk bijvoorbeeld de middeleeuwen) vreselijke dingen hebben gedaan in naam van god. Ik maakte een argument dat je dat moeilijk kunt verenigen met wat geloven inhoud, dat ik me niet kan voorstellen dat deze mensen (als de hemel zou bestaan, daar laat ik me niet over uit) het binnen de poorten van de hemel hebben gered.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:43

Tja en dan heb je alle tests goed doorstaan, echo1s allemaal goed een gezond! kindje.
En met de geboorte gaat het mis. te weinig zuurstof, gevolg een zodanige hersenbeschadiging, dat het zodanig gehandicapt raakt dat het ook altijd de org nodig zal hebben als een downkindje.....

Wat is dan de volgende stap? gelijk een spuit erin weg ermee want ik kan iemand anders er na mijn dood niet mee opzadelen?

Of op 3 jarige leeftijd een ongeluk... wat dan?

Als je zo gaat redeneren kun je beter kinderloos en dierloss blijven want stel je voor dat...

+ dat het nog steeds vaker dan je denkt dat een volgens artsen zeer gehadicapt kind geboren gaat worden dus advies zwangerschap afbreken: en de ouders zijn eigewijs die voldragen de zwangerschap.... en... een gezond kindje komt ter wereld.
IK kan niet oordelen over wat een ander moet doen bij een slechte 20 weken echo, Maar IK weet dat ik een zwangerschap uit zal dragen. en de rest van de zwangerschap alles zal gaan regel wat nodig is.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:45

Hoe kun je het ou als christen raar vinden dat mensen in buddha geloven? Daar kan ik echt niet bij. Dat vind ik nou zo fijn aan de katholieke school van mijn kinderen, ik heb een heel gesprek met de directrice hierover gehad, omdat ik absoluut niet in de kerk geloof. Haar antwoord was in mijn ogen het enige juiste: de een gelooft in god, de ander in allah en weer een ander in buddha. Maar eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:46

Ooit in een musical gehoord en us me bijgebleven. Beschrijft ook wel hoe ik erover denk:

Tot voorbij het jaar 2000
Zeg maar tot in eeuwigheid
Zal religie tweedracht zaaien
Haat en onverdraagzaamheid
Een benepen ayatollah
Of een paus, dement en ziek
Zal de mensheid blijven knechten
met koran en encyclic

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:47

Daarbij is mijn mening als je in god gelooft hij alle mensen geschapen heeft en hij een goed, maar niet gelovig mens niet mag veroordelen, Anders is die god niet zo'n goed schepsel :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:48

NatasjavE schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik vindt niet dat je een broer of zus kan opzadelen met de gevolgen van jouw keuze.

Zolang je leeft en zorgt voor dat kindje heb je de wetenschap dat het ooit alleen is en afhankelijk is van mensen diedaarvoor betaald krijgen. En dus niet de onvoorwaardelijke liefde van een partner en kinderen.( uitzonderingen daargelaten)

De broers en zussen die ik ken, zorgen met liefde voor hun gehandicapte broer/zus. Ik vind het vertederend om te zien met hoeveel liefde, moet ik zeggen. Dan kun je zeggen dat je daar een ander niet mee op kunt zadelen, maar er zit veel meer achter. Degenen die ik ken geven ook allemaal aan dat ze hun broer/zus niet hadden willen missen, dat ze erdoor veranderd zijn en dat ze zich niet meer kunnen voorstellen hoe het leven er zonder hem/haar uit had gezien. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die het teveel zorg vinden, maar moet je daar een kind voor laten doodmaken?
Maar goed - het is geen abortustopic, dus verder maar weer terug naar het onderwerp ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:51

In Boeddha kun je ook niet geloven zoals in god, want boeddha is/was geen godheid maar een 'verlichte' en een soort leermeester, net als jezus. Boeddhisme is dan ook geen religie maar een leer.

labyrinth

wendyenbram schreef:
Tja en dan heb je alle tests goed doorstaan, echo1s allemaal goed een gezond! kindje.
En met de geboorte gaat het mis. te weinig zuurstof, gevolg een zodanige hersenbeschadiging, dat het zodanig gehandicapt raakt dat het ook altijd de org nodig zal hebben als een downkindje.....

Wat is dan de volgende stap? gelijk een spuit erin weg ermee want ik kan iemand anders er na mijn dood niet mee opzadelen?

Of op 3 jarige leeftijd een ongeluk... wat dan?

Als je zo gaat redeneren kun je beter kinderloos en dierloss blijven want stel je voor dat...

+ dat het nog steeds vaker dan je denkt dat een volgens artsen zeer gehadicapt kind geboren gaat worden dus advies zwangerschap afbreken: en de ouders zijn eigewijs die voldragen de zwangerschap.... en... een gezond kindje komt ter wereld.
IK kan niet oordelen over wat een ander moet doen bij een slechte 20 weken echo, Maar IK weet dat ik een zwangerschap uit zal dragen. en de rest van de zwangerschap alles zal gaan regel wat nodig is.

