Ov chipkaart, ergenis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen ov-chipkaart

Ik ben voor
72 (28%)
Ik ben tegen
165 (66%)
Geen mening
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 250

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:33

*post het nog maar weer eens*

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student

Ja uhh patatkraam dan moet je maar in een hutje in de Sahara gaan wonen als je niet wilt dat de autoriteiten dingen over jou beslissen

En Tara dat geldt dus voor het gewone volk :P

patatkraam

Re: Ov chipkaart, ergenis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:35

Ja ik heb dat gelezen maar i kzie het niet staan du quote het stuk eens waar het staat

zal ik doen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:39

Hemel ik zit scheef te kijken :') Ik dacht dat er niet stond. Maar even, dit staat toch in het rijtje met punten voor studenten? Of zie ik dat nou verkeerd? Ik dacht ook dat je niet met een kaartje mocht reizen maar het mag dus kennelijk wel nog.
Al vind ik dat wel heel tegenstrijdig met de boodschap: verplicht in en uitchecken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:41

Naar mijn weten mag het ook ja. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:47

Kennelijk heb je gelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:54

Om het nog veel leuker te maken het volgende: Ik reis met een 1* abbo. De uitstaphalte ligt op een zonegrens. Voor de GPS' ers onder ons. Yep. Als de bus ook maar 1mm over die grens stopt dan zegt mijn abbo "u reist buiten uw 1* gebied en berekent vervolgens het hele traject". Succes verzekerd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:59

Morganlefay schreef:
Om het nog veel leuker te maken het volgende: Ik reis met een 1* abbo. De uitstaphalte ligt op een zonegrens. Voor de GPS' ers onder ons. Yep. Als de bus ook maar 1mm over die grens stopt dan zegt mijn abbo "u reist buiten uw 1* gebied en berekent vervolgens het hele traject". Succes verzekerd.

Dat hoort niet. Al zou je buiten je gebied gaan (er even vanuit gaande dat je dat ook daadwerkelijk bent) hoef je alleen maar het stukje van de laatste halte tot de eerstvolgende te betalen.
Wat ook kan helpen is uitchecken voor de bus stopt (dus als hij bij de halte voor jij eruit moet weg rijdt)

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:05

Ik ben zo klaar met die ov chipkaart! Weet iemand waar je voor klachten moet bellen? Ik word namelijk van het kastje naar de muur gestuurd en ben het helemaal zat. Sinds het nieuwe jaar kan ik geen goede abbo er meer opzetten. Ik ben nog 18 en zit op het voortgezet onderwijs. Ik ga elke dag met de bus en had normaal een reductie abbo en die kan ik sinds 2012 er niet meer opzetten. Toen heb ik een volwassenabbo erop gezet en dat ging al fout want die gaat pas in als je 19 wordt. Toen heb ik er steeds geld op gezet en uiteindelijk maar voor een jongerekortingsabbo gegaan. Zelfde zone, 2sterren. En ik moet elke keer betalen de laatste 2 zones denk ik!
Eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug. Normaal ben ik 50euro inde maand kwijt en in de maand januari heb ik nou al 150 euro aan die kaart uitgegeven! Iemand hetzelfde mee gemaakt?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:07

TurdusMerula schreef:
Citaat:
-Alle reizen zijn ruim 2x zo duur
-Sommige mensen zijn 40 euro kwijt voor een reis die normaal 5/6 euro kost.

Dan doe je écht iets verkeerds hoor...

Ik ben ook geen fan, maar dit geloof ik niet...

hier het dus niet mee eens!
bij mij juist goedkoper.. 2x heen-terug naar harderwijk-amersfoort schothorst is 8,80 en kaartje is 9,00..
dus echt niet duurder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:10

