PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:15

russel schreef:
Hij heeft het over gematigde moslims..maar is van mening dat de islam niet gematigd is en dat kan ik ook weer begrijpen omdat de Koran nl niet over gematigdheid spreekt en als het boek gevolgd wordt of nog extra scherp wordt uitgelegd, dan is er geen gematigde islam...immers er zijn geen 2 boeken...WEL zijn er gematigde moslims en dat is het verschil............en zo bedoelt hij het ook.

Dat is wel grappig he dat je voor jezelf kan bedenken wat hij bedoelt, ook al is dat totaal wat anders dan hij uitdraagt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:16

russel schreef:
Daar tegen zijn gaat moeilijk, want je hebt geen idee....die groep is niet zielig en onderdrukt, is totaal geen vergelijk met de onderdrukte islamvrouw. Die wordt geslagen, bespuugt, en in huis vastgehouden, mag soms zelfs niet eens uit de keuken komen, slaapt soms op de grond in de keuken.....

Toch eens duiken in het Zionisme met hun malle vlechtjes en potdeksel op...en hun verkapte wereld hiërarchie ( o.a. groot aandeelhouders banken ) die Wilders als hun loopjongen hebben aangesteld

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:18

russel schreef:
dat zijn overwegend Berbers en dat zijn geen Marokkanen van betere komaf, die spreken niet eens Arabisch, die zijn overwegend niet geschoold en leven nog in de middeleeuwen...die kennen het tegenwoordige Marokko in de grote steden niet en willen die niet kennen, die groep is makkelijk te beinvloeden en dat gebeurd ook, zowel hier als in eigen land in de bergdorpen....en dat hij daar tegen is, vind ik heel goed, want die groep vormt een gevaar tegen de samenleving...die vormen terreur...die zijn tegen alles wat niet is zoals zij...en dat mag je niet verwaarlozen....dat is een etterbult.

Ik ben sprakeloos door het gemak waarmee hier een bevolkingsgroep met één stempel op een brandstapel gegooid wordt.

Wat jij totaal door elkaar haalt met een bevolking/ras is dat minder opgeleide/´ontwikkelde´/geïnformeerde mensen makkelijk door verkeerde informatie misleidt kunnen worden.
Dat heet demagogie en is wat Wilders zelf doet met de christelijke/katholieke/´anders´ onderlaag.
Dat is wat in de VS op grote schaal plaatsvindt door censuur en ´onderwijs´.
Dat mechanisme in Marokko of Egypte is niet anders dan in NLof de VS. Dat is misleiding van de onderlaag van de samenleving. Deamgogie. Heeft NIETS inherents te maken met Islam en al helemaal niet met Amazigh.

Huertecilla

ceasario schreef:
russel schreef:
Daar tegen zijn gaat moeilijk, want je hebt geen idee....die groep is niet zielig en onderdrukt, is totaal geen vergelijk met de onderdrukte islamvrouw. Die wordt geslagen, bespuugt, en in huis vastgehouden, mag soms zelfs niet eens uit de keuken komen, slaapt soms op de grond in de keuken.....

Toch eens duiken in het Zionisme met hun malle vlechtjes en potdeksel op...en hun verkapte wereld hiërarchie ( o.a. groot aandeelhouders banken ) die Wilders als hun loopjongen hebben aangesteld

...en kaalgeschoren echtgenotes met pruik op.

Anoniem

sarabande schreef:
russel schreef:
Hij heeft het over gematigde moslims..maar is van mening dat de islam niet gematigd is en dat kan ik ook weer begrijpen omdat de Koran nl niet over gematigdheid spreekt en als het boek gevolgd wordt of nog extra scherp wordt uitgelegd, dan is er geen gematigde islam...immers er zijn geen 2 boeken...WEL zijn er gematigde moslims en dat is het verschil............en zo bedoelt hij het ook.

Dat is wel grappig he dat je voor jezelf kan bedenken wat hij bedoelt, ook al is dat totaal wat anders dan hij uitdraagt

Nou nee, dat heeft hij zelf uitgelegd, al zo vaak.....

Nog veel grappiger vind ik de starheid van zoveel mensen in dit topic, in al dit soort topics die zich vastbijten in een paar lettertjes om steeds gelijk te krijgen.

