Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:17

bello2005 schreef:
totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
waarom.. als je oud en wijs genoeg bent om sex te hebben,
ben je ook oud en wijs genoeg om voor de concequenties op te dragen!!!

gelukkig maak jij nooit geen foutjes nee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:18

Citaat:
De anti-abortuslobby is gevaarlijk, ook zonder bezuinigingen.

Nu ben ik nieuwsgierig....naar het waarom achter deze tekst van jou.

Kijk ik ben nog maar een jaartje of vijf gelovig...en daarvoor was ik al tegen abortus en euthanasie.

Ik vind namelijk dat mensen steeds meer en meer het respect voor het leven verliezen.
Abortus is daar maar een klein voorbeeld van..btw maar al het andere is off topic dus hou ik daar mijn klep maar over...

Waarom is prolife zijn zo gevaarlijk volgens jou!? Is dat maatschappelijk!? Cultureel of....!?

patatkraam

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:19

waarom zou ik respect voor het leven moeten hebben? :')
alsof ik blij ben dat ik er ben :roll:

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:21

bello2005 schreef:

De pil is niet 100% betrouwbaar. Condoom ook niet. Dus al zou je helemaal veilig vrijen, dan is er nog steeds een kansje dat je zwanger raakt.

Mijn moeder is een voorbeeld van zulke pech, mijn zus gefaalde condoom (toen nog een herbruikbare) en ik gefaalde (eerste generatie) pil. Wij zijn dus wel geboren, maar kan daar nou niet zo om juichen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:22

ik ben ook door de pil heen geboren :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:28

je weet waar je mee bezig bent.. punt..
en je weet dat er een dikke buik van kan komen.. dan moet je op dat moment ook maar
groot genoeg zijn om voor een kind te kunnen zorgen ..
op het moment van een abortus maak je eigenlijk nog niets dood,, maar in mijn ogen is het het moorden van je eigen kind..
en dat doe je niet!!

ik zou me dan NOOIT kunnen vergeven, dat ik een abortus zou moeten plegen

nogmaals, als je oud en wijs genoeg bent om je benen te spreiden, ben je ook oud en wijs genoeg om de concequenties ervan in te zien en er dan ook voor te zorgen .. ben je dan je jeugd kwijt.. dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:29

Dat is niet zo zwart wit narnia ;) dus hou je mond als je niet weet waar je over praat ;)
had het al lang gedaan als het allemaal zo simpel lag. :) :D

ik gaf je even een voorbeeld dat niet iedereen een dartelend lammetje in de wei is ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:31

patatkraam schreef:
bello2005 schreef:

gelukkig maak jij nooit geen foutjes nee ;)

je weet waar je mee bezig bent..

Lusitana schreef:
bello2005 schreef:

De pil is niet 100% betrouwbaar. Condoom ook niet. Dus al zou je helemaal veilig vrijen, dan is er nog steeds een kansje dat je zwanger raakt.

Mijn moeder is een voorbeeld van zulke pech, mijn zus gefaalde condoom (toen nog een herbruikbare) en ik gefaalde (eerste generatie) pil. Wij zijn dus wel geboren, maar kan daar nou niet zo om juichen.

dat is het risico.. bij alles wat je doet zit een risico aan vast..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:32

bello dan hoop ik dat het condoom niet bij je scheurt.. of je pil faalt..
of nee dan is het vast de wil van god.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:36

patatkraam schreef:
Dat is niet zo zwart wit narnia ;) dus hou je mond als je niet weet waar je over praat ;)
had het al lang gedaan als het allemaal zo simpel lag. :) :D

ik gaf je even een voorbeeld dat niet iedereen een dartelend lammetje in de wei is ;)

Dat weet ik, het leven is ook niet altijd rooskleurig daar weet ik zelf alles van, ik wil alleen maar duidelijk maken dat het leven ook leuk kan zijn, het kan elke dag feest zijn maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

Het is nooit zwart-wit geen enkele fout is dat....ik heb het over de keuze maar vooral over de gevolgen daarvan...

Jij bent geen fout, je mag er zijn en daarom ben je er en er zijn er die van je houden....dat maakt het leven toch zeker de moeite waard!?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:38

bello2005 schreef:
nogmaals, als je oud en wijs genoeg bent om je benen te spreiden, ben je ook oud en wijs genoeg om de concequenties ervan in te zien en er dan ook voor te zorgen .. ben je dan je jeugd kwijt.. dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden;)

En als moederlief niet echt de consequenties wilt en kind dan maar half en half verwaarloost? Dikke pech voor het kind?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:38

patatkraam schreef:
bello dan hoop ik dat het condoom niet bij je scheurt.. of je pil faalt..
of nee dan is het vast de wil van god.

mij zou dat niet boeien .. en god bestaat niet;)
nogmaals bij het spreiden van je benen, kunnen zich problemen voor doen ;)
en die concequenties zal je op je moeten nemen..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:39

of gewoon lesbisch worden :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:41

Narnia schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig....naar het waarom achter deze tekst van jou. [...]
Waarom is prolife zijn zo gevaarlijk volgens jou!? Is dat maatschappelijk!? Cultureel of....!?

