Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:55

Wij zijn geretardeerd Electra ;)
Als wij met onze rechten studie gestopt waren en een uitkerinkje hadden aangevraagd, waren we natuurlijk al lang op de hoogte van het bestaan van dat forum :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:35

Abiola schreef:
Als wij met onze rechten studie gestopt waren en een uitkerinkje hadden aangevraagd, waren we natuurlijk al lang op de hoogte van het bestaan van dat forum :+

:D Niet van die moeilijke woorden gebruiken, we zitten nu op Bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:41

De manier van discussiëren past wel bij wat je vaak op een HB forum ziet, namelijk een houding die klinkt als 'zie je nou, je begrijpt met toch niet want ik bedoel heeeeel wat anders (dan dat ik zeg/optyp)'. In het begin van dit topic heb ik een eerlijke poging gedaan, maar TS wurmt zich onder elk redelijk argument uit omdat ze die niet wil horen. De manier van discussieren is heel vervelend en daar ben ik met liefde te stom voor. Bovendien is dit bokt en daar ben ik al zo vaak voor dom uitgescholden dat ik het bijna ga geloven. Maar om op de topictitel terug te komen: geen stof tot nadenken.

Stamina

Re: Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:00

Gummie wat ben jij eigenlijk erg haha :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:39

Ik heb de OP nog eens goed gelezen en ik vind de vraagstelling bijzonder suggestief.
Alsof je dus een mening hebt over uitkeringen want je vindt werken niet leuk.
Niet iedereen die werkt gaat er zuchtend heen en kijkt jaloers naar de uitkeringstrekkers.

Ik kan je vertellen, hier op de zaak komt de slager van dik in de 70 nog af en toe voorbij rijden zó naar vindt hij werken dus (die maak je niet gelukkig als hij alleen af en toe de tuin kan harken), als ik die een mening zou vragen, zal die waarschijnlijk zeggen, kom op zeg, ze verzinnen tegenwoordig van alles om maar niet te hoeven werken! Een schop onder de kont moeten ze hebben!
Denk ik.
Die mening kan het ook gewoon zijn he.

Maargoed, je weet van te voren dat je hier met een forum vol vrouwen zit die van nature emotioneel en betrokken reageren,zo'n HB forum zal wel minstens 50/50 zijn dus je kan op je vingers natellen dat het mannelijke deel het rationeler benadert en die kant ook op stuurt.
Ik vind de sneer en toon dat hunnie het daaro tenminste wél begrijpen heel naar.

Zelf heb je hier ook hele boekwerken vol geschreven, als jouw doel is 'hoe ontstaan vooroordelen' hou je dan zelf ook bij je topic en hou 't kort en bondig, om die meute vrouwen een béétje op het juiste spoor te houden.

Maarja, hoe ontstaan vooroordelen?
Referentiekader, dat is het eigenlijk, bewuste en onbewuste informatie die je vergaart en bevestigd ziet worden in stereotypen.

Als jij als kind altijd te horen kreeg "Ellebogen van tafel, je lijkt wel een bouwvakker zoals je eet!" dan heb je misschien toch onbewust het idee gekregen dat bouwvakkers lomp en ongemanierd zijn.
Als er dan vervolgens een keer een bouwvakker met zijn vieze poten zó over jouw witte vloerbedekking loopt te stampen, dan is je vooroordeel compleet.
Maar misschien is het wel een heel leuke bouwvakker verder. Dan kan je 2 dingen doen, of je voelt je te goed voor hem en denkt écht never nooit een bouwvakker!
Want jij bent hoogbegaafd en bouwvakkers begrijpen je toch niet, die moet je alles 3x uitleggen.
Maarja, misschien ben jij wél een aardige hoogbegaafde (of een wanhopige) en maakt het jou niet zoveel uit wat iemand doet en denk je, leuke vent! Die laat ik niet lopen!
En voor dat je het weet ben je getrouwd met een bouwvakker.
Als je een leuke, begripvolle, sociale, nette, intelligente bouwvakker hebt getroffen en zijn vrienden en collega's zeggen ook netjes mevrouw en u tegen je, dan word je waarschijnlijk een stuk milder in je vooroordeel of vergeet je 'm zelfs helemaal.

