Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:13

Als ik me niet vergist hebben ze voor die kinderen iets geregeld zodat ze niet in een lege klas terechtkomen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:15

Naja, de meester is er niet meer... De meeste kinderen zijn overleden... Vraag mij het ook af hoe je daar als school mee om moet gaan. (gemengde klas misschien).
Wel erg confronterend, heb je dit goddank overleefd, zie je telkens weer die harde realiteit van hoe anders het ook voor jou had kunnen zijn.... En voor de ouders natuurlijk.

Tijdens de herdenking vond ik het lief hoe een vader benoemde dat zijn dochter zo verliefd was op haar vriendje en dat ze nu ook samen waren.

Anoniem

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:17

pff nu al heftig zeg , tranen vloeien al rijkelijk.

en idd dat is zo intens heb je het overleefd zijn al je vriendjes dood...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:18

vuurneon schreef:
Wordt de dienst in Leuven ook uitgezonden?

Geen idee, zal het even uitzoeken. Misschien dat ik morgen zelf wel ga kijken in Leuven...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:24

Joycebunny schreef:
afgelopen? Op vtm is het toch nog steeds bezig? Ofja het buitendragen van de kisten iig

De getuigenissen e.d. waren allemaal al voorbij.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:28

takkie_muis schreef:
heb hem op uitzending gemist gevonden , nu een 3 uur lange zit heb een wc rol gevonden :P om het luchtig te houden...

Heb je hem op de nl'se uitzending gemist gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:29

Danseresje schreef:
takkie_muis schreef:
heb hem op uitzending gemist gevonden , nu een 3 uur lange zit heb een wc rol gevonden :P om het luchtig te houden...

Heb je hem op de nl'se uitzending gemist gevonden?

ja :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:35

stef schreef:
dan heb ik dus te kort geprogrammeerd... had tot 13.00 uur ongeveer

Je kan hem terug kijken op uitzending gemist als je zou willen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:36

Kido schreef:
stef schreef:
dan heb ik dus te kort geprogrammeerd... had tot 13.00 uur ongeveer

Je kan hem terug kijken op uitzending gemist als je zou willen ;)

Welke zender?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:45

oh ja, ik kijk altijd via interactieve tv, vandaar :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:52

Ik kijk nu ook via uitzending gemist, maar ik hou het niet droog hoor. Vind het zó verschrikkelijk, dat verdriet van de familie.....denk er steeds aan hoe ik me zou voelen als het één van mijn meiden geweest zou zijn....

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:54

Yasmine schreef:
vuurneon schreef:
Wordt de dienst in Leuven ook uitgezonden?

Geen idee, zal het even uitzoeken. Misschien dat ik morgen zelf wel ga kijken in Leuven...

Normaal wordt deze ook uitgezonden door vtm en vrt ja! Live uitzending begint opnieuw om 10.15, de dienst zou beginnen om 11u.

Voor de kinderen zal het hard zijn om in een lege klas terecht te komen inderdaad, maar ze moeten het nu eenmaal verwerken en ook voor deze leegte in de klas moet een plaats zijn ... alles wegstoppen en willen 'oplossen' en dergelijke is niet de bedoeling en zal voor de kinderen (op lange termijn) ook niet goed zijn. Hoe ze het concreet gaan aanpakken in de school vraag ik me ook af, idem voor de communie van de overige kinderen van alle zesde jaars.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:56

takkie_muis schreef:
ja :)

Heb hem gevonden. Op de iPad versie was ie niet, dus zit nu met laptop op schoot.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:22

Ik heb vanochtend ook gekeken naar de herdenking en het absoluut niet droog gehouden. Ik kan het nog steeds niet bevatten, zoveel jonge kinderen. En dan waren de kinderen (en ouderen) van Heverlee en nog niet eens bij. De getuigenis van het zusje staat mij nog het meest bij, dat ze spijt had van de ruzietjes (germ)..

