bello2005 schreef:totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
waarom.. als je oud en wijs genoeg bent om sex te hebben,
ben je ook oud en wijs genoeg om voor de concequenties op te dragen!!!
gelukkig maak jij nooit geen foutjes nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De anti-abortuslobby is gevaarlijk, ook zonder bezuinigingen.
bello2005 schreef:totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
patatkraam schreef:bello2005 schreef:totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
gelukkig maak jij nooit geen foutjes nee
Lusitana schreef:bello2005 schreef:totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
De pil is niet 100% betrouwbaar. Condoom ook niet. Dus al zou je helemaal veilig vrijen, dan is er nog steeds een kansje dat je zwanger raakt.
Mijn moeder is een voorbeeld van zulke pech, mijn zus gefaalde condoom (toen nog een herbruikbare) en ik gefaalde (eerste generatie) pil. Wij zijn dus wel geboren, maar kan daar nou niet zo om juichen.
patatkraam schreef:Dat is niet zo zwart wit narniadus hou je mond als je niet weet waar je over praat
had het al lang gedaan als het allemaal zo simpel lag.![]()
ik gaf je even een voorbeeld dat niet iedereen een dartelend lammetje in de wei is
bello2005 schreef:nogmaals, als je oud en wijs genoeg bent om je benen te spreiden, ben je ook oud en wijs genoeg om de concequenties ervan in te zien en er dan ook voor te zorgen .. ben je dan je jeugd kwijt.. dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden;)
Narnia schreef:Nu ben ik nieuwsgierig....naar het waarom achter deze tekst van jou. [...]
Waarom is prolife zijn zo gevaarlijk volgens jou!? Is dat maatschappelijk!? Cultureel of....!?
BraveSpots schreef:bello2005 schreef:nogmaals, als je oud en wijs genoeg bent om je benen te spreiden, ben je ook oud en wijs genoeg om de concequenties ervan in te zien en er dan ook voor te zorgen .. ben je dan je jeugd kwijt.. dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden;)
En als moederlief niet echt de consequenties wilt en kind dan maar half en half verwaarloost? Dikke pech voor het kind?
Shadow0 schreef:Narnia schreef:Nu ben ik nieuwsgierig....naar het waarom achter deze tekst van jou. [...]
Waarom is prolife zijn zo gevaarlijk volgens jou!? Is dat maatschappelijk!? Cultureel of....!?
Allereerst vind ik vooral de anti-abortuslobby gevaarlijk: dit is een erg invloedrijke extreme stroming, die een heleboel wetten voor elkaar heeft gekregen in de VS die het leven van vrouwen schade doen. De reele consequenties van hun standpunten gaan veel verder dan simpelweg stellen dat ze niet voor abortus zijn: vrouwen die verkracht zijn en het kind niet willen komen in de problemen. Door het stopzetten van de financiering aan scholen die hun studenten leren hoe ze een abortus uit moeten voeren, worden er mensenlevens in gevaar gebracht in situaties waar een abortus medisch noodzakelijk is. Dat is niet pro-life.
Verder vind ik de manier waarop ze hun lobby voeren eng en gevaarlijk. Ze verspreiden bewust onjuiste informatie (zoals dat kunststof embryo-model dat niet klopt.) Ze willen vaak geen bijdrage leveren aan het voorkomen van abortussen door goede voorlichting of toegankelijke voorbehoedsmiddelen. Ze maken het ongehuwde moeders niet makkelijker om sociaal geaccepteerd te worden (terwijl juist in erg gesloten gemeenschappen een abortus wordt overwogen om de schande van de zwangerschap en moederschap te ontlopen.) Ze schetsen het beeld van vrouwen die voor een beetje lol meteen op hun rug duiken, bepaald geen respectvol beeld van vrouwen (en de mannen die er bovenop duiken, dat is lang zo erg niet.) Ook dragen ze bij aan de emotionele schade van vrouwen door het wegzetten van vrouwen als moordenaars.
Daar heb ik heel veel problemen mee. Ik heb geen enkele moeite met het respecteren van individuele keuzes op het gebied van abortus. Maar de anti-abortuslobby wil die keuzevrijheid ontnemen, ook voor mensen die andere overtuigingen hebben over leven en dood, en doet dat op een buitengewoon schadelijke wijze. En dat vind ik gevaarlijk.
bello2005 schreef:had moederlief dr benen bij zich moeten houden;)
en ja,, tis poedersuiker voor het kind.. maar het kind kan dan kwaad worden op haar ouders..
en het dan zelf vertellen dat ze haar benen bij elkaar had moeten houden..
nogmaals,, aan alles wat je doet, kunnen zich risico's voor doen..
bello2005 schreef:had moederlief dr benen bij zich moeten houden;)
en ja,, tis poedersuiker voor het kind.. maar het kind kan dan kwaad worden op haar ouders..
Adamootje schreef:bello2005 schreef:had moederlief dr benen bij zich moeten houden;)
.... dus voor jou alleen maar seks als je een kind wil verwekken? Je denkt er wel heel makkelijk over. Een kind heb je wel voor de komende 20 jaar (en zo mogelijk langer) hé?
Ik ben voor abortus. Het is een vrouw haar eigen keuze, en niet die van een ander. Het moet geen verlengende anticonceptie worden, nee. Maar het kan altijd fout gaan en dan wil ik als vrouw zijne wel die keuze kunnen maken om het weg te laten halen.