Maar als blijkt dat je nadat je getrouwd bent opgescheept zit met een vent die zijn sokken overal neerpleurt, boeren en scheten laat tijdens het eten en ongeïnteresseerd met zijn voeten op tafel de krant gaat zitten lezen als jij al jouw avonturen op Bokt wil gaan vertellen, tja, dan denk je misschien wel: ik hád het kunnen weten met een bouwvakker!

Zo gaat dat :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:28

Het gaat er helemaal niet om of ze op het HB forum begrepen wordt, het gaat erom dat ze daar gelijk krijgt. Maar dit is bokt, dit is geen Fok! en geen HB forum en dus is al die informatie irrelevant.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:46

Oke. Mag ik er even een heel kort door de bocht redenatie ingooien?

We (dus ik ook) hebben vooroordelen, gebaseerd op ons eigen referentiekader, omdat het teveel tijd en energie kost om iedere situatie afzonderlijk te beoordelen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:31

Waarom reageren er nu alleen mensen die zich niet aangesproken hoeven te voelen?

Op pagina 1 alleen al zijn er vele antwoorden die laten zien dat de vraag wel begrepen wordt.
Vervolgens gaan er mensen zich in de discussie mengen die duidelijk NIET de vraag begrepen hebben, en probeer ik dmv uitleg geven en opnieuw vragen stellen die mensen duidelijk te maken wat de vraag was.

Hoe meer ik dat deed, hoe meer mensen het niet meer gingen begrijpen.

Vraag je eens af waarom jullie je aangesproken voelen, en hoe het komt dat jullie meteen weer de aanname doen dat ik jullie dom vind, dat ik mezelf slim vind, en dat ik mijn gelijk wil halen. Want misschien spreek ik jullie wel helemaal niet aan, en misschien heb ik idd willen ontdekken waar mijn manier van redeneren de mist in ging.

Ik heb herhaaldelijk gezegd dat er heel veel reacties zijn geweest die nuttig waren, in het topic pasten, in gingen op de vraag. Dat er tegelijkertijd ook heel veel reacties zijn geweest die precies bewijzen waar het topic NIET over gaat, maar dat die mensen dat kennelijk zelf niet zien.

Dus lovely, robeer, electra63 en ook voor een deel Nicolletje: jullie zijn wel degelijk ingegaan op wat de werkelijke vraag was. Jammer dat jullie nu dan ineens weer over gaan tot allerlei aannames over hoogbegaafden ofziets....

Robeer geeft overigens een mogelijkheid die ook past op de vraag die ik stelde. Ik wil nergens zeggen dat die mogelijkheden ook het geval zijn. Het gaat er om te discussieren over wat mogelijke oorzaken zijn. Dus @ robeer: ja dat zou inderdaad ook een antwoord geven op de vraag!!!!! Dankje :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:33

robeer schreef:
Oke. Mag ik er even een heel kort door de bocht redenatie ingooien?

We (dus ik ook) hebben vooroordelen, gebaseerd op ons eigen referentiekader, omdat het teveel tijd en energie kost om iedere situatie afzonderlijk te beoordelen.

Dit is dus iets wat inderdaad in gaat op de vraag

Ik vraag namelijk naar mogelijke in de persoon gelegen factoren die invloed hebben op het door hem/ haar doen van uitspraken die een vooroordeel behelzen, richting een ander die hij/ zij niet kent.

Ik vraag niet naar factoren gelegen in de maatschappij of in de uitkeringstrekker zelf. Andere mogelijke antwoorden zijn bijvoorbeeld: eigen mentaliteit, eigen arbeidsethos, intelligentie, het feit dat "gratis geld" of "belastingbetalen" gevoelig ligt, etc.

Dus daarom is de frustratie zo groot als er keer op keer mensen zich komen melden met opmerkingen over de mensen die een uitkering ontvangen, met vragen naar waarom heb jij eigenlijk een Wajong, met opmerkingen over artsen en deskundigen die hun werk niet goed doen, etc. De vraag is hoe het komt dat JIJ die opvattingen hebt. Wat bepaalt dat JIJ er negatief tegenaan kijkt, waarom vind JIJ dat een wajonger hier zich moet verantwoorden over wat die in zijn vrije tijd doet, etc. Als er dan een antwoord komt: "dat is gewoon zo", "met een beetje zielig doen wordt je afgekeurd", "waarom zou je gaan werken als je 1,5 x meer verdient dan het minimumloon", of "er wordt veel misbruik gemaakt van een uitkering", zijn we weer terug bij af.

