Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:16

sarabande schreef:
mymy schreef:
Hoezo is dat raar? Zoveel verschillen hun niet hoor.. alleen inderdaad op 1 punt dat Wilders heel rechts is ( asielzoekers/buitenlanders ) Verder wil Wilders de gulden terug, en turkije niet bij de eu.

Maar de rest zijn ze beide hetzelfde op veel punten zoals ik begrepen heb. ( SP en PVV)
Veel denken dat Geert Wilders heel rechts is maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen hoor.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Zoals altijd ook hier weer, kijk niet naar wat ze roepen maar wat ze gedaan hebben en dan zie je wellicht het echte verschil tussen uiterst rechts en links

stemmentracker is een leuke om te doen, de hoeveelheid punten etc zijn niet zo groot, maar het geeft wel een idee waar ze voor en tegen hebben gestemd de afgelopen tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:17

sarabande schreef:
In tegendeel Wilders heeft met zijn stemmen enige nare ingrepen in de zorg en sociale werkplaatsen mogelijk gemaakt.
Zaken waar de SP dus altijd juist voor gepleit heeft, ken je dat spotje nog van die bejaarde naakte vrouw, dat was een SP filmpje
Wilders kan in een debat en zijn programma wel roepen dat zijn hart zo bij de zorg en de ouderen ligt, zijn daden waren toen hij de kans had totaal het tegenover gestelde

En wat kreeg hij er voor terug, alleen de cavia politie die direct teruggedraaid is en verder wat geschreeuw over immigratie dat al zo streng was dat Nederland dreigde gesanctioneerd te worden door Europa.
Heet veel symboolpolitiek, als voorbeeld het gesleur met Mauro

wilders zijn partij heet partij voor de vrijheid, dat zie je helaas niet terug in het programm :n hij wil heel veel dingen beperken en aan banden leggen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:19

ik zal eens kijken wat er dit jaar uitkomt :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:34

NatasjavE schreef:
Tis iets wat Wilders graag roept(de linkse kerk)

Ergens vreemd want Wilders heeft enerzijds extreem rechtse ideeen, anderzijds extreem linkse ideeen.

Hij zou eigenlijk moeten roepen: De media is veel te neutraal :+

Wilders komt oorspronkelijk uit de rechtse, conservatieve hoek van de VVD, vandaar zijn rechtse ideeën :D , die linkse (waan)ideeën zijn pas ontstaan, toen hij Henk en Ingrid wilde laten stemmen op de PVV :D

sarabande

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:31

Samson weer dit winnaar van het debat met 40%

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:46

Gisteren ook maar eens 't debat gekeken, voor het eerst in tijden. Stukje over wonen/arbeid en zorg. Helaas nog steeds veel geblaat en populistisch gezever. Maar snel weer uitgezet :+

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:03

Welke partij komt dan wel zijn belofte na?? vraag ik me af?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:04

Sonja_vR schreef:
sarabande schreef:
In tegendeel Wilders heeft met zijn stemmen enige nare ingrepen in de zorg en sociale werkplaatsen mogelijk gemaakt.
Zaken waar de SP dus altijd juist voor gepleit heeft, ken je dat spotje nog van die bejaarde naakte vrouw, dat was een SP filmpje
Wilders kan in een debat en zijn programma wel roepen dat zijn hart zo bij de zorg en de ouderen ligt, zijn daden waren toen hij de kans had totaal het tegenover gestelde

En wat kreeg hij er voor terug, alleen de cavia politie die direct teruggedraaid is en verder wat geschreeuw over immigratie dat al zo streng was dat Nederland dreigde gesanctioneerd te worden door Europa.
Heet veel symboolpolitiek, als voorbeeld het gesleur met Mauro

wilders zijn partij heet partij voor de vrijheid, dat zie je helaas niet terug in het programm :n hij wil heel veel dingen beperken en aan banden leggen ...

Zoals wat precies?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:05

Vrijheid van godsdienst, immigratie, Europa etc etc.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:09

Rinske schreef:
Vrijheid van godsdienst, immigratie, Europa etc etc.

Kun je daar meer uitleg over geven dan?

Ik vind het wel meevallen namelijk..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:12

Je vindt die punten meevallen?

Hij wil dat de Koran verboden wordt + stop op bouw van moskeeën (en kerken dan?! ).

