Schurende tieners in dicoteek geweerd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:08

ACHT jaar?? 8)7 :oo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:10

Evelli schreef:
The Mix denk ik. Die organiseerd kinderdisco's.

Was ook de eerste waar ik aan dacht. :j
Ik snap overigens niet wat een kind van 8 (!!) in een disco te zoeken heeft, ook al is het een kinderdisco... :=

Keet

Re: Schurende tieners in dicoteek geweerd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:16

Heb een tijdje in Mijdrecht bij de Allround jongerenwerk gedaan. Daar hadden we disco's voor de 10 t/m 12 jarige en de 13 t/m 15 jarige. Twee verschillende avonden.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:21

Dat lijkt me ook niet zo leuk, heb veel liever wat leeftijds verschil 12/13 tot 17/18 vind ik wel leuk :) ik ben zelf 15.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:25

Ik ben nooit naar van die speciale tienerdingen gegaan dus ik weet niet hoe het eraan toegaat daar. Maar 8 vind ik wel erg jong hoor... wat moet je daar dan doen als achtjarige vraag ik me dan af?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:27

Vanaf 10 jaar een keertje is wel leuk, dat hadden wij vroeger ook altijd. Maar 8, dat is wel érg jong, als ik naar mijn oppaskind van 8 kijk.. die zie ik niet in een 'discotheek' staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:28

KLfan schreef:
Dat lijkt me ook niet zo leuk, heb veel liever wat leeftijds verschil 12/13 tot 17/18 vind ik wel leuk :) ik ben zelf 15.

Vanaf 16 mogen ze naar de normale disco waar alcohol geschoken wordt. Dan gaan ze niet meer naar de tienerdisco ;)
En de 14/15 jarige gaven duidelijk aan dat ze niet met die babys (10/12 jarige) samen naar de disco wilden.
Derde punt van de opdeling: mochten maar 300 mensen in die zaal. En er wilden veel meer kinderen komen ;) Dus dan 2 avonden, 2 leeftijdsgroepen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:33

Ik heb ook wel eens kinderdiscos gehouden, erg leuk :j
Maar wat ik altijd zag; meiden maf aan het dansen, jongens aan de kant met wat chips hahha :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:35

KLfan schreef:

Nou, aan 17/18-jarigen behaal je dan totaal geen winst denk ik. Ik ben zelf 18, en ga al niet meer naar een bepaalde discotheek omdat het 15+ is, en ik me er dus echt heel oud voel.

Toen ik jonger was gingen veel klasgenootjes naar teenageparties van lucky, 12-15. Daar zie ik op zich niet veel verkeerds van in, dacht zelf op dat moment alleen totaal nog niet aan dat soort dingen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:40

Evelli schreef:
http://www.petershotnews.nl/nieuws/1534 ... hoorn.html
Citaat:
Uithoorn - Het schuren lijkt een 'trend' te worden onder jonge tieners. Haalde vorige week een discotheek in Puttershoek nog het landelijke nieuws, nu lijken steeds meer discotheken te kampen met jonge jongens die meisjes lastigvallen op de dansvloer.

Vrijdagavond werd in Uithoorn een tienerdisco gehouden voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar. Een aantal meisjes van elf- en twaalf jaar werd op de dansvloer lastig gevallen door een groepje schurende jongens in ongeveer dezelfde leeftijd.

Ouders reageerden na afloop zorgelijk toen hun dochtertjes met dit verhaal na een avondje uit op de proppen kwamen. Of het de zeer jonge jongens écht te doen was om met hun geslachtsdeeltjes tegen de meisjes aan te schuren lijkt de redactie vooralsnog wat te zwaar uitgedrukt. Maar dat het een zorgelijke ontwikkeling is, dat is zeker.

De discotheek was op dit tijdstip niet meer bereikbaar voor commentaar. Wel is bekend dat steeds meer discotheken maatregelen treffen tegen het schuren.

bron: blik op nieuws

8 tot 12 jaar :n

8 jarigen horen niet zonder ouders op zo'n disco te zijn. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:43

Wij hadden er ook nooit ouders bij, maar goed... Wij waren dan de verantwoordelijke. En het ruigste was de polonaise haha
Maar goed, ik zou er niet zo happig op zijn om mijn 8 jarige neefje maar een grote disco te sturen zonder bekende begeleiding.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:47

Wij hadden een heel team van vrijwilligers en jongerenwerkers. Maar geen ouders erbij :n gaf alleen maar gezeik :+

Ik zou mijn kind ook niet op 8 jarige leeftijd erheen sturen hoor :n vanaf een jaar of 11 mag het wel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:49

Haha ja, die ouders waren bij ons ook echt niet welkom. Vonden ze ook niet erg, hadden zij ook een avondje vrij!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:53

vuurneon schreef:
Haha ja, die ouders waren bij ons ook echt niet welkom. Vonden ze ook niet erg, hadden zij ook een avondje vrij!

