@Ojajoh, het kind in kwestie was 10, gaat gewoon naar school maarja, overblijven en 2 of 3 daagjes naar de bso kan natuurlijk niet

Ik mis geen realiteit, ik maak keuzes,
liever kinderloos en financieel op rozen dan een kind en financiele onzekerheid.
Ik héb ook de andere kant mee mogen maken, ik heb een jaar van 750 euro per maand moeten leven, ik wéét dus wat het is om 4 dagen oud brood te eten en niet naar de kapper te kunnen omdat het geld simpelweg op is.
Maar na ruim 6 maanden zo geleefd te hebben, reden waarom is aanvraagbaar per pb, besloot ik dat dit niet was wat ik wou en heb ik me zo ongelofelijk hard omhoog geknokt....en dat is gelukt!
Mijn vader zei altijd: Je zit nu in een situatie die leefbaar is maar, maakt het je ook gelukkig? Nee, doe er dan wat aan, ja, hou dan op met klagen!
@Electra, ik snap heel goed dat er ouders zijn die liever wat minder werken, dat is natuurlijk het droomscenario maar..niet voor iedereen weggelegd op het moment dat het kind er eenmaal is.
Daarom zeg ik op dat moment, kijk naar je leven en neem de verantwoordelijkheid en ja dat is zuur, maar soms wel noodzakelijk om je kop boven water te houden.
Ik zou serieus slapenloze nachten krijgen als ik geen 400 euro op een spaarrekening kon hebben staan en mezelf scheef aankijken als dat wel zou kunnen door meer te gaan werken terwijl ik dat niet deed.
@Shadow, ik heb het in geen enkele post gehad over aangeboren medische problemen, die betrek jij er nu bij, uiteraard sta ik daarin niet op dezelfde lijn. Ik heb het over de mensen die niet ziek zijn, maar ook geen keuzes durven maken, alles willen hebben en uiteindelijk in de goot belanden en gaan lopen schreeuwen tegen de overheid.