Die keuze is ook aan jou, maar gaan roepen dat dat in Duitsland niet zo is, is zwartmakerij.

Daarbij, er zijn niet voor niets grenzen gesteld aan tot wanneer abortus plaats mag vinden. Die grenzen zijn gesteld aan de hand van de embryonale ontwikkeling. In het christendom is het leven vanaf verwekking, bij andere geloven is dat bijvoorbeeld pas later. Er is echter geen geloof of mens die het goedkeurt als er na de geboorte nog een spuit in gezet gaat worden.

Daarbij wil ik weleens cijfers zien van jou beweringen? Een arts zegt namelijk niet zomaar dat het kind zwaar gehandicapt is. Dat gebeurd aan de hand van een echo, waarna er vervolgens meerdere testen worden gedaan om dat vast te stellen.

Ik vind het best naar dat jij zomaar dingen roept die je niet onderbouwt, dat geeft mensen een beeld dat niet waar is, een goed punt hoeft niet onderbouwd te worden door verzinsels.

cam

Heel goed @Laren idd de een geloofd in god de ander in Allah en ander in Boeddha en weer een ander gelooft in zich zelf.
En ik denk dat de laatste de beste is.
Kan je niets op een ander afschuiven. En ben je altijd verantwoordelijk voor je eigen beslissingen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:53

stef schreef:
Ooit in een musical gehoord en us me bijgebleven. Beschrijft ook wel hoe ik erover denk:

Tot voorbij het jaar 2000
Zeg maar tot in eeuwigheid
Zal religie tweedracht zaaien
Haat en onverdraagzaamheid
Een benepen ayatollah
Of een paus, dement en ziek
Zal de mensheid blijven knechten
met koran en encyclic

Offtopic, wat toevallig, ik ben op het moment die musical aan het kijken op youtube :p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:54

Toeval bestaat niet, is vast de wil van een god...;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:54

cam schreef:
Heel goed @Laren idd de een geloofd in god de ander in Allah en ander in Boeddha en weer een ander gelooft in zich zelf.
En ik denk dat de laatste de beste is.
Kan je niets op een ander afschuiven. En ben je altijd verantwoordelijk voor je eigen beslissingen.

Juist als christen ben je ook verantwoordelijk voor je eigen beslissingen. En kun je dat dus ook te horen krijgen bij het laatste oordeel.

labyrinth schreef:
Een arts zegt namelijk niet zomaar dat het kind zwaar gehandicapt is. Dat gebeurd aan de hand van een echo, waarna er vervolgens meerdere testen worden gedaan om dat vast te stellen.

Was dat maar waar...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:01

Daarom moest Jezus dus sterven: om ons de enige manier te bieden om naar het paradijs te kunnen gaan. Als jij gelooft dat Jezus stierf en weer uit de dood opstond om voor jouw zonden te sterven, keer je dan af van je huidige leven en vertrouw alleen op Jezus! Volg Hem als je geliefde Meester, want Hij zal je via Zijn Woord, de Bijbel, versterken.

Weet niet hoor jullie laatste oordeel is al afgekocht. Namelijk 2012 jaar geleden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:02

Dat het afgekocht is, wil niet zeggen dat je er niet meer op aangesproken kunt worden. Je zult er alleen geen straf meer voor krijgen. Dat wil niet zeggen dat je er dan maar op los kunt leven.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:09

cam schreef:
Daarom moest Jezus dus sterven: om ons de enige manier te bieden om naar het paradijs te kunnen gaan. Als jij gelooft dat Jezus stierf en weer uit de dood opstond om voor jouw zonden te sterven, keer je dan af van je huidige leven en vertrouw alleen op Jezus! Volg Hem als je geliefde Meester, want Hij zal je via Zijn Woord, de Bijbel, versterken.

Weet niet hoor jullie laatste oordeel is al afgekocht. Namelijk 2012 jaar geleden

Ik dacht dat hij wat ouder is geworden dan -3 maanden? Of is er bij hem ook abortus gepleegd buiten de wettelijke periode?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:09

Ja dus god zegt dan foei foei dat had je niet mogen doen. Maar je mag wel de hemel in.
En aangezien het eeuwige leven in de hemel volgens jullie het hoogste goed is om te halen snap ik nu al die geschiedenisboeken een stuk beter.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:11

Oké je hebt gelijk labyrinth. Ik kan niet goed tellen.
Maar idd. 1900. En nog wat jaar geleden :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:13

Ik vermoed dat er wel iets meer uit zal komen dan 'foei' := Maar goed, dat zien we dan wel. En ja, als je oprecht bent, mag je wel de hemel in, denk ik. Maar zoals gezegd: het is niet aan mij om te oordelen wie er wel of niet naar binnen mogen. Soms zou ik dat best weleens willen weten. Maar meestal denk ik dat het maar goed is dat dat niet aan ons mensen is. :=
Je laatste opmerking snap ik even niet.

@Labyrinth: dat zag ik indd ook, maar daar wilde ik nou net niet over vallen. Details details :+