Ik heb gewoon het recht om elders te controleren of mijn manier van redeneren onbegrijpelijk is, of mijn logische gevolgtrekkingen vooroordelen zijn. Wees blij dat ik de moeite neem navraag te doen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:47

Abiola schreef:

Nee, dat zijn jullie niet. En ik heb al aangegeven dat die opmerking niet netjes en uit frustratie was.Nadat ik daar bericht over kreeg. Moet ik nu ook zielig blijven doen over borderline en autisme en het feit dat ik best kan werken maar gewoon geen zin heb en na het afmaken van mijn studie (niet dus) gewoon niet wilde schoonmaken, etc.

Daar gaan we weer!!!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 10:51

Speciaal voor de mensen die willen zien wat mijn OP in het andere topic was:

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en zal me ook straks even voorstellen in het forum dat daarvoor is bedoeld. Ik zit met een prangende vraag, namelijk over mijn manier van redeneren en het trekken van conclusies.

Dit n.a.v. een topic dat ik op een andere site had geopend over "opvattingen over uitkeringstrekkers". Inmiddels 15 pagina's in dat topic verder, zijn er veel mensen die niet begrijpen wat ik met het topic wil, en die antwoorden geven op wat ik juist niet vraag of te weten wil komen....
Omdat meerdere mensen daar aangeven dat mijn manier van redeneren niet te begrijpen is, en er zelfs opmerkingen over autistisch en borderline worden gemaakt, terwijl ik zelf meen dat ik heel helder omschrijf wat ik wil weten en waar ik over wil discussieren, vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen te ontdekken waar het euvel zit.

En daarbij de vraag: overkomt dit jullie ook regelmatig? Is het herkenbaar dat jullie manier van redeneren niet gevolgd wordt terwijl die voor jullie zelf logisch is?

Ik zal proberen het kort samen te vatten, in stappen:
1. Een Wajonger (chronisch zieke of gehandicapte die een uitkering ontvangt) stelt op een forum de vraag of iemand weet wanneer het vakantiegeld wordt uitbetaald voor Wajongers.
2. Meer informatie is er over deze Wajonger niet bekend, dus zowel reden, duur als hoogte van uitkering worden niet genoemd.
3. Reacties varieren van: je bent lui, ga werken, je kunt nog altijd je kontje aanbieden, jij hebt lekker veel vrije tijd terwijl ik me de pleuris werk voor een minimumloontje, als ik kon kiezen zou ik ook gratis geld willen en thuis blijven zitten, je verdient geen vakantie, etc.

4. Ik concludeer dat de uitspraken betrekking hebben op de mentaliteit van de Wajonger, zonder dat die mentaliteit blijkt uit wat er op dat forum staat.

5. Mijn vraag is vervolgens: als iemand een oordeel geeft over de mentaliteit van iemand die niet werkt (in dit geval wegens ziekte of handicap), zonder informatie te hebben over reden, duur en hoogte van de uitkering.... Ook wel vooroordeel genoemd... Zou dat dan iets kunnen zeggen over de eigen mentaliteit, opvattingen, houding van degene die dat vooroordeel heeft? VB: dat die werk niet leuk vindt, dat die werk niet ziet als mogelijkheid tot ontplooiing, als basis voor sociale contacten, en dat die als het zou kunnen liever thuis zou zitten dan aan het werk zou gaan, etc.?

De reacties die ik kreeg waren vervolgens bijna allemaal gericht op ergernissen over "mensen die niet willen werken", "misbruikers van het systeem", "zelfmedelijden", "mensen die doen alsof ze ziek zijn, terwijl ze best wat kunnen doen", etc.

Waarop ik probeerde uit te leggen:
1. er zijn mensen die misbruik maken van het systeem en dus niet willen werken.
2. oordelen zoals hierboven gegeven, over lui, niet willen werken, lekker veel vrije tijd, etc. zijn logisch als ze gericht zijn op die misbruikmakers.
3. het topic is niet gericht op oordelen gericht tot misbruikers, maar op oordelen gericht tot mensen waarvan geen informatie bekend is, en die dus tot de niet misbruikers zouden kunnen behoren.
4. in het topic wil ik ontdekken wat er de reden van is dat tegenover een persoon waarvan we niet weten of het een misbruikmaker is (dus een echte zieke kan zijn) OOK met die oordelen gereageerd wordt.