De herdenking van Heverlee wordt volgens mij ook uitgezonden door de NOS. We mopperen dan wel over de journalisten, maar ik ben toch wel blij dat we het op deze manier kunnen volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:04

ik kijk met opzet niet , ik luister alleen. wat sneu dat meisje over haar zus , en dan over dat zoetekauw jongetje.... brr wat verschrikkelijk

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:14

Er is ook al een wake vanavond in Leuven geloof ik, en ik zag al een vrachtwagen van de vrt staan. Denk niet dat ze uitgezonden wordt, maar misschien wel een verslag in het nieuws vanavond oid.
Of de vrachtwagen staat er al voor de uitzending van morgenochtend.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:22

Lidewijke, ik denk dat ik morgen ook even ga kijken. Ik heb gelezen dat er buiten schermen gaan staan zodat iedereen het kan volgen en ik ga denk ik een bloemetje neerleggen met een paar vrienden. Mijn oma woont in dezelfde straat als St. Lambertus in Heverlee...

Ik kwam dit net nog tegen, een column over kinderen en gezinnen die iedere week in de Standaard verschijnt. Verwoordt heel erg goed het onbegrip, vind ik.
Citaat:
Niet normaal
Zonen &dochters

En nu? Een plezante column over eigen kind en gezin. Allez hop, begin er maar aan. Begin er appelflap maar eens aan. Andere weken wel. In enigszins normale omstandigheden, dan wel, dat weet u, met plezier.
Maar de laatste zeven dagen was niks normaal. Niks aan dat hele verhaal is normaal. Niks. Niet de omvang ervan. Niet de verschrikkelijkheid, de nietttevatteninwoordenheid. Niet het verdriet. Niet de perimeter van het verdriet… zeg ik dat juist? Hoeveel mensen het raakt, bedoel ik. En hoe hard. Dat is niet normaal.

Vandaag ook niet. Dat is ook niet normaal. Het wordt een dag waarop dingen uitgevoerd moeten worden die gepland zijn, die overlegd zijn, waar over nagedacht is. En die niet normaal zijn. Bedenk hoe miserabel en compromisloos praktisch een gewone uitvaart al moet geregeld worden. Zoveel meer compromisloos en ijzersterk praktisch vernuft is er nodig om vandaag, deze dag, deze ellendige dag, onder controle te krijgen.

Wat er onder controle krijgen heet, tenminste. Het aantal mensen dat De Soeverein - Arena De Soeverein! A-re-na!- binnen kan. Dát heb je onder controle. Maar het is niet normaal. Dat de burgemeester moet oproepen om met de fiets te komen, dat er honderden auto's verwacht worden. Niet normaal.

Postuum verkeerchaos veroorzaken, dat doen Jacksons, dat doen koningen. Dat is niks voor kinderen. Dát is niet normaal. Dat wíl niet, kan niet, mag niet, is nochtans een feit. Want hostessen zullen er zijn. Parkeerplaats aan het evenemententerrein - e-ve-ne-mententerrein! Uitgedeelde witte lintjes en pendelbussen. Niet nor-fiets-maal. Lintjes horen zwart, die neem je zelf mee. En er hoort ook niet zoveel volk te zijn dat je pendel… Niet normaal.

Eén kleine kist? Dat is fout. Dat is pijn, dat is brutaal veel pijn en toch. Verschrikkelijk is dat, maar niet verschrikkelijk abnormaal. Maar zoveel kleine kistjes? En zes grote verspreid over het land? Militair ingevlogen en aan land gedragen op kaki schouders? Dat. Is. Niet. Normaal.

Alle partijkleuren aanwezig in het zwart? Voorzitters, koning, premier, ministers, president? En dat we dat vanochtend allemaal kunnen meemaken alsof we er zelf bij waren. Op de site van deze krant. Op de radio en op tv. Vindt u dat normaal?

