Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:44

PaulineLala schreef:
Mindfields schreef:
Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?

Daar ben ik het mee eens.. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.. maarja dit konden die ouders natuurlijk ook niet van te voren weten

Zolang je nergens zelf voor staat, kan je oordelen/veroordelen, (en dat doen we massaal hoor ;) )
Maar verstandelijk beperkt wil niet zeggen dat je er geen afspraken mee kan maken
Hoevaak zou het joch niet dat stukje hebben gelopen???

Vind het in en in triest, je kind weg, niet wetend wat. Zoveel onmacht en wat zal de vraag : hadden we maar". Veel door
hun hoofd hebben gespeelt. Mijn gedachte dwalen regelmatig af naar de ouders, grootouders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:45

Mindfields schreef:
Hoe cru het ook mag lijken(ik vind het verschrikkelijk voor alle betrokkenen!) maar als je weet dat hij gefascineerd is door ijs en water.....dat hij verstandelijk beperkt is...snel afgeleidt is...dat het ijs nog niet stevig genoeg was...waarom laat je hem dan zonder toezicht buiten spelen?

Ik denk persoonlijk dat dat makkelijk praten is. Kinderen die geen verstandelijke beperking hebben halen zulk soort dingen ook uit, ijs en water vinden ze gewoon prachtig... Voor mij ook geen reden om mijn kinderen niet buiten te laten spelen. Je drukt het ze wel op het hart maar je hebt nu eenmaal 1 paar ogen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:46

Nee je mag er nooit iets van zeggen, dat weet ik hoor, is altijd zo. Toch vind ik het het ergste voor dat arme joch.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:46

Die ouders hebben bewust na dit kindje geen andere kinderen meer genomen om deze al hun aandacht te kunnen geven... Dat vind ik toch al heel bijzonder. Die mensen kan je echt geen verwijten maken :n

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:46

Mindfields schreef:
Ik vind het nogal kwetsend dat zo'n jochie nu waarschijnlijk dood is door dat er gedacht is: och dat kan wel joh. Ja sorry hoor zo denk ik er echt over.

Kom op zeg, een kind van 10 kan niet altijd aan het handje gehouden worden.
Bovendien vind ik het een kort door de bocht conclusie, niemand is er bij geweest wat het jongetje verteld is, geleerd is, met hem besproken is en wat hij wel en niet mocht.
En uiteindelijk is het nu niet meer belangrijk om als buitenstaander te speculeren over 'what if'.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:47

Mindfields, zou je niet beter je oordeel opschorten tot je weet wat er is gebeurd? Ik vind dit echt heel erg ongepast.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:47

PaulineLala schreef:
Mindfields schreef:

Daar ben ik het mee eens.. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.. maarja dit konden die ouders natuurlijk ook niet van te voren weten

Zolang je nergens zelf voor staat, kan je oordelen/veroordelen, (en dat doen we massaal hoor ;) )
Maar verstandelijk beperkt wil niet zeggen dat je er geen afspraken mee kan maken
Hoevaak zou het joch niet dat stukje hebben gelopen???

Vind het in en in triest, je kind weg, niet wetend wat. Zoveel onmacht en wat zal de vraag : hadden we maar". Veel door
hun hoofd hebben gespeelt. Mijn gedachte dwalen regelmatig af naar de ouders, grootouders.[/quote]

eens...
mijn eerste gedachte was ook; je laat een kind met een verstandelijk beperking met t nivo van een 3-jarige toch niet alleen over straat gaan? maar ja ..ondertussen zitten die arme mensen ws de wanhoop nabij,triest. |(

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:49

The_Stig schreef:
chevax schreef:
Vinden jullie speculaties over of hij wel of niet alleen buiten mocht hier op zijn plaats? Lijkt me onnodig kwetsend.

Je zou het ook als waarschuwing kunnen zien voor andere ouders.

