terugkeer van gulden, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:13

randalinpony schreef:
Oke en na deze wonderbaarlijke redenering ben ik echt wel toe aan ontbijt en kop koffie.

Dat kun je gerust doen want er staat nu een tentje over Fukushima waar eigenlijk helemaal niets aan de hand was ;)

Oh, en dan nog even waarom in de VS de burgerij geen schuldsanering kan krijgen zoals dat bij de banken wel gebeurd is:
http://costofwar.com/en/

Deze kostenberekening is gebaseerd op de hoeveelheid materiaal en diensten, niet op de opgaaf van de overheid.
In de opgaaf van de overheid zitten verder grote gaten van miljoenen waarvan niemand weet waar het aan uitgegeven is 8-)

Mbt NL is het eigenlijk veel belangrijker hoeveel jonge Nederlanders daar gedood of lichamelijk/geestelijk vernield worden voor de :$ van de kleptocratie.
Wie gelooft dat ´we´ daar iets goeds doen of rechtmatig zitten is gepiepeld.
We zitten daar onrechtmatig en offeren soldaten aan het belang van groot corporate.

p.s. 25 NL soldaten gedood t/m November 15, 2011.
In totaal 2,727 jonge westerlingen gevoerd aan de kanonnen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-11-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:26

randalinpony schreef:
Oke en na deze wonderbaarlijke redenering ben ik echt wel toe aan ontbijt en kop koffie.

Wat grappig dat je de redenering niet snapt :=

Ik dacht dat het altijd zo was dat diegene die beweert dat iets niet klopt, dat iets niet waar is, dat moet kunnen bewijzen :) En dat gebeurt neem ik aan middels informatie die het tegendeel van iets, of op zijn minst iets anders bewijst :) En dat betekent dus dat er andere informatie moet zijn, anders kun je niet aantonen dat de informatie die nu door velen als juist wordt beschouwd, niet klopt :) E dat betekent dus dat er toegang is tot die andere informatie, en dat betekent dus dat er vrijheid van informatie is, maar dat niet iedereen de informatie weet te vinden.

En dit gaat wel degelijk over de euro en de gulden, aangezien HC beweert dat dit topic bewijst dat heel NL vol zit met hersenloze schapen die zich laten manipuleren, en die niet zouden moeten mogen stemmen :) :evaw: Zeggen dat mensen onjuiste informatie ontvangen en in zich opnemen, en beweren dat er geen vrijheid van informatie is, kunnen niet samengaan omdat je de onjuistheid van informatie met juiste informatie kan weerleggen.

Appeltje eitje, lekker ontbijtje gehad trouwens? ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:32

gummie schreef:
aangezien HC beweert dat dit topic bewijst dat heel NL vol zit met hersenloze schapen die zich laten manipuleren, en die niet zouden moeten mogen stemmen.

Jammer dat je blijkbaar niet leest of niet begrijpt wat ik schrijf.

Jammer dat het de democratie tot een alibi van een olichargie maakt.

Tant pis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:37

Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-11-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:38

Jouw redenering gaat alleen niet meer op zodra het gaat om gegevens die niet beschikbaar gemaakt worden, Gummie. :)

2727 teveel dus. Nog even afgezien van de Iraakse en Afghaanse burgerslachtoffers, natuurlijk.

Jammer ook dat de soldaten die zwaar getraumatiseerd zijn, straks door de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg ook niet veel meer te verwachten hebben van Nederland.
Overigens is het zo, dat soldaten die durven zeggen dat ze geestelijk niet meer lekker functioneren als gevolg van traumatische ervaringen overzee, door Defensie ontslagen worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:44

randalinpony schreef:
Overigens is het zo, dat soldaten die durven zeggen dat ze geestelijk niet meer lekker functioneren als gevolg van traumatische ervaringen overzee, door Defensie ontslagen worden.

Weggooi-soldaten zijn helemaal conform de consumptiemaatschappij welke ze dienen.

