Kabinet overweegt studiefinanciering te schrappen, nu echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:24

Abiola schreef:
upendo schreef:
Daarnaast schrijf je professioneel nog altijd op deze manier. :)

Misschien kun je als bijbaantje gaan lesgeven.

Doe ik ook al, weliswaar op vrijwillige basis. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:25

upendo schreef:
Ik hoop dat je over 30 jaar ook nog behoefte hebt aan een broek om je reet, want als het goed loopt financieer IK die dan. ;)

Mwah, met die werk moraal van jou zal dat wel loslopen.

upendo

Re: Kabinet overweegt studiefinanciering te schrappen, nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:26

Bedankt voor de onnodige persoonlijke aanval. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:28

Oh sorry, misschien kun je je met emotionele problemen melden bij het uwv. Jij valt mij toch ook aan?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:28

Jeetje, wat een massa aannames worden hier gedaan :=

En zo jammer dat de studenten die wél al hun stufi spenderen aan feesten en zuipen het verpesten voor de overgrote meerderheid: de studenten die wél hard werken en studeren, in een poging nog iets van hun toekomst te maken.

Wij zochten laatst een nieuw huisgenootje, en hebben 20 mensen te hospiteren gekregen. Bij iedereen vroegen we natuurlijk wat ze studeerden en wat hun plannen waren; en bij IEDER gesprek kwam de langstudeerboete ter sprake. Van de 20 mensen waren er 15 (!) die hun studieplannen bij moesten stellen vanwege de boetes en hoge collegegelden. Het is een beetje off-topic, maar mijn mond viel open... Het raakt veel studenten. Wat inleveren in tijden van crisis is te begrijpen, maar dit.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:31

Abiola schreef:
Oh sorry, misschien kun je je met emotionele problemen melden bij het uwv. Jij valt mij toch ook aan?

Waarop dan? :)
Omdat ik zei dat professioneel anders geschreven hoort te worden? Dat is,niet persoonlijk.
Mij daarentegen afschilderen als een lui stuk vreten met een toekomst met werkloosheid in het verschiet? Daar zit toch wel degelijk een wezenlijk verschil in weet je....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:32

Als vijftien van de twintig studenten te lang over de studie gaat doen, is die langstudeerboete dus een gouden greep.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:33

@ Abiola: Dat is weer een aanname. Ik zei dat plannen wijzigden, niet dat ze allemaal uitliepen. Maar mensen wilden graag een tweede master gaan volgen, een tweede studie, een pre-master volgen, een half jaar in het buitenland studeren, etc... En dat kan niet altijd meer. Niet alles heeft met luie studenten en studie-uitloop te maken. De bezuinigingen gaan over veel meer dan dat.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:34

Volgens mij heb ik jou profiel niet geschreven, dat doe je toch echt zelf. Dat je me corrigeert op een typo kan ik wel hebben hoor :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:36

Abiola schreef:
Volgens mij heb ik jou profiel niet geschreven, dat doe je toch echt zelf. Dat je me corrigeert op een typo kan ik wel hebben hoor :D

Ach, gelukkig weet ik zelf beter he. :)

Gelukkig, nu nog leren om verder te denken dan je eigen referentiekader :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:37

Szan schreef:
@ Abiola: Dat is weer een aanname. Ik zei dat plannen wijzigden, niet dat ze allemaal uitliepen. Maar mensen wilden graag een tweede master gaan volgen, een tweede studie, een pre-master volgen, een half jaar in het buitenland studeren, etc... En dat kan niet altijd meer. Niet alles heeft met luie studenten en studie-uitloop te maken. De bezuinigingen gaan over veel meer dan dat.

En dt s ik ook wel, prima ook, maar moet ik dat betalen? Een beetje investeren in je eigen toekomst is toch niet zo vreemd? En het is nooit leuk als er potjes wegvallen, maar besef wel dat het hier wel erg makkelijk was om een aantal studies te doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:41

upendo schreef:
Abiola schreef:

Ach, gelukkig weet ik zelf beter he. :)

Gelukkig, nu nog leren om verder te denken dan je eigen referentiekader :D

Dus ik moet nog leren om het leuk te vinden om belasting te betalen voor een studentje wat niet wil werken ( waarom studeer je dan) maar wel wil ponyrijden van haar stufi... Vertel mij waar ik dat kan leren en hoe dt door anderen betaald gaat worden en ik meld me!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:43

Abiola schreef:
Szan schreef:

En dt s ik ook wel, prima ook, maar moet ik dat betalen? Een beetje investeren in je eigen toekomst is toch niet zo vreemd? En het is nooit leuk als er potjes wegvallen, maar besef wel dat het hier wel erg makkelijk was om een aantal studies te doen.

