Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:En er zijn altijd wel mensen die afwijken van de standaard. Hebben rare kleren aan, hebben hun haar raar zitten, kijken raar, lopen raar, zijn heel klein, of juist heel lang, zijn dik, of juist heel dun, hebben moedervlekken of wijnvlekken in het gezicht, praten gek
Fiffill schreef:Amanda, ik denk ook niet dat iedereen goed gaat op hetzelfde dieet. Ik denk ook niet dat vegetariër zijn voor iedereen geschikt is bijv.
Aanleg is imo ook geen excuus maar kan wel degelijk meespelen. De een heeft gewoon meer geluk dan de ander wat dat betreft denk ik. Ik ben overigens niet smalletjes, ik heb brede schouders, heupen, grote cupmaat maakt ook nog dat ik zeker niet iel ben maar ik ben wel slank en dat zie je terug in de rest van mijn familie, niemand van ons is dik of zelfs een beetje stevig. Maar wat ik al zei we eten ook gewoon erg gezond dat speelt natuurlijk zeker mee.
Quellian schreef:Waarom denk je dat de premie (én eigen risico) voor de zorgverzekering zo hoog is? Wat denk je van welvaartziektes?
Fiffill schreef:Ik kan ook eerlijk zeggen dat ik ook best wel eens wat lelijks denk.
...................
Dus ja, ik geef het eerlijk toe, ik denk ook wel eens zoietsmaar goed, wie doet dat nou niet...
Citaat:Ik sta in de rij bij de supermarkt ook altijd te gluren wat degene voor me op de band heeft liggen. Goh... ongezond (*kijkt* *denkt*, kun je wel hebben he??) of hee... vrijgezel. Heeft een kat.
Quellian schreef:Doet iedereen, écht![]()
Ik sta in de rij bij de supermarkt ook altijd te gluren wat degene voor me op de band heeft liggen. Goh... ongezond (*kijkt* *denkt*, kun je wel hebben he??) of hee... vrijgezel. Heeft een kat.
Tot ik zelf DIK werd door medicijngebruik (Prednison) en daardoor ook nog eens diabetes kreeg (wat een feest joh, had dubbele jackpot). Na een paar maanden ging ik weer werken en ging koeken halen voor mijn collega's bij de C1000 en ik zag de ogen... dik meisje, in de rij met alleen 4 pakken koeken, tja... ik kon het ze niet kwalijk nemen, want ik deed het zelf ook! Iedereen doet het!
Quellian schreef:Ik bedoel niet dat iedereen dat in de rij doet, maar ik bedoel dat iedereen weleens 'hokjes denkt', bij iedereen schiet weleens iets door het hoofd (bv in de bus, daar kom ik dan weer niet).
Quellian schreef:Ffortuna schreef:En er zijn altijd wel mensen die afwijken van de standaard. Hebben rare kleren aan, hebben hun haar raar zitten, kijken raar, lopen raar, zijn heel klein, of juist heel lang, zijn dik, of juist heel dun, hebben moedervlekken of wijnvlekken in het gezicht, praten gek
Maar dit kost de maatschappij niet veel geld.
Gek praten, rare kleren aan hebben of een raar kapsel veroorzaakt geen diabetes, hart- en vaatziekten, etc. etc.
Waarom denk je dat de premie (én eigen risico) voor de zorgverzekering zo hoog is? Wat denk je van welvaartziektes?
Rowdine schreef:Dat alles geld kost neemt niet weg dat we het moeten proberen te beperken naar mijn mening. Overigens geldt dat niet alleen voor mensen in overconditie maar ook voor slanke mensen die zichzelf volproppen met allerlei slecht voedsel en vervolgens hart-en vaatziekten krijgen.
Quellian schreef:Ffortuna, het maakt niet uit of er fraudeurs, chronisch zieken of zwangeren zijn, dat doet niets af aan het overgewicht in NL.
Waarom 'ja maar' zeggen? Vergoeilijken andere dingen overgewicht?
Cer schreef:Rowdine schreef:Dat alles geld kost neemt niet weg dat we het moeten proberen te beperken naar mijn mening. Overigens geldt dat niet alleen voor mensen in overconditie maar ook voor slanke mensen die zichzelf volproppen met allerlei slecht voedsel en vervolgens hart-en vaatziekten krijgen.
Maar dat geldt ook voor rokers en drinkers en inderdaad de risicosporten enzo. Of specificeer jij t op eten?
Overigens, ik zie wel eens topics voorbij komen van mensen die imo obsessief bezig zijn met gezond eten, wat ik echt belachelijk overdreven vind, maar dat moeten ze ook zelf weten.. dus sja..
Shadow0 schreef:Quellian schreef:Ffortuna, het maakt niet uit of er fraudeurs, chronisch zieken of zwangeren zijn, dat doet niets af aan het overgewicht in NL.
Waarom 'ja maar' zeggen? Vergoeilijken andere dingen overgewicht?
De verontwaardiging richting de mensen met overgewicht, en de ontzettend negatieve bewoordingen daarover ('volproppen', 'vreten', in een ander topic is overgewicht zelfs al een misdaad genoemd) is buitenproportioneel.
Rowdine schreef:Heb ik al eerder in het topic gezegd; geldt wat mij betreft ook voor de door jou opgenoemde categorieën. Waarom zou je toch je lichaam, het belangrijkste wat je hebt, verwaarlozen?