Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:31

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:37

Geryon schreef:
[
Vanwaar de treurnis? Je hebt er zojuist 2 gezonde levensjaren bij gekregen!

Tjaa ach :P ik zal nog wel moeten wachten dan.

Maar denkt de overheid nu serieus dat pubers onder de 18 van de alcohol afblijven?
er zijn zat mensen die het voor je willen halen :')[/quote]

Als je dit zo leest is het toch niet te geloven?
Hoe kan je zo dom zijn om (veel) te blijven drinken, als je weet dat de overheid niet voor niets de leeftijd wil ophogen? 8)7
Waarom wil je iets dat niet mag? Waarom wil je het dan door een ander laten halen? Is iedereen eraan verslaafd ofzo? 8)7

Ik denk niet dat het heel veel zou helpen. Zolang de ouders en kinderen niet veranderen gaat het niet heel goed werken. Maar ik ben er wel voor. Wat een wereld dit..[/quote]

ik drink hoogstens 2 glazen alcohol :D .. en de rest cola, dus ik zuip me echt niet helemaal het lap lazerus..
Dat sommigen dat doen moet hun weten, maar ik drink niet zo heel veel hoor. en wat dan nog?
Dan is het toch mijn keus of niet soms?
en ik zal misschien wel een keertje dronken zijn, maar dat is iedereen toch wel eens geweest ;)

en 16 jarigen zijn echt niet van die ongeleide projectielen die niet weten wat ze doen..
we kunnen heus wel nadenken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:40

Ik vind toch drinken terwijl je weet dat het slecht is, niet echt nadenken ;)
Of het boeit je gewoon niet dat het voor schade zorgt. En dat lijkt me ook weer sterk. Dat alcohol belangrijker is dan je eigen gezondheid.

En nee, niet iedereen is dronken geweest en al helemaal niet van jouw leeftijd. Dat hoort namelijk niet normaal te zijn, omdat het zo SLECHT is op die leeftijd. De posts van gummi daarover worden ook totaal genegeerd door de 16 jarigen hier.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:42

Geryon schreef:
Of het boeit je gewoon niet dat het voor schade zorgt. En dat lijkt me ook weer sterk. Dat alcohol belangrijker is dan je eigen gezondheid.

Ik let heel goed op mijn gezondheid, en als ik ziek of wat dan ook ben dan drink ik ook niet.
De ene keer drink ik wel en de andere keer niet.
en als je af en toe drinkt brengt het heus niet zoveel schade aan hoor, (denk ik :o )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:44

CupCakes_ schreef:
Geryon schreef:

Ik let heel goed op mijn gezondheid, en als ik ziek of wat dan ook ben dan drink ik ook niet.
en als je af en toe drinkt brengt het heus niet zoveel schade aan hoor, (denk ik :o )

En dit geeft dus aan dat je niet weet waarover je praat. Alcohol op zo'n jonge leeftijd is ALTIJD slecht. Ook als je je goed voelt, ook als je niet lekker bent. De schade is alleen niet meteen zichtbaar. Dat wil niet zeggen dat het geen schade aanbrengt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:45

Geryon schreef:

en als je af en toe drinkt brengt het heus niet zoveel schade aan hoor, (denk ik :o )[/quote]

En dit geeft dus aan dat je niet weet waarover je praat. Alcohol op zo'n jonge leeftijd is ALTIJD slecht. Ook als je je goed voelt, ook als je niet lekker bent. De schade is alleen niet meteen zichtbaar. Dat wil niet zeggen dat het geen schade aanbrengt.[/quote]

wat voor schade zou het aan moeten brengen dan ? :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:45

Een flesje bier of wat alcohol op z'n tijd moet kunnen. Als je alles dat niet goed voor je is zou moeten vermijden, mag je bijna niets meer eten/drinken. Ja, alcohol is zeker niet goed maar gelukkig weet ik zelf wat de gevolgen zijn en let ik goed op m'n drankgebruik.
Snoepen terwijl je weet dat je er eventueel van kunt aankomen, is dat ook niet nadenken dan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:49

Wat voor schade het aan 'zou moeten brengen'? 8)7
Geen voorlichting gehad? Google zou ik zeggen.