Hij wil een immigratieverbod (hoe wil hij dat bewerkstelligen, allemaal weer gesloten grenzen met douanebeambten? ).

Hij wil uit Europa. Minder Europa ok, maar helemaal eruit?!

Deze zegt genoeg :P
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6646_n.jpg

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:30

Kijk stel de grenzen worden gesloten zitten daar dan ook voordelen aan?
Waarom zou hij dat immigratieverbod willen dan denk jij?

Moskeen/kerken heb ik niks mee dus dat maakt mij niks uit, zullen er ook wel genoeg zijn onderhand. ( maarja ben niet gelovig dus dat is wss niet eerlijk)
Koran kun je natuurlijk niet verbieden.
Uit Europa zal ook niet gebeuren gok ik :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:36

mymy schreef:

Moskeen/kerken heb ik niks mee dus dat maakt mij niks uit, zullen er ook wel genoeg zijn onderhand. ( maarja ben niet gelovig dus dat is wss niet eerlijk)

Men kan wel vertellen wat met wilt, maar het is beter om te vertellen wat mogelijk is.
Door allerlei nationale en internationale wetten en regelgevingen heeft Nederland allerlei (lange/definitieve) verplichtingen en rechten en kunnen wij daar (vaak) helemaal niet onderuit komen of zelfs vanaf komen, zeker niet op korte termijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:11

mymy schreef:

Als de grenzen gesloten worden is Nederland direct failliet, wij leven van de export.

Immigratieverbod is een loze kreet dat bestaat allang en daar in Nederland ongeveer het strengst van Europa in, nog meer verbieden mag helemaal niet. Dat weet Wilders heel goed maar zolang er nog steeds mensen zijn die zijn geroep geloven blijft hij dat lekker zeggen.
Net zo iets als de gulden terug, daar hoor je hem niet meer over omdat er intussen berekend is wat dat zou gaan kosten. Hij vergeet trouwens te zeggen dat landen zonder Euro dezelfde problemen hebben of soms nog zwaarder in de crisis zitten dan degene met de euro. Zwitsers gaan bijvoorbeeld over de grens boodschappen doen en tanken en toerisme is enorm gedaald omdat alles zo duur geworden is door hun dure eigen munt.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:54

Ik ben helemaal niet zo met politiek bezig en ik mag ook nog helemaal niet mag stemmen natuurlijk, maar aangezien ik het toch wel interessant vind en ik deze stemwijzer toch nog moest invullen voor school heb ik het even gedaan. Ik ben het het meest eens met PVV, groenlinks, en pvda.
Ik had zelf toch meer gedacht dat ik zou aansluiten op de Christenunie of cda, gewoon omdat dat christelijke partijen zijn en ik dacht dat zij wel overeen zouden komen met mijn mening.
Daarom denk ik ook dat ik niet zou stemmen naar aanleiding van de stemwijzer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:04

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:14

Ik kom precies uit waar ik wezen wil
1 pvda 2 GL 3 SP 4 D66 onderaan vvd en helemaal laatste pvv, bedankt sammie eindelijk een kieswijzer die weergeeft wat ik ben

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:15

sarabande schreef:
Ik kom precies uit waar ik wezen wil
1 pvda 2 GL 3 SP 4 D66 onderaan vvd en helemaal laatste pvv, bedankt sammie eindelijk een kieswijzer die weergeeft wat ik ben

Daar heb jij stemwijzer toch helemaal niet voor nodig ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:18

Electra63 schreef:
Daar heb jij stemwijzer toch helemaal niet voor nodig ;)

Ik erger me zo aan al die stem/kieswijzers waar door de rare vraagstelling totaal iets anders uitkomt dan wat ik wil. Waarom komt er zo vaak GL uit en stemt niemand daar op dan zijn de vragen toch niet goed

Ik weet wat ik wil voor een ander is zon uitkomst een gids, dat is gewoon de boel belazeren

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:21

Ik kom ook bij deze uit op SP :) , PvdA op 2 :) .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:54

Sammie schreef:
Ik kwam deze nog tegen http://welkepartijpastbijmij.nl was deze al bekend? Die vond ik prettiger dan stemwijzer,stomwijzer en die van nu.nl

Fijne kieswijzer!

YeeeHaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:29

Ik dacht Sp te gaan stemmen.
De stemwijzer zegt VVD en PVV...

Pfff moeilijk hoor!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:34

Da's nogal een verschil := :D .

YeeeHaw