Dus:
- als je op ALLE mensen met een uitkering reageert met deze oordelen, wat KAN dat dan mogelijk zeggen over jouw EIGEN opvattingen, houding, mentaliteit, etc.

Ik denk dat er in beginsel twee mogelijke opvattingen zijn:
1. Je gaat er van uit dat mensen met een uitkering voornamelijk mensen zijn die niet willen werken en misbruik maken van de situatie, en de mensen te goede trouw uitzondering zijn, of:
2. Je gaat er van uit dat deze uitkeringen gegeven worden aan zieke/ gehandicapte mensen, maar dat er helaas ook misbruik van gemaakt wordt.
-- een derde mogelijke opvatting, namelijk dat er uberhaupt geen zieken of gehandicapten bestaan die recht hebben op een uitkering, werd door niemand aangehangen.

De volgende conclusie die ik trok is:
- mentaliteit wordt door sommigen toegepast op het niet werken/ niet hebben van een baan,
- terwijl het zou moeten worden toegepast op het wel of niet misbruik maken van het systeem.
Dus: mentaliteit zegt iets over of je wel of niet misbruik van het systeem maakt, niet per definitie over of je wel of niet een baan hebt. Als je mentaliteit koppelt aan het laatste, namelijk of je wel of niet een baan hebt, dan leid ik hieruit af dat je de eerste opvatting aanhangt (namelijk dat misbruik regel is, of sterker nog: dat je toch de derde opvatting aanhangt).

Vervolgens waren er meerdere mensen die een paar Wajongers wilden dwingen te vertellen wat hun eigen reden voor een uitkering was.
In mijn ogen is dat in het topic niet relevant. Het niet geven van die gegevens werd vervolgens als geheimzinnig en dus een teken van misbruik van het systeem beschouwd. Het wel geven van enkele gegevens werd vervolgens bestempeld als: als je zo de neiging hebt je te verdedigen en jouw situatie uit te leggen, dan betekent dat dat je je aangesproken voelt als misbruikmaker van het systeem. Anders hoef je dat niet te doen.

Mijn conclusie:
de mensen die dat beweren hangen de eerste opvatting aan. Op die mensen is het topic gericht. De vraag van het topic blijft: hoe komt het dat mensen die opvatting aanhangen. Kan dat iets zeggen over hun eigen mentaliteit, houding, opvattingen. Tot nu toe werd als reden voor het aanhangen van die opvatting slechts genoemd, dat ze zelf veel voorbeelden om zich heen zien van misbruikmakers, van mensen die wel kunnen maar niet willen werken.

Mijn opvatting blijft nog steeds: dat zou alleen verklaren waarom je zo reageert richting misbruikmakers. De vraag blijft: wat maakt dat je zo reageert richting ALLE mensen met een uitkering.

En dan ter verduidelijking van mijn eigen opvattingen en vragen hierover:
als je zelf werken leuk vindt, het als een mogelijkheid en kans ziet, je er plezier van hebt, je ambitieus bent, je het gebruikt om sociale contacten op te doen, etc. Ofwel: als je het werken als een verrijking ziet, vind je het dan zelf juist niet leuk en makkelijk om van een uitkering te moeten leven (tijdelijk dan wel voorgoed, geheel dan wel gedeeltelijk)? En ben je dan niet juist jaloers op de mensen die wel een baan hebben en niet ziek zijn?

Als je deze gedachtengang hebt, kom je mijns inziens logischerwijs niet tot het uiten van het oordeel lui zijn, niet willen werken, etc. richting iemand waarvan je niet weet waarom die niet werkt. Dan zou je juist pas dat oordeel hebben als je zou weten dat de ander daadwerkelijk lui is, etc.

Kortom: Als een Wajonger die wel wil werken maar het tijdelijk of gedeeltelijk niet kan, wordt bestempeld als een Wajonger die niet wil werken terwijl die dat wel kan, klopt het dan dat dat slechts iets over de mentaliteit, houding en opvattingen zegt van degene die dat stempel drukt?