Uit hun baan, gedeeltelijk arbeidsongeschikt zonder veel toekomst, hypotheek niet meer kunnen betalen, geen huis, wel schuld.
Voor het vaderland *\o/*

:o ´Vaderland´(m/v) uiteraard.....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:52

randalinpony schreef:
Jouw redenering gaat alleen niet meer op zodra het gaat om gegevens die niet beschikbaar gemaakt worden, Gummie. :)

Ja precies Randalinpony! Dan zijn we het eens. En als gegevens niet beschikbaar gemaakt worden, hoe komt HC dan aan die informatie? :)

HC: U hoeft het voor mij niet laagdrempeliger te maken hoor ;) Ik zal het wat laagdrempeliger voor U makn: hoe weet U dat de massamedia onjuiste informatie verschaffen? waar baseert U dat op? En hoe komt U aan die informatie? En zou het dan niet handig zijn als wij weten waar die informatie te vinden is? Zodat ook wij met z'n allen een gefundeerde mening kunnen gaan vormen? Om er maar even een Jip en Janneke verhaal van te maken :)

Ik ga nu even mijn gekookte ei naar binnen proppen, zodat ik weer voldoende energie heb om dat filmpje van Eisenhower te bekijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:56

´Joe Glenton, a British veteran who had been jailed six months for refusing to serve in Afghanistan, and had returned his medals to Downing Street the day before, criticised the government's continued spending on the war in the face of large government spending cuts:

"This isn't about defence of our country or our liberty. What are these men going to return to? A country that has been mutilated financially and politically."´

Bron: The Guardian

...het volk is over deze oorlogen misleid als over red-de-banken als nu door Wilders over de gulden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:04

gummie schreef:
En zou het dan niet handig zijn als wij weten waar die informatie te vinden is? Zodat ook wij met z'n allen een gefundeerde mening kunnen gaan vormen? Om er maar even een Jip en Janneke verhaal van te maken :)

Waar een wil is, is een weg.

Waar geen wil is, is geen weg.

In Jip & Janneke;
Je kan dat zelf vinden.
Het is zinloos om je die weg te wijzen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:05

Thanx! Dus de bron is in dit specifieke geval the guardian :) Dus iedereen had het kunnen lezen, en kan het alsnog lezen :) Dat bedoel ik met vrijheid van informatie HC :) En dat bedoel ik met "mensen hebben wel vrijheid van informatie, maar maken daar niet allemaal gebruik van omdat ze niet op de hogte zijn van de aanwezigheid en vindplaatsen ervan".

De volgende discussie is dan weer: wie bepaalt welke informatie waar is, betrouwbaar is? Maar da's een ander topic...

Ps. U moet er niet te snel van uit gaan dat mensen niet willen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:07

Probleem is dat de media wel mee moet gaan omdat, dankzij internet waar alles geschreven wordt, ze anders achterlopen

Als Wilders iets twittert staat het direct op nu.nl en alle andere online kranten haasten zich om er aandacht aan te besteden liefst met een snel in elkaar geflanst commentaar

Mensen vragen zich niet meer af hoe dingen echt in elkaar zitten, of wat de achtergrond of reden ergens van is, want dat heeft iemand al voor ze bedacht op internet

Zo ook die gulden, de hoeveelheid opmerkingen hier van mensen die die gulden graag terug zien, zonder dat iemand zich bedenkt wat voor negatieve impact dat op hun inkomen en uitgaven zal hebben, maar de uitleg daarover lezen ze niet.
Gelukkig is minder dan 1/3 van de kiezers volgens de peilingen voor als er dan een referendum komt nav de uitkomst van het Engelse onderzoek, dan is er weer veel geld voor niets weggegooid en zal Wilders zich allesbehalve conformeren aan zon uitkomst
Dus eigenlijk is er niets gebeurt, behalve geld verspild en lucht weggeblazen

Een referendum lijkt me ook een beetje te democratisch voor iemand die dat verder op geen enkele manier is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:08

Zou jij alsjeblieft willen stoppen met HC op een voetstuk te plaatsen met je ge-U Gummie?
Ik krijg er de kriebels van. Die man woont al op een berg. :D

Enige voordeel van geld dat Wilders verspilt, is dat het geen gemeenschapsgeld is. :+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:11

:$

alleen als die van solid-silver is

en anders ... iedereen in de zak en mee naar Spanje! :){ <:)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:14

randalinpony schreef:
Enige voordeel van geld dat Wilders verspilt, is dat het geen gemeenschapsgeld is. :+

Wet je wat een referendum kost???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:16

Wil ik het weten? :P

Ik refereerde aan het Britse onderzoek. Ik neem tenminste aan dat zijn sponsors dat ophoesten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:20

@ Randalinpony: haha! Ja okee :P ;) U zeggen maakt nog niet dat ik iemand op een voetstuk plaats trouwens ;)
@ Sarabande: mee eens dat mensen meer zouden kunnen doen om een gefundeerde mening te vormen. Door zich meer te verdiepen in zaken en links die worden aangedragen ook daadwerkelijk te bekijken... Er wordt soms vooral vanuit emotie gereageerd. Dat is wel begrijpelijk, maar ook jammer omdat hele belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden en de gevolgen groot zijn van welke beslissing dan ook...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:53

Huertecilla schreef:
p.s. 25 NL soldaten gedood t/m November 15, 2011.
In totaal 2,727 jonge westerlingen gevoerd aan de kanonnen.

