idefix4 schreef:Huurders kunnen ook niet kopen, want wat je aan huur kan opbrengen, krijg je nooit in de vorm van een hypotheek. Da's een echt probleem! Ik ken zat huurders die huurder blijven, omdat ze aan huur mooier kunnen wonen dan aan hypotheek. Plus! een huurder kan gewoon gaan huren. Als je dat bedrag aan hypotheek wil lenen, moet je aan allerlei zwaardere eisen voldoen. Bij huur krijg je in zulke situaties vaak ook nog huursubsidie.
En als je 2 huizen verkoopt, dan moet je met de opbrengst eerst je hypotheek aflossen. Een goedkoper huis betekent, dat je hypotheekrente niet langer aftrekbaar is. Dan kan je nog beter gewoon het mooiste huis van de 2 houden en daar gaan wonen.
Wanneer was dat dan? Want ik kon niet huren omdat je een % van je inkomen moet verhuren, en dat kon ik niet betalen. Dus ik moest kopen omdat ik zo mn hypotheeklast nog een beetje zelf kon bepalen (ja, met HRA, anders ging t niet). Ligt er ook aan wat je eisen zijn. Dubbele inkomens die al jaaaaaren een goedkope eengezinswoning huren, snap ik ook niet goed, maar ik weet ook niet hoe die regels zijn. Maar die gaan niet kopen voor die centen, dat snap ik dan weer wel 
Ik weet ook niet hoe je met het afschaffen van de HRA de economie positief beinvloed?
En ik snap niet dat er geen potjes heen en weer geschoven kunnen worden (dus van de ontwikkelingshulp naar de zorg bijv.), maar dat schijnt toch niet te kunnen...