Dominique, snoepen is (alweer) geen goede vergelijking. Valt me op dat de meeste 'strijders' hier zelf jong zijn, drinken, en geen goede argumenten hebben. Jij bent 15 en je drinkt? Je let op je drankgebruik? 8)7

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:50

Geryon schreef:
Dominique, snoepen is (alweer) geen goede vergelijking. Valt me op dat de meeste 'strijders' hier zelf jong zijn, drinken, en geen goede argumenten hebben. Jij bent 15 en je drinkt? Je let op je drankgebruik? 8)7

_O-

Gelukkig weet ik zelf wat en hoeveel ik drink. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:51

Ik vindt dat jongeren helemaal niet in staat zijn beslissingen te maken over wat wel en niet schadelijk is voor ze. we verwachten van 16 jarigen dat hun (be)oordelingsvermogen en het vermogen om zich te beheersen al bestaat, maar dit ontwikkelt zich pas op latere leeftijd. Dus dat bepaalde dingen 'aan banden' worden gelegd lijkt me niet meer dan normaal

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:53

Ik heb geen drankvoorlichting gehad nee.

maar ik kan zelf wel bepalen hoeveel ik drink.

en dat wij jongeren 'strijden ' omdat we gewoon legaal willen drinken. niet dat het stiekem meer hoeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:55

Dominique_96 schreef:
Geryon schreef:

_O-

Gelukkig weet ik zelf wat en hoeveel ik drink. :')

Dan weet je zeker ook hoeveel schade het aanbrengt. :j

Je bent 15 en zelff met deze regeling is drank dan verboden. Dat is niet voor niets.

@CupCakes_: Of jou nou veel drinkt of niet, het blijft slecht voor je op die leeftijd. Te veel drinken is alleen slechter.
Waarom zou je legaal willen drinken? Waarom is alcohol op die leeftijd zo normaal? Lees je eigen post eens.
Denk je dat de overheid jullie wilt sarren en daarom alcohol wilt verbieden tot 18 jaar? Ga eens een levensles volgen.

CupCakes_

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:58

omdat ik vind dat het er wel een beetje bij het uitgaan hoort.
Zonder alcohol kan je het ook leuk hebben hoor! dat klopt helemaal!
maar met alcohol durf je net iets meer, zoals op die leuke jongen afstappen bijv...
heeft niet alleen negatieve kanten hoor!,
kan ik die levensles dan bij jou volgen? :+ zo te horen heb jij er veel verstand van.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:00

Cupcakes jij haalt dus zelfvertrouwen uit alcohol...En dat nou juist wat alcohol doet met je...Het laat je iemand zijn die je niet bent, vervaagt je grenzen en maakt je lichaam kapot

(overigens zit ik nu wel aan een wijntje :o maar ik ben al bijna 12 jaar volwassen nu ;-) )

Nee, weet je ik ben echt niet anti, maar ik denk dat veel (heus niet alle) jongeren gewoon niet de verantwoordelijkheid kunnen dragen om er verstandig mee om te gaan en de risico's niet goed genoeg kennen

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:01

Als je genoeg drinkt krijg je die levensles vanzelf.
Ik begon ook te vroeg met drinken, daarvoor haalde ik elk jaar mn school met gemak, dit jaar moet ik daardoor een niveau lager gaan doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:03

Eerste keer dat ik alcohol dronk was ik 15, bijna 16 (2 maanden ) . Dus eigenlijk gewoon te jong :) Het is absoluut slecht voor je en vind het jammer en spijtig dat alcohol als iets normaals word beschouwd in de Nederlandse samenleving. Toen ik jong was mocht ik van mijn vader wel wat schuim van zijn bier drinken omdat ik dat grappig vond :') maar dat is toch wat anders dan zelf glazen bier te drinken. I

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:05

Wat een bekrompen gedachte dat alcohol bij uitgaan hoort.
Juist ook hierom zal het verhogen van de leeftijd niet zoveel zou moeten opleveren als het zou moeten.
Alcohol wordt veel te normaal gevonden.

Ik heb niet veel verstand van het leven, te weinig ervaring voor en ik ben niet zo veel ouder dan jou. Maar ik ben wel slim genoeg om niet iets te drinken dat niet voor niets verboden is op zo'n jonge leeftijd. En daarbij heb ik al het een en ander meegemaakt.

xTammyy: Mooi voorbeeld, knap dat je dat gewoon toegeeft.

Er was ook eens een onderzoek dat iets (ik geloof alcohol?) kan zorgen voor een niveau lager.

Het is zo zonde dat alcohol zo normaal wordt gevonden op een jonge leeftijd..