Ik kan daar eerlijk gezegd heel moeilijk over oordelen. In de vaart der volkeren is dit nog een heel "beschaafde" prijs voor een oorlog.

Als je nog wat geschiedenisles wilt hebben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Omaha_Beach

De voorzichtigste schattingen gaan over 2000 doden in de eerste twee uur van de landing. Van de 43250 troepen die landden, werden er 3336 gedood of gewond. Een redelijk beroerd percentage. Ik heb ook eens ergens gehoord/gelezen dat van de eerste 1000 amerikanen er 900 het loodje legden op dat strand.

Goed, er stond duidelijk wat anders op het spel dan in Afghanistan, maar de prijs die we willen betalen voor oorlog is duidelijk afgenomen. Toen kon je kennelijk met duizenden of zelfs miljoenen doden tegelijk smijten.

Overigens heeft Omaha Beach veel met de Euro van doen. Als D-Day mislukt was, was onze munteenheid nu wellicht de D-Mark of de Russische Roebel geweest. De oorlog is een directe aanleiding om maar te gaan samenwerken in Europa en de Euro is daar weer een gevolg van. We leven nu al 66 jaar zonder oorlog in het grondgebied van de EU. Ik weet niet wanneer er in de geschiedenis zo'n lange periode van vrede is geweest.

Overigens wil ik niet de levens van de doden op Omaha Beach of in Afghanistan of in welke oorlog dan ook bagatelliseren. We mogen soldaten op onze blote knieën danken dat ze dat voor ons land hebben overgehad. Of ze al dan niet onder valse voorwendselen ergens heengestuurd zijn, is verder een andere zaak. Daar kunnen de gevallenen helaas niks aan doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:03

joostvangestel schreef:
Of ze al dan niet onder valse voorwendselen ergens heengestuurd zijn, is verder een andere zaak.

Dat is nu net waar ik het over héb :)*

Dat jij daar demagogische tranentrekkerij bijhaalt is in dit topic helemaal +:)+

Magrathea

Re: terugkeer van gulden, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:09

Wat ik nou niet snap is dat veel mensen roepen dat je bijv. voor een tank bezine van 70 euro straks dan 180 gulden gaat betalen. Ja HALLO dat komt omdat de gulden minder waard is. Dat het dan ineens meer is klopt dus niet :+ Vroeger keek toch ook niemand op van een souvernir uit Italie van 10 000 Lire? Daar zouden ze toch ook niet zeggen ' Neee geen lires meer dan is alles ineens 100x zo duur' :+

Ik heb verder niet het hele topic gelezen, het gaat geloof ik vooral over wie er waarom precies op wat voor manier redeneert :)*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:15

Juist door die kleptocratische EU en de 66 jaar vrede die we daardoor gehad hebben, samen met de gecontroleerde media, die elke dode soldaat als groot voorpagina nieuws brengen, is er juist een grote weerstand bij de domme massa tegen die oorlog. Je zou bijna denken dat die kleptocratische new world order nog steeds niet snapt hoe ze de massa moeten bespelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:25

Magrathea schreef:
Ik heb verder niet het hele topic gelezen, het gaat geloof ik vooral over wie er waarom precies op wat voor manier redeneert :)*

Hoofdzakelijk over valse voorlichting, demagogie.
Over het exploitere/manipuleren van gevoelens van onlust. In dit geval door economische malaise.

Een vijandbeeld is helemaal *\o/* voor het manipuleren van de massa.

Door de geschiedenis heen is dat vaak op een ´anderheid´ gegooid; op joden, door Amin op hindustanen, in de VS op communisten en nu islamieten.
Het ´broeikaseffect´ werkte niet best, maar de ´Euro´ is wel een mooie zondebok; helemaal als welkome bliksemafleider voor het bank-debacle.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:37

Karl66 schreef:
Juist door die kleptocratische EU en de 66 jaar vrede die we daardoor gehad hebben, samen met de gecontroleerde media, die elke dode soldaat als groot voorpagina nieuws brengen, is er juist een grote weerstand bij de domme massa tegen die oorlog. Je zou bijna denken dat die kleptocratische new world order nog steeds niet snapt hoe ze de massa moeten bespelen.

