MyHorseGirl schreef:Respect heb ik zeker, alleen kan ik me minder in iemand inleven als een gelovige (zit op een katholieke school) gaat spotten met homoseksualiteit, abortus etc. De meeste kunnen zich niet inleven in de situatie van niet gelovigen en dingen die dan wel normaal zijn. Juist omdat ik op een katholieke school zit, heb ik levensbeschouwing (=godsdienstles) gehad. En wat ik daaruit kan opmaken is dat de gelovigen (katholieken, christenen weet ik het!) altijd niet gelovigen of andersdenkenden hebben onderdrukt, vermoord en vervolgd. Dit gebeurd trouwens nog steeds (denk aan Midden-Oosten), dan kunnen gelovigen wel zeggen: laat ons in ons waarde, maar als nietgelovigen weer geloven in bijvoorbeeld de theorie van Darwin dan hebben de atheïsten het weer gedaan en dan krijg je weer allemaal belachelijke uitspraken van gelovigen. Sorry, maar daar kan ik gewoon geen respect voor hebben. Persoonlijk vind ik het ook onzin dat mensen iets/iemand blindelings geloven waarvan het bestaan niet eens bewezen is.
Sorry, kan je niet goed volgen