130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:01

Huertecilla schreef:
Quellian schreef:
Sja ach... waar je je druk om kunt maken.
Ze doen hun best, meer kunnen ze niet doen. Overal vallen slachtoffers. Durf te leven HC, niet zo bang! :)

Ik zal het de volgende keer als ik voor 1-1-2 naar een ernstig ongeval moet tegen de betrokkenen zeggen.

Ik heb verder dit citaat opgeslagen en zal je citeren bij de topics van ruiters die klagen over het verkeer.

Pffffff :z

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:07

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:
Ik heb verder dit citaat opgeslagen en zal je citeren bij de topics van ruiters die klagen over het verkeer.

Want?
Op een paard ben je extra kwetsbaar in het verkeer, maar ook díe keuze maak je zelf! Gekken op de weg houd je altijd en dat moet je incalculeren. Of veilig thuis blijven bij de haard, zoals ik eerder zei.

Buiten dat; paarden horen niet op een plek waar 120km (of straks 130km) wordt gereden.

Precies! Sterker nog....alleen op snelwegen mag je 120/130 en daar mag je dus helemaal niet komen met je paard.
Daarbij kan ik me ook niet voorstellen dat iemand dat wel doet en als dat wel zo is, is degene niet goed bij z'n hoofd.

Op een snelweg kun je makkelijk dat soort snelheden hanteren. Dat ze die kruipkonten die niet kunnen rijden, niet kunnen anticiperen, bang zijn in een auto etc. maar van de weg af gaan houden. Scheelt weer een hele hoop!

Je hoort rekening met elkaar te houden. Als ik iemand met een paard zie aan komen rem ik ook af en let op wat er gebeurt en hoe het paard reageert. Doe ik net zo goed bij een fietser, iemand in een invalidescooter, kinderen etc.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:09

Quellian schreef:
Op een paard ben je extra kwetsbaar in het verkeer, maar ook díe keuze maak je zelf! Gekken op de weg houd je altijd en dat moet je incalculeren. Of veilig thuis blijven bij de haard, zoals ik eerder zei.

Is dat een vrijbrief voor gekken of een argument om de regels maar te versoepelen want ze rijden toch als gekken en het maakt toch niet uit of je nu met 100 of 130 aangereden wordt?

Gummie heeft een _/-\o_ link gegeven waarin je kan lezen dat bij een hogere snelheid de kans op een ongeval toeneemt en de ernst van de gevolgen ook. Per saldo neemt het aantal dodelijke slachtoffers toe.

De crux mbt de discussie is daarmee geredudeerd tot een verschil in opvatting over mensenlevens versus lekker doorrijden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:12

Huertecilla schreef:
Is dat een vrijbrief voor gekken of een argument om de regels maar te versoepelen want ze rijden toch als gekken en het maakt toch niet uit of je nu met 100 of 130 aangereden wordt?

Je hoort met je paard ook niet te komen op een weg waar 100 wordt gereden. Ik weet niet hoe dat is waar jij woont, maar hier zijn paarden niet toegestaan op auto(snel)wegen :+

We zullen zien of het aantal dodelijke slachtoffers meer gaat worden volgend jaar, maar ik geloof het niet zo.
Ik denk dat door hogere snelheid het verkeer veel beter doorstroomt. Maar ja, dan hou je altijd nog de trage slakken ertussen en díe veroorzaken inderdaad chaos op de weg.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:13

Huertecilla schreef:
De crux mbt de discussie is daarmee geredudeerd tot een verschil in opvatting over mensenlevens versus lekker doorrijden.

Wat een onzin!
Met 120 ben ik niet minder dood dan met 130.......

Als mensen eerst eens leren te rijden en zoals gezegd opletten en kijken wat om hun heen gebeurd is dat allemaal geen probleem.
Mensen doen af en toe de meest achterlijke dingen, die levensgevaarlijk zijn en door een oplettende medeweggebruiker vaak gelukkig nog enigszins goed aflopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:14

Winddancer schreef:
Huertecilla schreef:

Wat een onzin!

Ah, weer eens een ongefundeerde mening *\o/*

Tip: lees het rapport in de _/-\o_ link van Gummie eens.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:16

Vaak lopen die achterlijke levensgevaarlijke dingen juist goed af, doordat de oplettende medeweggebruikers blijkbaar voldoende tijd (en afstand) hadden om de fout van de foutenmaker te corrigeren.

En hoe hoger de snelheid is, hoe korter de tijd om te kunnen reageren en inspelen op die fouten.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:24

Huertecilla schreef:
Ah, weer eens een ongefundeerde mening *\o/*

Zucht.......volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe PC voor jou, er staat wel duidelijk bij waarom ik dat vind....

En ja dat is mijn mening en dat blijft ook na het lezen van de link van Gummie zo.

Zoolgangster schreef:
Vaak lopen die achterlijke levensgevaarlijke dingen juist goed af, doordat de oplettende medeweggebruikers blijkbaar voldoende tijd (en afstand) hadden om de fout van de foutenmaker te corrigeren.

En hoe hoger de snelheid is, hoe korter de tijd om te kunnen reageren en inspelen op die fouten.

Bij 130 houden de oplettende weggebruikers net zo goed voldoende afstand als bij 120.

Zoolgangster

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:39

Bij 130 houdt een bepaalde categorie weggebruikers net zo min voldoende afstand als bij 120. En dat is de categorie die dus slecht in staat is ongelukken te voorkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:03

Zoolgangster schreef:
Bij 130 houdt een bepaalde categorie weggebruikers net zo min voldoende afstand als bij 120. En dat is de categorie die dus slecht in staat is ongelukken te voorkomen.

