mayniac_val schreef:Omdat de 'status' van het beroep daalt. Probeer niet arrogant te doen van 'kijk ons nou belangrijk zijn', maar de relatie tussen ouder/kind en leraar is gewoon een stuk informeler geworden, waardoor het lastiger wordt om goed te communiceren.
Edit: en ja, een docent heeft ALTIJD gelijk als hij/zij iemand eruit gooit en als ouder moet je dat niet in twijfel gaan trekken.
Als je met zo'n "air" voor de klas staat, dan ga je het niet redden tot je pensioengerechtigde leeftijd.
Verder vind ik het onzin om over "status" te praten, komt inderdaad heel arrogant over en dat lijkt mij sowieso geen goede basis om te communiceren.
Ik vraag mij echt af, waarom de éne leerkracht nooit geen problemen heeft en de andere leerkracht heel vaak problemen heeft met bijv. orde houden. IMO komt dit door je hele houding en manier waarop je in het leven staat. Sommigen dwingen respect af, zonder streng of arrogant te zijn en anderen zullen nooit respect krijgen.
Ik vind trouwens dat een aantal (bijna-)leerkrachten weinig incasseringsvermogen heeft en niet helemaal met beide benen op de grond staan. Zodra iemand maar iets van kritiek geeft, springen sommigen direkt op de kast. Lijkt mij een slechte eigenschap voor een leerkracht. Maar zoals bij elk beroep, heb je goede en minder goede leerkrachten.