Ik ben absoluut geen Wildersaanhanger, hou niet van hufterig gedrag, maar de achterliggende gedachte kan ik wel volgen en daar sta ik wel achter en elke regering overigens, gelukkig maar....Helaas heb ik ook te veel met hufterige moslims te maken gehad die dus door dommigheid achter extremistische gedachtes aanliepen, maar dat waren natuurlijk weer alleen maar de mannen..... :P want die krijgen daardoor nl weer meer macht en dat is lekker....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Pff mensen maak je niet zo druk,dat doet de koningin niet eens en die is allang weer bezig met een ander project.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:22

Citaat:
russel schreef:

...en kaalgeschoren echtgenotes met pruik op.

Ja zeker het Zionisme ook ......Die pruiken zijn ze zelf erg trots op want zo hebben ze nl erg mooi haar, velen hebben dat weer niet.....overigens ken ik weer een joods die de joodse gebruiken wel wil vasthouden als een soort erfenis, maar in de omgang gewoon westers is...maar wel een heleboel dingen als het eten en de sabbat ed wil vasthouden...Zij heeft prachtig haar van zichzelf....

Maar het Zionisme is ook extreem en dat is ook een isolering van een groep, maar die willen, naar dat ik weet, niet de wereld veroveren en de christenen uitmoorden, staat ook niet in de Thora dat de christenen ongelovigen zijn en dus gestenigd moeten worden , toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:24

storrum schreef:
sarabande schreef:
Onderdeel van die missie is het bezoek aan deze bijzondere moskee, daar kiest ze niet voor, dat is een programmapunt dat ze uitvoert.

Volgens deze meneer dan weer niet:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... ocatie.htm

Het is denk ik in het gedachtegoed wel een eer dat een vrouw en dan zeker een staatshoofd die moskee mag bezoeken...Ik vind het, met de gespannen verhoudingen die mede ook dankzij Wilders in het buitenland is veroorzaakt, alleen maar een hele goede diplomatieke zet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

russel schreef:
Maar het Zionisme is ook extreem en dat is ook een isolering van een groep, maar die willen, naar dat ik weet, niet de wereld veroveren en de christenen uitmoorden, staat ook niet in de Thora dat de christenen ongelovigen zijn en dus gestenigd moeten worden , toch???

Nee het enige dat ze doen is mensen uit hun huizen en van hun land waar ze al eeuwen wonen verdrijven en die vervolgens verbieden om zich nog in die gebieden te begeven.

Waarmee ze niet alleen die mensen terroriseren, maar de wereldvrede op scherp blijven zetten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:32

russel schreef:
[Maar het Zionisme is ook extreem en dat is ook een isolering van een groep, maar die willen, naar dat ik weet, niet de wereld veroveren en de christenen uitmoorden, staat ook niet in de Thora dat de christenen ongelovigen zijn en dus gestenigd moeten worden , toch???

Klets..Ga nu eens goed na welke machten ze hebben..en dan hoef je al die flauwekul van de thora er niet bij te halen..
Zij maken al vanaf de dertiger jaren die dienst uit in het bankstelsel..en daarmee kun je hele grote groepen onderdrukken..
Alleen hebben ze pech dat het andere geld in handen is van de olie..en daar zit de pijn al vanaf de dertiger jaren..
De oprichting van de staat Israel is niets anders dan het zich kunnen vestigen als vrijstaat tussen die olie om zo de wereldmacht helemaal in handen te kunnen krijgen en dat valt hun tegen. Sekteleiders hebben altijd onnozele volgers nodig anders kunnen ze geen leider zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:32

Het beloofde land... Maar het is ook van de zotte dat na de 2e wereldoorlog de joden zoveel vrijheid hebben gekregen om te doen... De wereldvrede is politiek, heeft op zich niet iets te maken met alleen maar de grensgebieden bezet houden. Het zijn de landen er om heen die dat in stand houden..

Het jodendom is toch iets wat moeilijk is te begrijpen, hun manier van denken in een volk en niet in een geloof....je bent jood van geboorte, maar dan wel als je moeder dat is en als je jood wil worden moet je er gruwelijk veel voor doen.....Gelukkig hebben we die bezettingsdrang niet in andere landen door de joden...

overigens vraag ik mij af waarom de andere kant bewust blijft zitten, vertrek en je hebt vrede......dan maar in het zand bijten, er is genoeg plaats.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:33

russel schreef:
.Helaas heb ik ook te veel met hufterige moslims te maken gehad die dus door dommigheid achter extremistische gedachtes aanliepen,

Tatááá *\o/*

Net de Veluwse bijbelbelt :D

Het probleem ligt niet bij geloof of een bevolkingsgroep.
Het probleem ligt bij individuele personen die uit machtsbejag demagogie bedrijven. Dat geldt voor extreme imans, - rabbis, -dominees en Wilders gelijk.