Waar zit hier de onlogische redenering in?
Waar zit de kronkel in mijn redeneringen? Of is die wel juist, maar wordt die niet begrepen?
Sorry voor het lange verhaal, ik weet niet hoe ik het korter kan samenvatten. Ik ben hier ook niet om mijn gelijk te halen. Ik wil graag ontdekken of en zo ja waar ik de mist in ga met mijn redenering. En als dat niet het geval is: of mijn vraag dan correct is.

Excuses voor eventuele typefouten in alle haast...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:01

Op het andere forum schrijf je ook:

gummie schreef:
Ik kom soms met mezelf in de knoop omdat ik het gevoel krijg dat het onbegrip kan liggen in bijvoorbeeld een verschil in intelligentie, maar ik die opmerking nooit zou kunnen plaatsen omdat dat dan als denigrerend zou kunnen worden opgevat.

:D

Ik hou het maar eens voor gezien.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:04

Abiola schreef:
Op het andere forum schrijf je ook:

gummie schreef:
Ik kom soms met mezelf in de knoop omdat ik het gevoel krijg dat het onbegrip kan liggen in bijvoorbeeld een verschil in intelligentie, maar ik die opmerking nooit zou kunnen plaatsen omdat dat dan als denigrerend zou kunnen worden opgevat.

:D

Ik hou het maar eens voor gezien.

Precies! Jullie opmerkingen bewijzen het hier :) Anderhalve pagina lang. Nadat ik alleen maar meedeelde dat ik de vraag op een forum voor hoogbegaafden heb neergelegd :)
De reacties die jullie geven op het stukje Jip en Janneke taal, bewijst dat ook! Die kan niet geplaatst worden, omdat jullie dan 10 pagina's verder het nog daarover hebben!

Is dat jouw zere been? En wat zegt het over mij dat ik nog steeds moeite doe nadat het hele topic vol staat met aannames over mij, opmerkingen over mij, etc? :)

Blijf rustig reageren hier joh :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:08

doom schreef:
Ik denk dat dat komt omdat je zelf heel hard moet werken voor een niet alte hoog loon en er zoveel geld ingehouden wordt of betaald moet worden waarvan er ook een deel wordt gebruikt voor de mensen met een uitkering. Uiteraard zijn er ook echt mensen die in die oliebol zitten en heel graag willen werken..
Maar je hoort ook vaak een hoop om je heen met mooi makkelijk. Voor die 200 euro meer houd ik liever dit als een fulltime baan.

Ik denk dus dat het meer frustraties en irritaties zijn en het een makkelijk
Onderwerp is om de schuld te kunnen geven.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:08

Boras schreef:
Referentiekader zal er ook mee te maken hebben.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:09

Lovely schreef:
Dus eigenlijk vraag je je af of die opmerkingen niet gewoon door jaloezie gemaakt worden? Door jaloezie niet, maar misschien wel door een bepaalde wrevel vanwege onevenredigheid. Bovendien is het makkelijk om zoiets aan te grijpen om je negativiteit in te gooien, je kan er bijna niet mee mis. Projectie dus inderdaad.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:09

tamary schreef:
Lovely schreef:
Dus eigenlijk vraag je je af of die opmerkingen niet gewoon door jaloezie gemaakt worden? Door jaloezie niet, maar misschien wel door een bepaalde wrevel vanwege onevenredigheid. Bovendien is het makkelijk om zoiets aan te grijpen om je negativiteit in te gooien, je kan er bijna niet mee mis. Projectie dus inderdaad.

Jaloezie kan er best bij komen.
Die mensen hebben zoveel vrije tijd, terwijl ik 40 uur per week voor mijn centjes moet werken. Dat je in de bijstand veel vrije tijd hebt, maakt nog niet dat je er iets (leuks) mee kan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:10

Lovely schreef:
Misschien is het ook wel zo dat bij de laag die met werken rond hetzelfde inkomen krijgt als met een uitkering de positiviteit en de neiging om met jezelf aan de slag te gaan minder is. Misschien door een bepaalde ingesleten klaagcultuur (Nederlanders he, die doen dat) waardoor er een soort aangeleerde afkeer tegen werken wordt gecreeerd? We kennen toch allemaal het beeld van de afgetobde werkende die zich dagelijks naar zijn werk sleept? Misschien zou de overheid eens iets aan dat beeld moeten doen?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:13