Allereerst vind ik vooral de anti-abortuslobby gevaarlijk: dit is een erg invloedrijke extreme stroming, die een heleboel wetten voor elkaar heeft gekregen in de VS die het leven van vrouwen schade doen. De reele consequenties van hun standpunten gaan veel verder dan simpelweg stellen dat ze niet voor abortus zijn: vrouwen die verkracht zijn en het kind niet willen komen in de problemen. Door het stopzetten van de financiering aan scholen die hun studenten leren hoe ze een abortus uit moeten voeren, worden er mensenlevens in gevaar gebracht in situaties waar een abortus medisch noodzakelijk is. Dat is niet pro-life.

Verder vind ik de manier waarop ze hun lobby voeren eng en gevaarlijk. Ze verspreiden bewust onjuiste informatie (zoals dat kunststof embryo-model dat niet klopt.) Ze willen vaak geen bijdrage leveren aan het voorkomen van abortussen door goede voorlichting of toegankelijke voorbehoedsmiddelen. Ze maken het ongehuwde moeders niet makkelijker om sociaal geaccepteerd te worden (terwijl juist in erg gesloten gemeenschappen een abortus wordt overwogen om de schande van de zwangerschap en moederschap te ontlopen.) Ze schetsen het beeld van vrouwen die voor een beetje lol meteen op hun rug duiken, bepaald geen respectvol beeld van vrouwen (en de mannen die er bovenop duiken, dat is lang zo erg niet.) Ook dragen ze bij aan de emotionele schade van vrouwen door het wegzetten van vrouwen als moordenaars.

Daar heb ik heel veel problemen mee. Ik heb geen enkele moeite met het respecteren van individuele keuzes op het gebied van abortus. Maar de anti-abortuslobby wil die keuzevrijheid ontnemen, ook voor mensen die andere overtuigingen hebben over leven en dood, en doet dat op een buitengewoon schadelijke wijze. En dat vind ik gevaarlijk.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:41

BraveSpots schreef:
bello2005 schreef:

En als moederlief niet echt de consequenties wilt en kind dan maar half en half verwaarloost? Dikke pech voor het kind?

had moederlief dr benen bij zich moeten houden;)
en ja,, tis poedersuiker voor het kind.. maar het kind kan dan kwaad worden op haar ouders..
en het dan zelf vertellen dat ze haar benen bij elkaar had moeten houden..

nogmaals,, aan alles wat je doet, kunnen zich risico's voor doen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:43

patatkraam schreef:
of gewoon lesbisch worden :')

Dat helpt zo goed tegen kindertjes krijgen dat dat ook niet mag van de kerk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:43

Shadow0 schreef:
Narnia schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig....naar het waarom achter deze tekst van jou. [...]

Allereerst vind ik vooral de anti-abortuslobby gevaarlijk: dit is een erg invloedrijke extreme stroming, die een heleboel wetten voor elkaar heeft gekregen in de VS die het leven van vrouwen schade doen. De reele consequenties van hun standpunten gaan veel verder dan simpelweg stellen dat ze niet voor abortus zijn: vrouwen die verkracht zijn en het kind niet willen komen in de problemen. Door het stopzetten van de financiering aan scholen die hun studenten leren hoe ze een abortus uit moeten voeren, worden er mensenlevens in gevaar gebracht in situaties waar een abortus medisch noodzakelijk is. Dat is niet pro-life.

Verder vind ik de manier waarop ze hun lobby voeren eng en gevaarlijk. Ze verspreiden bewust onjuiste informatie (zoals dat kunststof embryo-model dat niet klopt.) Ze willen vaak geen bijdrage leveren aan het voorkomen van abortussen door goede voorlichting of toegankelijke voorbehoedsmiddelen. Ze maken het ongehuwde moeders niet makkelijker om sociaal geaccepteerd te worden (terwijl juist in erg gesloten gemeenschappen een abortus wordt overwogen om de schande van de zwangerschap en moederschap te ontlopen.) Ze schetsen het beeld van vrouwen die voor een beetje lol meteen op hun rug duiken, bepaald geen respectvol beeld van vrouwen (en de mannen die er bovenop duiken, dat is lang zo erg niet.) Ook dragen ze bij aan de emotionele schade van vrouwen door het wegzetten van vrouwen als moordenaars.