Bedenk verder dat alle drie de betreffende godsdiensten zo agressief zijn omdat ze dezelfde basis hebben :)*
Dat begint met de eerste monotheïstisch Joden in Palestina. Met in de het oude testament opgevoerde Abraham en diens tien geboden van god.
De agressieve expansiedrang van het prille monotheïsme leidt tot een conflict met Egypte.
Christendom en Islam zijn kinderen van ditzelfde geloof.

Dan is het nog oudere Zoroastrianism als monotheësme heel wat beter te pruimen.
Het is echter juist de agressieve expansiedrang die christendom en islam zo groot heet gemaakt. Hoe groter die beiden worden, hoe meer ze elkaar tegenkomen.
Ze zouden beiden verboden moeten worden wegens samenzwering en het aanzetten tot geweld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:35

ceasario schreef:
russel schreef:
[Maar het Zionisme is ook extreem en dat is ook een isolering van een groep, maar die willen, naar dat ik weet, niet de wereld veroveren en de christenen uitmoorden, staat ook niet in de Thora dat de christenen ongelovigen zijn en dus gestenigd moeten worden , toch???

Klets..Ga nu eens goed na welke machten ze hebben..en dan hoef je al die flauwekul van de thora er niet bij te halen..
Zij maken al vanaf de dertiger jaren die dienst uit in het bankstelsel..en daarmee kun je hele grote groepen onderdrukken..
Alleen hebben ze pech dat het andere geld in handen is van de olie..en daar zit de pijn al vanaf de dertiger jaren..
De oprichting van de staat Israel is niets anders dan het zich kunnen vestigen als vrijstaat tussen die olie om zo de wereldmacht helemaal in handen te kunnen krijgen en dat valt hun tegen. Sekteleiders hebben altijd onnozele volgers nodig anders kunnen ze geen leider zijn.

Dat zij de dienst uitmaken is omdat ze geld hebben, omdat ze elkaar Altijd helpen, dus als je failliet gaat, dan komt de gemeenschap je er boven op helpen, ze een ondernemersgeest hebben....oke de jodenfooi :D en jodenstreken maar niet te benoemen, want praat het niet goed ;) ,maar het heeft wel een reden...

Overigens is van oudsher de bankmagnaten die het gewone volk kaalplukt en onderdrukt....ook nu er staatsgeholpen banken bij zitten...het is een soort cult dat de top altijd weer miljoenen naar elkaar verdeelt en dat is de regering die daar niets aan doet...of het nu joden zijn of niet....

Privebanken zijn er nog wel, maar die regeren de boel niet meer.

Maar sekte is het natuurlijk weer niet......het is een geloof uit een arabische grondslag en voor ons totaal niet te begrijpen....

Anoniem

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:36

Hahahaha HC ik woon in de Biblebelt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:38

HC mijn mening is dat 2/3 van de wereldbevolking dom is....ook als ze op school hebben gezeten...weet niet wat dat is hoor....maar volgens mij is dat de gemakzucht van de mens.....het kudde syndroom wat op de kleuterschool er al in wordt gehamerd, dat je fijn mee moet doen met de groep anders is er wat mis met dat kind.................

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:40

russel schreef:
ik woon in de Biblebelt....

Ja die ken ik..Ik kom uit de mestkalveren sektor (voorlichting) dus ik heb daar wat rondgezworven..
Als niet praktiserend kath. kon alleen verkopen als ik bleef eten maar vooral een stuk uit het Groteboek voorlas. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:42

hahaha, nou je mocht iig aan tafel zitten........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:42

russel schreef:
Het beloofde land...

Door dé God aan Abraham :)*

En vervolgens begon het landjepik uit naam van God in Palestina. Dat is nu nog steeds hetzelfde met de afstammelingen van dat eerste agressief expansionistische monotheïsme; het Christendom en de Islam.

De westerse mogendheden hebben na WO2 een mégafout gemaakt vanuit hun christelijke :)* acceptatie van het joodse recht op Palestina en de VN heeft de joden niet terugggefloten bij het landjepik door het creëren van het Joodse land Israel.

