Even voor de duidelijkheid: is het wellicht ooit bij iemand hier opgekomen dat de groep georganiseerde misdaad, die inderdaad na het openen van de grenzen massaal zich op o.a Nederland is gaan richten (dat probleem is al veel langer bekend trouwens, op zich een logische stap, stelen is nou eenmaal veel lucratiever in een land waar wat te halen valt), NIET dezelfde groep is, als de Polen die in de landbouw, bouw, enz. werkzaam zijn?
Waarom zouden deze mensen hier rotwerk doen, als ze zich net zo goed rijk kunnen stelen? Dus 'Polen' zijn dan weer minstens in 2 groepen te verdelen, namelijk: criminelen en werkvolk.
Dan is het vast wel zo dat een deel van dat werkvolk hier en daar voor overlast zorgt maar dat lijkt mij niet echt te vergelijken met de ellende die georganiseerde misdaad veroorzaakt, tot mensenhandel aan toe...
De enige ervaring die ik overigens met een Pool heb, is dat er een met een maaimachine, voor de gemeente, door onze pas geplante struikjes langs de omheining vloog.
Ben naar buiten gegaan om uit te leggen dat dat ook niet geheel bedoeling was, vroeg ie: 'You speak Polish?'

Ze lopen hier regelmatig in de supermarkt, idd veel blikjes duits bier en een worst, denk ik, kan je daarvan leven? maar last, neuh. En wat ze met hun hardverdiende geld doen, moeten ze ook zelf weten.