Het maakt niet uit hoe oud je kind is. Of het nu wel of geen beperking heeft.
Hoevaak je je kind waarschuwt, je uiterste best doet om het te beschermen.
Het gebeurt gewoon, dit iets waar altijd de grote vraag blijft : waarom en had ik maar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:49

Miryamk schreef:
Die ouders hebben bewust na dit kindje geen andere kinderen meer genomen om deze al hun aandacht te kunnen geven... Dat vind ik toch al heel bijzonder. Die mensen kan je echt geen verwijten maken :n

Als ik dit dan lees breekt mijn hart... En dat mensen dan blijven oordelen, vind ik echt heel erg...

PaulineLala

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:51

die ouders kunnen er ook niets aan doen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:51

Oordelen is zeggen: Wat een stomme ouders etc. Ik stel een vraag, maargoed tis al goed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:52

Ik vind dat Mindfields gewoon mag zeggen wat ze denkt. Ook al vinden "sommigen" dit ongepast. Daar is een topic voor, punt. Ik vind wel meer ongepast hier op bokt, maar als het via de regels gebeurt, mag het gewoon.
Op andere punten worden de regels ook secúúr nageleefd, hier mag ze volgens de regels gewoon zeggen wat ze te zeggen heeft. Een ider die dat "ongepast" vindt, moet er maar overheen lezen. Eén lijn trekken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:52

Mijn collega is bijna 40 en die probeert ook heel graag het ijs uit voor het eigenlijk echt kan......
Ook maar niet meer alleen naar buiten laten dan??

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:55

je kind verliezen is de grootse nachtmerrie die een ouder kan hebben ...... maar nogmaals hoop zo op een goeie afloop ben gewoon helemaal gefixeert op dit nieuws omdat je zo hoopt dat ze zeggen dat hij levend en wel terug gevonden is...... want er worden tegenwoordig al genoeg kinderen vermoord of verongelukt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:55

GamblersCup schreef:
Ik vind dat Mindfields gewoon mag zeggen wat ze denkt. Ook al vinden "sommigen" dit ongepast. Daar is een topic voor, punt. Ik vind wel meer ongepast hier op bokt, maar als het via de regels gebeurt, mag het gewoon.
Op andere punten worden de regels ook secúúr nageleefd, hier mag ze volgens de regels gewoon zeggen wat ze te zeggen heeft. Een ider die dat "ongepast" vindt, moet er maar overheen lezen. Eén lijn trekken.

Tsja, de 1 heeft nu eenmaal meer normen en waarden mee gekregen dan de ander. Er overheen lezen... :roll: Wat een lariekoek zeg...

Er wordt een kind vermist, en als je weet hoe snel een kind weg kan zijn en dat je niet alles ziet en het kind is nog niet eens gevonden, dan is dat toch speculeren? Is bij andere topics ook niet toegestaan, toch?

En in hoeverre het kind verstandelijk beperkt was weten wij op bokt toch niet? Dat weten alleen de ouders en die kennen hun kind het beste. Makkelijk voor ons om als buitenstaanders dan te oordelen, lijkt mij.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:56

Verschrikkelijk dit, mijn vriend werkt ook in de polder en die zei idd al dat ze met man en macht aan het zoeken zijn..
Nu met die sneeuw kun je al helemaal niet zoveel lijkt mij.
Zag ook dat mensen uit de omgeving aangeboden hebben te zoeken, met zulke dingen zou je toch allemaal spontaan helpen te zoeken!

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:56

goldflower schreef:
je kind verliezen is de grootse nachtmerrie die een ouder kan hebben ...... maar nogmaals hoop zo op een goeie afloop ben gewoon helemaal gefixeert op dit nieuws omdat je zo hoopt dat ze zeggen dat hij levend en wel terug gevonden is...... want er worden tegenwoordig al genoeg kinderen vermoord of verongelukt

Ja dat is ook het ergste voor een ouder!
Hopelijk is er gauw een melding..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:57

Nogmaals, sinds wanneer is het verboden een vraag te stellen en diep en diep medelijden te hebben met dat manneke?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:04

chevax schreef:
Vinden jullie speculaties over of hij wel of niet alleen buiten mocht hier op zijn plaats? Lijkt me onnodig kwetsend.

