KellyG schreef:dat hoe ze op buitenlanders neerkijken, gaat mij ook wat te ver
ik ben er geen fan van (buitenlanders) maar ze zijn er, en je moet er mee leven......
en die er zijn, prima hoor, maar gooi een slot op de deur, vind dat het hier wel erg vol is.......
ik ga nu mss iets zeggen waarmee ik een hoop mensen tegen de schenen schop, maar het is hoe ik het relativeer..........
de afgelopen jaaaaaaaaren zijn er zoveel nederlandse burgers bijgekomen vanuit het buitenland. Die mensen krijgen hier allemaal pensioen e.d.
daardoor is het potje leeg (mede ook doordat de mensen ouder worden)
dat potje moet aangevuld worden, goh, laten we dan de studenten pakken, die moeten maar gaan lenen.... die mensen moeten nog gaan beginnen met hun leven en beginnen al met een schuld..... nee dat is een goede opbouw voor de toekomst.......
ik ben heel erg van mening dat ze het belasting geld eens binnen de nederlandse grensen moeten gaan houden, die pensioenen weer op de rails krijgen, zorgen dat de mensen een goede (iig basis) opleiding kunnen krijgen.
hoorde van de week op het nieuws dat er gevonden wordt dat er in nederland bulgaren aan het werk moeten kunnen...... er zijn hier al te veel burgers die geeneens een baan kunnen vinden, het ene na het andere bedrijf gaat falliet.......
het eind is een beetje zoek momenteel geloof ik
Misschien kan jij je eens verdiepen in zaken, voordat je gaat schreeuwen?
Die mensen krijgen helemaal geen pensioen. Pensioen bouw je op als je werkt. AOW krijgen die mensen ook niet volledig, want voor volledige AOW moet je tussen je 15e en 65e in Nederland hebben gewoond (of gewerkt), voor ieder jaar dat je dat niet was, wordt je 2% gekort.
Ik zag ook nog een opmerking over Griekenland staan, dat men daar met hun 50e met pensioen gaan, dat is ook onzin. Bepaalde beroepen gingen daar met 55 jaar met pensioen, net zoals bepaalde beroepsgroepen in Nederland (defensie, politie, brandweer, bepaalde ambtenaren) ook eerder met pensioen gingen/gaan. De levensverwachting van de Grieken was lager en mede daarop wordt de pensioengerechtigde leeftijd bepaalt, verder staat de pensioenuitkering van de Griek niet in verhouding tot de AOW en pensioenuitkering van de Nederlander.
Dit is wel offtopic, maar wordt wel vaak fout voorgesteld vanuit de politiek en media.
Lovely,
Ik ben vrij, dus ik heb de TV aan op Nederland 1