Magrathea schreef:
Op zich is het natuurlijk niet zo heel raar. Weinig mensen zouden niet liever het salaris dat ze nu verdienen automatisch op de rekening krijgen gestort ipv er hard voor moeten werken. Niemand maakt mij wijs dat ze elke dag met een giga glimlach op hun gezicht naar hun werk gaan die er niet meer vanaf gaat voor ze naar huis gaan. Dan zou een uitkering wel 'lekker' zijn. En ik moet zeggen dat ik genoeg te doen weet al zou er een geldboom in mijn tuin groeien :+ Maarja, zo is het helaas niet, dus we kunnen er maar beter het beste van maken :)

Voor de rest zie mijn vorige post. :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:16

Magrathea schreef:
Mag ik vragen vanwege wat je bent afgekeurd? Het kan nooit een rechtvaardiging zijn van het niet aan het werk komen, er is volgens mij altijd wel iets wat je kan doen. Thuiswerk achter je pc, hoe gevaarlijk kan dat zijn? :')

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:17

BraveSpots schreef:
Tjah, ik heb inderdaad ook wel eens m'n twijfels. Vooral bij mildere (psychische) beperkingen heb ik vaak het gevoel dat het wel gemakkelijk is om een uitkering te ontvangen.

En ondertussen kan de persoon in kwestie héél op het gemak eens rondkijken om een paar uurtjes geschikt (vrijwiligger)werk te doen wanneer dat hem of haar goed uitkomt (wanneer ie zich eens goed voelt).

Terwijl er zat 'gezonde' mensen werk doen waar ze niet gelukkig mee zijn, eigenlijk niet zo geschikt voor zijn, die gebroken thuiskomen elke dag en dan nog hun huishouden moeten beginnen. Die ook zuinig zijn maar toch geen tijd/geld overhouden om een paard te onderhouden. Die voelen zoch ook vaak niet goed, maarja, werken moet je toch want anders kun je je met je tentje op straat gaan leven.

Het leven is nu eenmaal geen feestje.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:19

Heb even een begin gemaakt met de antwoorden die wel helderheid geven over de opvattingen/ houding/ mentaliteit van degenen die reageren, en die dus voor mij nuttig zijn geweest :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:22

Lovely schreef:
Bravespots, inderdaad, er zijn genoeg mensen die gebroken thuis komen van hun werk of wel eens een traantje wegpinken om dingen die gebeuren, maar die gaan wel weer elke dag en zien het niet als een Belangrijke Reden om Niet te Hoeven Werken.

Welke opvatting van jou over mensen met een uitkering zit hier achter? Dat is de vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:25

Maar Gummie, als mensen je stelling niet begrijpen en bovendien steeds minder lijken te begrijpen naar gelang je het probeert uit te leggen, aan wie ligt dat dan? Ligt dat dan aan al die anderen of heb je zelf verzuimd je vraag en uitleg af te stemmen op je discussiegenoten. Dat betekent geen J&J taal of Alfred J Kwakniveau, maar betekent dat jezelf en je vraag begrijpelijk maakt voor anderen zodat er ook een discussie kan ontstaan. Het enige wat jij nu doet is dat het alelmaal niet is wat je bedoelt en dat al die anderen er niks van begrijpen. En je bent ook redelijk onbeschoft om te insinueren dat het vooral aan die anderen ligt dat jij je niet begrijpelijk kan uitdrukken in de teksten die je schrijft. HB is niet altijd iets om trots op te zijn hoor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 11:28

Abiola schreef:
En ik gun je je paardje hoor, maar dat gun ik het meisje dat 40 uur per week werkt en daarnaast ook gewoon een huishouden draait ook. Daarnaast hebben we allemaal wel eens een slechte dag. Iedereen werkt wel eens met hoofdpijn of buikpijn, niet leuk maar je wilt toch brood op de plank. En die uitkering die werkt dat tegen, veel mensen hebben niet eens de behoefte om te werken. Jammer.

Wat zegt dat over jouw opvattingen over ziek zijn en werken? Dat is de vraag.