Ik zou er inderdaad ook niet van staan te springen als ik ouder was en ik met mijn kind op een kinderdisco moest rondzeulen. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:54

En die kinderen zitten er helemaal niet op te wachten dat hun ouders er de hele avond bij zijn ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:56

Nou, sommige wel. Dan blijven ze plakken bij hun papa of mama... Dus voor die kids is het ook goed dat ze ook papa en mamaloze uitjes hebben.
Maar goed, geen geschuur bij ons haha. Die jochies vonden meiden nog 'iiiieeuw' en andersom :j

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:59

zulke jongens vinden dat stoer, en meisjes vinden het helemaal stoer.
ik zie ze ook wel eens staan, meisjes lijken net een ----.
het gaat soms ook echt te ver.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:04

Evelli schreef:
KLfan schreef:

Vanaf 16 mogen ze naar de normale disco waar alcohol geschoken wordt. Dan gaan ze niet meer naar de tienerdisco ;)
En de 14/15 jarige gaven duidelijk aan dat ze niet met die babys (10/12 jarige) samen naar de disco wilden.
Derde punt van de opdeling: mochten maar 300 mensen in die zaal. En er wilden veel meer kinderen komen ;) Dus dan 2 avonden, 2 leeftijdsgroepen :)

takens daar komen nog zat mensen en dan vooral jongens van 17/18 jaar naar teenage. Die drinken van te voren gewoon in en dan schuren ze met de oudere meiden etc. 12 13 jarigen komen er niet veel en als ze komen horen ze toch niet bij 'de groep' omdat ze gewoon vaak te kinderachtig jong zijn. Een vriendin van mij is 13 en die gedraagt zich gewoon als 15 jarige en lijkt ook zo en zij hoort dus wel bij de mensen daar, de mensen die schuren zoenen etc. Het is gewoon onwijs gezellig.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:07

KLfan schreef:
Evelli schreef:

takens daar komen nog zat mensen en dan vooral jongens van 17/18 jaar naar teenage. Die drinken van te voren gewoon in en dan schuren ze met de oudere meiden etc. 12 13 jarigen komen er niet veel en als ze komen horen ze toch niet bij 'de groep' omdat ze gewoon vaak te kinderachtig jong zijn. Een vriendin van mij is 13 en die gedraagt zich gewoon als 15 jarige en lijkt ook zo en zij hoort dus wel bij de mensen daar, de mensen die schuren zoenen etc. Het is gewoon onwijs gezellig.

Hieruit blijkt voor mij al genoeg. Als je niet schuurt en zoent, dan hoor je er gewoon niet meer bij.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:11

^^ ben ik het niet meeeens ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:12

Die jongens zijn ook niet gek, lekker makkelijk meisjes scoren ;)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:13

XNienke_ schreef:

Dat was ook nogal sarcastisch bedoeld... Leek mij wel duidelijk eigenlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:15

Onderschat de groepsdruk niet ;) en dat werkt dus wel op die manier: doe je niet mee? dan hoor je er niet bij :)
Dan gaan ze vanzelf meedoen omdat ze erbij willen horen :)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:16

Fiffill schreef:
Die jongens zijn ook niet gek, lekker makkelijk meisjes scoren ;)

Voor die jongens idd maar ik vind het ook gewoon leuk en als je ze niet kent en er zijn genoeg die willen schuren dan kies je de mooiste. Verder is het geen groepsdruk want iedereen vind het gewoon leuk en wij meiden vinden het niet erg dat we 'makkelijk te scoren' zijn.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:23

RusselNuwell schreef:
XNienke_ schreef:

Dat was ook nogal sarcastisch bedoeld... Leek mij wel duidelijk eigenlijk.

haha, ik denk trouwens dat vééél meiden het wel vinden .
tuurlijk ik dans ook wel is zo met een jongen maar echt niet zó erg.