Dat we afgelopen zondag in het journaal beelden zagen van een mis in Heverlee? Ik vind dat niet normaal. Ik hoorde de priester vragen: 'God, waar was je toen die bus tegen die muur aan reed?' Antwoord kreeg hij niet. Dat vind ik dan weer normaal. Maar helpen doet het niet.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... gn=seeding

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:27

Ik had normaal les, maar heb net een mail gekregen dat de prof niet aanwezig kan zijn vanwege een begrafenis (weet niet of het om de deze gaat hoor :P ), dus ga misschien toch ook langsgaan...

Heb daarnet het nieuws van vanmiddag teruggekeken, met een lang verslag over de dienst vanmorgen. Lijkt me dat het echt een hele mooie viering geweest is, fijn ook om al jullie commentaren erop te lezen.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:48

heb de herdenking ook gezien echt indrukwekkend hield het niet droog,kon mijn tranen niet bedwingen .en dan aan het einde en begin dat de kistjes en kisten naar binnen en naar buiten werden gedragen door de miltiaren,mijn neefje zat bij me zelfde leeftijd als die kinderen die daar lagen in hun kistjes te vroeg mijn neefje vroeg he wat is dit uitgelegd zelfs hij was aangeslagen .en dan die foto.s tijdens de dienst en getuigenissen vd ouder zussen en broers echt emotioneel heb er geen woorden voor.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:35

Ik heb ook gekeken vandaag, en gehuild, het raakt mij echt diep. Ik ben normaal geen 'ze zijn nu naar de hemel' persoon, ben ook helemaal niet gelovig.. Maar op een moment als dit, een gebeurtenis als deze, wil je gewoon dat er zoiets bestaat als een hemel, dat de families ze nog kunnen terug zien ooit. Het is zo vreselijk..

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:51

Thea_Ste schreef:
Ik heb ook gekeken vandaag, en gehuild, het raakt mij echt diep. Ik ben normaal geen 'ze zijn nu naar de hemel' persoon, ben ook helemaal niet gelovig.. Maar op een moment als dit, een gebeurtenis als deze, wil je gewoon dat er zoiets bestaat als een hemel, dat de families ze nog kunnen terug zien ooit. Het is zo vreselijk..

Dit is exact wat ik tijdens het kijken van de dienst ook heb zitten denken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:53

Werd tijdens de dienst ook mooi verwoord; jullie spelen nu samen en jullie leraar is altijd bij jullie om op jullie te passen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:05

Je kan het toch niet drooghouden als je zoiets ziet? Of je nu wel of niet meedoet met massagerouw, wanneer je al die kistjes daar ziet liggen moet het toch iets met je doen.

Het is moment om even stil te staan in je leven. Want helaas zijn dat niet de enige kistjes die er zijn. Overal in het land en overal ter wereld zijn er kinderen of volwassenen die veel te vroeg overlijden en hun nabestaanden verscheurd achter laten. Dus als je nog ouders hebt, of kinderen, broer, zus, vriend, man, iedereen die je dierbaar is, knuffel ze dan en koester ze, want ook zij hadden in die kisten kunnen liggen. En dan is het te laat om dankbaar te zijn voor wat je hebt.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:10

Kwanyin schreef:
Je kan het toch niet drooghouden als je zoiets ziet? Of je nu wel of niet meedoet met massagerouw, wanneer je al die kistjes daar ziet liggen moet het toch iets met je doen.

Het is moment om even stil te staan in je leven. Want helaas zijn dat niet de enige kistjes die er zijn. Overal in het land en overal ter wereld zijn er kinderen of volwassenen die veel te vroeg overlijden en hun nabestaanden verscheurd achter laten. Dus als je nog ouders hebt, of kinderen, broer, zus, vriend, man, iedereen die je dierbaar is, knuffel ze dan en koester ze, want ook zij hadden in die kisten kunnen liggen. En dan is het te laat om dankbaar te zijn voor wat je hebt.

Sluit ik me volledig bij aan. _/-\o_