Wow, dit wou ik NET zeggen. Je kunt daar niet over oordelen als je niet van de betrokkenen zelf hebt gehoord hoe of wat de situatie daadwerkelijk is.

Verder hoop ik stiekem nog steeds dat het ventje gezond en wel gevonden wordt en leef ik vreselijk mee met de ouders en familie..

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:06

Mindfields schreef:
Nogmaals, sinds wanneer is het verboden een vraag te stellen en diep en diep medelijden te hebben met dat manneke?

joh maak je niet zo druk, je zegt t op jou manier en dat betekend niet dat je t niet erg vind toch.
En dat is gewoon het vervelende aan internet je ziet iemands gezichtuitdrukking niet , dus je ziet ook niet precies hoe iemand het bedoelt,, door dat internet heb ik zo vaak woorden gehad die verkeerd begrepen werden..
Maar dat is nu niet van belang, 1 ding is zeker en dat is dat we allemaal hopen dat t knulletje levend terug komt..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:07

Mindfields schreef:
Ik vind het nogal kwetsend dat zo'n jochie nu waarschijnlijk dood is door dat er gedacht is: och dat kan wel joh. Ja sorry hoor zo denk ik er echt over.

Mijn broertje van 6 gaat elke dag zelf naar school, kan ook van alles gebeuren. Maar om hem daarom aan de hand elke dag mee te nemen naar school?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:11

Kentaro schreef:
Mijn collega is bijna 40 en die probeert ook heel graag het ijs uit voor het eigenlijk echt kan......
Ook maar niet meer alleen naar buiten laten dan??

:')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:12

MamboBeach schreef:
Mindfields schreef:

Ik denk persoonlijk dat dat makkelijk praten is. Kinderen die geen verstandelijke beperking hebben halen zulk soort dingen ook uit, ijs en water vinden ze gewoon prachtig... Voor mij ook geen reden om mijn kinderen niet buiten te laten spelen. Je drukt het ze wel op het hart maar je hebt nu eenmaal 1 paar ogen.

Gister op het nieuws begreep ik ook van de opa dat dat manneke nogal bang was aangelegd en sowieso uit de buurt van water, vuur etc bleef en dat hij zich daarom moeilijk kon voorstellen dat het jochie ergens door het ijs gezakt zou zijn.....Gut, ik hoop dat ie veilig ergens binnen zit en gewoon verdwaald is. Maar dat zal wel niet.....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:13

Het enige wat ik bedoel Mjetterd, is zou je je broertje van drie ook zelf naar school laten lopen? Dit jochie had volgens alle berichten en volgens kennissen van de familie en omwonenden, de verstandelijke vermogens van een kind van drie. Ook qua gevaar dus. Maar het is altijd zo, of het nou over een paard gaat waar niet goed op gepast is en doodgegaan is in vreselijke omstandigheden, of katten, zolang het op Bokt staat mag je alleen medelijden hebben met de eigenaar, en in dit geval dus blijkbaar ook alleen met de ouders. Shoot me for it.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:15

Mindfields schreef:
Het enige wat ik bedoel Mjetterd, is zou je je broertje van drie ook zelf naar school laten lopen? Dit jochie had volgens alle berichten en volgens kennissen van de familie en omwonenden, de verstandelijke vermogens van een kind van drie. Ook qua gevaar dus. Maar het is altijd zo, of het nou over een paard gaat waar niet goed op gepast is en doodgegaan is in vreselijke omstandigheden, of katten, zolang het op Bokt staat mag je alleen medelijden hebben met de eigenaar, en in dit geval dus blijkbaar ook alleen met de ouders. Shoot me for it.

Het stukje van het verstandelijke vermogen van een kind van 3 is volgens mij alleen door de telegraaf gemeld. Ik twijfel nog bij de echtheid daarvan.