Daar heeft extreem islamisme steekhoudend argument wat door het schandalige, defacto door het christelijke westen ondersteunde, gedrag van de Israelieten wordt gestaafd.
Daar kan door demagogie misbruik van worden gemaakt.
Net als Wilders doet door met zijn aanwakkeren van angst voor islam.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:43

Russel schreef:
Citaat:
staat ook niet in de Thora dat de christenen ongelovigen zijn en dus gestenigd moeten worden , toch???

Hoeveel Christenen waren er in de tijd dat de Thora werd geschreven, denk je? _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:45

russel schreef:
Hahahaha HC ik woon in de Biblebelt....

Ah. Dat verklaart mogelijk jouw stuitende proza over Berbers?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:47

Huertecilla schreef:
russel schreef:
Het beloofde land...

Door dé God aan Abraham :)*

En vervolgens begon het landjepik uit naam van God in Palestina. Dat is nu nog steeds hetzelfde met de afstammelingen van dat eerste agressief expansionistische monotheïsme; het Christendom en de Islam.

De westerse mogendheden hebben na WO2 een mégafout gemaakt vanuit hun christelijke :)* acceptatie van het joodse recht op Palestina en de VN heeft de joden niet terugggefloten bij het landjepik door het creëren van het Joodse land Israel.

Daar heeft extreem islamisme steekhoudend argument wat door het schandalige, defacto door het christelijke westen ondersteunde, gedrag van de Israelieten wordt gestaafd.
Daar kan door demagogie misbruik van worden gemaakt.
Net als Wilders doet door met zijn aanwakkeren van angst voor islam.

Er is een interessante theorie dat het Jodendom, net als het christendom eerder en de Islam nu, een periode van bekering en grote expansie heeft doortgemaakt (niet alleen zijn de drie grote wereldgodsdiensten op zeker moment uit elkaar geevolueerd, maar ze lijken ook een soortgelijke ontwikkeling door te maken, wat ik best interessant vind), en dat degenen die nu claimen de ware afstammelingen van Palestina te zijn, in feite diverse groeperingen zijn die afstammen van allerlei bekeerde volkeren.
Terwijl de Palestijnen de ware afstammelingen zijn van die eerste groep Joden. De hele diaspora is een construct dat politiek op een bepaald moment mooi uitkwam, een mythe die een eigen leven is gaan leiden.
Ben helaas de naam van de auteur kwijt.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-01-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:48

Nou nee, uit eigen hand en niet alleen van mijzelf maar van eigen Marokkaanse collega's die overigens niet eens goed konden communiceren en een tolk nodig hadden omdat de berbers het arabisch niet machtig waren en omgekeerd dus ook.....en dat is wat velen dus weer niet weten....het was daarom ook een stuk makkelijker voor mij om in die omstandigheden hulp van een Berberse collega of een Marokkaan van arabische afkomst bij de hand te hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:55

Citaat:
overigens vraag ik mij af waarom de andere kant bewust blijft zitten, vertrek en je hebt vrede......dan maar in het zand bijten, er is genoeg plaats.

Doel je nu op de Palestijnen Russel?

Jij zou het een logische gedachte vinden om maar gewoon te vertrekken, als je land eerst door een bezetter aan een groepje anderen wordt gegeven?

Als iemand met geweld de rechten over jouw huis (eigendom) kwam opeisen, en er vervolgens een vriend in zou zetten en die het recht op je huis zou geven en zou vinden dat jij maar in de kelder moest gaan wonen, dan zou je maar gewoon weggaan?
Hadden alle Nederlanders naar Belgie moeten emigreren na de bezetting door de Duiters, of Fransen, of Spanjaarden?

Wellicht vinden de Palestijnen dat ze het recht op hun eigen land terecht mogen opeisen? Er is geen volk dat zo verbeten zal blijven vechten, als een volk dat onrecht is aangedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:56

Als ik vrede wil en ik heb kinderen en ben bang, dan vertrek ik.....

Hoeveel buren verhuizen niet omdat ze een buur hebben die hun het leven zuur maakt....dan is een huis ook niet meer wat je wil en woon je elders een stuk prettiger....

Overigens hadden wij afschuwelijke buren die 8 jaar hebben gepest en toen we verhuisde realiseerde ik mij pas hoeveel stress ik heb gehad...