Na WO2 is in Europa in een consumtiemaatschappij op groeieconomie door belenen op/ exploiteren van de toekomst in comfort geleefd.
Door McBrood en Hobby intern tevreden, met extern vijandbeeld (communisme en daarna islam) gefocussed naar buiten.
De kleptocratie heeft dat perfect uitgevoerd; iedereen helemaal tevreden door leningen en hpotheek aan de baan gekluisterd +:)+

De VS is sinds WO2 in continue staat van oorlog gebleven. Wij hebben daarin meegelopen. Sinds 1990 concreet in gewapend conflict zelfs.
Golfoorlog 1 was al een zaak waar de VN nooit in had mogen trappen*.
Dat was niets anders dan een gevolg van het conflictaanwakkeren van de VS tussen Iraq en Iran.

Eisenhower had gelijk en de rest is manipulatie van de massa.

* Ik probeer sinds die misleiding in 1990 te voorkomen dat mijn uitgaves de amerkaanse economie steunen. Inderdaad ´voor zover dat gaat´ doch dat is wel veel meer dan menigeen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:44

gummie schreef:
randalinpony schreef:

Wat grappig dat je de redenering niet snapt :=

Ik dacht dat het altijd zo was dat diegene die beweert dat iets niet klopt, dat iets niet waar is, dat moet kunnen bewijzen :) En dat gebeurt neem ik aan middels informatie die het tegendeel van iets, of op zijn minst iets anders bewijst :) En dat betekent dus dat er andere informatie moet zijn, anders kun je niet aantonen dat de informatie die nu door velen als juist wordt beschouwd, niet klopt :) E dat betekent dus dat er toegang is tot die andere informatie, en dat betekent dus dat er vrijheid van informatie is, maar dat niet iedereen de informatie weet te vinden.

En dit gaat wel degelijk over de euro en de gulden, aangezien HC beweert dat dit topic bewijst dat heel NL vol zit met hersenloze schapen die zich laten manipuleren, en die niet zouden moeten mogen stemmen :) :evaw: Zeggen dat mensen onjuiste informatie ontvangen en in zich opnemen, en beweren dat er geen vrijheid van informatie is, kunnen niet samengaan omdat je de onjuistheid van informatie met juiste informatie kan weerleggen.

Appeltje eitje, lekker ontbijtje gehad trouwens? ;)

Ik ga helemaal mee met jouw redenering gummie.
En er is informatie zat. Zojuist kreeg ik zelfs zomaar een email van ene Ben van "Common Sense Advisory" die zegt dat ik gewoon vragen mag stellen ik en dan informatie zal krijgen. Nu heb ik zelf net als jij een flinke portie gezond verstand, maar ik denk dat je het wel met me eens bent dat dit topic illustreert dat het met het gezond verstand van sommige deelnemers net zo droevig is gesteld als met de financiële discipline in een aantal eurolanden.
Voor informatie kun je dus mailen naar info@commonsenseadvisory.com

Wat vinden jullie trouwens van de bewering van de alom gerespecteerde Steven Pinker. Hij vindt dat het overdreven is bankiers en beurshandelaren als vijand van de mensheid aan te duiden. Niet dat ze helemaal geen schade berokkenen maar hij beschouwt ze als tamelijk ongevaarlijk vergeleken bij idealisten en wereldverbeteraars. Juist mensen met een boodschap zijn verantwoordelijk geweest voor het over de kling jagen van vele miljoenen medemensen, en daar moet je dus veel banger voor zijn volgens hem.

sarabande

Re: terugkeer van gulden, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:48

Dat vind ik wat kort door de bocht om idealisten en wereldverbeteraars aan te merken als oorlogszuchtig
Dat moet toch even genuanceerd worden.
Bij idealisten en wereldverbeteraars zie ik eerder die mensen in die tentjes op het Beursplein voor me dan een stel moordzuchtige lieden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:49

Huertecilla schreef:
Magrathea schreef:

Hoofdzakelijk over valse voorlichting, demagogie.
Over het exploitere/manipuleren van gevoelens van onlust. In dit geval door economische malaise.

Een vijandbeeld is helemaal *\o/* voor het manipuleren van de massa.

Door de geschiedenis heen is dat vaak op een ´anderheid´ gegooid; op joden, door Amin op hindustanen, in de VS op communisten en nu islamieten.
Het ´broeikaseffect´ werkte niet best, maar de ´Euro´ is wel een mooie zondebok; helemaal als welkome bliksemafleider voor het bank-debacle.

Ha ha ha, Nee hoor! Het gaat er hier om: "Ik weet lekker meer dan jij! Ha ha, jij bent lekker stom en ik weet't allemaal en zo niet ga ik er lekker allerlei dingen bij halen !"

Of gewoon zo ingewikkeld mogelijk doen, zoals Hc. :wave: