Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:28

jus schreef:
Mee eens als het zo is , maar bijna geen enkel beest heeft het leven van een toro bravo toch een aanrader voor mensen dit mee te maken en ze in vrijheid te zien.

Ik zie ze graag in vrijheid ! :j en daarmee houdt het ook op.
Stelletje martelaars... :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:29

jus schreef:
Citaat:
En ik eet alleen eieren van onze eigen loslopende kippen, vlees van de biologische slager die zijn vee hier in de regio uit de weilanden haalt, dus die beesten hebben nèt zo`n goed leven gehad als die stieren in spanje. Alleen ze worden een stuk humaner gedood. Dus ik mag ook zeggen dat ik spanjaarden voor beulen uit mag maken als het over stierengevechten gaat

Mee eens als het zo is , maar bijna geen enkel beest heeft het leven van een toro bravo toch een aanrader voor mensen dit mee te maken en ze in vrijheid te zien.

Ooh er zijn zeker nog koeienrassen die hetzelfde leven hebben, alleen betaal je er een beetje meer voor. En die moeten niet lijden. Die worden door een goede slager afgemaakt en ook als delicatesse beschouwd.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-10-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:29

Jolliegirl schreef:
Fiffill schreef:

Ah oké, dat is goed :) zou zonde zijn om het vlees weg te gooien.

Nou.. dat vlees eet ik dus niét he.... :n :n :n
ga toch geen vlees eten van een gemarteld dier...

inderdaad! Ben ik met je eens Jolliegirl. :j
Weggooien, hmm, nee, maar zelf zou ik het niet eten nee.

Vind het wel een goede daad van de arme stier.... Beestje verdient beter!
Stieren zijn van nature namelijk héle lieve beesten, maar als ze zo opgefokt worden... :(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:30

Jolliegirl schreef:
Fiffill schreef:
Ah oké, dat is goed :) zou zonde zijn om het vlees weg te gooien.

Nou.. dat vlees eet ik dus niét he.... :n :n :n
ga toch geen vlees eten van een gemarteld dier...

Als ze daar toch aan stierenvechten doen op het moment vind ik het beter dat het vlees tenminste nog gegeten wordt. Anders wordt het gewoon weggegooid, dat is toch zonde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:31

lesilla schreef:
Diablo schreef:

En toch begrijp ik dat niet. Je hebt toch gevoel? Moreel besef? Je kunt je toch in een ander verplaatsen en bedenken dat dit bijzonder pijnlijk is voor het dier? Of zijn ze gewoon compleet gevoelloos daar?

En het rare is, hondengevechten worden afgekeurd in heel de wereld, en ook op bokt als ik het vaak lees. Maar stierengevecht is dan weer ok omdat het traditie is? Dat vind ik zo raar denken

Waar zeg ik dat ik het ok vind?
Heb meerdere malen heel duidelijk gezegd dat ik stierenvechten net zo vreselijk vind als de rest hier. Het enige waar ik over struikel is de manier waarop sommige hier de stierenvechter hel en verdoemenis toe wensen. DAT vind ik ver gaan. En dat is verdraaid naar dat ik voor stierenvechten ben?

Barbulet

Ja Fiffill, maar ík (en dus Jolliegirl ;) ) zou het niet eten.

Jolliegirl

Ik eet het niet... :r Voor geen goud... eet liever mn eigen pony op dan zo'n stier...!

Mieter het wat mij betreft maar weg.. IK eet het NIET... :n :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:32

Dat moeten jullie toch ook zelf weten, ik eet sowieso geen vlees ;) maar ik vind het wel goed dat ze het tenminste nog ergens voor gebruiken, dat zeg ik...

En mijn handen gaan weer jeuken van bepaalde reacties hier... waarom moet dat nou de hele tijd... :r

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:32

Guernica schreef:
En het rare is, hondengevechten worden afgekeurd in heel de wereld, en ook op bokt als ik het vaak lees. Maar stierengevecht is dan weer ok omdat het traditie is? Dat vind ik zo raar denken

Heb meerdere malen heel duidelijk gezegd dat ik stierenvechten net zo vreselijk vind als de rest hier. Het enige waar ik over struikel is de manier waarop sommige hier de stierenvechter hel en verdoemenis toe wensen. DAT vind ik ver gaan. En dat is verdraaid naar dat ik voor stierenvechten ben?[/quote]

Maar dat hele stierengevechten gaat toch ook te ver? Die man kiest er immers zelf voor of hij die arena in stapt of niet. Die stier kiest niet, dus nee, ik heb niet echt medelijden met hem ;) .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:33

Dus eigenlijk worden ze vereerd tot goeie biefstuk? En hoeveel mensen onthouden de biefstuk van vorige week

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:34

Jolliegirl schreef:
Ik eet het niet... :r Voor geen goud... eet liever mn eigen pony op dan zo'n stier...!

Mieter het wat mij betreft maar weg.. IK eet het NIET... :n :n

En je pony heeft tenminste nog een goed leven gehad, die stier niet, die is slechts voor 1 doel gefokt..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:34

lesilla schreef:
Dus eigenlijk worden ze vereerd tot goeie biefstuk? En hoeveel mensen onthouden de biefstuk van vorige week

Ze verdienen er nog geld aan ook.. aan een stukje martel-stiervecht-biefstuk! *\o/* OLE!

ElineB : idd!! Zo'n stier eet ik niet op....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:37

jus schreef:

prachtig en heel fijn voor die stieren,zie alleen het verband niet waarom het dan niet erg is dat zo'n beest zo gruwelijk verwond moet worden voor zijn dood,en dat alleen maar om de mensch te vermaken?? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:40

ElineB schreef:
Guernica schreef:

Heb meerdere malen heel duidelijk gezegd dat ik stierenvechten net zo vreselijk vind als de rest hier. Het enige waar ik over struikel is de manier waarop sommige hier de stierenvechter hel en verdoemenis toe wensen. DAT vind ik ver gaan. En dat is verdraaid naar dat ik voor stierenvechten ben?

Maar dat hele stierengevechten gaat toch ook te ver? Die man kiest er immers zelf voor of hij die arena in stapt of niet. Die stier kiest niet, dus nee, ik heb niet echt medelijden met hem ;) .[/quote]

Het stierenvechten gaat ver, dus moeten de dingen die wij die vent toe wensen ook maar te ver gaan?
En volgens mij zeg ik ook niet dat men medelijden moet hebben met die man, dat heb ik zelf ook niet. Maar hopen dat hij de rest van zijn leven pijn heeft? Dat vind ík ver gaan.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:46

Citaat:
Stieren zijn van nature namelijk héle lieve beesten

Deze niet hoor dit is een totaal ander ras als een vlees/melkkoe/rund.
Af en toe zit er eentje tussen die ze mak hebben kunnen krijgen maar meestal opgevoed met fles en alleen lief tegen deze persoon en dan nog uitkijken.

Gisteren was hier op het journaal het leed van de beren in China en Tailand en paar maanden terug over een weeshuis in China opgenomen natuurlijk met geheime camara anders laten ze niet filmen er zijn zoveel Spanjaarden met Chinese dochtertjes en heleboel stierenvechters die geld doneren naar goede doelen. Ik probeer niet het stierenvechten mijn goedkeuring te geven mijn dochter is Spaanse en is totaal tegen stierenvechten zoals veel mensen in Spanje, maar vind wel dat er veel erger leed aangedaan word in de wereld tegen kinderen en dieren dan deze stieren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:47

Ben het helemaal eens met Guernica. Ik word haast een beetje misselijk van sommige reacties hier. Natuurlijk is er het risico dat je gespietst wordt in deze sport, dat kan, maar om iemand een extra pijnlijke en lange lijdensweg toe te wensen... bizar. Dat vind ik haast ziek te noemen, en gaat me echt te ver.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:47

Ik zeg dat ík geen medelijden met die man heb. :) Niet dat men dat zou moeten hebben.

Ik hoop ook niet dat hij de rest van z'n leven pijn heeft hoor. Ik hoop eigenlijk vooral dat even alle stieren-vechters bedenken dat het toch niet zo'n leuke hobby is. :) En dat ze er dan mee stoppen.

Maar zo werkt het helaas niet!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:48

Citaat:
Het stierenvechten gaat ver, dus moeten de dingen die wij die vent toe wensen ook maar te ver gaan?
En volgens mij zeg ik ook niet dat men medelijden moet hebben met die man, dat heb ik zelf ook niet. Maar hopen dat hij de rest van zijn leven pijn heeft? Dat vind ík ver gaan.

Ik zou het anders prachtig vinden als die man nooit meer kan bewegen zonder pijn. Laat hem maar eens stevig nadenken over het hoe voelt om pijn te lijden. :)
Nu ben ik zoiezo een type 'oog om oog' (lekker toepasselijk hier :P) maar ik wens inderdaad iedere matador/stierenvechter een gebeurtenis als dit toe.
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 10-10-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Kom op jus (gaaaan we weer met zo'n reactie!) omdat er erger leed is in de wereld valt stierenvechten wel mee. Pfft.

Fenrir

julius_juut schreef:
Ik zou het anders prachtig vinden als die man nooit meer kan bewegen zonder pijn. Laat hem maar eens stevig nadenken over het hoe voelt om pijn te lijden. :)
Nu ben ik zoiezo een type 'oog om oog' (lekker toepasselijk hier :P) maar ik wens inderdaad iedere matador/stierenvechter een gebeurtenis als dit toe.

Triest dat je je medemens zoiets toewenst :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:49

Fiffill schreef:
julius_juut schreef:

Triest dat je je medemens zoiets toewenst :n

Ziek.... :oo

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:50

jus schreef:
Citaat:
Stieren zijn van nature namelijk héle lieve beesten

Deze niet hoor dit is een totaal ander ras als een vlees/melkkoe/rund.
Af en toe zit er eentje tussen die ze mak hebben kunnen krijgen maar meestal opgevoed met fles en alleen lief tegen deze persoon en dan nog uitkijken.

Gisteren was hier op het journaal het leed van de beren in China en Tailand en paar maanden terug over een weeshuis in China opgenomen natuurlijk met geheime camara anders laten ze niet filmen er zijn zoveel Spanjaarden met Chinese dochtertjes en heleboel stierenvechters die geld doneren naar goede doelen. Ik probeer niet het stierenvechten mijn goedkeuring te geven mijn dochter is Spaanse en is totaal tegen stierenvechten zoals veel mensen in Spanje, maar vind wel dat er veel erger leed aangedaan word in de wereld tegen kinderen en dieren dan deze stieren.

Dat neem ik zonder meer van je aan, maar dan nog: Deze dieren zijn dan misschien een stuk agressiever dan gewone stieren, maar daar hoef je ze toch niet voor te martelen? Dat gedrag lok je dan ook wel een béétje uit. Ik had het zelfde gedaan als er een paar idioten achter me aan rennen met speren. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:50

jus schreef:
maar vind wel dat er veel erger leed aangedaan word in de wereld tegen kinderen en dieren dan deze stieren.

Maakt dat het stierenvechten minder erg?

'He, psst stiertje! Hé... moet je eens horen...
In China villen ze wasberen levend! Erg he? Dus wat ik je nu aandoe is totaal gerechtvaardigd. Jij hebt lang niet zoveel pijn als die wasbeertjes!'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:51

H_Nalanta schreef:
jus schreef:
maar vind wel dat er veel erger leed aangedaan word in de wereld tegen kinderen en dieren dan deze stieren.

Maakt dat het stierenvechten minder erg?

'He, psst stiertje! Hé... moet je eens horen...
In China villen ze wasberen levend! Erg he? Dus wat ik je nu aandoe is totaal gerechtvaardigd. Jij hebt lang niet zoveel pijn als die wasbeertjes!'

*beelddenkt* :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:51

Citaat:
prachtig en heel fijn voor die stieren,zie alleen het verband niet waarom het dan niet erg is dat zo'n beest zo gruwelijk verwond moet worden voor zijn dood,en dat alleen maar om de mensch te vermaken??

Omdat deze stieren alleen gefokt worden met dit doeleinde ras zou dus uitsterven zonder gevechten , beste zou zijn ze niet te verwonden maar dan nog worden ze geslacht zoals Portugal.