Daar heb ik heel veel problemen mee. Ik heb geen enkele moeite met het respecteren van individuele keuzes op het gebied van abortus. Maar de anti-abortuslobby wil die keuzevrijheid ontnemen, ook voor mensen die andere overtuigingen hebben over leven en dood, en doet dat op een buitengewoon schadelijke wijze. En dat vind ik gevaarlijk.

Duideliljk +:)+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:45

bello2005 schreef:
en ja,, tis poedersuiker voor het kind.. maar het kind kan dan kwaad worden op haar ouders..

:? . Dit kun je niet menen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:46

bello2005 schreef:
patatkraam schreef:

dat is het risico.. bij alles wat je doet zit een risico aan vast..

Ja, en gelukkig hebben ze ook dingen die risicos beperken of weer onschadelijk maken, zoals anticonceptie, en abortus.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:47

bello2005 schreef:

Nou zeg,...als het voor het kind allemaal maar jammer is kan je net zo goed abortus latennplegen...ook poedersuiker voor het kind maar dan merkt het kind het tenminste niet.

En waarom moet moeder dan alleen gestraft worden. Want na de geboorte de baby bij papa afleveren gebeurt maar heel zelden....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:53

Bij zoiets als abortus zeggen dat je 100% tegen of 100% voor bent kan niet vind ik, er kunnen omstandigheden zijn waarin je geen keus hebt of er anders over gaat denken, dit weet je nooit vantevoren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:55

Mijn moeder heeft abortus overwogen juist uit ongelooflijke liefde voor haar ongeboren kind!
Ja dat kan wel degelijk, ik ben een grijs gebied; geboren als ongelooflijk medisch wonder en vermeld in meerdere medische boeken. Mama kon volgens de medici onmogelijk zwanger raken, prima want ze had al 2 pubers (mam was ondertussen al wat ouder). Met 4 maand kreeg ze een bloeding en ging naar het ziekenhuis. Verrassing! U bent zwanger...
Maar na onderzoeken bleek de kans dat ik gezond geboren zou worden nog kleiner dan de kans dat ik verwekt zou worden. Àls ik uberhautpt geboren zou worden, de kans dat ik in de buik zou sterven was erg groot.
optie was abortus en ja, dat heeft ze overwogen. Niet omdat het voor haar makkelijker zou zijn, nee... Maar omdat ze mij niet de stress in de buik wou laten doorstaan om dood geboren te worden of... Zeer ernstig gehandicapt waarbij het de vraag was of ik dat zou overleven.
Ze hield van mij en wou mij daarom al laten gaan.

Waarom ze het niet heeft gedaan? Omdat ik een wonderverwekking was en ze dacht; dan gaan wij ook maar voor een wonderkind! Maar daar heeft ze echt lang met pa moeten nadenken.
Het was geen pretje die zwangerschap.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:56

bello2005 schreef:

.... dus voor jou alleen maar seks als je een kind wil verwekken? Je denkt er wel heel makkelijk over. Een kind heb je wel voor de komende 20 jaar (en zo mogelijk langer) hé?

Ik ben voor abortus. Het is een vrouw haar eigen keuze, en niet die van een ander. Het moet geen verlengende anticonceptie worden, nee. Maar het kan altijd fout gaan en dan wil ik als vrouw zijne wel die keuze kunnen maken om het weg te laten halen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:02

Adamootje schreef:
bello2005 schreef:

.... dus voor jou alleen maar seks als je een kind wil verwekken? Je denkt er wel heel makkelijk over. Een kind heb je wel voor de komende 20 jaar (en zo mogelijk langer) hé?

Ik ben voor abortus. Het is een vrouw haar eigen keuze, en niet die van een ander. Het moet geen verlengende anticonceptie worden, nee. Maar het kan altijd fout gaan en dan wil ik als vrouw zijne wel die keuze kunnen maken om het weg te laten halen.

waar zie je dat staan ?? ik zeg alleen dat je weet waar je mee bezig bent;)
en je weet dat er een risico is dat je dik word..

zoals ik het voorbeeld al noemde van het jonge onbeleerde paard waar je het risico loopt om er flink hard van af te donderen
en zo verlamt te raken .. of misschien wel erger.. in coma te raken.. maar toch stap je op het paard

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:04

Bij het van een paard vallen verziek ik mogenlijk mijn eigen leven, ongewenst een kind krijgen KAN betekenen dat je het leven van een kind verziekt....dat maakt nogal wat uit.
Moederliefde komt niet bij iedereen zomaar met de placenta mee.

En waarom tegen zijn als het vooral betrekking heeft op een ander.