Trouwens, heb je er wel eens aan gedacht hoe het kan dat je ineens wel naar de jongen durft te stappen? Het verandert je. Dat is niet niks..
Laatst bijgewerkt door Geryon op 14-07-12 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:06

@ Colway, in dat laatst heb je wel gelijk dat sommiger hun verantwoording niet kunnen dragen.
Zie er zat die (bijna) niet meer kunnen lopen omdat ze zoveel gezopen hebben.
Maar dat gaat te ver. het zal misschien wel een keer gebeuren. maar dat is dan mijn pakkie an ..
Maar ik wil het nooit zover laten komen, omdat ik dan niet meer helder kan nadenken met wat ik doe enzo, want straks beland ik bij iemand in bed wat ik niet wil bijv. :)
Maar ik drink maar heel af en toe..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:07

CupCakes_ schreef:
@ Colway, in dat laatst heb je wel gelijk dat sommiger hun verantwoording niet kunnen dragen.
Zie er zat die (bijna) niet meer kunnen lopen omdat ze zoveel gezopen hebben.
Maar dat gaat te ver. het zal misschien wel een keer gebeuren. maar dat is dan mijn pakkie an ..
Maar ik wil het nooit zover laten komen, omdat ik dan niet meer helder kan nadenken met wat ik doe enzo, want straks beland ik bij iemand in bed wat ik niet wil bijv. :)
Maar ik drink maar heel af en toe..

En dus heel af en toe nog steeds teveel. Waarom doe je jezelf dat aan? Puur omdat je dan anders bent en dat leuk vind? Dat is goed genoeg van waarde om schade te krijgen in je lichaam?

Was die schade maar meteen zichtbaar.. Jongeren zijn gewoon niet in staat om goed genoeg over die schade te denken, omdat ze die niet voelen/zien.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:09

@ Geryon heeft niets met slim te maken, ik ben slim genoeg maar heb zo ongeveer van alle 'verboden vruchten' genomen...Ben altijd een behoorlijk obstinaat, impulsief en dwarse puber geweest...Of een dergelijke regelhantering gewerkt had voor me....Denk het niet..Ik had bij de restgroep gezeten die het toch wel gedaan had...Maar vindt het wel treurig om te zien hoe andere jongeren alles maar normaal vinden...

Qua schade...Ik ben behoorlijk chaotisch, vergeetachtig etc....Vraag me soms af of die geheugenproblemen bij me horen, of dat ze geluxeerd zijn door....

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:10

Hoe zit het dan met de kroegenleeftijd? Ik word in maart 16, ik zou dan best graag willen stappen enzo. Niet voor de drank, maar gewoon voor de gezelligheid. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:11

@ CupCakes, dan ben jij heel anders dan ik was...

Maar sommige jongeren van 16 zouden prima het verkeer kunnen overzien., toch wachten we tot hun 18e (en straks 17e) waarom? Omdat de hersenen naarmate je ouder wordt gewoon beter in staat zijn te oordelen en keuzes te maken

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:12

Colway schreef:
@ Geryon heeft niets met slim te maken, ik ben slim genoeg maar heb zo ongeveer van alle 'verboden vruchten' genomen...Ben altijd een behoorlijk obstinaat, impulsief en dwarse puber geweest...Of een dergelijke regelhantering gewerkt had voor me....Denk het niet..Ik had bij de restgroep gezeten die het toch wel gedaan had...Maar vindt het wel treurig om te zien hoe andere jongeren alles maar normaal vinden...

Qua schade...Ik ben behoorlijk chaotisch, vergeetachtig etc....Vraag me soms af of die geheugenproblemen bij me horen, of dat ze geluxeerd zijn door....

Dat had ik al voordat ik begon te drinken.
Volgens mijn omgeving ben ik een dwarse en puber, en hier drinken ze sws al heel vroeg.. de meesten drinken hier op hun 12e al, dus ik ben voor hun heel "laat" met drinken.. niet dat mij dat wat uitmaakt. ik wou op mn 12e echt nog niet drinken..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:16

Ik heb add maar heb soms ook het idee dat het wat anders kan zijn. Ben soms echt heel leeg in mijn hooft, dan dringt niks meer tot me door, heel chaotisch, en moet veel dingen toch in stapjes uitgelegd krijgen. Ik heb toch behoorlijk veel alcohol weggezopen in 2 a 3 jaar....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:20

Ik dronk met 15 jaar met gemak een liter pure passoa of pisang weg...Heel stoerrrr denk ik nu (not) en merk toch dat ik sneller 'naar de fles grijp' dan m'n vriend, die niet in zijn jeugd gedronken heeft

(heb verder geen drankprobleem hoor, maar zie wel duidelijke verschillen)