..en bij 130 komt de klap onevenredig veel harder aan.

Het rapport wat Gummie gelinked heeft is helder:
Verhoging van de max. snelheid geeft meer doden.

Rest de vraag of lekker doorrijden meer doden waard is.

Ik stel voor dat áls het wordt ingevoerd, de politici die dit hebben voorgesteld; dus meer doden acceptable vonden, de nabestaanden van de dodelijke slachtoffers persoonlijk gaan informeren.
Van állemaal, want door hen is de betreffende inspanning niet geïnvesteerd om de veiligheid te verhógen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-12-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:04

Huertecilla schreef:
Rest de vraag lekker doorrijden meer doden waard is.

Ach... natuurlijke selectie dan maar :D ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:06

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:
Rest de vraag lekker doorrijden meer doden waard is.

Ach... natuurlijke selectie dan maar :D ;)

Ach, anarchie :)*

Is ook een model ja.
Zijn gelijk emancipatie en stemrecht voor iedereen ook geen punt meer :Y)

Ik blij met mijn

Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:09

In een kleine auto ben je ook héél kwetsbaar en dat lijken mensen soms te vergeten. Ik heb een zelfde soort ongeluk gehad als een kennis van mij alleen zij zat in een 15 jaar oude kleine auto en ik niet! Het verschil was dat zij met de ambulance naar het ziekenhuis moest met haar benen op verschillende plaatsen gebroken en ik alleen mijn bril moest zoeken voordat ik uitstapte (en een klap had gehad van de airbag maar dat is een ander verhaal). Ik rij nu in een auto die je zoals hier al besproken is niet graag in je achterbak wil hebben maar het bizarre vind ik dat ik juist in een klein autootje het gevoel had dat mensen me het liefst van de weg hadden gereden.
Mensen die in een nieuwe snelle auto met allemaal hulpmiddelen rijden lijken weleens te vergeten dat er ook andere soorten weggebruikers zijn die voorlopig (!) ook evenveel recht hebben om op diezelfde weg te rijden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:25

Nicolletje schreef:
In een kleine auto ben je ook héél kwetsbaar en dat lijken mensen soms te vergeten.
...
Mensen die in een nieuwe snelle auto met allemaal hulpmiddelen rijden lijken weleens te vergeten dat er ook andere soorten weggebruikers zijn die voorlopig (!) ook evenveel recht hebben om op diezelfde weg te rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:29

Toch jammer dat er geen zwaailichten op een privé auto zitten :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:32

ik zit mobiel te internetten dus het duurt een half uur voordat het filmpje geladen is. Ik kijk het later en kan er dan pas op reageren. Wat ik wel weet is dat bij één of andere test de smart gewoon wegstuiterde bij een frontale crash. Maar bij een kop staart botsing blijft er alsnog weinig van over lijkt me...
EDIT
het gaat niet alleen om een crash zelf wat ik bedoel. Het is ook heel vervelend als je zelf een iets minder geavanceerde auto hebt bij bepaalde omstandigheden (gladheid, scherpe bocht, slecht wegdek, minder snel op kunnen trekken, langere remweg door zware lading) dat er dan zo eentje achter je zit die wel ff jou van de weg ad rijdt omdat die nou eenmaal makkelijk door de bocht zoeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:38

Nicolletje schreef:
i Wat ik wel weet is dat bij één of andere test de smart gewoon wegstuiterde bij een frontale crash.

Een probleem daarbij is dat door gebrek aan vervorming geen energie wordt geabsorbeerd en de inzittenden aan de maximale vertraging van een bijna inelastische botsing worden blootgesteld. Dat houdt je nek niet bij al heel lage snelheden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:40

Oewwww van zo iemand krijg ik gewoon de kribels Quellian :D

Verder ben ik het wel eens dat het ook heel veel ligt aan de auto :j
Zo'n klein "flut" autootje biedt uiteraard veel minder bescherming dan een grote stevige auto......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:42

Quellian schreef:
Toch jammer dat er geen zwaailichten op een privé auto zitten :D

Liever een pick-up met artillerie om die agenten permanent van de weg te halen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:45

Het is wel zo dat in Rotterdam bijvoorbeeld, de wegen met een reden 80 km/u zijn. De invoegstroken zijn daar echt moeilijk kort, het lukt me vaak al niet om normaal op te trekken op zo'n kort stukje, laat staan als ik helemaal tot 100 zou moeten :oo

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:48

Huertecilla schreef:

Hoezo? Jij wilt toch niet dat er te hard wordt gereden om ongelukken te voorkomen? Daar heb je dan wel agenten voor nodig.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:49

Huertecilla schreef:

Waarom?
Zij doen ook alleen maar hun werk en als er dan zo een figuur hun belemmert (en het overige wegverkeer, die wel opletten) mogen ze van mij wel "bumperkleven". Kom op zeg, ze zijn misschien wel op weg naar een levensbedreigende situatie en dan heb je zoiets voor je :roll:
Vind ik dat ze nog netjes en rustig gereageerd hebben, was mij denk ik niet gelukt O:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:50

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:

Hoezo? Jij wilt toch niet dat er te hard wordt gereden om ongelukken te voorkomen? Daar heb je dan wel agenten voor nodig.

Als dergelijk gevaar op de weg kan je ze missen als kiespijn en horen ze als wegpiraat hun brevet kwijt te raken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:56

Het gevaar op de weg is de voorganger, niet de agenten...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:57

Winddancer schreef:
Het gevaar op de weg is de voorganger, niet de agenten...

Precies... die in een slakkentempo op de linkerbaan rijdt...
Hier in NL zou hij een boete hebben gehad! Met de vraag waarom meneer op de linkerbaan reed.