Je moet wel lezen wat ik zeg, ook in eerdere posts op de vorige pagina. Ik wil best meebetalen aan mijn studie (nu werk ik er immers ook al voor), maar er is een grens tot waar het mogelijk is. En er is een verschil tussen gecontroleerd bezuinigen, of alles om zeep helpen. Want niet vergeten, er zijn ook niet-financiële dingen doorgevoerd die heel veel impact (en uiteindelijk financiële problemen) geven. Neem het voorstel van 'de harde knip' bijvoorbeeld..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:45

Hee, als je geen belasting wil betalen, verkas je toch naar Luxemburg?
Als je het overal mee oneens bent..... Je kiest er ook zelf voor he.
Je kan anderen de schuld geven, maar je werkt er net zo goed aan mee.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:54

upendo schreef:
Hee, als je geen belasting wil betalen, verkas je toch naar Luxemburg?
Als je het overal mee oneens bent..... Je kiest er ook zelf voor he.
Je kan anderen de schuld geven, maar je werkt er net zo goed aan mee.

Ik wil best belasting betalen. Maar ik heb geen medelijden met studenten die hun inkomen kwijt raken en dan hun paard neit meer kunnen rijden, of godverhoede moeten gaan werken. Ik heb ook pas een paard gekocht toen ik het echt kon betalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:59

Daar doe je weer aannames, want ik héb geen paard. De laatste keer dat ik uit ben geweest was begin februari, de keer daarvoor in september 2010, beide keren ging er 30 euro mee. Dus in dat opzicht... Nee, ik zie niet in waarom ik die stufi volgens jou ook niet verdien. Al mn stufi gaat namelijk op,aan de huur van mijn kamer. Omdat ik anders 4 uur per dag aan het reizen was en mn,studie eronderdoor schoof daardoor.

Maargoed, ik ben schijnbaar verwend met dat beetje geld. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:02

Als je wat minder werkontduikend was, had je ook wel vaker kunnen gaan stappen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:05

Nou. Nee. Ik lees liever over opvoedkundige problemen, hard to believe that one, right? :D :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:09

upendo schreef:
Nou. Nee. Ik lees liever over opvoedkundige problemen, hard to believe that one, right? :D :D

Valt mee hoor, ik denk dat er wel meer mensen zijn die liever lezen dan werken :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:11

Als je echt goed had gelezen had je kunnen weten dat dat mijn toekomst inhoudt, hihihihihi.

Ohja, het wordt trouwens wel een beetje saai dat je me steeds pakt op mijn 'niet willen werken'.
Naast het feit dat ik een baan van 20 uur ernaast heb, spreek je originaliteit aan en verzin goede argumenten in plaats van argumenten ad hominem :(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:16

Mensen, gaat het? :(:) leven en laten leven, alsjeblieft...

Stufi is primair bedoeld om van te studeren uiteraard (al is het daar veel te weinig voor) maar ook om van te leven. dat leven kun je op verschillende manieren invullen. Elk mens heeft een vorm van ontspanning nodig om te kunnen presteren. Bijd e een is dat uitgaan, bij de ander bankhangen, bij weer een ander paardrijden... als iemand ervoor kiest om paard te rijden zal hij of zij andere dingen moeten laten. Iedereen is in dat opzicht vrij om dat geld te besteden.

Maar van mijn stufi kan ik echt niet studeren en leven tegelijk. Daar heb ik echt een lening bij nodig...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:21

In mijn ogen is geen enkele uitkering bedoelt om een paard van te onderhouden of rijden. Dan kunnen we ook wel porsche rijden gaan subsidieren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:24

Wie zegt dat er van stufi een paard betaald wordt? Sommige mensen hebben ok mog gewoon geluk met ouders die het geld daarvoor over hebben. :) :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:24

Maar dat is dus ook niet zo :). je hele stufi is nodig om van te studeren. Die porsches en de paarden worden betaald uit leningen of werkgeld, niet uit de stufi.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:30

Als je geld krijgt van de overheid, en van die centjes een paard of een porsche kunt onderhouden, vind ik dat je teveel geld krijgt. Die centen zijn daar niet voor bedoelt, die zijn voor je onderhoud, niet je hobby