Milou_Milou schreef:
Ik ben zo klaar met die ov chipkaart! Weet iemand waar je voor klachten moet bellen? Ik word namelijk van het kastje naar de muur gestuurd en ben het helemaal zat. Sinds het nieuwe jaar kan ik geen goede abbo er meer opzetten. Ik ben nog 18 en zit op het voortgezet onderwijs. Ik ga elke dag met de bus en had normaal een reductie abbo en die kan ik sinds 2012 er niet meer opzetten. Toen heb ik een volwassenabbo erop gezet en dat ging al fout want die gaat pas in als je 19 wordt. Toen heb ik er steeds geld op gezet en uiteindelijk maar voor een jongerekortingsabbo gegaan. Zelfde zone, 2sterren. En ik moet elke keer betalen de laatste 2 zones denk ik!
Eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug. Normaal ben ik 50euro inde maand kwijt en in de maand januari heb ik nou al 150 euro aan die kaart uitgegeven! Iemand hetzelfde mee gemaakt?

Het OV loket. Ze zijn een onafhankelijke Onbudsman die zich met TLS en vervoers aanbieders perikelen bezighoudt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:13

Magrathea schreef:
Morganlefay schreef:

Dat hoort niet. Al zou je buiten je gebied gaan (er even vanuit gaande dat je dat ook daadwerkelijk bent) hoef je alleen maar het stukje van de laatste halte tot de eerstvolgende te betalen.
Wat ook kan helpen is uitchecken voor de bus stopt (dus als hij bij de halte voor jij eruit moet weg rijdt)
Nope, ik betaal 1,07 euro. Normaal tarief is 1,57.
Connexxion geeft aan dat dit een kinderziekte is en dat ze er mee bezig zijn.eerder uitchecken is al geopperd. thanks

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:47

Morganlefay schreef:

Dat heb ik nu ook. Elke keer wordt een stukje traject afgeschreven. Het gaat bij mij telkens om iets meer dan 1 euro. Tot 8 januari had ik geen problemen, en daarna ineens wel. Een oplossing is nog niet gevonden (en ondertussen kan ik telkens die kaart onterecht opwaarderen, want bij een negatief saldo kun je niet meer inchecken.)
Ik reis al 9 jaar op het traject en de kaart is via de NS aangevraagd. De kaart zou nu ineens niet meer goed zijn.
Als 'oplossing' is er nu voor mij persoonlijk chipkaartnr3 aangevraagd om een los busabonnement op te laden. En daarna krijg ik een losse treintraject kaart (dus chipkaartnr 4). Als dit werkt moet ik chipkaartnr2 inleveren voor restitutie. En chipkaartnr1 heeft nog een klein beetje saldo van vorig jaar wat ik dus een keer bij toeval op moet zien te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:52

germie schreef:
Morganlefay schreef:

Dat heb ik nu ook. Elke keer wordt een stukje traject afgeschreven. Het gaat bij mij telkens om iets meer dan 1 euro. Tot 8 januari had ik geen problemen, en daarna ineens wel. Een oplossing is nog niet gevonden (en ondertussen kan ik telkens die kaart onterecht opwaarderen, want bij een negatief saldo kun je niet meer inchecken.)
Ik reis al 9 jaar op het traject en de kaart is via de NS aangevraagd. De kaart zou nu ineens niet meer goed zijn.
Als 'oplossing' is er nu voor mij persoonlijk chipkaartnr3 aangevraagd om een los busabonnement op te laden. En daarna krijg ik een losse treintraject kaart (dus chipkaartnr 4). Als dit werkt moet ik chipkaartnr2 inleveren voor restitutie. En chipkaartnr1 heeft nog een klein beetje saldo van vorig jaar wat ik dus een keer bij toeval op moet zien te maken.

Heb 12 jaar met een 4* jaarkaart gereisd. Nooit een dag problemen gehad.
Sinds ik de OV chipkaart gebruik met een abbo erop is het bagger.Vervoerder en TLS verwijzen naar elkaar, om grijze haren van te krijgen.Heb mijn ongenoegen al bij diverse instanties neergelegd. Hoe meer herrie erover hoe beter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:18

Vandaag ging ik naar stage en ik checkte in met mijn studenten week ov. Er werd echter wel geld afgeschreven en nog de volle mep ook. Morgen maar naar de stad toe om het terug te vragen... Weet niet of er meer mensen zijn die dit probleem hadden?